Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on hariduse eesmärk?
  • Millistest arenguteooriatest lähtutakse õppekavade koostamisel?
  • Millised hariduse tasemed on?
  • Millised kooliastmed on?
  • Mis on põhikooli ülesanne?
  • Kuidas võib olla korraldatud õpe koolis?
  • Mis on keeleõppe põhiülesanded?
  • Mitu eesti keele tundi on I ja II kooliastmes ette nähtud?
  • Kuidas jaotatakse?
  • Milliseid metoodilisi võtteid on PRÕK-is soovitatud I ja II astmes kasutada?
  • Mis on eesti keele õppe põhieesmärk?
  • Mis on vastava tunni põhiosa?
  • Mida need osad tähendavad?
  • Mis nõuded esitatakse õppetunnile?
  • Millised on kolm tunni eesmärgi tüüpi?
  • Missugused hindamisvõimalused on?
  • Mida tähendab suhtluspädevus?
  • Kuidas liigitatakse?

Lõik failist

Eesti keele metoodika I eksami küsimused 2015
  • Mis on hariduse eesmärk?
    Hariduse eesmärk on:
    • luua soodsad tingimused isiksuse, perekonna, eesti rahvuse, samuti rahvusvähemuste ja Eesti ühiskonna majandus-, poliitilise ning kultuurielu ja loodushoiu arenguks maailma majanduse ja kultuuri kontekstis;
    • kujundada seadusi austavaid ja järgivaid inimesi;
    • luua igaühele eeldused pidevõppeks.

  • Millistest arenguteooriatest lähtutakse õppekavade koostamisel? Millisest arenguteooriast lähtub praegu kasutusel olev RÕK? Nimetage olulisemad põhimõtted. (tabel)
    Kognitiivse konstruktivismi (Jean Piaget, John Dewey):
    Stadiaalne areng; Õppija aktiivne. Õpetaja on partner , suunaja ja toetaja; Õppija vajaduste ja kogemuse, õpistiili arvestamine ; Uut infot tõlgendatakse ja struktureeritakse oma maailmapildi ja varasemate teadmiste terviku valguses. Sisemine motivatsioon – õpilased motiveerivad end ise õppima.
    Sotsiaalne konstruktivism (Lev Võgotski , Peter Ludwig Berger, Thomas Luckmann) *kasutatakse praegu:
    +1-3 Sotsiaalse konteksti ja teiste inimeste kaasmõju. Inimese kognitiivsed struktuurid on peamiselt konstrueeritud sotsiaalselt. 2 arengutaset Võgotski järgi: - tegelik areng, - potentsiaalne areng. Õppimine toimub potentsiaalse arengu tasemel. Sotsiaalsed konstruktivistid näevad motivatsiooni nii sisemise kui välise protsessina. Õpetaja ülesandeks on juhtida gruppide moodustamist, diskussioonide läbiviimist, vahendada ja struktureerida inimestevahelisi vastasmõjusid; abistada õppijaid spontaansete mõistete äratamisel, ideede väljendamisel ja arutamisel grupis ning ühisel avastamisel.
    Biheiviorism (Ivan Pavlov , Burrhus Frederic Skinner, Robert Ladd Thorndike, John Broadus Watson):
    Õppimine toimub ainult assotsiatsioonide või sidemete loomisega oma kogemuste või käitumise vahel. Õpilane on passiive. Motivatsioon on väline -
  • Vasakule Paremale
    Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #1 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #2 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #3 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #4 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #5 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #6 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #7 Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015 #8
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-01-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 15 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Julia Nikolina Õppematerjali autor
    Eesti keele metoodika I eksami küsimused 2015

    1. Mis on hariduse eesmärk?
    2. Millistest arenguteooriatest lähtutakse õppekavade koostamisel? Millisest arenguteooriast lähtub praegu kasutusel olev RÕK? Nimetage olulisemad põhimõtted. (tabel)
    3. Millised hariduse tasemed on?
    4. Millised kooliastmed on? Klassid.
    5. Mis on põhikooli ülesanne?
    6. Kuidas võib olla korraldatud õpe koolis?
    7. Mis on keeleõppe põhiülesanded?
    8. Mitu eesti keele tundi on I ja II kooliastmes ette nähtud? Kuidas jaotatakse?
    9. Milliseid metoodilisi võtteid on PRÕK-is soovitatud I ja II astmes kasutada? Seletage vähemalt kolm lahti.
    10. Mis on eesti keele õppe põhieesmärk?
    11. Ainekava, kes selle koostab ja mida sisaldab.
    12. Töökava, kes selle koostab ja mida sisaldab.
    13. Nimetage põhilised I astme õpilase omadused, mida peab arvestama tunni kavandamisel ja õppemeetodite valikul.
    14. Eesti keele tunni tüübid. Mis on vastava tunni põhiosa?
    15. Tunni ülesehitus, tunniosad. Mida need osad tähendavad?
    16. Mis nõuded esitatakse õppetunnile?
    17. Tunnikava. Kes koostab? Tunnikava koostisosad.
    18. Millised on kolm tunni eesmärgi tüüpi? Osata kindla teema puhul sõnastada tunni eesmärk.
    19. Hindamine. Missugused hindamisvõimalused on?; mis protsentuaalne jaotus on numbrilistel hinnetel?
    20. Osaoskused. Milliseid osaoskusi arendatakse I ja II kooliastmes eesti keeles.
    21. Tuua näide iga osaoskuse arendamise kohta (ül tüüp, nimetus ja seletus, mida see tähendab, mis eesmärgi ja mis vanuses lastega teha) vt P. Kärtneri metoodikavihikute refereeringut. Praktiline ülesanne.
    22. Otsene ja kaudne vigade parandamine.
    23. Mitteverbaalsed tõlkevahendid.
    24. Mida tähendab suhtluspädevus?

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    38
    docx

    Võõrkeeles õpetamise metoodika õpimapp

    ......................................... ......................31 7) Mängu juhend ja läbiviimise kirjeldus....................................................................................37 8) Ühe artikli vaba refereering....................................................................................................39 9) Kasutatud materjalide loetelu.................................................................................................41 Sissejuhatus Võõrkeeles õpetamise metoodika õpimap sisaldab palju kasulikut infot mis ma võin kasutada praktikas ja tööl. Õpimapis on tiitelleht, sisukord, sissejuhatus, tööalane CV, kahe järjestikuse tunnikava koos didaktilise materjaliga, kuulamis- ja kõnelemisoskuse kohta 4 töölehe, lugemis- ja kirjutamisoskuse kohta õppematerjal, ühe mängu juhendi ja läbiviimise kirjeldus, ühe artikli vaba refereering ja muu kasulik info õppeaine kohta. Õpimappi koostamisel kasutan palju raamatuid,

    Alushariduse pedagoog
    thumbnail
    20
    docx

    Ülddidaktika loengu konspekt

    eesmärk Õpetada II maailmasõda... nimetab II maailmasõja.. Selgitada pytagorase teoreemi.. selgitab.. ja rakendab.. Võrrelda... võrdleb... Õppeesmärgid sõnastatakse väljundipõhiselt Mida tähendab väljundipõhiselt Soorituslikud õppe-eesmärgid püsititatakse kahemõõtmeliselt 1. Sooritus /tegevus(nt nimetab ja iseloomustab 2. Aine sisu (nt eesti suurmiad linnad) Väljundipõhiste eesmärkide puhul on oluline meeles pidada, et hinnata saab mähtavat, kuuldavat, katsutavat Väljundipõhise õppe-eesmärgi sõnastamine Tegevus/sooritus Aine sisu Määrsõna/täpsustav lauseosa Bloomi taksonoomiast (kolm viimast kõige enam koolis kasutusel) Loomine-arendab, töötab välja, planeerib.. Hinnangu andmine- paneb tähtsuse järjekorda, teeb valiku

    Pedagoogika
    thumbnail
    5
    doc

    Emadepäeva minikontsert

    Tunni eesmärgid: väljendusoskus suuline, kirjalik; keeleõpetus- kirjutamine, Kava koostamine arvuti abil, emadepäeva tähtsuse mõistmine. Õpilaste eelteadmised ja oskused: Õppeaasta jooksul omandatu, et koostada emadepäeva minikontserdi kava, arvutiga töötamise oskus. Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale: Arvutiklassi reserveerimine, muusikaõpetajaga kooskõlastatud laulud, mida emadepäeval võiks esitada. Eelnevalt vajalikud tegevused õpilasele: Õpilastel on kaasas eesti keele tunniks ette nähtud vahendid: õpik, tv, vihik, kirjatarbed. Tunniks vajalikud materjalid, näitvahendid, tarkvara ja veebiaadressid: ,,Avita ,,õpik ,, Eesti keele õpik III kl. " ; arvutid, Smart tahvel. Tunni käik: Tegevuste kestus Tunni osad, struktuuri Õpetaja poolt kavandatud ja organiseeritud Õpilaste tegevus Põhjendused, mida

    Eesti keel
    thumbnail
    16
    docx

    Kirjaliku kõne uurimine ja hindamine

    igapäevaelus toimub ju suur osa teabe hankimisest ja edastamisest kirjalikult, st lugedes ja kirjutades). Keelespetsiifikaga arvestamine. Lugema ja kirjutama õppimisel ja õpetamisel tuleb teada ja arvestada ka keelespetsiifikat. Keelespetsiifika tundmine aitab mõista lugemise ja kirjutamise omandamise seaduspärasusi ning seeläbi paremini õpetamise protsessi kavandada. Samuti aitab keelespetsiifika tundmine paremini teadvustada nüansse, mis on keele omandamisel keerulised, sh seda, mis raskendavad kirjaliku kõne omandamist (lugema ja kirjutama õppimist). Eesti keele on foneetiline ehk reeglipärase kirjasüsteemiga keel - jälgib valdavalt printsiipi üks häälik = üks täht (st valdavalt hääldatakse nii nagu kirjutatakse ja vastupidi). Kirjanduses kasutatakse veel: transparentne ortograafia, läbipaistev ortograafia. Vastupidine on nt inglise keel, kus hääldus ja kirjapilt valdavalt kokku ei lange, seega on inglise

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    60
    pdf

    Eesti keel ja kirjandus

    Eesti keel ja kirjandus 1. Üldalused 1.1. Keele- ja kirjanduspädevus Keele ja kirjanduse valdkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane keele- ja kirjanduspädevus, see tähendab suutlikkus mõista eakohaseid ilukirjandustekste ja nende osatähtsust Eesti ja maailma kultuuriloos ning tajuda keelt ja kirjandust kui rahvusliku ja iseenda identiteedi alust; keeleteadlikkus ja oskus end vastavalt suhtlussituatsioonile ja keelekasutuseesmärkidele nii suuliselt kui ka kirjalikult väljendada; arusaamine, et lugemine teeb vaimselt rikkamaks. Keele ja kirjanduse õpetamisega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane: 1) väärtustab keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit;

    Kirjandus
    thumbnail
    6
    docx

    Põhikooli riiklik õppekava: võimalused hariduslike erivajaduste rahuldamiseks

    Põhikooli riiklik õppekava: võimalused hariduslike erivajaduste rahuldamiseks § 1. Määruse reguleerimisala ja ülesehitus (1) Põhikooli riiklik õppekava kehtestab riigi põhiharidusstandardi. (2) Põhikooli riiklikku õppekava (edaspidi riiklik õppekava) rakendatakse kõigis Eesti Vabariigi põhikoolides olenemata kooli õiguslikust seisundist, kui seadus ei sätesta teisiti. (3) Riiklik õppekava koosneb üldosast ja lisadest. Lisades esitatakse valdkonniti koondatud ainekavad ning läbivate teemade kavad. (4) Põhikooli kooliastmed on: 1) I kooliaste – 1.–3. klass; 2) II kooliaste – 4.–6. klass; 3) III kooliaste – 7.–9. klass. § 2. Põhihariduse alusväärtused

    Eripedagoogika
    thumbnail
    9
    docx

    Asjaajamine eesti keeles. Terminid

    Jätkusuutlikkus - vajaduste rahuldamine ja ressursside kasutamine nii, et on võimalik elu ja tegevuse jätkumine ka tulevikus ingl sustainability , jätkusuutlik venek: , , ; , ; , . Kaugõpe - sessioonõpe - õppevorm, mis pakub võimalust omandada kõrgharidus või jätkata selle omandamist teatud kindlatel kuupäevadel sessioonide kaupa; tavaliselt käiakse töö kõrvalt õppimas. Keelekümblus - õppevorm, mida rakendatakse Eestis riikliku programmina eesti keele kui teise keele paremaks omandamiseks; kümblusklassides ja rühmades ületab eestikeelse õppe maht 50% õppe kogumahust; Canadas on 40 a kogemust. Kaugõpe - sessioonõpe - õppevorm, mis pakub võimalust omandada kõrgharidus või jätkata selle omandamist teatud kindlatel kuupäevadel sessioonide kaupa; tavaliselt käiakse töö kõrvalt õppimas. Keelekümblus - õppevorm, mida rakendatakse Eestis riikliku programmina eesti keele kui teise

    Arhiivihaldus
    thumbnail
    53
    docx

    Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt

    Eesti keele õpe erivajadustega lastele I 1. Eesti keel kui õppeaine – olulised põhimõtted õpetamisel Eesti keele kui õppeaine ülesanded sõltumata koolitüübist:  Arendada kõiki kõnevorme ja kõnefunktsioone (teabevahetus, reguleeriv-planeeriv, tunnetuslik). Kõne kirjalik vorm (lugemine ja kirjutamine) tuleb vajaduse korral kujundada koolis algusest (laps ei pea kooli astudes lugeda ja kirjutada oskama, kuigi seda oodatakse).  Teadvustada (seda küll erinevas mahus sõltuvalt koolitüübist) spontaanselt kasutatavat

    Eripedagoogika




    Kommentaarid (1)

    Juli4ka1979 profiilipilt
    Julia Nikolina: Töös on esitatud nii küsimused kui ka vastused eksamile ettevalmistamiseks
    21:09 12-01-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun