Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Enda tervislikukäitumise muutmine (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR
Juhtimise Instituut
Personalijuhtimise eriala




ENDA TERVISLIKUKÄITUMISE MUUTMINE
Projekt
Koostas: Reelika Setškova


Juhendaja : Kaidi Kiis



JÕHVI 2011

SISUKORD
SISSEJUHATUS......................................................................................................................3

1. ÜLEKAALULISUSE ENNETAMINE........................................................................4

2. TERVISLIKU TOITUMISE PÕHIMÕTTED..............................................................5


3. ÜLEKAAL JA ALAKAAL ...........................................................................................7
4. EESMÄRK JA OHUD...................................................................................................8
5. KOKKUVÕTTE....................................................................................................... ...11
5.1 Toituge mitmekülgselt.............................................................................................11
5.2 Sööge toitu õiges koguses, et hoida optimaalselt kehakaalu...................................11
5.3 Sööge rohkem puu-ja köögivilja; piima ja piimatooteid ; rukkileiba ja
teraviljatooteid; kalan ja linnuliha ...........................................................................11
5.4 Valige väherasvaseid toiduaineid.............................................................................11
5.5 Eelistage tervislike toiduvalmistamise viise.............................................................12
5.6 Piirake maiustuste ja karastusjookide tarbimist........................................................12
6. PROJEKTI TULEMUSED JA ANALÜÜS..................................................................13
KASUTATUD ALLIKAD................................................................................................14






SISSEJUHATUS


Ülekaalulisus ja rasvumine on muutumas üha tõsisemaks probleemiks kogu maailmas. Ülekaalulisus suurendab oluliselt riski haigestuda eluohtlikesse kroonilistesse haigustesse nagu näiteks 2. tüübi diabeet ja südame-veresoonkonnahaigused. Need on peamised haigused, mis põhjustavad enneaegset suremust . Ülekaal põhjustab 5% Eesti rahvastiku haiguskoormusest, ülekaaluga seotud suremusest tingitult kaotatakse enim eluaastaid (53%) südame isheemiatõve tõttu, sellel järgneb insuldist ja hüpertensioonist põhjustatud eluaastate kaotus.
Ülekaalu peamised põhjustajad on vähene kehaline aktiivsus ja tasakaalustamata toitumine.
32% täiskasvanud (16–64 aastastest ) meestest ning 30% naistest tegeleb spordiga 30 minutit või enam vähemalt korra nädalas. Kogu Eesti täiskasvanud elanikkonnast 43% tegeleb spordiga väga harva või üldse mitte. WHO soovitus täiskasvanutele on olla kehaliselt aktiivne vähemalt 30 minutit iga päev.
Ülekaalulise elanikkonna osakaal on suurenenud alates 1998. aastast, mil 31% täisealistest (15–64 aastastest) meestest ning 24% naistest olid ülekaalulised ja rasvumist esines 12%-l meestest ning 15%-l naistest. 2008. aasta andmete põhjal olid ülekaalulised vastavalt 39% meestest ja 26% naistest ning rasvumist esines 18%-l meestest ja 18%-l naistest. Seega 2008. aastal oli 50% Eesti täiskasvanud elanikkonnast (16-64 aastased) ülekaalulised, sh rasvunud.
( Terviseinfo , 07.04.2011)
Kuna olen tööinimene, siis minu söömisharjumus oli nii kuidas juhtus, põhjustas minu ülekaalu.


  • ÜLEKAALULISUSE ENNETAMINE


    Ülekaalulisus ja rasvumine on muutumas üha tõsisemaks probleemiks kogu maailmas. Ülekaalulisus suurendab oluliselt riski haigestuda eluohtlikesse kroonilistesse haigustesse nagu näiteks 2. tüübi diabeet ja südame-veresoonkonnahaigused. Need on peamised haigused, mis põhjustavad enneaegset suremust. Ülekaal põhjustab 5% Eesti rahvastiku haiguskoormusest, ülekaaluga seotud suremusest tingitult kaotatakse enim eluaastaid (53%) südame isheemiatõve tõttu, sellel järgneb insuldist ja hüpertensioonist põhjustatud eluaastate kaotus.
    Ülekaalu peamised põhjustajad on vähene kehaline aktiivsus ja tasakaalustamata toitumine.
    32% täiskasvanud
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Enda tervislikukäitumise muutmine #1 Enda tervislikukäitumise muutmine #2 Enda tervislikukäitumise muutmine #3 Enda tervislikukäitumise muutmine #4 Enda tervislikukäitumise muutmine #5 Enda tervislikukäitumise muutmine #6 Enda tervislikukäitumise muutmine #7 Enda tervislikukäitumise muutmine #8 Enda tervislikukäitumise muutmine #9 Enda tervislikukäitumise muutmine #10 Enda tervislikukäitumise muutmine #11 Enda tervislikukäitumise muutmine #12
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 50 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Reelika Setškova Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    7
    doc
    Enesekäitumise muutmine
    7
    odt
    Tervislik toitumine
    9
    doc
    Tervislik toitumine
    24
    doc
    Tervislik toitumine
    21
    docx
    Tervislik toitumine
    18
    docx
    Tervisliku Toitumise uurimustöö
    32
    docx
    Tervislik toitumine
    17
    doc
    Tervislik toitumine



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun