Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Biheivioristlikud õppimisteooriad (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on õppimine ?
  • Kuskilt slaidilt Kus kasutasite?

Lõik failist

Biheivioristlikud 
õppimisteooriad
Biheiviorism
• 20. sajandi alguses tekkinud 
psühholoogia, sotsioloogia,  etoloogia  
ja kasvatusteaduse suund
• Teooriate loomisel puudus piir 
inimese ja looma käitumise vahel, 
enamus katseid läbi viidud 
loomadega
Viide?
Mis on õppimine ?
• Protsess, kus praktilise kogemuse 
vahendusel kujunevad õppuri 
tegevusvõimes suhteliselt püsivad 
muutused ( Krull , 2000)
• Õppimise peaeesmärk-kohaneda 
elukeskkonnaga(J.  Dewey  1859-1952)
Tahtlik ja  tahtmatu  õppimine
• Tahtlik õppimine 
    - uut informatsiooni püütakse omandada 
teadlikult
• Tahtmatu  ehk kaasnev õppimine
     -  tegemist teadvustamata protsessiga
                                                                                   
                (Krull 2000)
Õppimise põhiajendid
• Hedonistlik  motiiv
    - kõrgemate organismide kaasasündinud võime 
vältida kogemuslikul baasil sündmusi, mis toovad 
kaasa ebameeldivusi
• Tunnetuslik motiiv
      - sisemine aktiivsus, mis väljendub huvi 
tundmises ümbritseva maailma vastu
• Sotsiaalse lävimise motiiv
    - avaldub põhiliselt sotsiaalse suhtlemistarbena
                                                                                   
                 (Krull 2000)
Õppimisteooriate liigid
• Biheivioristlik õppimisteooria: 
    - kohandumine välismaailmaga, st iseendale hea  soovimine  ja halva 
vältimine 

Vasakule Paremale
Biheivioristlikud õppimisteooriad #1 Biheivioristlikud õppimisteooriad #2 Biheivioristlikud õppimisteooriad #3 Biheivioristlikud õppimisteooriad #4 Biheivioristlikud õppimisteooriad #5 Biheivioristlikud õppimisteooriad #6 Biheivioristlikud õppimisteooriad #7 Biheivioristlikud õppimisteooriad #8 Biheivioristlikud õppimisteooriad #9 Biheivioristlikud õppimisteooriad #10 Biheivioristlikud õppimisteooriad #11 Biheivioristlikud õppimisteooriad #12 Biheivioristlikud õppimisteooriad #13 Biheivioristlikud õppimisteooriad #14 Biheivioristlikud õppimisteooriad #15 Biheivioristlikud õppimisteooriad #16 Biheivioristlikud õppimisteooriad #17 Biheivioristlikud õppimisteooriad #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-10-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 24 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ingakikre Õppematerjali autor
Lühikokkuvõte biheivioristlike õppemeetodite kohta, slaididena.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
pdf

2. seminar. Õppimise olemus. Õppimisteooriad.

tundmises vältida kogemuslikul sotsiaalse ümbritseva maailma baasil sündmusi, mis suhtlemistarbena vastu. toovad kaasa (eduootus) ebameeldivusi. ÕPPIMSTEOORIA ÕPPIMSTEOORIA ÕPPIMSTEOORIA Biheivioristlikud Sotsiaal- (neobiheivioristlikud, Kognitiivsed ja konstruktivistlikud konstruktivistlikud sotsiaalkognitiivsed) https://play.kahoot.it/#/k/36dc6a74-ddc6-4f27-8180-861e92c6f6e5 Eelmise aasta kontrolltöö küsimus (teema)…

Kategoriseerimata
thumbnail
14
doc

Biheivioristlikud õppimisteooriad

......................................................................................................4 SISUKORD 3 3.......................................................................................................................4 LISA 5 ­ Jadaprogramm 3 3.................................................................................................4 SISSEJUHATUS 4 3.............................................................................................................. 4 1. BIHEIVIORISTLIKUD ÕPPIMISTEOORIAD 5 3....................................................... 4 2. KLASSIKALINE TINGITUS 6 3......................................................................................4 3. OPERANTNE TINGITUS 8 3........................................................................................... 4 KOKKUVÕTE 12 3...............................................................................................................4 KASUTATUD KIRJANDUS 13 3.............................

Haridusteaduskond
thumbnail
17
pdf

KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS

Sotsiaal- ja haridusteaduskond Eripedagoogika õppekava Sally Lepik KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS. KOGNITIIV-INFORMATSIOONILISTE ÕPPIMISTEOORIATE ÜLDISELOOMUSTUS referaat Juhendaja: Liina Lepp Läbiv pealkiri: Kognitiivsed õppimisteooriad Tartu 2011 Kognitiivsed õppimisteooriad 2 Sisukord Sisukord ...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus ................................................................................................................................ 3

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
6
odt

õppimine 2021

Koolis õpitakse just operantse tingimise kaudu – hinded, kiitus aitavad kinnitada õpitud käitumist juhul kui see on õppijale meeldiv Burrhus F.Skinner Skinner uuris õppimise rakendusvõimalusi Õpitu kinnistub kõige paremini siis, kui tasustamine toimub juhuslike ajavahemike tagant. B.F. Skinner (1904-1990) Operantse tingimise kaudu õpitakse uusi käitumisviise. Õppimine on aktiivne Skinneri ,,musta kasti'' metafoor Skinneri biheivioristlik õppimisteooria Me ei saa objektiivselt mõõta, mis juhtub inimese peas e. “mustas kastis”, me saame vaid teatud reaktsioone esile kutsuda ja jälgida õppija käitumist Skinneri kast https://www.youtube.com/watch?v=bDWwXdYWqGk Skinneri katsed https://www.youtube.com/watch?v=TtfQlkGwE2U https://www.youtube.com/watch?v=LSv992Ts6as Sotsiaalne õppimine Albert Bandura sotsiaalse õppimise teooria ehk mudelõpe Lapsed õpivad täiskasvanuid jäljendades, õppimine läbi teiste kogemuse.

Kategoriseerimata
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

maailma vastu. 4) Õppimine kui kohanemine keskkonnaga. Õppimine aitab inimesel paremini kohaneda elukeskkonnaga. Darwni teooria seletus: intellekt ja sh ka õppimisvõime kujunesid evolutsiooni käigus välja selleks, et inimene saaks paremini kohaneda elukeskkonnaga. Dewey arendas neid seisukohti edasi ja tõi esile, et õppimise peaeesmärgiks on kohanemine ümbritseva maailmaga. 5) Põhilised õppimisteooriate liigid:  Biheivioristlikud - biheivioristlik lähtealus käitumise ja õppimise uurimiseks;  Kognitiivsed ja konstruktivistlikud - kognitiivsed protsessid käitumise ja õppimise uurimise lähtealusena;  Sotsiaalkonstruktivistlikud - sotsiaalne interaktsioon õppimise lähtealusena; II Õppimise biheivioristlikud käsitused (Biheivioristid=käitumusliku psühholoogia koolkonna esindajad) 1) Klassikaline tingimine ja selle rakendused koolis. Seostub tavaliselt vene füsioloogi Ivan Pavlovi avastusega

Psühholoogia
thumbnail
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

HTPK.02.112. Põhimõisted õppimisteooriate ja õppimise tingimuste kohta Õppimisteooriad Biheivioristlikud õppimisteooriad 1. Keda väljapaistvatest pedagoogidest võib pidada tänapäevaste õppimiskäsitustele aluse panijaks? J. Dewey (1859–1952) kui kaasaegse õppimiskäsituse rajaja. 2. Kas inimesed omandavad valdava osa oma teadmisi ja oskusi tahtlikult või tahtmatult? Valdava osa oma teadmistest ja oskustest omandavad inimesed tahtmatult. 3. Millised on kolm õppimise põhilist ajendit ehk motiivi keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes?

Kategoriseerimata
thumbnail
11
docx

Õppe kavandamine kordamisküsimused 2015

Psühholoogilisest poolest mõistetakse õppimist kui protsessi kus tänu praktilisele kogemusele muutub õppija käitumine ja tegevusvõime suhteliselt püsivalt. (praktika tagajärjel tekkinud muutus käitumises). Põhilisteks õppimisteooriate liikideks on biheiviorislikud, neobiheivioristlikud, kognitiivsed ja konstruktivistlikud, sotsiaal-konstruktivistlikud. Biheivioristlik nagu ka nimi vihjab keskendub vaadeldava käitumisele, see vastu neobiheivioristlikud ehk sotsiaalkognitiivsed õppimisteooriad näevad õppimise allikana inimese huvi tundmises ümbritseva maailma vastu. Kognitiivse õppimisteooria alusel nähakse õppimise allikana inimese sisemist aktiivsust ehk kas inimene väljendab huvi teda ümbritseva maailma vastu. Põhilised õppimise ajendid: 1. Sotsiaalne suhtlemine 2. Tunnetuslik 3

Pedagoogika
thumbnail
15
docx

Õppe kavandamise kontrolltöö vastused

Õppimise kaks liiki: 1. Tahtlik õppimine- õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. 2. Tahtmatu õppimine- teadvustamata protsess. Valdava osa oskusi ja teadmisi omandavad inimesed just sel viisil. Erinevate õppimisteooriate tekke põhjustasid lahknevad arusaamad õpiimise ajenditest. Biheivoristlikud õppimiteooriad käsitlevad õppimist kui märguannetele reageeringute kujunemist. Mõtlemise osa on neil teisejärguline. Kognitiivsed õppimisteooriad lähtuvad Piaget tunnetusprotsesside mudelist. Kolmanda õppimisteooriate grupi moodutavad käsitlused, mis toetuvad nii biheivoristlikule kui kognitiivsetele ideedele õppimisest. 2. Õppimise olemus. Õppimise ajendid ja motiivid. Esimesed selgitused õppimisele kujunesid antiikajal, mil pöörati esmakordselt inimkonna ajaloos teadlikult tähelepanu inimesele kui isiksusele ja temaga toimuvale. Antiikfilosoofid Platon (427-347

Eripedagoogika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun