Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kelle taskus on sinu raha?
  • Kuidas sa kavatsed selle oma taskusse saada?
  • Kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame?
  • Mida nad on nõus maksma?
  • Kui suur on see segment ja kui kiiresti ta kasvab?
  • Mida võidakse sihikule võtta tulevikus?
  • Kestab pikemat aega kas ettevõtte ärimudel on jätkusuutlik?
  • Mis on lubatud registreeritav?
  • Milline on äriliselt kasulik?
  • Millistel turgudel milliste äriüksustega ning milliste toodete ja teenustega me konkureerime?
  • Kuidas me konkureerime?
  • Kuidas me loome pikaajalise tugeva konkurentsipositsiooni?
  • Kuidas rajame olulise ja püsiva konkurentsieelise?
  • Kuidas me toetame üld- ja konkurentsistrateegiat?

Lõik failist

Kordamisküsimused aines Ettevõtlus TMJ0310 2016 aastal:
  • EL ettevõtluse “suur pilt“ – eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) – 1. loengu põhjal.
    Ettevõtete osakaal:
    92% mikroettevõtted (0-9 töötajat), 7% väikeettevõtted (10-49 töötajat), 1% keskettevõtted (50-249 töötajat), 0.2% suurettevõtted (250+), 99.8% SMEd (0-249 töötajat).
    Ettevõtjate põhimotiivid:
    GEM ( Global Entrepreneurship Monitor ) uuring jagab ettevõtjad kahte gruppi vastavalt peamisele ettevõtlusega alustamise motiivile:
    • Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi ( opportunity entrepreneurs)
    • Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks , kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs)

  • Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited („bite and hook “, „ bricks and clicks business model“ „freemium business model“ jt)
    Ärimudeli mõiste:
    G. Kawasaki järgi ärimudeli defineerimiseks tuleb vastata kahele küsimusele:
    1) Kelle taskus on sinu raha?
    2) Kuidas sa kavatsed selle oma taskusse saada?
    St tuleb määratleda kliendid, ning nende lahendatav probleem. Samuti müügimehhanism, millega tagad, et su tulud ületavad kulusid .
    Erinevad ärimudelite näited:
    • „Bite and hook“ ehk „sööt ja konks – odavalt, ka kahjumiga, seejärel teenitakse lisatoodetelt või teenustelt – nt žiletihoidik ja žiletid, mobiiltelefonid ja kõned, tindiprinterid ja tindikassetid.
    • „Bricks and clicks business model“ – traditsioonilise ja online tegevuse integreerimine . Internetipood toetab tavapoodi, ka tellimus internetis, kättesaamine kohapeal.
    • „Freemium business model“ – baastoode/teenus tasuta, parem variant tasuline (veebiteenused, tarkvara , Skype). Sageli piisab tasuvuseks sellest, et väike osa kasutajatest maksab.
    • Cutting out the middleman model – nt. Dell .
    • Frantsiis .
    • Teenuste industrialiseerimise ärimudel – McDonalds.
    • Oksjonimüük (traditsiooniline).
    • On-line oksjonid ( eBay ).
    • Ettetellimistel baseeruvad ärimudelidajakirjad , mitmesugused täiendatavad kogumikud, raamatuklubid jms.
    • Püramiidiskeemi ärimudel – madalama tasandi osalejad lisavad väärtust kõrgemal tasandil olijatele.
    • Multi -level marketing ärimudel – värvatakse müügimehi, kes värbavad müügimehi, kes...
    • Otsemüügi ärimudel – vahetult tarbijatele, personaalsed esitlused jms, mõne käsitluse järgi ka telefonimüük.
    • „Kõik hinnas“ ärimudel – maksad kindla summa, tarbi palju tahad .
    • Avatud innovatsiooni ärimudel – nt klientide kaasamine tootearendusse.

  • Osterwalderi ärimudeli ülesehitus.
    Infrastruktuur tagab toote pakkumise. Ärimudeli elluviimiseks peame sooritama teatud võtmetegevusi, kliendile väärtuse loomiseks vajame võtmeressursse ning olulisi koostööpartnereid (võtmepartnereid).
    Väärtuspakkumine kirjeldab tooteid ja teenuseid, mida me pakume konkreetsele tarbijate segmendile . Siit peab selguma see, kuidas ettevõtte pakkumine erineb konkurentide omast ning miks tarbijad peaks eelistama antud ettevõtte pakkumist teistele.
    Klientidega seotud komponendid. Millistele tarbijatele me oma pakkumise suuname, kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame?
    Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu.
  • Lean Start-up ärimudeli lõuend.
    Mõnede autorite arvates Osterwalderi ärimudeli lõuend (business model canvas) lean start-up tüüpi alustajatele hästi ei sobi, vastavalt on välja pakutud ärimudeli modifitseeritud variant.
  • Äriidee teostatavuse analüüs - roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis.
    Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas selle tasub edasi minna?
    Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks.
    Tulu analüüsist:
    • Mõnedel väidetel on vaid üks viiekümnest äriideest elujõuline.
    • Analüüsi ajastamine – sobiv aeg selleks on uue äriidee väljavaadete hindamise algfaasis. See võimaldab nõrgemad ideed välja praakida enne, kui neile kulutatakse arvestatavaid ressursse (aega ja raha).
    • Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele.
    • Osa kogutavast informatsioonist lihtsustab järgnevat äriplaani väljatöötamist.
  • Vasakule Paremale
    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #1 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #2 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #3 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #4 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #5 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #6 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #7 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #8 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #9 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #10 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #11 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #12 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #13 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #14 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #15 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #16 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #17 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #18 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #19 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #20 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #21 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #22 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #23 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #24 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #25 Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016 #26
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 26 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-01-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor teltz Õppematerjali autor
    TMJ0310 Ettevõtluse kordamisküsimused eksamiks 2016 aastal.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtlus
    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    46
    doc

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2014/2015 1. EL ettevõtluse “suur pilt“ – eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) – 1. loengu põhjal. EL ettevõtlus – suur pilt  92% mikroettevõtted  7% väikeettevõtted  >1% keskettevõtted (VKE- d kokku 99,8%)  0,2% suurettevõtted Ettevõtja motiivid:  Sõltumatus/eneserealiseerimine/huvitavad ülesanded 68%  Töötamise aja ja koha vaba valik 35%  Paremad sissetulekuväljavaated 20%  Ärivõimaluse realiseerimine 9%  Et vältida hõivega seotud ebakindlust 4%

    Majandus
    thumbnail
    30
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimused

    mitterahuldavad (necessity entrepreneurs). 4. Startup-ettevõtete mõiste. Iduettevõte on skaleeritava toote või teenuse väljatöötamiseks loodud alustav ettevõte, mida iseloomustab määramatus ning mille keskmes on üldjuhul innovaatiline tehnoloogia või uudne ärimudel. Selliseid ettevõtmisi võib leida pea igast eluvaldkonnast, alustades mittetulundussektorist ning lõpetades ettevõtluse ja avaliku sektoriga. Enamikul juhtudel on iduettevõtete näol tegemist kasumile orienteeritud ettevõtetega infotehnoloogia, energeetika, tervisetööstuse, biokeemia ja teistest tööstusharudest. ettevõte, mille asutamisest ei ole möödunud enam kui 6 aastat; ettevõte, mis plaanib oma eagrupi ettevõtetega võrreldes selgelt üle keskmise käivet ning 20% ja enam kasvu käibes, kasumis või töötajate arvus aastas;

    Ettevõtlus
    thumbnail
    16
    docx

    Ettevõtte kordamisküsimused

    17.saj ettevõtja- sõlmis riigiga lepingu mingite tööde teostamiseks (lepingu summa ette teada) koguarvus. * 92% mikroettevõtted Schumpeter ­ ettevõtja on NOVAATOR, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid. * 7% väikeettevõtted Stevenson ja Jarillo ­ Ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid (omal käel v * < 1% keskettevõtted organisatsioonide sees) püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sältumata * 0,2% suurettevõtted rssurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Burns ­ ettevõtjad kasutavad INNOVATSIOONE selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. See juures paigutavad nad ressursse ümber

    Ettevõtlus
    thumbnail
    38
    odt

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

    Kordamisküsimused: 1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. Ettevõtlus- on protsess, mille abil indiviidid - kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Ettevõtlus on isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. Ettevõtja on isik, kes tegeleb ettevõtlusega . Otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede otsingut, hindamist, edasiarendamist. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse,

    10. klassi majandus
    thumbnail
    33
    docx

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

    Teda iseloomustab: Võimalustele orienteeritus Innovaatilisus Enesekindlus Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. (Self-motivated) Visioon ja vaist Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Kolme liiki alustavad ettevõtted (1. loengu 20. slaid) 1)Palgale orienteeritud ettevõte, 2) elustiili ettevõte, 3) uuenduslik ettevõte 4. J. Schumpeteri, D. McClellandi ja D. Birchi panus ettevõtluse ja ettevõtja käsitlusse. J.Schumpeter: Majanduskasv ei tulene mitte niivõrd kapitali akumulatsioonist, vaid pigem innovatsioonidest, mida teostavad ettevõtjad. Innovatsioonide liigid: 1. Uue või täiustatud toote juurutamine. 2. Uut tüüpi tootmismeetodite juurutamine harus. 3. Uue turu avamine. 4. Uute tooraineallikate või pooltoodete kasutuselevõtt. 5. Uut tüüpi organisatsioonide loomine. D.McCelland:

    Ettevõtlus ja väikeettevõtte juhtimine
    thumbnail
    6
    docx

    Ettevõtluse konspekt

    Keskajal nimetati ettevõtjateks ürituste organisaatoreid ja aga ka suurte ehitusprojektide juhte. Eesti keeles ``antreprenöör''17.saj oli ettevõtja see, kes sõlmis riigiga igasuguseid lepinguid Läbivad jooned erinevates definitsioonides: firmaheaolu, isiklik huvi, kasumi motiiv, organiseerimine, planeerimine, initsiatiivi ülesnäitamine, riski ja vastutuse võtmine. Schumpeter ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid Stevenson ja Jarillo ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid, kes omal käel või organisatsioonide sees, püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Burns ettevõtjad kasutavad innovatsiooni selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähetootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumilikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust.

    Ettevõtlus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun