Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Essee Mina kui tulevane juht (1)

1 Hindamata
Punktid
Essee Mina kui tulevane juht #1 Essee Mina kui tulevane juht #2 Essee Mina kui tulevane juht #3 Essee Mina kui tulevane juht #4 Essee Mina kui tulevane juht #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-02-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 129 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor toaz Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
doc

Juhi erinevad rollid

Nii nagu juhtimisel ei ole ka juhi mõistel üksühest definitsiooni. Mintzberg nimetas juhiks, kas organisatsiooni tipus või allüksuses formaalsele juhi ametkohale nimetatud töötajat. Juhile on antud ametikoha võim, mille abil ta suunab organisatsiooni stabiilset ja efektiivset tegevust. Samas kannab hoolt töötajate eest, kes organisatsiooni tegevusi otseselt mõjutavad. Juhi ülesanne on olla võtmeisikuks nii organisatsiooni kui ümbritseva keskkonna vahel. Juht peab võtma vastutuse selliste tegevuste eest, mille tema ametikoht talle on võimaldanud. Lihtsamalt käsitledes on juht isik, kes vastutab alluvate tegevuse eest. Kui alluvaid ei ole, pole ka juhti. Juhte saab liigitada nt. juhtimistasandite ja valdkondade järgi. Juhiks on nii väikeettevõtte juht, suurettevõttes ühes harus kindla valdkonna juht kui ka rahvusvahelise konserni juht. Juhiks olemine on sotsiaalne roll

Juhtimise alused
thumbnail
15
doc

Juhtimine

väljatöötamise ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega. Esmatasandi juhtide ülesandeks on juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida. Rolliks nimetatakse käitumist, mida oodatakse isikult, kes on organisatsioonis teatud positsioonil. Rolliootused võivad olla täpselt formuleeritud või mitteformaalsed, sageli ka teadvustamata. Henry Mintzberg avaldas 1973. aastal juhi rollide kirjelduse, mis on muutunud populaarseks mudeliks, selgitamaks, mida juht peaks tegema. Mintzberg eristab kolme suurt rollide gruppi. Mõned rolliga seotud ülesanded täidab juht ise, teised delegeerib alluvatele (Mintzberg, 1986: 19). 2 Juhtimise alused (2. loeng) Liina Puusepp Suhtlusrollid on järgmised:

Juhtimine
thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

Organiseerimise käigus toimub kohustuste, vastutuse ja õiguste kindlaks määramine. Tulemuseks on ogranisatsiooni struktuur. Ehk organiseerimine on juhtimistegevus, mille käigus selgitatakse välja täitmisele kuuluv kogu töömaht, moodustatakse ametikohad, koondatakse nad allüksustesse ning määratakse kindlaks alluvusvahekorrad. 5. Eestvedamine (leading)- see on midagi enamat kui korralduste jagamine. See on protsess, mille käigus juht mõjutab töötajaid töötama ühiste eesmärkide nimel. Sisuliselt on tegemist mõjutamisega. Juht peab tagama selle, et inimesed hakkaksid tegema seda, mida neile tegelikult võib-olla ei meeldigi teha, ja et see tegevus hakkaks neile meeldima. 6. Kontrollimine (controlling)- on tegevus, mille abil selgitatakse tehtava vastavus varem kavandatule või kindlaksmääratule. See on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
30
docx

Juhtimise alused

Katsed olid lihtsad: ta pani inimesi tõmbama nöörist ja mõõtis siis tõmbamise jõudu. Ning lisas pidevalt “meeskonda” tõmbajaid. Tulemuseks tõdemus, et näiteks kui 8 inimeseline “meeskond” tõmbab nööridest, siis nad kokku tõmbavad sama jõuga, kui teeksid seda 4 eraldi üksikut inimest kokku. (Sirli) 2) Millised on kaudse juhtimise instrumendid? Kaudne juhtimine on läbi alluvate juhtide ja vahetu juht juhib-/mõjutab otse töötajat. 3) Millised tegurid on mõjutanud juhtimist viimase 125 aasta jooksul? sotsiaalsed, poliitilised , majanduslikud. Juhtimist on mõjutanud globliseerumine, tehnoloogia areng, demografiline olukord (rahvastiku vananemine, immigrandid/vähemused, Y generatsioon tööturul), poliitiline olukord, majanduslikud tegurid (valituse regulatsioonid)

Juhtimine
thumbnail
21
doc

Juhtimine, juhtimisaluste eksami vastused

Sellepärast on organisatsioon ka poliitiline süsteem. 2 4. Organisatsiooni eesmärgid, organisatsioonide liigid Ettevõtetel on kindlad eesmärgid, mille nimel nad tegutsevad ning mis teeb nende tegevuse vajalikuks. Kui neil puudub eesmärk siis puudub neil ka mõte ja nende tegevus(e vajalikkus) on küsitav. Eesmärk on soovitud ja ka vajalik tulevane seisund või sündmus. Eesmärk kujutab mingit kindlat lõpptulemust, mida tahetakse saavutada. Eesmärk on suunatud tulemusele mitte tegevusele. Eesmärgid peavad olema mõõdetatavad, saavutatavad ja ajas fikseeritud, kindlaks määratud mis ajaks peab eesmärk olema saavutatud. Eesmärgiks ei ole kasumi teenimine, sest sest kasum on hea tegutsemise tagajärg ja äritegemise eeldus. Organisatsiooni eesmärk on tagada, et turg oleks rahul praegu ja tulevikus,

Juhtimine
thumbnail
16
doc

Juhtimise alused

2. Formaalne organisatsioon ­ Ehk ametlik organisatsioon. Ametliku organisatsiooni eesmärgid on ette kindlaks määratud ning sinna kuuluvaid inimesi seovad struktuur, tehnoloogia ja strateegia. 3. Mitteformaalne organisatsioon ­ ehk mitteametlik organisatsioon. *Struktuur puudub 4. Primaarne organisatsioon ­ Inimestele meeldib koos teatud tööd teha 5. Sekundaarne organisatsioon ­ tähtis on tulemus 6. Juht - Juht on amet, millega kaasneb õigus, kohustus ja vastutus tagada organisatsiooni ettenähtud toimimine. 7. Juhtimine ­ Juhtimine on teadus. Juhtimise eesmärk on kindlustada inimeste koostegevuse koordineeritus. Juhtimine on ka kunst. Optimaalne otsustamine. 8. Planeerimine ­ Planeerimine on keskkonna määramatusega toimetuleku protsess, mille käigus määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja eesmärgid tulevikus. 9

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
36
pdf

Juhtimise alused konspekt

esindamine väljaspool ja alluvatega lahenduste leidmine ametlikud pöördumised suhtlemine, aruannete probleemidele töötajate suunas ja ettekannete  Ressursside jagaja –  Juhtija-eestvedaja – uurimine jne strateegiliste otsuste tegemine alluvate motiveerimine ning  Jagaja – juht  Arusaamatuste lahendaja – alluvate ja ettevõtte korraldab sobiva probleemide, mis ei allu vajaduste ühildamine teabeedastussüsteemi tavapärasele lahendusele, lahti  Sidepidaja – ühistegevust  Kõneleja – annab harutamine organisatsiooni teiste infot ka neile, kes  Läbirääkija – lepingute

Juhtimise alused
thumbnail
32
doc

JUHTIMISE ALUSED EKSAMI KÜsIMUSED

poliitika takistab juhtidel kasumit maksimeerida. 1.10 Harvard Business Review 1997. aasta 75. aasta juubelinumber loetleb üles ridamisi HBR-is ilmunud artikleid, mis on oluliselt mõjutanud juhtimisalase mõtte arengut. Nimeta vähemalt 3 neist. SISU  Managment Women and the New Facts of Life. Töötavate emade vajadused.  Quality on the Line. Amerika tooted on Jaapani omadest maha jäänud.  The Manager’s Job. Juht toetub paljuski enda intuitsioonile ja isiklikele kontaktidele. 2 Juhtimise alused 1.11 Frederick Taylor. Kes ta oli ning missugune on tema panus juhtimisteooriate arengusse? Millistes organisatsioonides ja mil viisil võib Taylori põhimõtteid tänapäeval näha? Tänapäevase juhtimise vanaisa, klassikalise teadusliku koolkonna rajaja, „Teadusliku juhtimise põhimõtted“ autor

Ettevõtlus




Kommentaarid (1)

belladonnakillz profiilipilt
belladonnakillz: head mõtted
13:58 04-12-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun