Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erivajadustega inimesed (0)

1 Hindamata
Punktid
Erivajadustega inimesed #1
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-10-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Evermore Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
56
docx

Liikumispuuetega inimeste võimalused avalikes randades Stroomi ranna näitel

Eesmärgist tulenevalt seati uurimistööle ülesanded, mis koosnesid järgmistest osadest: välja selgitada kas Stroomi rand kui avalik rand on võimeline pakkuma vaba aja veetmise teenust liikumispuuetega inimestele. Vaatluse kaudu hinnata kas liikumispuuetega inimestele on tagatud võimalus supluseks. Võtta vaatluse alla Stroomi ranna võimalused liikumispuuetega inimestele pakkuda avaliku teenust rannas vaba aja veetmiseks. Välja selgitada kuidas veedavad liikumisprobleemidega inimesed oma aega rannas ja viimaseks millised on nende probleemid ja kitsaskohad. Tulemuse saavutamiseks viisin esmalt läbi Stroomi ranna vaatluse. Vaatlus toimus poolstruktueeritult ja avatud jäädvustusena. Eesmärgiga välja selgitada ja fikseerida millises seisukorras on rannahoone võimekus liikumispuuetega inimeste teenindamisel, milline on infrastruktuur ja millises seisukorras on laudisteed. Magistritöö empiirilises osas plaanisin algselt läbi viia ankeetküsitlust kasutades mugavusvalimit

Sotsiaalteadused
thumbnail
44
docx

Abivahendid

.................................................................................... 19 5.1 Seisulaud..................................................................................................... 19 5.2 Tasakaalupoomid......................................................................................... 19 5.3Käru.............................................................................................................. 19 Lastekäru Special Tomato EIO on mõeldud kasutamiseks erivajadustega lastele kuni 8 aasta vanuseni. Standardvarustuse juurde kuuluvad lisapadjad puusa ja selja fikseerimiseks ning käru sisemõõtude vähendamiseks. Lapse kasvamisel on lisapatju kerge eemaldada. Lastekärul on reguleeritavad seljatugi (25˚-75˚) ning jalatugi. Suured täiskummid nii ees kui taga. Esirattad pöörlevad või on võimalik ka lukustada vaid otse sõitmiseks. Kerge kaal, vaid 10kg. Kergesti kokkupandav. 5-punktirihm turvalisuse tagamiseks. Kaasas kott istme all ning “varikatus”..

Sotsiaaltöö
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

muutusi, s.t. häire kulg on erinev. Pervasiivsete arenguhäirete hulka kuuluvad nii autismisündroom kui ka Aspergeri sündroom, mille puhul kõrvalkalded eakohasest arengust on vähem ulatuslikud. Mõiste spektri häire viitab sellele, et kuigi kõigil autistlikel inimestel on kindlad sarnased tunnused, esinevad need ometi erineval määral ning kaasuvate sümptomitega erinevas kombinatsioonis. Sageli kaasneb autismispektri häirega ka vaimse arengu mahajäämus, samas on paljud autistlikud inimesed keskmise või keskmisest kõrgema intellektiga. http://www.autismtallinn.ee/meist/perele/mis-on-autismispektri-haire/ f. Autistlik laps peres on vanematele nagu viis last korraga Järjest rohkemate lapsevanemate reaalsus - autistlik laps - muudab terve perekonna elu. Häirega laste jaoks on erirühmad, kuid vahel piisab naise sõnul arendusrühmast. Parimal juhul saab laps tavarühma jääda, kus talle palgatakse abiõpetaja

Alushariduse pedagoog
thumbnail
36
odt

Erivajaduste identifitseerimine (TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused)

Seda tehakse hindamise etapis. Hindamist on defineeritud kui info kogumist lapse ja tema arengukeskkonna kohta langetamaks otsuseid lapse edasise arendamise, sh õppetegevuste kohta. Seega kujutab hindamine endast eesmärgipärast info kogumist ja oluline on ka selle info tõlgendamine. Tegelikult puudutab hindamine nii eakohase arenguga lapsi kui ka neid, kelle arengus on märgatud mingeid kõrvalekaldeid, kuid käesolevas sisupaketis antakse hindamisest ülevaade just erivajadustega laste kontekstis. Hindamine kui info kogumine ja tõlgendamine hõlmab endas mitmeid olulisi aspekte. Milleks Õpetaja seisukohast on hindamise eesmärgiks jõuda tervikliku arusaamiseni lapse hinnatakse? võimete ja oskuste nõrkadest ja tugevatest külgedest, selleks et… a) …valida sobilikke õpetamismeetodeid, vahendeid b) …prognoosida lapse arengu edasist kulgu.

Eripedagoogika
thumbnail
45
doc

Andekas laps

.....................25 3.3Tähelepanu andekatele........................................................................................ 26 3.4Ene Ergma: Eesti vajab kõiki oma andekaid noori............................................. 27 3.5Edu alus: olla hingelt saarlane.............................................................................29 3.6Hariduspoliitikas tuleb muuta mõtteviisi............................................................ 37 3.7Andekatest kui erivajadustega õpilastest.............................................................39 kasutatud kirjandus.......................................................................................................45 SISSEJUHATUS Andekate laste kohta on käibel palju väärarusaamu, mis takistavad neid mõistmast ja nende arengule kaasa aitamast. Eesti koolide uuringu (Saul, Sepp, Päiviste 2007) põhjal on üsna levinud stereotüüpne ,,hea ja tubli viielise lapse" kuvand andeka õpilase kohta

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
80
pdf

Ametkondlik kaitumine ja etikett

09.2012 (üldkoosoleku protokoll nr 23) • Koodeks ilmus kogumikus "Eetikakoodeksite käsiraamat", Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2007 5 Seltskondlik vestlus 
 Seltskondlikus vestluses :
  hoidutakse raha, haiguste, seksi teemadest 
  kõneldakse poliitikast, kui selles on kokku lepitud
  meeldivad seltskonnale inimesed, kes teevad nalja enda arvel, mitte kohalolijate kulul; ei sobi meelde tuletada kellelegi piinlikke seiku
  rikuvad tuju tagarääkijad ja “kõiketeadjad”, eelarvamuste kütkeis olijad
  ei ole kohane oma teadmisi näidata, nagu viibiksite eksamil või konverentsil; teadmiste täiendamiseks tasub rohkem teisi kuulata
  välditakse teravat valjuhäälset sõnavahetust ja vihaseid-ägedaid žeste


Sekretäritöö
thumbnail
30
doc

Majutuse eksam

1. Mis on majutustoode? On klendi elamus, kogemus, mulje, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul, nagu majutuskoha asukoht, keskkond, interjöör, eksterjöör, teenuste valik ja tase, teenindajate profesionaalsed oskused ja välimus, hotelli imago.söök, jook, , lõhnad, materjalid, värvid mööbel disain.rahuldus ja turvatunne. Külastuseelne koha tellimine, sisseregistreerimine saabumisel, väljaregistreerimine lahkumise, pakihoid,arveldamine, puhtus ja kord, külalislahkus, toitlustamine, muud teenused, bassein, juuksur, kauplused rõivaste puhastus, jne. Majutustoode on kompleksne sulam erinevatest teguritest, mis üksteise koosmõjul peaksid meelitama külastajaid seda tarbima. Konkreetne majutustoode kujuneb igale majutuskohale omastest osadest, nt suure luksushotelli puhul rõhutakse teenuste tasemele, lisateenuste paljususele, kvaliteedile, teenuse profesionaalsusele- teenus on suunatud konkreetsele sihtrühmale ­ ärireisija , jõukas puhkusereisija. Keskklassihot

Majutus
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

2. osutatakse rehabilitatsiooniplaanis märgitud teenuseid; 3. juhendatakse inimest, kuidas rehabilitatsiooniplaanis kirjeldatud tegevusi ellu viia. Sihtgrupiks on puudega lapsed ja täisealised, psüühikahäirega isikud (TVK 40%) ja alaealised õigusrikkujad. Eesmärk on mõista, et... · Rehabilitatsioon ehk rehabiliteeriv lähenemine on lai. Rehabilitatsiooni võivad vajada väga erinevad sihtgrupid ja erinevas eas inimesed. Rehabilitatsiooniks (ehk ühiskonnas toimetulekuks) on vajalikud erinevad teenused ja sekkumised, mille eesmärk on toetada, hoida ja arendada inimese toimetulekut ja elukvaliteeti. · Seda eesmärki kannavad mitmed erinevate valdkondade teenused/sekkumised - raviteenused, riiklikud ja KOV sotsiaalteenused, tööturuteenused, haridussüsteemi teenused, puuetega inimeste org-de poolt osutatud teenused jm. - et inimene tuleks võimalikult hästi ise toime!

Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun