................................................................ 6 Kasutatud allikad.................................................................................................... 9 1 Ülevaade disainist Disain on strateegiline arendusprotsess väga paljudes valdkondades, mis puudutab tooteid, teenuseid, keskkonda, kommunikatsiooni jne. Disaini oluliseks kvaliteediks on alati toote, teenuse ja keskkonna ökonoomsus. Lisaks ökonoomsusele peab kaasaegne disain olema keskkonnasõbralik ja jätkusuutlik. Kultuurikontekstis on disain eesmärgipärane loov tegevus. Disaini otstarve on pakkuda neid väärtusi ja kvaliteete, mida inimesed vajavad ja mille eest nad on valmis maksma. Disain on hea vahend toote või teenuse lähemale viimiseks kliendi vajadustele ning sellega toote või teenuse väärtuse suurendamiseks, mis väljendub kliendi
Nõudluse muutmiseks muuda nõudluse struktuuri ja/või arenda välja alternatiivseid tooteid ja/või teenusei Kohanda väljundit, et rahuldada nõudlust: Võta tööle Vallanda Võta tööle tähtajalise lepinguga Vallanda Ületunnid Osaline tööaeg Alltöövõtjad Kolmanda osapoole töö 3) Operatsiooni süsteemi funktsionaalsed seosed põhi-ja tugisüsteemide vahel. 4) Visuaalne juhtimine meetod – mis see on ning milleks seda vaja on? 5S on grupp tegevusi ja tööriistu, mida kasutatakse töökoha organiseerimiseks viisil, mis võimaldab parandada efektiivsust, töökeskkonda, tervist ja tööohutust. Süsteemi rakendamine saab alguse vastutusalade määramisega. 5S on juhtimissüsteemi üks oluline osa. (+ voo diagram ja protsessi kaart)
mida kasutaja soovis? (üks meetod selleks on testimine) Evolutsioon- tarkvarasüsteemi muutmine vastavalt kasutajate muutuvatele nõudmistele Plaanipõhine vs agiilne tarkvaraprotsess o Plaanipõhine tarkvaraprotsess: kõik tegevused on ette planeeritud ja edu kriteeriumiks on plaani järgmine o Agiilne tarkvaraprotsess: planeerimine toimub sammude kaupa töö käigus o Kumb on parem? Mõlemad on ok, see sõltub kus seda kasutatakse. Tarkvaraprotsessi mudelite põhitüübid o Kosk Selle mudel: Requirement s – nõuete analüüs Design- disain Implementatio n-
koostöövõrgustike tähtsus, strateegilised liidud Võitja-võtab-kõik turud, võitlus standardite pärast intuitsioon, loovus, innovatsioon, ettevõttesisene ettevõtlus 1. Loeng (2 ptk) Strateegiline planeerimine Strateegiline kavatsus ja tema realiseerimine Strateegilise planeerimise protsessi etapid Strateegilise planeerimise protsessi elemendid (ettevõte põhiväärtused) Väärtused on töö ja töökeskkonnaga seotud hinnangulised standardid, mille järgi indiviidid otsustavad, mis on "õige" või millest lähtuvalt eelistatakse üht alternatiivi teisele (Dose, 1997) vastavad küsimusele: millesse organisatsioon usub? on tõekspidamised (veendumised-), millest töötajad oma tegevuses lähtuvad; on ka "tegevuspõhimõtted", "ettevõtte väärtused", "kreedo" vms; kujundavad organisatsioonikultuuri ja eristavad organisatsiooni konkurentidest.
1. Tarkvara arenduse meetodid 1.1 Struktuurprojekteerimine Terve arendatav programm/tarkvara valmib struktuurprojekteerimise korral korraga. Projekteerimise etapid (analüüs, disain, arendus jne) on selgelt piiritletud ja järgmine etapp ei käivitu enne kui eelnev on lõppenud. Sellisel projekteerimisel on ka tõsised puudused, näiteks kui tehakse disaini käigus, siis need vead ilmnevad tihti alles arenduse lõppfaasis, mis omakorda raskendab ja pikendab projekti valmimist. Lahenduste korduvkasutus on komplitseeritud, lahendused koosnevad harva moodulitest ning funktsionaalsuse lisamine muutub aina keerulisemaks. Eelnevalt mainitud puuduste kõrvaldamiseks kasutatakse tihti meetodit nimega prototüüpimine, kus lahendustele tehakse kiiranalüüs. Prototüüpimine kujutab endas
Tarkvara nõuete analüüs ● Usecase/Usestory analüüs ● Kasutajaliidese ● Andmete ● Sündmuste/operatsioonide 3. Analüüs arendustöös Ainult üks väike osa, vastab küsimusele mida on vaja teha või muuta (disain vastab küsimusele kuidas). Sitt analüüs = tehakse valesid asju/valesti asju. Süsteemianalüüs on osa süsteemitööst, mis tegeleb valdkonna uurimise ja kirjeldamisega, püstitab infrastruktuuri ja nõuded - selle alusel loob disain lahendused. Tl;dr õpid füüreriks. 4. Arendusmetoodikad - Produkti vs protsessi vaade Süsteemitöös järgitakse metoodikat, mis annab karkassi/arhitektuuri, et kirjeldada töötulemit ja protsesse (produktiraamistik & protsessiraamistik). Zachman on ainult produktiraamistik - mida valmistada? Zachmani laiendada sobiva protsessiraamistikuga (mida see isegi tähendab?) - kuidas valmistada? Protsessiraamistik on agiilse arhitektuuri osa. 5. Protsessiraamistik
iTunes, uus tootmisviis, tootmismeetodite uuendamine, uued tehnoloogiad), Positsiooniinnovatsioon-muutused toodete/teenuste turule toomise kontekstis, Paradigmainnovatsioon-muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Organisatsiooniinnovatsioon (nt. Intelleo, muudatused ettevõtte struktuuris, organisatsiooni- ja personalijuhtimine, koostöövõime), turundusinnovatsioon (nt. rahvuspapud, uus müügimeetod, uus disain, hanked, uued turunissid) 2.Innovatsiooni erinevus suurfirmades võrreldes väikefirmadega-suured ja spetsialiseerinud firmad peavad suutma õppida ja muutuda vastuseks uutele ja sageli ettenägematutele võimalustele ja ohtudele. Innovatsiooniprotsesse tuleb juhtida teadlikult. Suurfirmade osakaal teadus ja arendustöödes on suurem (vähemalt formaalselt), neil on suurem konkurentsivõime.
Küsimus 1 Läbipääsusüsteem sissepääsu ukse juures fikseerib, kes ja mis kell on tööle tulnud või töölt lahkunud. Millise süsteemiliikiga on tegemist? Vali üks: a. Expert System b. Decision Support System c. Management Information System d. Transaction Processing System Küsimus 2 Tegevus "Alternatiivide võrdlemine" on seotud järgmise SLDC etapiga: Vali üks: a. Süsteemi analüüs b. Süsteemi planeerimine ja valik c. Süsteemi teostus ja kasutamine d. Süsteemi disain Küsimus 3 Systems planeerimine ja valik on seotud järgmiste tegevustega: Vali üks või enam: a. Süsteemi piirete ja mahu määramine b. Parima lahenduse soovitamine c. Dokumentatsiooni koostamine d. Nõuete kindlakstegemine e. Vajaduse identifitseerimine Küsimus 4 Infosüsteemi arendamise elutsükkel on sammude jada, mis on vajalik infosüsteemi arendamise haldamiseks. Mis on elutsükli neljas samm? Vali üks: a. Infosüsteemi väljavalimine ja planeerimine b
Kõik kommentaarid