2. Renessanss . Madalmaad
15-16.sajMadalmaade renessanssi areng
oli kiirem kui Itaalias;põhiliselt tahvelmaalid,Maalitit isiklike
kogemuste põhjal; tähtsal kohal olid gobeläänid
Miniatuurmaalid (14-15-saj)
Keskuseks Pariis; sealse maali
koolkonna rajasid vennad
Jan
van Eyckja Hubert van Eyck .
Ühine suur töö oli Genti
altar (avatud tiibadega altar;puutahvel,
mis on maalitud õliga; koosneb 12 tahvlist,millest 8 on kaetud
maalingutega kahelt poolt)
„Arnoflini ja tema naise
portree“
Jan van Eyck valdab väga
hästi valguse kasutamist;maal on täis sümboleid;
Peegel väljenadb
puhtust;süütus; tunnistaja juuresolek;
Küünallühter ; küünal-
pulmaküünlana süüdati tavapäraselt vast abiellunute kodus
Koer-truuduse sümbol
„
Kantsler Rolini Madonna“
maalis peenmaali tehnikas
Roger van der Weyden (altaripildid, püüdis väljendada tundeid ja emotsioone)„Neitsi ja Luukas“
„Naise portree“
3.Madalmaade maalikunst Hieronymus Bosch (ei too
esile peategelase maalil;palju figuure ; taustaks meisterlik maastik ;ome töödel kujutas ta patte ja kurjust ; pahesid)„Lõbude aed“ (tegutseb
veidral viisil ; kõik liikus ja elas mingil viisil)
„Ristikandmine“(kerkivad
esiplaanile ainult;Kristuse ja
Veronika pead on
olemuselt pehmed,ülejäänud on imelikud ja kahtlased)
„Kuningate
kummardamine“,“Püha Antoniuse poeg“,“
Eksinud poeg“
Boschi peetakse sürrealismi
esiisaks.
6.Madalmaade
maalikunst(Renessanss)Albercht Dürer( 1471 -1528)(Saksa kunstnik; töötas
Nürnbergis;on loonud ülimaale; joonistusi; akvarelle;tähtsaim
looming graafiline ) Renessanssi
ajastul harrastati vass ja puu gravüüri;
„Autoportree“-kujutas end
kui kristusena
On kirjutanud olulisi
Traktaate; kirjutas perspektiivõpetusest;inimkeha
Kõik kommentaarid