Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused - sarnased materjalid

asum, turundus, kapital, intress, rate, finants, turg, aktsia, omakapital, suhtarv, ettevõtja, kontseptsioon, varad, rentaablus, suhtarvud, intressimäär, äriidee, sihtkasum, äritegevus, kulusid, klient, bilanss, käive, majandusarvestus, kuluarvestus, piirkasum, puhasrentaablus, organisatsioonid, reklaam, müügikäive, likviidsus, ühistu
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid

Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid

77 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Äri planeerimine kordamisküsimused

1. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate iseloomustus ja ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid.  ETTEVÕTLUST on defineeritud kui protsessi, kus vajaliku aja ja pingutuste ning riskide võtmise tulemusena luuakse väärtusi ja isiklikku rahulolu (Hisrich ja Peters, 1989).  ETTEVÕTLUST (ettevõtlikkust) on käsitletud ka kui ressurssi kõrvuti traditsiooniliste tootmise sisenditega (maa, kapital, töö) (Appleby, 1994).  ETTEVÕTJA on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks, ning seaduses sätestatud äriühing (Eesti Äriseadustiku §1). ETTEVÕTE on majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. Ettevõte koosneb ettevõtjale kuuluvatest asjadest, õigustest ja kohustustest, mis on määratud või olemuselt peaksid olema ettevõtte tegevuseks (Äriseadustik §5 lõige1).

Analüüsimeetodid...
136 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ettevõtlus ja äri planeerimine

SWOT analüüs on väga tuntud, lihtne ja laialt levinud analüüsi mudel, mille kaudu kaardistatakse organisatsiooni tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud. 10. Turunduse põhimõtted, mõisted Turundus on juhtimisfunktsioon- protsess, kus sobitatakse firma ressursid ja tarbija vajadused. Turunduse eesmärk on muuta müük iseeneslikuks. Sihiks on tunda ja mõista tarbijaid nii hästi, et loodud kaup sobiks neile ja müüks ennast ise. Turundus on tegevus, loomise protsess, kommunikatsioon, jaotus ja vahetusprotsess, mis loob väärtust klientidele, partneritele ja ühiskonnale tervikuna. 11. Turunduse planeerimine: etapid, protsess. Analüüsimine, planeerimine, teostamine ja kontrollimine. Lihtsustatud määratlust esindab ka PDCA-mudel: PLAN - planeerimine, s.o eesmärkide püstitamine, vajaduste määramine ja äriprotsessi kavandamine;

Ettevõtlus
76 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

kuidas. Omadused: Atraktiivne, õigeaegne, kestev, seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust. Veel omadusi: · uuenduslik iseloom; · orienteeritus tarbijale; · turu valmisolek äriidee realiseerimiseks; · vajalike teadmistega inimeste olemasolu; · realiseeritavus - võimalik on hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid jne). · mingil põhjusel raskesti kopeeritav 17. Võimaluse aken ­ mõiste. "Võimaluse aken" on metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: · Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. · Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 18

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Juhtimisarvestuse eksamiks kordamise konspekt

Otsemeetod ­ ,,ülevalt alla", raha sissetulek ja väljaminek kajastatakse brutosummas. Tekkepõhised tulud ja kulud konverteeritakse kassapõhiseks ja näidatakse aruandes. Kaudmeetod ­ ,,alt ülesse", lähtutakse tekkepõhisest puhaskasumist, mis teisendatakse kassapõhiseks. Teisendamine seisneb puhaskasumi korrigeerimises Huvitav on see, et ROA (koguvara puhasrentaablus) = puhaskasum / perioodi keskmine koguvara ROE (omakapitali puhasrentaablus) = puhaskasum / omakapital Kurat see keskmine seal ühel juhul siis on.. eeldatakse, et omakapital on püsiv? Ei tea

Juhtimisarvestus
437 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

Vertikaalsest seosest lähtudes: pea- ja kõrvaleesmärgid, primaarsed ja sekundaarsed eesmärgid. Horisontaalsest seosest lähtudes: samasuunalised, vastassuunalised ehk konkureerivad, teineteist välistavad, sõltumatud. EESMÄRKIDE OMADUSED SMART printsiip 1. Spetsiifilised (specific) 2. Mõõdetavad (measurable) 3. Kokkulepidud 4. Realistlikud 5. Ajastatud 2. loeng 8. sept 2011 Ettevõtte funktsionaalsed valdkonnad: personalimajandus, materjalimajandus, tootmine, turundus, strateegia, arvestus Personal · Personali hulka kuuluvad ettevõtte kõik töötajad · Personali juhtimine ­ üks juhtimise põhifunktsioonidest · Personali juhtimise raames uuritakse töö iseärasusi ettevõttes ning määratakse kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Tarbimisahel on ahel, mille tulemusena turustaja jälgib kliendi käitumist turustuskanali valikul. Kuskohast hangitakse toode, kuidas seda kasutatakse, mismoodi see hävitatakse jms Transportida saab: Maantee, õhu, raudtee, vee, toru, interneti, robotite ja droonide kaudu Turustuskanalite liigid • Jaemüük (võib minna ka kaupluse suuruste tasemelegi, hüpermarket, supermarket, säästukauplus, apteek, tankla, turg jne) • Hulgimüük • Internet (konkreetne portaal) • Mobiili kaudu • Otseturundus Otseturundus on turundusmeetodite süsteem, mille eesmärgiks on teenida ettevõttele kasumit müües tooteid võimalikele ja olemasolevatele klientidele tõhusa isikliku suhtlusega. Otseturunduses võidakse kasutada vajadusel ka vahendajaid. Otseturundus võimaldab: Keskenduda kasumlikele klientidele; Luua eeliseid konkurentide ees; Kujundada klientidega

Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Finantsjuhtimine turismiettevõttes kontrolltöö küsimused

Käiberentaablust arvutatakse nii puhaskasumi kui ka ärikasumi taseme järgi. Puhaskasumi järgi on käiberentaabluse valem järgmine: PM = NI/S ,kus NI- puhaskasum, S- müügikäive 12. ROE (teada peast valemit ka lisaks definitsioonile) return on equity) e. omakapitali tulusus näitab kasumit lihtaktsionäride investeeritud kapitali ühe euro kohta. Omakapitali rentaablus iseloomustab firma efektiivsust omanike rikkuse suurendamisel, mis iga firma põhieesmärk. ROE = ( Puhaskasum / Omakapital ) * 100 13. Rahavoo aruande analüüs mudelitega Äritegevuse rahakäive on kogu ettevõtte rahakäibe võtmenäitaja. Enamus raha laekub ettevõtte äritegevusest. Investeerimisele on iseloomulik negatiivne rahajäägi muutus, kuna enamik ettevõtteid põhivaradesse ning teeb pikaajalisi investeeringuid. Finantseerimise rahakäibest näeme, kas ettevõtte tegevus on vajanud lisafinantseerimist või ei. Rahavoogude

Finantsjuhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

2. II etapp ­ hetkeolukorra analüüs c. Turundusaudit d. SWOT-analüüs e. Eeldused 3. III etapp ­ Strateegia formuleerimine f. Oodatavad tulemused g. Turunduseesmärgid ja strateegiad h. Alternatiivsed strateegiad 4. IV etapp ­ Ressursside planeerimine ja kontroll MÕÕTMINE JA ANALÜÜS i. Eelarve j. Elluviimise analüüs Esiteks ettevõte missioon Turundus strateegiate mõju turundusmarginaalile: Mida pikem on strateegia, seda suurem mõju. TURUNDUSMARGINAAL= [Turumaht * turuosa * (käive ­ muutuvkulu kliendi kohta)] ­ turunduskulu 1. Strateegia turumahu suurendamiseks 2. Strateegia turuosa suurendamiseks 3. Strateegia suurendamaks tulu tarbija kohta 4. Strateegia muutuvkulude alandamiseks 5. Strateegia turunduskulude vähendamiseks 2. Turg ja turupotentsiaal. Turunõudlus ja turuosa arengupuu.

Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

vahetult omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. - Makrokeskkonna analüüs – PESTLE  Poliitilised tegurid  Majanduslikud tegurid  Sotsiaalsed (ka demograafilised, kultuurilised) tegurid  Tehnoloogilised tegurid  Juriidilised tegurid  Looduskeskkonnast tulenevad tegurid - Tegevusharu iseärasusi iseloomustavad näitajad ja nende mõju  Turu suurus – väike turg ei ahvatle uusi/suuri konkurente. Suur turg võib olla ahvatlev kontsernidele, kes tahavad omandada kindla positsiooniga äriüksusi tulutoovates tegevusharudes.  Turu kasvutempo - kiire kasv meelitab kohale uusi sisenejaid, kasvu pidurdumine suurendab konkurentsi ja tõrjub välja nõrgemad konkurendid.  Võimsuste üle- või puudujääk -ülejääk surub hinnad ja kasumid alla, puudujäägiga on vastupidi.  Keskmine rentaablus harus - kõrged kasumid julgustavad sisenema uusi

Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse aluste eksam

selle riigi õigustest, kus juriidiline isik on registrisse kantud Euroopa äriühing o SE moodustamine on kasulik suurte ettevõtete puhul, kes tegutsevad korraga mitmes ELi riigis o SE peamine eelis on võimalus viia ettevõtte juhtimine ja asukoht ühest liikmesriigist teise o võimalus ärisid piiriüleselt ühendada ehk viia kapitali ühest riigist teise o kapital min 120 000 eur o võib asutada neljal erineval moel ühinemisega ümberkujundamisega, tütar-SE moodustamisega või valdus-SE moodustamisega 6) Ärinime valiku kriteeriumid Äriühingul võib olla ainult üks ärinimi Ärinimi peab erinema teistest äriregistris olevatest ärinimedest (otsustab kohtuniku abi) Tehke nimepäring äriregistrist

Ettevõtlus alused
20 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil

Turundus
50 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

Pigem fragmenteeritud kui kontsentreeritud Pigem kasvav kui kahanev Müüvad tooteid ja teenuseid, mida tarbijad "peavad omama" mitte ei "soovi omada" (nõudlus ebaelastne) Ei ole üleküllastatud (konkurents) Pigem kõrgete marginaalidega Ei sõltu mõne võtmetooraine madalast hinnast (bensiin, jahu vms) Sihtturu atraktiivsus Alustavale ettevõttele on atraktiivseks sihtturuks turg, mis on kavandatavale ettevõttele piisavalt suur, kuid liiga väike selleks, et ahvatleda suuri konkurente. Sihtturu atraktiivsuse hindamine on sageli keerukam, kui haru atraktiivsuse hindamine. Vaja on leidlikkust. · Organisatsiooniline valmisolek- Eesmärk: hinnata, kas kavandatav ettevõte omab piisavat juhtimisalaseid oskusi, organisatsioonilisi kompetentsusi ja ressursse, et edukalt turule tulla.

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

Pigem fragmenteeritud kui kontsentreeritud Pigem kasvav kui kahanev Müüvad tooteid ja teenuseid, mida tarbijad "peavad omama" mitte ei "soovi omada" (nõudlus ebaelastne) Ei ole üleküllastatud (konkurents) Pigem kõrgete marginaalidega Ei sõltu mõne võtmetooraine madalast hinnast (bensiin, jahu vms) Sihtturu atraktiivsus Alustavale ettevõttele on atraktiivseks sihtturuks turg, mis on kavandatavale ettevõttele piisavalt suur, kuid liiga väike selleks, et ahvatleda suuri konkurente. Sihtturu atraktiivsuse hindamine on sageli keerukam, kui haru atraktiivsuse hindamine. Vaja on leidlikkust. · Organisatsiooniline valmisolek- Eesmärk: hinnata, kas kavandatav ettevõte omab piisavat juhtimisalaseid oskusi, organisatsioonilisi kompetentsusi ja ressursse, et edukalt turule tulla.

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Rahanduse alused

Mõõdab ettevõtte seisundit ja lähiminevikku On suunatud tulevikku Kindlad reeglid ja seadused Puuduvad formaalsed nõuded Konsolideeritud info Segmenteeritud info Varadel on bilansiväärtus Oluline on ajaväärtus ning turuväärtus Ei arvesta riske Riskianalüüs ja väärtuse loomine ,,omakapitalil ei ole kulu" Omakapital on (alternatiiv)kulu Kasum on primaarne Rahavoog on tähtis Huvitub aruandlusest, investorsuhetest ja Keskendub juhtimisotsustele, kontrollile, välishuvist tulemusele, lahkab probleemide põhjuseid See et omakapitalil pole kulu, tähendab, et tal pole amortisatsiooni ja otseseid kulusid nagu nt elekter vms. :D 3. Turu efektiivsuse vormid ning selle järelmid?

Rahanduse alused
536 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Rahanduse kordamisküsimuste vastused 2015

„Omakapitalil ei ole kulu“ kuulub finantsarvestuse alla. Kasumiaruandes ei kajastata alternatiivkulusid. Omanikele on ka oma nõudmine omakapitalist. Isegi näilislet suur kasum ei pruugi olal piisav näitaja. Kasum võib olla näiteks 1,0 mlj €, kuid omanike nõutav tulu on näiteks -1,2 milj €, seelle projekti puhul on järelikult ettevõtte väärtus negatiivne -0.2 mlj €. 3. Turu efektiivsuse vormid koos selgitusega Turu efektiivsus kujutab endast turu olukorda ja seisundit, kuidas turg mõistab ja tõlgenb ettevõtte tegevust. Mil määral informatsioon mõjutab aktsiahinda. Kuidas finantsturg väljendab varade tegelikku väärtust. Efektiivsuse vormid: - Nõrk efektiivsuse vorm - väärtpaberid (aktsiad) peegeldavad kogu ajaloolist infot. Seega strateegiad mis kasutavad vaid ajaloolist infot ei peaks andma pikaajaliselt lisakasumeid (excess return). Tehniline analüüs ei anna pos efekti.

Rahanduse alused
378 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

• Idee on tõepoolest unikaalne ja peegeldab erakordset ärivõimalust. Ärivõimalusel on neli olulist omadust: atraktiivne, õigeaegne, kestev, seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust. 11.Võimaluse aken (window of opportunity) – mõiste. „Võimaluse aken” on metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule:  Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru.  Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 12.3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks. (Jälgi trende, ….). • Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) • Leia ja lahenda probleem • Täida lünk turul 13.Loovus ja innovatsioon – olemus ning nende erinevus.

Ettevõtluse alused
58 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Eksam aines “ETTEVÕTTE MAJANDUSÕPETUS”

Kui aga Tähed on jäänud mugavaks, avaneb väikestel võimalus turu kasvu arvel kasvada. Koerad on väikesed ettevõtted aeglaselt kasvaval turul. Tõenäoliselt haaravad Rahalehmad peagi ka nende turu, mistõttu sellised ettevõtted tuleks likvideerida. 2. Informatsioon ettevõtte rahalise seisundi muutumise kohta sisaldab: o rahavoogude aruande Bilanss on raamatupidamise aastaaruande koostisosa, mis kajastab antud kuupäeva seisuga raamatupidamiskohustuslase finants seisundit (vara, kohustusi ja omakapitali). Kasumiaruanne (tulude ja kulude aruanne) on raamatupidamisaruanne, mis kajastab raamatupidamiskohustuslase aruandeperioodi majandustulemust (tulusid, kulusid ja kasumit või kahjumit). Rahavoogude aruanne on raamatupidamisaruanne, mis kajastab raamatupidamiskohustuslase aruandeperioodi rahavoogusid (raha ja raha ekvivalentide laekumisi ja väljamakseid). Omakapitali muutuste aruanne on raamatupidamisaruanne, mis kajastab raamatupidamiskohustuslase

Ettevõtte majandusõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

e. Millised on edasised arenguplaanid? 18. Äriidee ja ärivõimalus. Viimase neli olulist omadust. · Ärivõimaluse omadused a. Atraktiivne b. Õigeaegne c. Kestev d. Seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust 19. Võimaluse aken (window of opportunity) ­ mõiste. "Võimaluse aken" on metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: · Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. · Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 20. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks. (Jälgi trende, ....). · Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) · Leia ja lahenda probleem · Täida lünk turul 21. Loovus ja innovatsioon ­ olemus ning nende erinevus.

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Raha ja pangandus

Mõõdab ettevõtte seisundit ja lähiminevikku On suunatud tulevikku Kindlad reeglid ja seadused Puuduvad formaalsed nõuded Konsolideeritud info Segmenteeritud info Varadel on bilansiväärtus Oluline on ajaväärtus ning turuväärtus Ei arvesta riske Riskianalüüs ja väärtuse loomine ,,omakapitalil ei ole kulu" Omakapital on (alternatiiv)kulu Kasum on primaarne Rahavoog on tähtis Huvitub aruandlusest, investorsuhetest ja Keskendub juhtimisotsustele, kontrollile, välishuvist tulemusele, lahkab probleemide põhjuseid See et omakapitalil pole kulu, tähendab, et tal pole amortisatsiooni ja otseseid kulusid nagu nt elekter vms. :D 3. Turu efektiivsuse vormid ning selle järelmid?

Rahandus ja pangandus
27 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Finantsplaneerimise eksami kordamisküsimused ja märksõnad

St, et hoiustades 1000 eurot intressimääraga 10%, saab esimesel aastal 1000 x 10% = 100. Teisel aastal (1000+100) x 10% = 110 jne o Lihtintressi puhul arvutatakse kogu investeerimisperioodi jooksul intressi ainult algsummalt ( Iga aasta kindel makse) Lihtintressi arvutamisel lähtutakse kogu investeerimisperioodi jooksul ühest ja samast põhisummast. Lihtintressi avutusvalem on järgmine: Intress = põhisumma x preioodi intressimäär x intressiperioodide arv · Maksevõime tase ­ Näitab kui palju on ettevõttel vaba raha arvete tasumiseks · Maksevõime taset peegeldavad kaks näitajat: 1. Lühiajaliste kohustuste kattekordaja, mis näitab, mitu korda on käibevara kogumaksumus suurem lühiajaliste kohustuste kogusummast. Lühiajaliste kohustuste kattekordaja = Käibevara / Lühiajalised kohustused Hea näitaja on 1,6 2

Finantsjuhtimine
9 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

ühe lausena või ka detailsemalt lahti kirjeldatud. Äriideed sõnastades ja edasi arendades peaks mõtlema sellele, et vastuse saaksid 3 küsimust: Äriidee võtmekomponendid: Kes? Mida? Kuidas? Hea äriidee omadused: • uuenduslik iseloom; • orienteeritus tarbijale; • turu valmisolek äriidee realiseerimiseks; • vajalike teadmistega inimeste olemasolu; • realiseeritavus - võimalik on hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid jne). • mingil põhjusel raskesti kopeeritav. Suurimaks nõrkuseks konkurentsieelise puudumine – mõelda eristuvatele hüvedele. 9. Võimaluse aken – mõiste. Metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: • Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted s isenevad tegevusharru.

10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtlus alused eksami küsimused

Ärimudel Äriplaan 17) Äriidee leidmine Ärikotseptsiooni väljatöötamine Toote prototüübi valmistamine 18) Atraktiivne Õigeaegne Kestev Seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust 19) Võimaluste aken (window of opportunity) - On metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule:  Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru.  Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 20) * Jälgi trende – Poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja tehnoloogilisi. * Leia ja lahenda probleem * Täida lünk turul 21) Loovus- Sisemine, intellektuaalne ideede loomise protsess. Tulemuseks nn Leiutis (invention) – uue toote või tootmisprotsessi idee loomine.

Ettevõtlus alused
112 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Juhtimisraamatupidamise eksam

3. Tulemuslikkuse mõõtmiseks sobivate mõõdikute arendamine (et tulemused oleksid võrreldavad) Kui detsentraliseerimise juhtimise skeem on kinnitatud, siis iga segmendi juht, kellel on oma eelarve, nimetatakse eelarve omanikuks. Ta vastutab eelarve täitmise eest. Levinuim segmenteerimise meetod on vastutuskeskuste moodustamine. 2. Kolm meetodit segmenteerimiseks a) Vastutuskeskus on ettevõtte allüksus, mille juhil on otsustusõigus ja vastutus tema otsustamisalasse kuuluvate finants ja mittefinants näitajate saavutamine eest. Igal vastutuskeskusel on oma eelarve ning juhil on tavaliselt täielik kontroll ja vastutus eelarve täitmise eest. Vastutuskeskustes arvestuse pidamiseks juurutatakse nn. vastutuspõhist arvestust. Läbi vastutuspõhise arvestuse seostatakse vastutuskeskuse juhi tööülesanded ja vastutus konkreetse näitajaga. Vastutuskeskused jagunevad: o Tulu- ja kulukeskusteks o Kasumi- ja investeerimiskeskusteks

Juhtimisraamatupidamine
616 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

14. Võimaluse aken (window of opportunity) ­ mõiste. ,,Võimaluse aken" ­ metafoor, mis kirjeldab AJAPERIOODI, mille jooksul 18. Loovuse avaldumise tingimused (3 põhitingimust, 2. loeng) ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule. 1. ASJATUNDLIKKUS ­ valdkonna teadmised ja oskused. Kui turg on tekkinud uuele tootele/teenusele siis AKEN avaneb ja uued ettevõtted sisenevad 2. LOOVMÕTLEMISOSKUS ­ loovuse-põhiste protsesside valdamine. tegevusharru. Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken sulgub(uutele). 3. MOTIVATSIOON ­ ülesandele suunatud motivatsioon. 15. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks (2. loeng).

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
51
ppt

Turundus

Majandusõpetus Vabaaine 9. ja 10. tund Turundus Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine on ettevõttes kesksemaid äriprotsesse, mis seob endaga kõik teised valdkonnad selleks, et luua võimalused klientide ootuste täitmiseks ja ületamiseks. Turundus Turundus ehk marketing (ingl. k marketing) on tegevus, mille eesmärgiks on viia kokku ostjad ja müüjad. Turundus Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates (võimalike) tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse juhtimine Turundus on tegevuste kogum, mis hõlmab järgnevaid tegevusi:

Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

12.11.2015 KONTROLLTÖÖ B Nimi ja kursus MÕISTED 1. Selgita mis on 4P? TOODE(product), HIND(price), JAOTUS(place), PROMOTSIOON(promotion) 2. Selgita mis on 7P? 4P mudelile on lisatud inimesed (personnel), protsess (process) ja tõendus (physical evidence) 3. Mis on turundus? Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Juhtimisfilosoofia , mis aitab firmal leida õigeid kliente, õppida tundma klientide vajadusi ja leida õigeid vahendeid klientideni jõudmiseks. 4. Kirjelda tarbija ostuprotsessi.  Eelarve planeerimine  Toote valimine  Kaupluse valimine  Brändi ja stiili valimine  Makseviisi valimine

Turunduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
28
xlsx

Finantsi 2 praks(analüüs)

Arvutatakse ettevõtte võimet katta oma lüh saab hinnata kui mitme krooni ulatuses on olemas kõrge likviidusega käibevara iga lühiajalise võlakohustuse krooni kohta. Maksevalmiduse kordaja (Cash Ratio) * näitajat nimetatakse ka: rahaliste vahendite tase Maksevalmiduse kordaja näitab millise osa lühiajalistest kohustustest on ettevõte võimeline koheselt tasuma Puhas käibekapital (Net Working Capital) * näitajat nimetatakse ka: töökapital Puhaskäibekapital ei ole küll suhtarv vaid rahaline suurus, aga likviiduse kohta saab hinnangu anda alles siis, kui on analüüsitud käibekapitali juhtimist, vaa vahel. Käibekapitali eesmärgiks on luua tingimused ja eeldused ettevõtte jooksvaks tegevuseks. Puhaskäibekapital iseloomustab investeeringuid käibekapi varade reservi, mis on kasutatav rahaliste sissetulekute ja väljaminekute tasakaalustamiseks kriisi korral, samuti ka võimalike kahjumite katmiseks, mis või konverteerimisel rahaks

Finantsjuhtimine
168 allalaadimist
thumbnail
116
ppt

Finantsplaan

Andres Laar 2008 2007 MÕNED FINANTSJ UHTIMISE "KULDREEGLID" RAHADÜNAAMIKA ESIMENE SEADUS Üllatusliku rahasajuga kaasneb sama suur ootamatu väljaminek Andres Laar 2008 2007 MÕNED FINANTSJ UHTIMISE "KULDREEGLID" HEISENBERGI INVESTEERIMISPRINTSIIP Te võite teada, mis suunas turg areneb, aga te ei või eales teada, mis suunas ta areneb pärast seda Andres Laar 2008 2007 MÕNED FINANTSJ UHTIMISE "KULDREEGLID" GUPISEADUS Kui pöörased kulutused on jaotatud küllalt peenelt, pole asjaosalistel ühegi kulutuse puhul nii palju mängus, et seda maha hääletada Andres Laar 2008

Finantsjuhtimine ja...
762 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

Kes? Mida? Kuidas? Äriidee leidmine + ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine 24. Äriidee ja ärivõimalus. Viimase neli olulist omadust. · atraktiivne · õigeaegne · kestev · Seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust 25. Võimaluse aken (window of opportunity) ­ mõiste. Kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 26. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks (4. loeng). · täida lünk turul · jälgi trende · leia ja lahenda probleem 27. Loovus ja innovatsioon ­ olemus ning nende erinevus. Loovus- sisemine, intellektuaalne ideede loomise protsess

Ettevõtlus alused
93 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

Kes? Mida? Kuidas? Äriidee leidmine + ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine 24.Äriidee ja ärivõimalus. Viimase neli olulist omadust.  atraktiivne  õigeaegne  kestev  Seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust 25.Võimaluse aken (window of opportunity) – mõiste. Kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 26.3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks (4. loeng).  täida lünk turul  jälgi trende  leia ja lahenda probleem 27.Loovus ja innovatsioon – olemus ning nende erinevus. Loovus- sisemine, intellektuaalne ideede loomise protsess. Tulemuseks nn Leiutis (invention)

Ettevõtluse alused
175 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Turunduslogistika kordamiseks

· Kulueelis, vähendades konkurentidega võtteldes tootmise kulusid · Eristumine, mille raames muudab ettevõte kauba eriliseks ning seeläbi saab võrreldes klientidega küsida kõrgemat hinda. · Kulueelisestrateegia ­ rakendatakse standardsetele, maastoodetavatele kaupadele (vähe konkurene turul) · Eristumisstrateegia ­ ainulaadne mingis valdkonnas. Erinev positsioneerimine turul. (Kauba omadus, turundus, tellimuste täitmine/logistika) Väärtusahel · Michael Porteri konkurentsieelise teooria, midarakendatakse praktikas alates 1985. Aastast (Hewlett Packard) · Parim vahend konkurentsieelise analüüsimiseks · Organisatsiooni väärtusahel on seotud suuremasse tegevusvoogu, mida nimetatakse väärtussüsteemiks. · Väärtusahela joonis · Iga väärtustegevus kasutav sisseostetavaid tegevussisendeid, inimresursse ja

Baaslogistika
59 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun