vajalikul hetkel paberile ja tekib soovitud kujutis (täht) 6. Mida tähendab `print on demand `? · print on demand on uueks tehnoloogiaks kirjastustöös. Ta on trükiste levitamise uueks viisiks, mis võimaldab väga väikeste tiraazide trükkimist. Selle süsteemi järgi trükitakse ainult vajalik kogus trükisest. Trükkimine toimub vare olemasolevatest failidest. Vajaduse korral failid töödeldakse vastavalt konkreetse tellimuse nõuetele. 7. Mis tähendab trükise personaliseerimine ? · ISIKUSTAMINE-mille juures põhilised tekstis olevad andmed muudetakse igas eksemplaris · igale trükisele on selle isiku nimi kellele see läheb 8. Kuidas töötab termosiirde printer ? · saada kujutist kasutades arvutit ja seadmed, kus soojuse mõjul toimub kujutise loomine või ülekanne trükitavale materjalile. 9. Kus kasutatakse jugatrüki trükkimise põhimõtet ? · Laiaformaadilistes trükimasinates, digiproofide valmistamisel
1 Tallinna Polütehnikum Trükitehnoloogia (trükiste ettevalmistamine) Referaat Trükitehnoloogia läbi aegade Õpetaja: Tallinn 2015 Tühitehnoloogia areng 2 Trükitehnoloogia, nagu iga teinegi tehnoloogia, on alguse saanud vajadusest. Vajadus mõtteid ja ajalugu kirjutada on olnud juba kiviajast 30 000 – 8000 aastat e.m.a. , mil tehti koopamaalinguid. Neid saab pidada juba esimesteks sümboliteks trükinduses. Arvatakse näiteks, et kunsti kaudu sai inimene luua endale väljamõeldud parema maailma või et tal lihtsalt on olnud vajadus loomisrõõmu järele. (1) Trükitehnoloogiat kui sellist, iseloomustab võimalus trükiplaati muuta ja ette valmistada. Trükkimiseks saab tegelikkuses nimetada ainese kopeerimist, paljundamist, trükkimist ja teisi tegevusi, mis hõlmavad
Trüki pikkus cm – 10%(5N/m) =jõuga N/m(max) 19. Kuidas saab kambersüsteemiga muuta laki kogust? Anilox valtsi vahetamisega 20. Mida tehakse tärklisel baseeruva pulbriga, et teda oleks võimalik kasutada vesilakiga? Kaetakse silikooniga 21. Märgid ja skaalad. Mida mõõdetakse trükisel? Densiteeti, punktikasvu Jälgitakse kokkutrükimärke 22. Punktikasvu mõõtmine trükisel 23. Densiteetide võrdlemine standardiga Labi väärtustes 24. Trükise kvaliteedi hindamine, ISO kvaliteedijuht Ajalehepaber – 95-115 LPI = 190-230 DPI Ajakirjapaber – 130 LPI = 260 DPI Katmata poognaofsetpaber – 135-150 LPI = 270-300 DPI Kaetud poognaofsetpaber – 150-175 LPI = 300-350 DPI Mitmekordselt kaetud paber (valupaber) – 200 LPI = 400 DPIim Spektrodensitomeetrid: ühendavad endas fotospektromeetri, kolorimeetri ja densitomeetri omadused ning võimaldavad kontrollida nii värvuseid, värvuste muutumist, paberi kvaliteeti
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
asetatakse materjalid pressimisel kahe küpsetuspaberi vahele. 3. Fooliumit pressitakse triikraua või kuumpressi abil 120-170ºC juures (triikraual 2 punkti) 10 sekundit. Hologramm fooliumi siirdamisel tuleb efekti säilitamiseks kasutada minimaalset temperatuuri. Flokki 180ºC juures (triikraual 2-3 punkti vahe) 25 sekundit. Triikraua optimaalse temperatuuri ning aja saab leida tööproovi abil. Liiga madal siirdamistemperatuur või lühike aeg võib vähendada trükise pesemis- ja hõõrdumiskindlust. 4. Jahtunud pinnalt eemaldatakse ettevaatlikult taustakiht. Trükiste vastupidavus kulumisele ja pesemisele on väike. Soovitav on kasutada hooldamisel kuivpuhastust või käsipesu 30ºC juures. On olemas ka tekstiilile siirdatavaid kuumpresskilesid, millele on termoreaktiivne liimikiht tagapoolele kantud. Siis lõigatakse soovitav muster välja kilelõikuri ehk plotteri, noa või kääridega.
saj. algusest · Kiri (Rooma) · Illustratsioonid (Egiptus). Raamatul on omad väliselemendid ja siseelemendid. Väliselemendid on: · Formaat (raamatu mõõtmed, laius korda kõrgus). Keskaegsed raamatud olid suureformaadilised. Aldus Manutius võttis 16. saj. kasutusele oktaavformaadi. Laiuse ja kõrguse suhte kuldlõige on 1:16. 14 · Maht trükise maht lehekülgedes. Trükipoogen pool paberipoognat, mille mõlemale küljele on trükitud (1 lehe pool). Autoripoogen 40 000 täheruumi (tähed, vahed, kirjavahemärgid). · Köide, ümbrispaber Köite osad on: selg, kaptaal (pael, köite juures, mille ül. on kaitsta mustuse eest ja hoida blokki koos), raamatukaas. Köide võib olla pehme või kõva. Kattematerjaliks võib kasutada paberit, riiet, ledriini (kunstnahk), ehtset nahka
Värvinuga, värvivann, duktorvalts,kruvid millega saab värvikastis oleva värvi kogust muuta Kuidas toimub värvikihi ühtlustamine? Toimub hõõrdevaltside abil,samas saab muuta seda kuhu kohta rohkem värvi vaja on ka puldist Milleks on ettenähtud poognaofsettrükimasinad? Väik se ja keskmise tirazi jaoks Millised eelised on poognaofsetrükimasinatel?(rullmasina miinused ) 1. Raskused värvide kohastamisega masinas. 2. Iga masina peatus viib suure hulga makulatuuri tekkimiseni 3. Trükise formaati on väga raske muuta Millised puudused on poognaofsetrükimasinatel?(Rullimasina plussid) 1. Trükkimise suur kiirus, tänu pikale paberilaiule. 2. Masinate konstruktsoon ja ehitus on lihtsam, võimalus varustada rotod kuivatuseadetega ja voltimisseadetega. 3. Rullpaberi väiksem maksumus Mitmesilindrilise trükiaparaadiga võivad olla poognaofsettrükimasinad? kolme,nelja,viie Mitmesilindrilise trükiaparaadiga on enam levinenud? kolme vormisilinder,ofsetsilinder,trükisilinder
1. Turunduse olemus: Turundus ehk marketing sai oma nime turu järgi, kus vanasti toimusid kauba vahetused raha või teiste toodete vastu linna keskel oleval turuplatsil. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turunduskanalite valikut, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast jpm. Ajalooliselt on levinumad kolm turundustõlgendust: · Turundus kui kaubandustegevuse organiseerimine · Turundus kui kaupade realiseerimise organisatsiooniliste, tehniliste ja kommertsfunktsioonide süsteem · Turundus kui tootmise juhtimise turukonseptsioon Turunduse 5 põhialust · Kõige tähtsam on tarbijakesksus; · Tarbijad ei osta toodet, vaid probleemilahendust; · Turundus on liialt oluline jätmaks see üksnes turundusosakonna mureks; · Turud on heterogeensed; · Turud ja tarbijad on pidevas muutumises. 2.Kogu turundustegev
Kõik kommentaarid