Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millises seoses on käitumine ja hoiak ?
  • Mis on olemas? Mis on oluline või väärtustatud ?
  • Mis on õige? Mida seostatakse millega ?
  • Kuidas propagandasõnumeid koostada (teostus) ?
  • Millised on meedia pikaajalised mõjud ?
  • Mille põhjal valib toimetaja avaldamisele kuuluvad uudised (sisendi-väljundi analüüs) ?
 
Säutsu twitteris
Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uuringutes- peamine uurimiseesmärk oli selgitada välja meedia mõju
Mõju
– inimeste juures jälgitavad käitumis- ja kogemisprotsessid, mille lähtekohaks võib pidada asjaolu, et inimene on massikommunikatsiooni väljal vastuvõtjaks. (Maletzke 1963)
– põhipüüdlus on mõista seost meedia sisu ja auditooriumi reaktsiooni vahel
– eeldatakse vahendavat ja sekkuvat mõju, st on olemas teatavad indiviidist, keskkonnast ja kultuurilisest kontekstist tulenevad mõjusse sekkuvad tunnused.
Meedia mõju võib olla kavatsetud, ettekavatsemata , lühiajaline, pikaajaline. Kommunikatsiooni planeerimise eesmärk on kontrollida kommunikatsiooni, et toota loodetud tulemusi või mõjusid. (Windahl 1992).
Mõju kehtivus:
1. Eelkommunikatiivne faas – aeg enne meediaga kokkupuudet.
2. Kommunikatiivne faas – ajavahemik, mille jooksul toimub kokkupuude .
3. Järelkommunikatiivne faas – aeg pärast kokkupuudet meediaga, pärast teate saamist. (enim uuritud)
Valdkonnad, millele massimeedia sõnum võib mõjuda: käitumine, teadmine, arvamus või hoiak, emotsioonid , psüühika, füüsiline keskkond (unehäired, silmade kahjustus).
Need valdkonnad pole üksteisest selgelt eristatavad.
Hoiak – tendents reageerida ühele objektile (asjale, isikule, ideele) kindlate tunnetega (positiivsete, negatiivsete), tajuga ja ettekujutuste ning käitumisviisiga. (Klima 1975).
Hoiaku komponendid (Triandis 1975):
1. kognitiivne ehk teadmise komponent – mida ma selle asja kohta tean või ei tea;
2. afektiivne ehk tunnete komponent – kuidas ma selle asja suhtes ennast tunnen ;
3. konatiivne ehk tegevuse komponent – kuidas ma selle asja suhtes käitun.
Millises seoses on käitumine ja hoiak?
Kommunikatsiooni kaheastmeline voog : sõnumid või ideed voolavad raadiost ja pressist arvamusliidritele ja neilt populatsiooni vähemaktiivsesse ossa . ( Katz & Lazarsfeld 1995).
Selles käsitluses ei tule arvamusliidreid mõista kui ühiskonna autoriteete, vaid oma arvamusliidrid on kõigis sotsiaalsetes ja majanduslikes kihtides/rühmades.
Nt naised hääletavad nagu nende mehed, klubiliige nagu teised klubiliikmed, töölised nagu nende tööandja jne.
Selle põhjal on massimeedia mõjud jälgitavad alles järgmisel tasandil: ajaleht ja raadio suudavad mõjutada vaid arvamusliidreid, kes jälgivad meediat palju rohkem kui mitte-arvamusliidrid.
Aspektid, mis teatud juhtudel soodustavad või takistavad sõnumi liikumist meedia ja auditooriumi vahel (Katz & Lazarsfeld):
1. sõnumile ligipääs, mis sõltub tehnoloogilistest, poliitilistest, majanduslikest ja vabatahtlikest faktoritest. Viimane tähendab, et inimene ei häälesta end sõnumi vastuvõtule.
2. meedia tüüp: milline on sõnumi mõju, kui see edastatakse ajalehe, raadio või televisiooni
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #1 Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #2 Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #3 Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #4 Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #5 Biheivioristlikud ja käitumuslikud lähenemised massikommunikatsiooni uurimisel #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 21 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ufoor Õppematerjali autor

Lisainfo

Biheivioristliku lähenemise põhiideed, koolkonnad, peamised esindajad.
propaganda , kõneaine , auditoorium , massimeedia , vastuvõtja , meedia mõju , ajakirjandus , kontekst , avalikkuse kõneaine

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

132
doc
Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu
83
doc
Õiguse sotsioloogia
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
198
doc
SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon
528
doc
Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun