Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ettevõtluse kordamisküsimused (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kelle taskus on sinu raha?
  • Kuidas sa kavatsed selle oma taskusse saada?
  • Kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame?
  • Mis muudab konkurentsi tugevamaks?
  • Mis soodustab madalamat konkurentsiteravust?
  • Millest sõltub asenduskaupadest tulenev konkurentsijõud?
  • Midagi tähendama?
  • Kuidas väikeettevõtja valib asukoha?
  • Mida teed ise hästi mida teevad teised paremini?
  • Kaua läheb aega tootega turule jõudmiseks?
  • Millised on täielikud tegevuskulud?
  • Millal saab raha otsa?
  • Millist müügimahtu on realistlik saavutada?
  • Kui suur osa klientidelt laekumata rahast laekub?
  • Mille poolest on konkurentide toode parem kui sinu oma?
  • Kes töötajatest ei ole tasemel?
  • Kui hea juht sa ise oled?
  • Kuidas laieneda?

Lõik failist

Kordamisküsimused:
EL ettevõtluse “suur pilt“ – eri suurusega ettevõtete osakaal.
92% mikroettevõtted (0-9 töötajat)
7% väikeettevõtted (10-49)
0,2% suurettevõtted (250+)
SMEs – Small and Medium Enterprises – 0-249 töötajat.
  • Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring),
    Palgatöötaja:
    Regulaarne, fikseeritud sissetulek 24/40%
    Tööhõive stabiilsus 27/35%
    Kindlad töötunnid 11/16%
    Sotsiaalne kindlustunne/kindlustatus 9/13%
    Ettevõtja:
    • Sõltumatus/eneserealiseerimine/huvitavad ülesanded 62/68%
    • Töötamise aja ja koha vaba valik 30/35%
    • Paremad sissetulekuväljavaated 16/20%
    • Ärivõimaluse realiseerimine 4/9%
    • Et vältida hõivega seotud ebakindlust 3/4%

  • ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring)
    GEM ( Global Entrepreneurship Monitor ) uuring jagab ettevõtjad kahte gruppi vastavalt peamisele ettevõtlusega alustamise motiivile:
    • Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs).
    • Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs).

  • Startup -ettevõtete mõiste.
    • Iduettevõte on skaleeritava toote või teenuse väljatöötamiseks loodud alustav ettevõte, mida iseloomustab määramatus ning mille keskmes on üldjuhul innovaatiline tehnoloogia või uudne ärimudel.
    • Selliseid ettevõtmisi võib leida pea igast eluvaldkonnast, alustades mittetulundussektorist ning lõpetades ettevõtluse ja avaliku sektoriga. Enamikul juhtudel on iduettevõtete näol tegemist kasumile orienteeritud ettevõtetega infotehnoloogia, energeetika , tervisetööstuse, biokeemia ja teistest tööstusharudest.

    • ettevõte, mille asutamisest ei ole möödunud enam kui 6 aastat;
    • ettevõte, mis plaanib oma eagrupi ettevõtetega võrreldes selgelt üle keskmise käivet ning 20% ja enam kasvu käibes, kasumis või töötajate arvus aastas;
    • ettevõte, mis plaanib turule tuua turu jaoks uudseid tooteid, tehnoloogiaid või teenuseid või mille kuludest moodustavad üle 15% teadus- ja arendustegevuse kulud;

    ettevõte, mille fookus on ekspordil ja rahvusvahelistumisel
    Nt: Flirtic.com – rahvusvaheline tutvumisteenus; Click and Grow - tark lillepott
  • Ettevõtluskiirendite tegutsemispõhimõte.
    • Meeskonnad kandideerivad kiirendisse.
    • Väljavalitud saavad investeeringu (nt 15 000€) ja osalevad programmis .
    • Vastutasuks loobutakse 8-9% osalusest.
    • Rahvusvahelised mentorid nõustavad programmi jooksul (kolm kuud) meeskondi.
    • Programmi lõpus esitlused investoritele.

  • Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited („ bite and hook “, „bricks and clicks business model“ „freemium business model“ jt)
    Ärimudeli defineerimiseks tuleb vastata kahele küsimusele:
  • Kelle taskus on sinu raha?
  • Kuidas sa kavatsed selle oma taskusse saada?
    St tuleb määratleda kliendid, ning nende lahendatav probleem. Samuti müügimehhanism, millega tagad, et su tulud ületavad kulusid
  • Ole konkreetne. Mida täpsemalt määratled kliendi, seda parem. Paljud edukad ettevõtted on alustanud kindlat nišši sihile võttes ja hiljem laiendanud sihtturgu . Vähesed on alustanud grandioossete plaanidega ja need saavutanud.
  • Hoia see lihtne. Kui sa ei suuda kirjeldada ärimudelit 10 sõnaga, siis sul pole ärimudelit.
  • 3. Kopeeri. Targad inimesed on enamasti juba kõik võimalikud ärimudelid leiutanud. Püüa oma äri siduda mudeliga, mida on juba mõistetud ja mis on edukas.
  • 4. Innovatsioone tee muus osas (tooted, tehnoloogia, turundustegevus jne).
    • Bite and hook“ „razor and blade “ business model – „sööt“ – odavalt, ka kahjumiga, seejärel teenitakse lisatoodetelt või teenustelt – nt mobiiltelefonid ja kõned, tindiprinterid ja tindikassetid. Nintendo wii. Narkodiilerid?
    • Bricks and clicks business model“ – traditsioonilise ja online tegevuse integreerimine . Internetipood toetab tavapoodi, ka tellimus internetis, kättesaamine kohapeal.
    • Cutting out the middleman model – nt Dell .
    • Frantsiis .
    • Freemium business model – baastoode/teenus tasuta, parem variant tasuline (veebiteenused, tarkvara , Skype ).
    • Teenuste industrialiseerimise ärimudel – McDonalds.
    • On-line oksjonid ( eBay ).
    • Ettetellimistel baseeruvad ärimudelid ajakirjad , mitmesugused täiendatavad kogumikud, raamatuklubid jms.
    • Püramiidskeemi ärimudel – madalama tasandi osalejad lisavad väärtust kõrgemal tasandil olijatele.
    • Multi -level marketing ärimudel – värvatakse müügimehi, kes värbavad müügimehi, kes …
    • Otsemüügi ärimudel – vahetult tarbijatele, personaalsed esitlused jms, mõne käsitluse järgi ka telefonimüük.
    • Kõik hinnas“ ärimudel – maksad kindla summa, tarbi palju tahad .
    • Avatud innovatsiooni ärimudel – nt klientide kaasamine tootearendusse.

  • Osterwalderi ärimudeli ülesehitus.
    4 põhiosa:
    • Infrastruktuur tagab toote pakkumise. Ärimudeli elluviimiseks peame sooritama teatud võtmetegevusi, kliendile väärtuse loomiseks vajame võtmeressursse ning olulisi koostööpartnereid (võtmepartnereid).
    • Väärtuspakkumine kirjeldab tooteid ja teenuseid, mida me pakume konkreetsele tarbijate segmendile. Siit peab selguma see, kuidas ettevõtte pakkumine erineb konkurentide omast ning miks tarbijad peaks eelistama antud ettevõtte pakkumist teistele.
    • Klientidega seotud komponendid. Millistele tarbijatele me oma pakkumine suuname, kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame?
    • Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu.

  • Äriidee teostatavuse analüüs - roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis.
    • Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele:

    Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna?
    • Mõnedel väidetel on vaid üks viiekümnest äriideest elujõuline.
    • Analüüsi ajastamine
      • Sobiv aeg selleks on uue äriidee väljavaadete hindamise algfaasis. See võimaldab nõrgemad ideed välja praakida enne, kui neile kulutatakse arvestatavaid ressursse (aega ja raha).
    • Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele.
    • Osa kogutavast informatsioonist lihtsustab järgnevat äriplaani väljatöötamist.

    • Hinda äriideed enne, kui asud äriplaani kirjutama.
    • Kui idee läbib kontrolli on ühtlasi tehtud eeltöö äriplaaniks.
    • Turg - olemasolevad ja/või potentsiaalsed kliendid, kellel on soov ja ostujõud osta pakutavaid tooteid või teenuseid, et rahuldada seeläbi teatud vajadusi. Turud koosnevad ostjatest – inimestest või organisatsioonidest.
    • Tegevusharu koosneb müüjatest – üldjuhul organisatsioonidest – kes pakuvad tooteid või tootegruppe, mis on sarnased, rahuldavad tarbijate samu vajadusi ning võivad üksteist asendada .
    • Turu atraktiivsuse hindamine ja tegevusharu atraktiivsuse hindamine on erinevad asjad.

  • Tegevusharu ja konkurentsi analüüs.
    • Tegevusharu mõiste ja selle määratlemine.

    Tegevusharu on
  • Vasakule Paremale
    Ettevõtluse kordamisküsimused #1 Ettevõtluse kordamisküsimused #2 Ettevõtluse kordamisküsimused #3 Ettevõtluse kordamisküsimused #4 Ettevõtluse kordamisküsimused #5 Ettevõtluse kordamisküsimused #6 Ettevõtluse kordamisküsimused #7 Ettevõtluse kordamisküsimused #8 Ettevõtluse kordamisküsimused #9 Ettevõtluse kordamisküsimused #10 Ettevõtluse kordamisküsimused #11 Ettevõtluse kordamisküsimused #12 Ettevõtluse kordamisküsimused #13 Ettevõtluse kordamisküsimused #14 Ettevõtluse kordamisküsimused #15 Ettevõtluse kordamisküsimused #16 Ettevõtluse kordamisküsimused #17 Ettevõtluse kordamisküsimused #18 Ettevõtluse kordamisküsimused #19 Ettevõtluse kordamisküsimused #20 Ettevõtluse kordamisküsimused #21 Ettevõtluse kordamisküsimused #22 Ettevõtluse kordamisküsimused #23 Ettevõtluse kordamisküsimused #24 Ettevõtluse kordamisküsimused #25 Ettevõtluse kordamisküsimused #26 Ettevõtluse kordamisküsimused #27 Ettevõtluse kordamisküsimused #28 Ettevõtluse kordamisküsimused #29 Ettevõtluse kordamisküsimused #30
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 30 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 52 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor n2ss Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtlus
    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    46
    doc

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2014/2015 1. EL ettevõtluse “suur pilt“ – eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) – 1. loengu põhjal. EL ettevõtlus – suur pilt  92% mikroettevõtted  7% väikeettevõtted  >1% keskettevõtted (VKE- d kokku 99,8%)  0,2% suurettevõtted Ettevõtja motiivid:

    Majandus
    thumbnail
    26
    doc

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

    Kordamisküsimused aines Ettevõtlus TMJ0310 2016 aastal: 1. EL ettevõtluse "suur pilt" ­ eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) ­ 1. loengu põhjal. Ettevõtete osakaal: 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat), 7% väikeettevõtted (10-49 töötajat), 1% keskettevõtted (50- 249 töötajat), 0.2% suurettevõtted (250+), 99.8% SMEd (0-249 töötajat). Ettevõtjate põhimotiivid: GEM (Global Entrepreneurship Monitor) uuring jagab ettevõtjad kahte gruppi vastavalt

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    16
    docx

    Ettevõtte kordamisküsimused

    9. Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele. D. McClellandi ettevõtjakäsitlus. Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1

    Ettevõtlus
    thumbnail
    33
    docx

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

    Teda iseloomustab: Võimalustele orienteeritus Innovaatilisus Enesekindlus Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. (Self-motivated) Visioon ja vaist Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Kolme liiki alustavad ettevõtted (1. loengu 20. slaid) 1)Palgale orienteeritud ettevõte, 2) elustiili ettevõte, 3) uuenduslik ettevõte 4. J. Schumpeteri, D. McClellandi ja D. Birchi panus ettevõtluse ja ettevõtja käsitlusse. J.Schumpeter: Majanduskasv ei tulene mitte niivõrd kapitali akumulatsioonist, vaid pigem innovatsioonidest, mida teostavad ettevõtjad. Innovatsioonide liigid: 1. Uue või täiustatud toote juurutamine. 2. Uut tüüpi tootmismeetodite juurutamine harus. 3. Uue turu avamine. 4. Uute tooraineallikate või pooltoodete kasutuselevõtt. 5. Uut tüüpi organisatsioonide loomine. D.McCelland:

    Ettevõtlus ja väikeettevõtte juhtimine
    thumbnail
    6
    docx

    Ettevõtluse konspekt

    Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele ning seda tehakse väljavaadete hindamise algfaasis. 31. Äriplaani olemus, sihtgrupid, kasulikkus, nõuded äriplaanile. Äriplaan on ettevõtte äriidee edasiarendus kajastades sõnades ja numbrites seda, milliseid võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärkide saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab. Sihtgruppideks on ettevõtja ise, kaasomanikud, asutajad, laenuandjad, ettevõtluse tugisüsteemid jne. Kasulikkus: idee konkretiseerub, tegevuskava parem ülevaade, fikseeritakse kontrollnäitajad, loob töötajate vahel ühise ettekujutuse firmast. Nõuded: lühike (152 lk), informatiivne, osa infot graafiliselt, arusaadavas keeles, eeldused olgu välja toodud, usaldusväärsus omanike seas, keskkonna analüüs, riskianalüüs, peamised protsessid. 32. Tegevusharu ja konkurentsi analüüsTegevusharu mõiste ja selle määratlemine tegevusharu on ettevõtte

    Ettevõtlus
    thumbnail
    38
    odt

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

    • Elukohavahetus. • Isikliku elu muutused (abiellumine, lahutamine, teatud ikka jõudmine, laste suurekskasvamine jne). • Suured muutused piirkonna majanduselus. Soovi ettevõtjaks saada mõjutavad: • Rahvuslik kultuur ja kohalikud traditsioonid. • Perekond. • Läbitud õppeasutused. • Sõbrad ja tuttavad. • Eeskujud. Võimalust hakata ettevõtjaks mõjutavad • Üldine majandusolukord, majanduspoliitika ja ettevõtluse tugisüsteem. • Algkapitali (ja ka teiste vajalike ressursside) olemasolu või kättesaadavus. • Vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuste olemasolu. • Turu tundmine ja varasem kokkupuude müügitegevusega. Tõmbejõud Sõltumatus Heaolu tõus Tunnustatus Areng Idee Otsustus Tegevus Tõukejõud Lahkhelid tööl Töötus Alternatiivide puudumine 8. Äriidee mõiste ja komponendid. Hea äriidee omadused.

    10. klassi majandus




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    manki profiilipilt
    manki: Väga hea, et viitsisid üleslaadida.
    Klapib 2013 eksami küsimustega.
    Well done!
    20:54 19-01-2014



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun