Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


BAROKK 17-18saj I pool (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

BAROKK 17-18saj I pool


Barocco – portugali keeles ebakorrapärane pärl - kasutati juveelikunstis, itaalia keeles eriskummaline

18.saj pilkenimi 17.saj arhitektuurile, 19.saj kunstiajastu üldnimetuseks
Barokk on tõesti eriskummaline: ülepakutud, rõhutatult kaunistuslik , efektne
Riietus – ebaloomulik. Pargiarhitektuur – moonutatud, välditi looduslikke vorme
Kui renessanss püüdis inimest tasakaalustada, siis barokk vallandas emotsioonid . 17.saj suurimaid filosoofe Rene Descartes (1596-1650) ütles: “Helide eesmärk on rõõmu valmistada ning kutsuda meis esile tundeliigutusi” Barokk- kunstiteoses väljenduvad kõikvõimalikud äärmuslikud emotsioonid (afektid) – pinge, viha, ekstaas , sügav kurbus
Väljendas katoliku kiriku ja absolutismi vägevust.Barokk- kunst elas eelkõige rikastes õukondades. Õukond elas jõudeelu, kunsti tarbiti palju, õukonnapidustustel esinemine sai ajapikku prof muusikute tööks. Muusikute ja kunstnike rohkus rääkis õukonna rikkusest, Louis XIVõukonnas oli 200 muusikut . Pillimängijatest moodustati orkestreid ja ansambleid
Tüüpiline reness. muusika ei olnud mõeldud kuulamiseks, vaid kõlas jumalateenistusel, oli tantsumuusika või seltskonnalaul. Nüüd luuakse teoseid kuulamiseks, kujunevad esimesed instrumentaalmuusika žanrid.
Kontsert jaguneb erinevateks tüüpideks.
Soolokontsert enamasti 3-osalised (kiire-aeglane-kiire)
Soolokontserti esitavad orkester ja soolopill(id), Soolokontserdi solistide hulgas ei ole basspilli.
Antonio Vivaldi ( 1678-1741) arendas välja soolokontserdi. Neljast 3-osalisest viiulikontserdist koosnev tsükkel - Aastaajad (Kevad, Suvi, Sügis Talv)
Concerto grosso 4-6-osalised, dialoogis väiksem grupp pille ja terve orkester, kusjuures väiksemal pilligrupil on oma basspill, seetõttu kõlaline tervik
Arcangelo Corelli (1653-1713) - concerto grosso žanri rajaja.
Barokkmuusika on rikkalikult kaunistatud, isel. motoorsed rütmid, suured dünaamikakontrastid, suursugusus, ülevus.
Populaarsed pillid barokkajal : klavessiin . Iga haritud inimene valdas klavessiinimängu Viiuli võidukäik algas 17.saj, viiulist sai peamine meloodiapill ansamblis ja orkestris. Barokile omast võimsust, pidulikkust,suurejoonelisust väljendas orel . Kasutusele võeti oboe, fagott (arenesid pommerist), metsasarv ja klarnet (17.saj lõpp)
Õukondade tantsulembus andis põhjuse tantsumuusikat luua, tantsukaraktereid rakendati ka kontsertteostes (kuulamiseks)
Süit ( suite pr k järg ) on teoseliik, mis ühendab iseseisvaid väikepalu suuremaks sisuliseks tervikuks. Võib olla erinevale koosseisule (orkestrile, klavessiinile,lautole,viilulile....) loodud.
Barokkajastul loodi põhiliselt tantsusüite – erinevate tantsukarakteritega palad vaheldusid muude väikepaladega.
Klassikalises tantsusüidis olid esindatud kindlalt neli erineva päritoluga tantsu
Allemande – paarisosalises taktimõõdus rahulik saksa tants
Courante – kolmeosalises taktimõõdus elav prantsuse tants
Sarabande – kolmeosalises taktimõõdus väga aeglane hispaania tants
Gigue - 6/8 või 9/8 taktimõõdus väga kiire šoti meremeeste tants
Muusikateooria
Polüfoonia asendus homofooniaga, mis tõi kaasa akordiõpetuse - harmoonia
Keskaegsed helilaadid asendusid mažoor-minoor- e. duur- moll -süsteemiga
Kogu baroki muusikat mõjutas oluliselt kompositsioonitehnika muutumine.
Juba reness. ajastul esitati polüüfoonilist laulu ka nii, et meloodiahäält lauldi ja ülejäänud hääli mängiti laultol lihtsustatult. 17.saj saab valdavaks stiil, mis väljendub ühehäälses meloodias, millega käib kaasas harmooniasaade ning harmooniat ehitatakse
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
BAROKK 17-18saj I pool #1 BAROKK 17-18saj I pool #2 BAROKK 17-18saj I pool #3 BAROKK 17-18saj I pool #4 BAROKK 17-18saj I pool #5 BAROKK 17-18saj I pool #6 BAROKK 17-18saj I pool #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor miq1 Õppematerjali autor

Lisainfo

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

10
pdf
BAROKK-16 SAJ-18SAJ I POOL
9
doc
Barokk muusikas
14
docx
BAROKK 16 SAJ LÕPP - 18 SAJ I POOL
3
doc
Barokk konspekt
17
doc
ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I konspekt
39
odt
Ajalugu muusikaajalugu ja kunstiajalugu üleminekueksam 10-Klass
24
doc
Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus
29
doc
Muusikaajalugu





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun