................................. 1 LIVIKO.................................................................................................................................... 1.1 Liviko sünd....................................................................................................................... 1.2 Liviko täna........................................................................................................................ 1.3 Tuntuimad kaubamärgid................................................................................................... 2 KALEV.................................................................................................................................... 2.1 Kalevi ajalugu................................................................................................................... 2.1.1 Olulisimad aastad Kalevi ajaloos........................................................
kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kasutamist teiste isikute poolt. Tuntud kaubamärk suurendab kasumit, tõstab mainet ning seeläbi suurendab müügikäivet. Antud referaadis käsitletakse ainult Eesti käubamärke ja toiduainetööstuseid, sest põhieesmärk on uurida Eesti turgu. Referaat käsitleb kümmet tuntud kaubamärki ning nelja suuremat toiduanetööstust. 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. TOIDUAINETÖÖSTUS. 1.1 Kaubamärgi mõiste Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest (kaubamärgiseadus § 3). Kaubamärgiks võib olla:
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool I K KÕ Loo Helmrosin EESTI TOOTJATE KAUBAMÄRGID Referaat Õppejõud: Liina Maasik Mõdriku 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Referaadi teemaks on Eesti kaubamärgid, nende ajalugu ning kaubamärkide all olevad tooted. Lisaks esitatakse viie vabalt valitud kaubamärgi kohta oma arvamus ning kirjeldatakse väljapanekut kauplustes. 1 KAUBAMÄRK SUVA AS Suva sukavabrikul on seljataga pikk ja väärikas ajalugu. Firma eelkäijaks loetakse 1919. aastal asutatud AS RAUANIIT. Alates 1944. aastast töötati tekstiilivabrik Punane Koit nime all. Alates 1991. aastast jätkati RAS SUVA nime all. 1993. aastal vabrik erastati ning moodustati
Nagu Tartu Kutsehariduskeskus Teeninduse ja kaubanduse osakond Käty Kivirand EESTI KAUBAMÄRGID e. Brändid Iseseisevtöö Juhendaja: Mets Sirje Grupp: MY08 Tartu 2010 AS MAAG Piimatööstus on AS MAAG Grupi tütarettevõte ja tegeleb kvaliteetsete piimatoodete ja jäätiste tootmise ning turustamisega. ·MAAG Piimatööstus põhineb Eesti vanimal piimatööstusel. Aastal 1850 hakkas tööle Kunda mõisameierei (hilisem Linnuse tsehh- praeguseks suletud), millest on saanud tänaseks meie Rakvere tootmistsehh. AS Maag Piimatööstuse nime sai ettevõte 2003. aastal. MAAG Piimatööstus on kõige laiema tooteportfelliga piimatööstusettevõte Eestis, sealjuures ainuke piimatööstus, mis tegeleb lisaks piimatoodete, juustu ja kohukeste tootmisele ka jäätise tootmisega.
Tallinna Tööstushariduskeskus Kaubamärgid Referaat Tallinn 2010 Sisukord Balbiino .................................................................................................3 Kalev ......................................................................................................4 Felix .......................................................................................................5 A.Le.Coq ...........................
Ä11 KÕ Annes Täht AS KALEVI TOOTMISE AJALUGU JA ARENGU LÄBI VIIMASE 100. AASTA Referaat Juhendaja: Pertti Pärna, MA Mõdriku 2013 SISUKORD 1. AS Kalevi tootmise ajalugu ja areng läbi viimase 100. aasta AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mille esimene eelkäija alustas tegevust 1806. aastal Tallinnas. Kalev on olnud aastaid Eesti tuntuim ja mainekaim kaubamärk. Ettevõtte põhitegevuseks on sokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ning müük. Lisaks tavasortimendile valmistab Kalev tooteid ka eritellimuste alusel, töötades koostöös kliendiga välja kliendi sõnumiga tooteid. AS Kalevil küünib tootmise ajalugu ja areng aastasse 1806
..............................................................57 9KOKKUVÕTE...........................................................................................................58 KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................................59 3 SISSEJUHATUS Toidukauba õpimapis on välja toodud kaubamaärgi mõiste, ajalugu ja kaitse, õiguslik regulatsioon Eesti Vabariigis. Valitud on kaks erinevat kaubamärki ja kirjeldatud nende kaubamärkide toodete valikut kahe kaupluse põhjal. Antakse ülevaade valitud kaubamärgi tootjatest, ajaloost ja nende arengust. Koostatud on toodete nimistu. Lisatud on huvitavaid fakte imikute toitumisest. 4 1. KAUBAMÄRGI MÕISTE, AJALUGU JA KAITSE 1.1 Kaubamärgi mõiste. Kaubamärk on graafiliselt kujutatav tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärindus HUVITAV ETTEVÕTE Referaat Tallinn 2012 Ettevõtte olemus ja ajalugu AS Balbiino on olnud juba aastaid üks Eesti juhtivatest jäätisetootjatest. Äriideeks on pakkuda, eelkõige eestlastele, ehtsast koorest valmistatud Eesti jäätist. Klassikalistele koorejäätistele ei lisata säilitusaineid, lõhna ega värvaineid ning lisandid ja täidised on alati naturaalsed. Seetõttu on pakenditele lisatud koorekannu märk ning Eesti Põllumajandus- ja Kaubanduskoja poolt välja antud kvaliteedimärgid (Tunnnustatud maitse ja Tunnustatud Eesti Maitse). Tootearendus on selles ettevõttes väga tähtsal kohal, eelkõige esimesel kohal on tervislikkus
Kõik kommentaarid