Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Barokiajastu instrumentaalmuusika (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

Barokiajastu  instrumentaalmuusika 
 
17. sajandi alguse pil imuusikas oli suurimaks sündmuseks ​
viiuli 
esilekerkimine ansabli­ ja soolipil ina​
.  
Vi uli ki re tõus oli seotud kuulsa ​
viiulimeistrite koolkonnaga 
Cremonas
. Seal kujunes vi uli klassikaline kuju ja ehitus, sealse 
meister ​
Nicolo Amati
 ning tema õpilased ​
Andrea Guarnieri
 ja 
Antonio  Stradivardi

 
→ ​
Üks esimesi heliloojaid, kes avas vi uli võimalused oli 
Claudio  
Monteverdi

Ooperis “ Orpheus

 
→ ​
1620 . aastat on loodud esimesed virtuoossed soolosonaadid vi ulile ​
basso  continuo 
saatel.  
Sajandi keskel oli viiulist saanud kammeransamblite ja orkestri peamine 
meloodiapill. 
 
I​
nstrumentaalmuusika hõlmas barokiajastul mitte ainult salongilikku kodus musitseerimist 
(kammermuusikat), vaid ka ​
orkestrimuusikat
.  
Orkestreid võis kohata ​
eelkõige õukondades​
 ja nende ​
ülesanne oli mängida vastuvõttudel 
ja bal idel​
, ​
lossikirikus ja õukonnateatris​
. Orkestrid olid ka ooperimajade ja teiste teatrite, 
samuti suuremate kirikute juures. 
18. sajandi algul hakkasid  tekkima  ​
tudengite  ja linnakodanike muusikaühingud; 
Linnade teenistuses olid tav. ka ​
puhkpillimängijad
, kel e ülesanne oli teatud 
aegadel  “tornimuusikat”­mängida; 
Kuna  suuremates  linnades oli palju eri staatuses häid pil imehi, si s võidi erilisteks 
puhkudeks kokku kutsuda väga suuri koosseise.  
→​
 Itaalia omaaegne 
kuulsaim orkestrijuht 
Arcangelo Corelli
 olevat Roomas Rootsi 
kuninganna palees musitseerinud 150 mängijaga. 
 
Kõige tavalisemaks pil iansambliks​
 oli ​
BAROKKTRIO  
koosseisus  on ​
k​
aks meloodiapilli ja 
basso continuo
 
“Trio” ​
tähendab si n kolme parti d, mitte kolme pil i​
, sest vähem kui neljakesi sel ist 
ansamblit mängida ei saa.  
→ ​
Kaks meloodiapil i on sel ises trios võrdse tähendusega. Itaalias olid nendeks 
enamasti 
vi ulid
, teised levinumad olid 
oboe  ja plokkflööt
.  
Pil e lisati vastavalt ruumi suurusele.  
Meloodiahääli võidi mängida paljude vi ulitega ning dubleerida ka puhkpil idega. 
Barokktrio oli aluseks ka suurematele ansamblitele ja Itaalias tüüpilisele 
orkestrikoosseisule.  
 
→ Ni  kujuneski ​
hilisbarokile tüüpiline​
 neljahäälne ​
ITAALIA ORKESTER  
juhtivaks kaks võrdse tähendusega ​
viuulirühma

harmooniatäiteks ​
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Barokiajastu instrumentaalmuusika #1 Barokiajastu instrumentaalmuusika #2 Barokiajastu instrumentaalmuusika #3 Barokiajastu instrumentaalmuusika #4 Barokiajastu instrumentaalmuusika #5 Barokiajastu instrumentaalmuusika #6 Barokiajastu instrumentaalmuusika #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-02-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor adojohanna Õppematerjali autor

Lisainfo


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

3
doc
Barokkajastu instrumentaalmuusika Itaalias
10
doc
Barokiajastu muusika
4
docx
BAROKIAJASTU MUUSIKA
2
docx
Barokiajastu muusika
2
doc
Barokiajastu muusika
1
doc
Baroki ajastu muusika
6
docx
BAROKIAJASTU MUUSIKA
1
doc
Barokiajastu muusika





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun