Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erivõimeliste ja andekate õpetamise võimalused ja väljakutse (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Erivõimeliste ja andekate õpetamise võimalused ja väljakutse #1 Erivõimeliste ja andekate õpetamise võimalused ja väljakutse #2 Erivõimeliste ja andekate õpetamise võimalused ja väljakutse #3
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-10-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 74 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mari Täht Õppematerjali autor
Loengu "Andekate ja erivõimeliste õpetamine" essee.
Eriala: erpedagoogika

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
45
doc

Andekas laps

...............................15 § 48. Kooli otsusel rakendatavad meetmed haridusliku erivajadusega õpilase arengu toetamiseks............................................................................................... 16 2.2 Inimeste mõju andekale lapsele..........................................................................19 2.2.1Õpetajate mõju............................................................................................. 20 2.3 Andekate sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused............................................22 3.teemaga seotud artiklid .............................................................................................25 3.2 Kas suurendame andekate laste pearaha?...........................................................25 3.3Tähelepanu andekatele........................................................................................ 26 3.4Ene Ergma: Eesti vajab kõiki oma andekaid noori.......

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
17
doc

Andekas laps- probleeme ja lahendusi

õhkkonda, vanemate võimet elada sisse lapse mõtte- ja tundemaailma, igapäevast tegelemist lastega, neile mitmekesise tegevuse võimaldamist, samuti kodu kui tundekasvatuse ja turvalisuse kõige tähtsamat allikat. Seda ei saa asendata üksik teatriskäik ega raamatu kinkimine, mis ei tähenda, et viimased vajalikud oleks. Unt, I. (2005). Andekas laps. Tallinn: Koolibri 8 5. Kerge või habras laps? Kõik, kes on kokku puutunud andekate lastega teavad, ühelt poolt on nad kerged lapsed. Veidi lähemal läbikäimisel selgub, et nad on hoopis haprad lapsed, kellele on kerge liiga teha. Et sellest aru saada, tuleb olla igati andekas täiskasvanu. Kindlasti on andeka lapse kingades päris keeruline olla. Ümbritsevate inimeste poolt on ootuste latt kõrgele tõstetud ja olemasolevaid tulemusi, aktiivsust, huvitatust, järjepidevust

Eripedagoogika
thumbnail
24
doc

"Andekus kui erivajadus"

.......................................................................................................21 ALLIKAD................................................................................................................................23 2 SISSEJUHATUS Referaadi ,,Anne kui erivajadus" eesmärk on tutvustada andekuse mõistet, selgitada kontseptsiooni andekusest kui erivajadusest ning kirjeldada võimalikke meetmeid andekate laste toetamiseks. Teemaarenduses võib lugeda andekuse mõiste tähendusest, andekuse põhjustest ning andekusest hariduslike erivajaduste kontekstis: mil viisil on andekus käsitletud eesti haridusseadustikus ning kuidas andekaid märgata ja aidata. Referaadi teises pooles on võrdluseks ja teema rikastamiseks sisse toodud Austria, Saksamaa ja Sveitsi kogemus andekate hariduses. Käesoleva referaadi peamiseks aluseks on erinevad Tartu Ülikooli teaduskooli direktori ja

Lastekaitse
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Järelsõna 115 4 Sisukord Kasutatud kirjandus 117 Lisad 1. Valik eesti keeles ilmunud raamatuid 123 2. Võimete hindamise lehe näidis 125 3. Enesekohane multiintelligentsuse küsimustik 131 4. Multiintelligentsuse tüpoloogia 139 5. Visuaal-ruumilise õppija vaatlusleht 143 6. Andekate profiilid 145 7. Nõustamiskeskused 149 8. Haridus- ja enesetäiendusvõimalused 153 9. Olümpiaadid ja ainevõistlused 159 Aineloend 169 Eessõna 5 Eessõna Andekate laste kohta on käibel palju väärarusaamu, mis takistavad neid mõistmast ja nende arengule kaasa aitamast. Eesti koolide uuringu (Saul,

Psühholoogia
thumbnail
16
docx

Konspekt raamatu „Andekusest ja andekatest lastest” (Viire Sepp) kohta

positiivne. Negatiivne ebakompetentsust rõhutav tagasiside halvab seesmist motivatsiooni. Kuidas suunata lapsi jõupingutusele Andekad lapsed on pigem seesmiselt motiveeritud. Kiita tuleb neid jõupingutusi, mida laps on oskuste omandamiseks teinud. Edu keerulisemate ülesannete lahendamisel tõstab enesetõhususe tunnet suuremal määral kui kergete ülesannete lahendamine. Andekate isiksuslikud eripärad Ande realiseerimisel on suure tähendusega isiksuslikud tegurid, mis võivad andekate laste arengus sageli osutuda määravaiks. Meelekindluse ja vaimsete võimete seos on negatiivne. Andekate tüdrukute väsimuse alaskaala näitajad olid oluliselt kõrgemad kui võrdlusgrupi tüdrukutel. Ülitundlikkus on füüsilise, meelelise, intellektuaalse, loomingulise ja emotsionaalse energia küllus. Ülitundlikkus toidab, rikastab, võimendab ja avardab annet. Kuidas andekat last ära tunda? Andekuse hindamine teatavate tunnuste järgi on kõige kindlam võimekate laste

Pedagoogika
thumbnail
6
docx

Andekad õpilased

Andekad õpilased Huvitavat: müüte ja müüdimurdmisi andekate kohta Andekad lapsed on targad ja seetõttu saavad nad ise hakkama (müüt). Kui lastele ei anta võimalusi ennast arendada ja esineda vastavalt võimetele, kaotavad nad nii motivatsiooni kui ka huvi. Kui aju ei saa küllaldaselt stimulatsiooni, siis lapse õppimisvõime halveneb. Andekad õpilased on edukad kõigis ainetes (müüt). Ehkki paljud võimekad lapsed on head või väga head enamikes ainetes, ei käi see kaugeltki mitte kõigi õppeainete kohta. Mõned lapsed on edukad

Arengupsühholoogia
thumbnail
10
doc

ANDEKA LAPSE TUNNUSED

rohkem tähtsustatakse loovust: mõtete voolavust, originaalsust, probleemi nägemise võimet (Sikka 2002). Kui lapse intelligentsuskvoot (IQ) on 120 – 130, siis hinnatakse ta andekaks (Sepp 2010). Selleks, et saada mitmekülgsemat hinnangut, on peale intelligentsustestide ka spetsiaalsed skaalad, mille abil andekuse omadusi välja selgitada arvestades lapse psühholoogilisi omadusi ning edukust ja võimeid eri valdkondades. Süsteemseks mudeliks andekate õpilaste identifitseerimisel on ENTER i mudel, mis hõlmab tervet identifitseerimisprotsessi. Selle mudeli kohaselt on andekate laste tuvastamine jagatud viieks diagnoosisammuks (Sepp 2010). Tabel 1. ENTER – etappide ingliskeelsetest nimetustest Explore, Narrow, Test, Evaluate, Review moodustatud akronüüm – tõlkes sisenemine Diagnoosimine Meetodid

Pedagoogika
thumbnail
5
docx

Andekate laste ja noorukite sotsiaalsed probleemid

osavad, kuid teistes valdkondades, nagu näiteks sotsiaalsed oskused ja suhtlemine, on nad samal tasemel nagu nende eakaaslased. Nii see pole. Kas andekad on sotsiaalselt rohkem haavatavad kui tavalise arenguga lapsed? Ei ole. Ei saa aga väita ka seda, et andekad oleksid immuunsed sotsiaal-emotsionaalsete probleemide suhtes ja häirete suhtes, mille all teised kannatavad. 2002. aastal viidi läbi uurimus Rahvusliku Andekate Assotsiatsiooni poolt, kus uuriti andekate noorte inimeste sotsiaal-emotsionaalset arengut. Tulemus: kõrgemate võimetega noored õpilased on sama hea kohanemisega kui nende eakaaslased. Kuigi nad seisavad silmitsi paljude neile mitte ainulaadsete situatsioonidega, mis võivad nende sotsiaal-emotsionaalse arengu riski alla seada. Sellised situatsioonid on: · Intellektuaalne ja tihti ka sotsiaalne progress/ edasijõudmine võrreldes oma eakaaslastega

Eripedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun