Ekspordi korraldus (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Ann Ipsberg , ETJ13

Ekspordi korralduse kodutöö


Euroopa Liidu ühenduse siseseks tehinguks valisin vanametalli veo Eestist (Tartust) Poola (Ketysse). Ohtlikku vanametalli ja ohtlikke metallijäätmeid võivad kokku osta ja eksportida ainult need ettevõtjad, kellel on jäätmeluba, ohtlike jäätmete käitluslitsents ja ohtlike jäätmete väljaveoluba vastavalt jäätmeseadusele (RT I 1998, 57, 861). Seetõttu on saatja pooleks valitud vanametalli kokku ostev ja käitlev ettevõte Cronimet Eesti Metall OÜ, mis kuulub ülemaailmsesse kontserni Cronimet Group. Eestis on ettevõttel 8 esindust (Cronimet Eesti Metall ). Vanametalli puhul on tegemist ekspordiartikliga, mille osakaal koguekspordis viimastel aastatel pidevalt tõuseb. Näiteks novembris 2012 oli metalli- ja metallitoodete osatähtsus ekspordis 7% ning juunis 2013 juba 8%. Kuigi 2013 juunis kaupade summaarne eksport vähenes, siis metalli puhul näitab rahaline näitaja siiski kasvu ( Kerner 2013).
Nimetatud ettevõte ekspordib vanametalli Eestist Poola maanteetranspordiga poolhaagiste abil. See tähendab, et maksimaalne korraga veetav kogus on 24 tonni. Ühes kuus Tartu-Inowroclawi suunal veetav maht jääb olenevalt kuust 5-10 tonni vahele. Ettevõtte kogumaht on aga suurem, kuna veod toimuvad ka teistest Eestis asuvatest kogumisplatsidelt ja ka teistesse Poola linnadesse nagu Lubin, Inwroclaw ja Nowa Sol. Prognoositavaks kogumahuks Eesti-Poola suunal võib kuus olla kuni 35 tonni erinevat vanametalli. Lisaks toimub maanteetranspordi abil vedu ka Saksmaale Hamburgi ja Münhenisse. Ettevõte kasutab teste sihtkohtade jaoks ka meretransporti, mille puhul on veetavad kogused juba oluliselt suuremad. Nende suur klient , kelleni kaupa veeteede kauda transporditakse, asub Türgis. Laeva laadimine toimub Paldiski sadamas.
Ekportriigiks on valitud Poola põhjusel, et Poolas on mitmeid vanametalli ümbertöötlemistehaseid ning Poolas valmistatakse ümbertöödeldud metallist palju tarbeesemeid, mida siis omakorda eksporditakse. Statistika näitab, et vanametall on Eesti neljas ekspordiartikkel, moodustades ekspordist 1,8%. Kogu eksport Eestist Poola moodustab 1,3% Eesti ekspordist. See näitaja paigutab Poola 19. kohale (Learn more about trade in Estonia). Samuti on Poola Eestlastele lähedalasuv riik, tänu millele eestlased omavad Poola kohta ka rohkelt teadmisi, ning suhtlemine nendega on võrdlemisi lihtne. Cronimet Eesti Metall omab Poolas pikaajalist sidet sealse suure ettevõttega, kes tegeleb metalli ümbertöötlemisega, ning tänu sellele on neil olemas pidev partner , tänu kellele on kindlustatud ekspordimaht.
Valitud tehinguga seonduvad piirangud on peamiselt seotud sellega, et tegemist on kaubaga, mille eksportimiseks ja käitlemiseks on vaja eriluba. Lisaks võib ekspordi maht sõltuda vanametalli hinna kõikumisest ning müügiläbirääkimistest. Veel võivad eksporti ja transpordi aega ja mahtu mõjutada riiklikud pühad ja sõidukeelud Poolas. Muud piirangud nagu transpordi leidmine ja muu taoline, on mõjutatavad, leides alternatiivseid vedajaid või pakkudes ajutiselt veidi kõrgemat hinda.
Tehingu läbiviimiseks on eksportival ettevõttel esmalt vaja partnerettevõttega pidada läbirääkimisi selle osas, millist kaupa nad on teatud ajahetkel valmis sisse ostma ning milliseks kujuneb selle materjali sisseostu hind. Kui selles osas jõutakse üksmeelele, tuleb kokku leppida kas täpne või orienteeruv transpordi aeg ning koostada mõlema asja osas leping või akt. Olenevalt sellest, millised on partnersuhted. Pärast kokkuleppe saavutamist, tuleb leida transpordifirma, kes on valmis kauba kohale viima. Antud näite puhul on kasutatud maanteetransporti. Juhul, kui tegemist on pideva vedajaga, on transpordi kokku leppimine lihtne, kuna koorem on tuttav ning hind paigas. Kui kasutatakse aga esmaskordset vedajat, on protsess pikem, mille käigus jõutakse offerdist aktsepini või vastuoferdini. Kokkuleppe saavutamise korral koostab tellija veotellimuse, mille alusel vedu toimuma hakkab. Kuna selle näite puhul on tegemist ettevõttega, kellel on kindel partner ning kellel on paigas mahud, on mõistlik ka kasutada kindlat vedajat, kes on võimeline mahte täitma ning suudab alati pakkuda transporti vastavalt vajadusele.
Maanteetransport on siinkohal kasulik valik ka seepärast, et vahemaad ei ole väga pikad ning transpordikulud ei ole väga kõrged. Kuna maanteetranspordis on üleüldine konkurents väga suur, siis mõjub see soodsalt ka transpordihinnale. Kuna kaup on vaja viia ühelt kogumisplatsilt teisele, on maanteeetranspordi eeliseks siinkohal ka paindlikkus ja ligipääsetavus. Samuti on tegemist üsna väärtusliku kaubaga ja maanteetransport pakub kiiret kohaletoimetamise võimalust, mis on sellisel juhul väga oluline. Peamiseks miinuseks maanteetranspordi puhul selles tehingus võib lugeda piiratud kogust, mida saab korraga kohale toimetada.
Peamisteks partneriteks koduturul on teised vanametalliga tegelevad ettevõtted nii Eestis kui mujal, aga ka suured tehased, kellel tekib aeg-ajalt metallijääke ning kus aeg-ajalt utiliseeritakse vanu metallist tööstuslike masinaid või lammutatakse hooneid või terveid komplekse,
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Ekspordi korraldus #1 Ekspordi korraldus #2 Ekspordi korraldus #3 Ekspordi korraldus #4 Ekspordi korraldus #5 Ekspordi korraldus #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-05-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 233038 Õppematerjali autor

Lisainfo

Vanametalli eksport Eestist Poola
Põllutöömasinate eksport Eestist Venemaale

metall , vedaja , müüja , partner , vanametall , eksport , sõiduk , klient , dokumendid , saatja , veok , maanteetransport , masinad

Mõisted

Sisukord

Teemad

  • Free Carrier
  • Kasutatud allikad

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

1072
pdf
Logistika õpik
193
docx
Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
114
doc
Laondus ja veokorraldus
126
doc
Lõpueksami küsimused ja vastused 2008
288
doc
Töövihik-Laondus ja veokorraldus
49
doc
Laondus ja veokorraldus
528
doc
Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !