Religioonipsühholoogia on religioossete kogemuste, uskumuste ja käitumise uurimine. Religioonipsühholoogia uurimisobjektiks on sisemine ja välimine usuline käitumine. Religiooni- psühholoogia uurib, mis on inimese jaoks religioon, kuidas see avaldub ja palju muud. Meetodid on samad, mis sotsiaalteadusel- ankeedid, küsitlused, vestlus, introspektsioon ehk enesevaatlus jne. Saab uurida isiklikul ja sotsiaalsel tasemel, ühe- ja mitme-dimensiooniliselt. (allikas: http://et.wikipedia.org/wiki/Religioonips%C3%BChholoogia ) Usuline kriis on vaid üks nendest religioonipsühholoogia teemadest, mille kohta on hulgaliselt küsimusi ja suhteliselt vähe vastuseid. Ka mina huvitun nendest küsimusest, seetõttu valisingi selle teema. Esiteks oleks eesmärk mõista, milleks on inimestele usku vaja. Miks inimesed usuvad kedagi, kes ei ole viie meelega tajutav- Jumalat. Mõned usuvad rohkem, kuid teised vähem.. Miks luuakse reegleid- näiteks paastumise ja palvetamise kohustus kindlatel
perefoorum.ee, www.lapsemure.ee ja www.rocknroll.ee . Küsitlus oli üleval 12.11.11 - 12.12.11. Käesoleva uurimistöö mõte on uurida 69 informandi vastuste põhjal, kuidas nad kujutavad ette sataniste ja kui turvaliselt nad tunnevad end seoses satanismiga. Samuti on minu eesmärk uurida, kas on levinud mingi kindel ettekujutus satanismist. Minu uurimistöö mõte ei ole välja selgitada, kas satanism peaks olema Eestis riiklikult tunnistatud usund, kuigi sellele siiski mõned küsimused viitavad. Ma proovin välja selgitada, kas informandid tunnevad end piisavalt turvaliselt, et lasta satanistidel oma usku avalikult praktiseerida. Minu küsitlus koosnes 15 küsimusest. Kokku sain vastuseid 69 inimeselt, kellest 88,9% olid naisterahvad ja 11,1% olid meesterahvad. Populaarseim vanusegrupp oli 14 20-aastased, mis moodustas vastanute hulgast 66,7%. Teine grupp, kes vastas, oli vanuses 21 - 30, nemad moodustasid vastanute hulgast 33,3%. Sataniste oli vastanutest
üksi hakkama. Mida teed? Kas võtta ta oma koju, kas on ruumi, kuidas mõjub see kodurahule, suhtele oma abikaasaga? Kas on võimalik töölt lahti võtta? Või paned ta vanadekodusse? Selliste küsimuste ees tuleb paljudel lastel ühel päeval seista. Vanemate austamist võib avaramalt võttes mõista öelduna ka kogu rahvale ja näha selles eelnenud sugupõlvede tööst ja tulemustest lugupidamist. Näiteks tuleb lugu pidada emakeelest, rahvakommetest, rahvalauludest, Eesti lipust, riigi hümnist, traditsioonidest jms. 5.Sina ei tohi tappa. Algselt ei tähendanud see totaalset keeldu teist inimest tappa - võidi tappa vaenlasi sõjas, korra kohaselt toimusid ka hukkamised, võidi tappa ka loomi söögiks ja ohverdamiseks. Käsk oli suunatud omakohtu ehk mõrvade vastu. Näiteks eksis Kain selle käsu vastu kui ta mõrvas kadedusest oma venna. Kristlik täiendus. Jeesus on öelnud täienduseks: "Te olete
20 VIIDATUD ALLIKAD 1. Bowker, J. Maailma usundid. Tallinn: Varrak kirjastus, 2004, 216lk. 2. Breuilly, E., O´Brien, J., Palmer, M. Maailma usundid: ülevaade uskumustest, traditsioonidest ja pühadest. Tallinn: Avita, 1999, 160 lk. 3. Islam [http://www.islam.pri.ee/poliitikatxt.php] 14 detsember 2009 4. Islam [http://www.islam.pri.ee/terrorismtxt.php] 14 detsember 2009 5. Koraan 6. Partridge, C. Maailma usundid. Tallinn: Eesti Entsüklopeediakirjastus, 2006, 495 lk. 7. Postimees [http://www.postimees.ee/010308/esileht/olulised_teemad/11_september/217400.php? sven-mikser-enne-ja-parast-terrorit] 18. detsember 2009 8. Soll, K. Teejuht purunevasse maailma. Tallin: Koolibri, 2003, 240 lk. 9. Vikipedia. Vaba entsüklopeedia [http://et.wikipedia.org/wiki/Koraan] 14. detsember 2009 21
väiksem on praegugi religioossus. 1960. aastatel toimu sügav sekulariseerumine, uute väärtuste, uue (noorte-)kultuuri tulek. Eesti, Läti ja Leedu - ,,Nõukogude Lääs". Moraaliväärtuste edasikandmine ja hoidmine jäi valgustusajastu järel naiste õlule. Moraalinormide kehastajad olid naised märgati, et pärast romantismiaega olid peamisteks kirikuskäijateks jäänud naised. 1923 religioon on tagurlik ja takistab Eesti progressi; usuõpetus tuleks koolides ära kaotada. Rahvahääletusel lükati see idee tagasi. Põhiline argument: mil moel on võimalik lapsi moraalseteks õpetada, kui usuõpetust enam koolides ei ole? 1960. aastatel seksuaalrevolutsioon, moraali muutumine naiseks olemise juures hakatakse seksuaalsust tunnustama. Poola ja Eesti erinevus: Poolas oli religioon seotud rahvuslusega, Eesti rahvuslik müüt kristlusevaenulik. 20. sajandi I pool 1930. enam-vähem välja kujunenud. (Rahvuslik
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL Gerda Parkja Søren Kierkegaard Õppeaines: TEADUSFILOSOOFIA Rõiva- ja tekstiiliteaduskond Õpperühm: TD-22A Juhendaja: lektor Endel Mesimaa Tallinn 2010 Sisukord Sisukord................................................................................................................................................2 1. Peatükk - Elulugu............................................................................................................................. 3 1.1. Varajased aastad (1813-1836)................................................................................................... 3 1.2. Kooli lõpetamine ja Regine Olsen (1837-1841)........................................................................3 1.3. Kirjanikuamet ja Corsairi afäär.........................................................................................
ÜLESTÕUSMINE JA TAEVAMINEK: · tõusis üles surnuist pühapäeval - uut moodi messias: maine messias universumi valitseja · 40 päeva pärast Jeesuse taevasseminek - Lubas saata Lohutaja (Jumala Püha Vaimu) · Kõik, kes uskusid, et Jumal on Messias ja lasevad end ristida päästetakse nende pattudest PÜHAKIRI: · Piibel Kristlaste püha raamat - Jumalast inspireeritud nimetatakse Jumala sõnaks - Eesti keeles 1739. aastast (inglise keeles 14.saj lõpul) - Jaguneb: 1) Vana Testament ehk heebrea Piibel (jagavad juutidega) Antud juutidele Kajastab Jumala tegevust Iisraeli ajaloos Algselt heebrea keeles (hiljem tõlgiti kreeka keelde, lisaks süüria ja ladina keelde) 2) Uus Testament Sisaldab nende inimeste tunnistusi, kes tundsid Jeesust või kes
Seetõttu ei ole tal kindlaid usulisi veendumisi. Tema lemmiktermin on paranormaalne, sest see on tundmatu valdkond. (Belanger 2006: 194-200). Morris Sabanski on teadlane, kellel on omapärane vaatenurk kummitustele ehk ,,tontidele’’, nagu tema neid nimetab. Ta kasvas üles kummitusmajas Torontos. Aastaid kestnud seletamatud sündmused tekitasid temas küsimusi ja kahtlusi ka hiljem, kui ta sai vanemaks ja teadust õppima asus. Küsimustest kasvasid järgmised küsimused ja teda intrigeeris mõte, et kvantfüüsika võib sellistele nähtusele seletust pakkuda. Ta jutustab, et kummitus number üks, kes ilmselt ei saanud aru, et ta surnud on, kummitas tema lapsepõlvemaja mitu aastaid. Nimelt ta käis vannitoas hommikuti, lastes tervel perel ukse taga oodata. Seest kostus veepladinat ja liikumist. Uks läks valla ning välja ei tulnud kedagi. Kuid kraanikauss oli märg, põrandal läikis vesi, käterätikud olid niisked, nagu ikka pärast vannitoas käimist
Kõik kommentaarid