Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Eestvedamine ja võimustamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

EESTVEDAMINE JA VÕIMUSTAMINE
Eestvedamise olemus
Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest entusiastlikult eesmärkide saavutamise nimel töötama.
Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine.
Eestvedaja - liider aitab töötajatel ja rühmadel püstitada eesmärgid ning seejärel motiveerib ja abistab nende eesmärkide saavutamisel. Ilma liidrita oleks organisatsioon üksnes segadus inimestest ja masinatest, nagu orkester ilma dirigendita on ainult muusikud ja pillid.
Juhtimine ja eestvedamine
Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine.
Liidri esmane roll on mõjutada inimesi püstitatud eesmärke vabatahtlikult saavutama , soovitavalt entusiastlikult. Juhid plaanivad, organiseerivad sobivaid struktuure ja kontrollivad ressursse. Juhtidel on ametlik positsioon, samas, kui igaüks võib käituda liidrina, kasutades oma informaalset mõjujõudu. Juhid saavutavad tulemusi, suunates töötajate tegevusi, samas, kui liidrid loovad visiooni ja inspireerivad teisi seda visiooni saavutama ja ennast pingutama.
Nende väga oluliste erinevuste tõttu juhtimise ja eestvedamise vahel võib juhtuda, et tugevad liidrid on nõrgad juhid, näiteks kui vilets planeerimine põhjustab rühma liikumise vales suunas. Ka teine kombinatsioon on võimalik - keegi võib olla nõrk liider, kuid ikkagi olla märkimisväärselt efektiivne juht, eriti kui ta juhib inimesi, kellel on selge arusaamine oma tööst ja tugev sisemine tõukejõud töötamiseks.
Suurepärastel juhtidel peavad olema ka head liidrioskused. Õnneks saab eestvedamisvõimet omandada ja parendada liidriuuringute, efektiivsete rollimudelite jälgimise, juhtimiskoolituste ja töökogemusest õppimise kaudu.
Efektiivse liidri omadused
Liidriomadused on huvi pakkunud aegade algusest. Esimeste uuringute käigus püüti välja selgitada füüsilisi, intellektuaalseid ja isikuomadusi, mis eristaks liidreid mitteliidritest või edukaid liidreid ebaedukatest. Uuritud on paljusid tunnetuslikke ja psühholoogilisi tegureid nagu intelligentsus , ambitsioonikus, võistluslikkus. Mõned uuringud keskendusid füüsilistele teguritele nagu kehakaal , - suurus, –kuju ja välimus. Üheselt ei
Vasakule Paremale
Eestvedamine ja võimustamine #1 Eestvedamine ja võimustamine #2 Eestvedamine ja võimustamine #3 Eestvedamine ja võimustamine #4 Eestvedamine ja võimustamine #5 Eestvedamine ja võimustamine #6 Eestvedamine ja võimustamine #7 Eestvedamine ja võimustamine #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-01-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Maryan7 Õppematerjali autor
Organisatsiooni ja juhtimise alused. Liidri käitumisstiilid.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
36
docx

Juhtimise etapid

juriidilise nõustamisega, koolitamisega. Tänapäeval on oluline koht hüvituste hulgas on aga ka mitterahalistel hüvitustel meeldival tööõhkkonnal, heatahtlikul suhtumisel, tunnustamisel, huvitaval tööl, karjääri- ja enesearendamisvõimalustel, paindliku tööaja võimalusel. Põhjendatud ja ratsionaalne hüvitussüsteem on normaalse tööõhkkonna alus, töötajate pühendumise tagamise keskne tegur. III Eestvedamine Eestvedamise olemus Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest entusiastlikult eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine.. Eestvedaja - liider aitab töötajatel ja rühmadel püstitada eesmärgid ning seejärel motiveerib ja abistab nende eesmärkide saavutamisel. Ilma liidrita oleks organisatsioon üksnes segadus inimestest ja

Juhtimine
thumbnail
12
doc

Kuidas saada liidriks?

Teist tüüpi liider domineerib olukorras, kus ülesanded on küll olemas, kuid veidi segased ning tulemus sõltub pigem koostööst kui iga üksiku lüli tublist tegutsemisest.(Elenurm, 2001) 1 LIIDRI MÕISTE JA OMADUSED Liidrit kui isikut on defineeritud väga erinevalt. Ei saaks öelda, et oleks leitud täpne ja ühtne tähendus, sest erinevates eluaspektides võidakse liidrit erinevalt mõista. Samas läbib erinevate eluvaldkondade liidritel siiski ühine joon ­ eestvedamine. Liider on see, kes juhib. Liidrit aetakse segi tihtipeale juhiga. Liider on alati juht, kuid juht ei pruugi olla alati liider. Et saada liidriks, tuleb kõigepealt saada juhiks. 1.1 Liidri primaarsed omadused · Isikliku tahtejõu kõrge tase (energilisus, otsusekindlus, tahtejõud, visadus) · Soov olla liider (motivatsioon teisi mõjutada) · Isiklik ausameelsus (eetikatunnetus, ausus ja usaldatavus)

Juhtimise alused
thumbnail
46
doc

LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

both ­ employees and leaders. 3 SISUKORD SUMMARY...................................................................................................................2 SISUKORD................................................................................................................... 4 SISSEJUHATUS.......................................................................................................... 5 1. EESTVEDAMINE JA LIIDRIKS OLEMINE......................................................7 1.1LIIDRI MÕISTE JA EESTVEDAMISE OLEMUS ............................................................ 7 1.2LIIDRI EELDUSED JA TUNNUSED.............................................................................7 1.3LIIDRI TÜÜBID......................................................................................................10 1.4EESKUJUKS OLEMINE JA EESTVEDAMISE TÄHTSUS ORGANISATSIOONIS.............

Juhtimine
thumbnail
13
doc

Liidriks sündinud

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R09 Gerda Silm LIIDRIKS SÜNDINUD Uurimuslik referaat Juhendaja: Virve Transtok Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS...........................................................................................................3 1 LIIDRI MÕISTE......................................................................................................... 4 1.1 Juhi ja liidri erinevus............................................................................................ 4 2 LIIDRI TEOORIAD....................................................................................................5 2.1 Isiksuseomaduste teooriad....................................................................................5 2.2 Käitumisteooriad...................................................................

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
8
doc

Töörahulolu

TÖÖRAHULOLU · Koostöösuhted · Töö iseloom Igale organisatsioonile on oluline alluvate suhtumine oma töösse. · Organisatsiooni suurus Töössesuhtumine ­ on tunded ja arvamused, mis määravad selle, Soodsaid tingimusi organisatsiooni peetakse niivõrd normaalseteks, et neis ei · Kuidas inimesed tajuvad töökeskkonda räägita. · Usaldavad üksteist kavatsetud tegevuses Individuaalne rahulolu võib sõltuda ka muudest teguritest: · Kuidas nad käituvad · Töövälisest keskkonnast Hoiak on suhteliselt püsiv hinnanguline suhtumine mingisse nähtusesse. See · Edu tunnustamisest on valmidus reageerida positiivselt või negatiivselt teistesse inimestes

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
11
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

liikmed toetavad juhtkonda eesmärkide saavutamisel ning kui liikmed tunnevad, et tegevusest saadav kasu jagatakse kõigi vahel ausalt. 24. Nimetage organisatsioonikultuuri tegureid. Individuaalne initsiatiiv; Riski aktsepteerimine; Suund; Integreerumine; Juhtkonna toetus alluvatele; Kontroll; Identiteet; Hüvituste süsteem; Konflikti tolerants; Kommunikatsioon; 25. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest entusiastlikult eesmärkide saavutamise nimel töötama. 26. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht ei suuda alati liider olla. Liider võib olla see, kellel pole ametlikku võimu. Liidriks kujuneb grupiliige, kes kõige rohkem suudab teisi suunata ja grupi tegevust korraldada, mõjutada. Liider on emotsionaalne arusaam. Juht on ametlik arusaam.

Juhtimine
thumbnail
4
docx

JUHTIMINE KONTROLLTÖÖ NR 1

3. Juhtimine - on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil, nende tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada orgi eesmärgid. 4. Põhilised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud: Kavandamine ­ org-I ja tema liikmete eesmärkide ning nende saavutamise teede kindlaksmääramine. Organiseerimine ­ töömahu väljaselgitamine, selle jaotamine, ametikohtade moodustamine jne. Eestvedamine ­ püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevust eesmärkide saavutamiseks. Kontrollimine ­ standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt eesmärkidele. Otsustamine ­ kahe või enama võimaluse hulgast valiku tegemine. Delegeerimine- otsustusõiguse ja vastutuse suunamine madalamale juhtimistasandile. Koordineerimine ­ allüksuste tegevuse kooskõlastamine. Mehitamine ­ isikkoosseisu moodustamine, ümberrühmitamine, säiitamine, arendamine

Ärijuhtimine
thumbnail
13
docx

JUHTIMISE KONTROLLTÖÖ nr 1

Need on juhi põhiülesanded ning neid ülesandeid hästi täites töötab ka organisatsioon hästi. Kavandamine (plaanimine) ­ org.-ni ja tema liikmete eesmärkide ning nende saavutamise teede ja abinõude kindlaksmääramine. · Organiseerimine ­ töömahu väljaselgitamine, selle jaotamine üksikisikute vahel, ametikohtade moodustamine ja allüksusteks koondamine, alluvusvahekordade määratlemine. · Eestvedamine ­ püüe ja võime mõjutada järgijate tegevust eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel. · Kontrollimine ­ standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt standarditele ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastava tegevuse korrigeerimine. Otsustamine ­ kahe või enama võimaluse hulgast valiku tegemine. · Delegeerimine ­ otsustusõiguse ja vastutuse suunamine madalamal juhtimistasandile.

Juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun