Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida väidab Wagneri seadus?
  • Millised on erinevad selgitused sellele protsessile?
  • Mida väidab esimene heaoluteoreem e heaolu põhiteoreem?
  • Mida väidab teine heaoluteoreem?
  • Mida näitavad samahüvekõverad?
  • Millist ressursside jaotust nimetatakse Pareto-optimaalseks?
  • Millised asjaolud takistavad reaalsuses Pareto-optimaalse lahenduse leidmist ja saavutamist?
  • Millised turutõrked seonduvad välismõjudega?
  • Millised turutõrked seonduvad inimese ratsionaalsuse piiratusega?
  • Millised turutõrked seonduvad konkurentsi ebatäiuslikkusega?
  • Kui majanduse koordineerimissüsteeme?
  • Milline kriteerium määrab nende optimaalse omavahelise proportsiooni?
  • Kuidas informatsiooni asümmeetrilisus mõjutab avaliku sektori efektiivsust ning milles nähakse lahendusi informatsiooni asümmeetria probleemile?
  • Miks nähakse sissetulekute ebavõrdsuses probleemi?
  • Millised asjaolud takistavad siin efektiivse lahenduse saavutamist?
  • Millised on avaliku sektori ruumilised tasandid?
  • Milles seisneb subsidiaarsusprintsiip ning miks on valitsussektoril otstarbekas tegutseda erinevatel ruumilistel tasanditel?
  • Mis on fiskaalpoliitika ?
  • Milles seisnevad probleemid seoses nende mõõtmise või rakendamisega ?
  • Millised on valitsussektori funktsioonid valitsuse roll majanduses?
  • Kuidas kujunevad avaliku sektori tulud mis on võimalikud tuluallikad?
  • Kuidas liigituvad maksud maksumäära järgi?
  • Millised on efektiivse optimaalse maksusüsteemi omadused?
  • Kuidas liigitatakse maksusid maksuobjekti alusel?
  • Mida tähendab eelarve defitsiit ja kuidas seda mõõdetakse?
  • Kus eelarve kulud ületavad tulusid EAD valitsuse kulud valitsuse tulud f30 Mida tähendab riigivõlg ja kuidas seda mõõdetakse?
  • Millised on majandustegevuste ruumilise paiknemise kriteeriumid Kuidas tuleb nendega arvestada avaliku sektori tegevuste paigutamisel?

Lõik failist

Vasakule Paremale
Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #1 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #2 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #3 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #4 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #5 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #6 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #7 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #8 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #9 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #10 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #11 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #12 Avaliku sektortori ökonoomika ja finantsjuhtimine #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-11-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor tuulub Õppematerjali autor
1. Selgita liberaalse majanduspoliitika kujunemislugu ja peamisi seisukohti.
2. Mida väidab Wagneri seadus? Millised on erinevad selgitused sellele protsessile?
3. Mida väidab esimene heaoluteoreem e heaolu põhiteoreem? Selgita joonise abil selle sisu.
4. Mida väidab teine heaoluteoreem? Selgita selle sisu.
5. Selgita avalike hüviste mõistet ja iseloomulikke tunnuseid.
6. Mida näitavad samahüvekõverad? Selgita joonise abil nende sisu.
7. Millist ressursside jaotust nimetatakse Pareto-optimaalseks? Millised asjaolud takistavad reaalsuses Pareto-optimaalse lahenduse leidmist ja saavutamist?
8. Millised turutõrked seonduvad välismõjudega? Selgita nende lahendamise võimalusi.
9. Millised turutõrked seonduvad inimese ratsionaalsuse piiratusega?
10. Millised turutõrked seonduvad konkurentsi ebatäiuslikkusega? Selgita nende lahendamise võimalusi.
11. Kirjelda turgu ja planeerimist kui majanduse koordineerimissüsteeme? Milline kriteerium määrab nende optimaalse omavahelise proportsiooni?
12. Mida tähendavad institutsiooniökonoomikas käsutusõigused. Selgita nende mõju majandusotsustele ja valitsussektori rolli selles.
13. ...... 31.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
docx

Avaliku Sektori Ökonoomika Konspekt I osa

1. Loeng Avaliku sektori määratlemine Üldiselt: avalik sektor on valitsuse tegevus ja selle tagajärjed. Juriidiliselt: hõlmab valitsusasutusi ja kõiki avalik-õiguslikke organisatsioone (eelkõige poliitilised institutsioonid). Rahanduslik: lisaks eelnevale ka need organisatsioonid, mida suures osas rahastatakse riiklikest vahenditest nt haridus- ja tervisehoiu teenust osutavad SA (poliitiline eelarve kujundamine). Funktsionaalne: avalik sektor hõlmab kõiki organisatsioone avaliku halduse, sotsiaalkindlustuse, avaliku korra tagamise, haridus-, tervishoiu-, sotsiaal- ja kultuuriteenuste valdkonnas olenemata nende rahastamisallikast ja teenuse osutaja õiguslikust vormist. Avaliku sektori ökonoomika mõiste: ökonoomika on õpetus nappusest, ehk kuidas teha piiratud ressursside tingimustes valikuid. Avaliku sektori ökonoomika- avalikus sektoris tehtud otsused (valitsuse roll, kuidas valitsuse tegevus mõjutab otsuseid, mida tehakse erasektoris)

Avaliku sektori ökonoomika
thumbnail
29
doc

Avaliku sektori ökonoomika eksami konspekt

Kordamisküsimused 1. Avaliku sektori ökonoomika aine ja põhimõisted Avaliku sektori ökonoomika (public economics) uurib avaliku sektori kulude, maksustamise ja majandusagentide (kodumajapidamiste, firmade ja valitsuse) vahelisi suhteid. Avalik haldus (public administration) keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Riigi rahandus (public finance) on orienteeritud maksudele ja riigi rahavoo (eelarve laekumiste ja kulutuste) juhtimisele. Avalik sektor on see osa majandusest, mis on seotud valitsuse ülekannetega (transactions). Valitsus

Majandus
thumbnail
35
doc

AVALIKU SEKTORI ÖKONOOMIKA JA JUHTIMINE

.......................................................................9 1.2.4. Liberalism............................................................................................................................. 10 1.2.5. Marksism, sotsialism.............................................................................................................11 1.2.6. 20. sajandi majandusteooriad ja globaliseerumine................................................................11 2. AVALIKU SEKTORI ÖKONOOMIKA AINE.................................................................................16 2.1. Avaliku sektori mõiste ja koosseis...............................................................................................16 2.2. Avaliku sektori uurimine..............................................................................................................18 2.2.1. Uurimismudel.................................................................................

Juhtimise alused
thumbnail
130
doc

Avaliku sektori ökonoomika

SISUKORD 1. Peatükk. Ühiskonna ja heaolu ja turgude efektiivsus 2. Peatükk. Vahetuse, tootmise ja toodetekogumi Pareto-efektiivsus 3. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse olemus 4. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse uurimisobjekt ning meetod 5. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ajalooline areng 6. INDIVIIDI HUVI AVALIKU SEKTORI TEKKE JA ARENGU ALUSENA 7. TURU OMADUSED AVALIKU SEKTORI TEKKE JA ARENGU PÕHJUSENA 8. AVALIKUD HÜVED JA HÜVISED 9. ÜMBERJAOTAMINE JA ÕIGLUS 10. ÕIGLUS JA MAJANDUSLIK EFEKTIIVSUS 11. EFEKTIIVSUSE KADU JA VALITSUSE TEGEVUS 12. VALITSUSE VALIKUD 13. VALITSUSE ROLL AVALIKE HÜVEDE JA HÜVISTE PAKKUMISEL 14. VÄLISMÕJUDE KOMPENSEERIMINE JA/VÕI HÜVITAMINE 15. AVALIKU SEKTORI SEKKUMISE ÜHISKONDLIKU MÕJU ANALÜÜS 16. SOTSIAALSE KULU-TULU-ANALÜÜSI (CBA) ALUSED 17

Majandusteadus
thumbnail
11
pdf

Turu puudulikkus ja valitsuse osa majanduses, Eesti riigieelarve tulud ja kulud

ühishüvise tunnuseid. Üheks selliseks valdkonnaks on näiteks ausus. Kui kõik inimesed on finantstehingutes ausad, viib see alla tehingukulud. Tegemist on mittevälistava ja mittekonkureeriva hüvisega. Samuti võib väita, et sissetulekute ümberjaotamine on samuti ühishüvis. Kui sissetulekute jaotus on õiglane, saavad kõik inimesed kasu elamisest heas ühiskonnas. Erasektori poolt pakutavaid hüviseid ei pakuta mitte ainult erasektori poolt vaid mõnikord ka avaliku sektori poolt. Samuti on olemas ka vastupidine võimalus, kus ühishüviseid pakutakse erasektori poolt. Näiteks kui keegi rajab isiklike vahenditega lastele mänguväljaku. Ühiselt tarbitavad hüvised ei pruugi alati olla toodetud avaliku sektori poolt. Loomulikult võib linnavalitsus ise osta prügikoristusmasinad ja palgata töölised ning organiseerida prügikoristust. Samas võib palgata ka mõne ettevõtte, kes selle töö ära teeb.

Majanduse alused
thumbnail
80
docx

Rahanduse konspekt

on stabiilsed, inimesed maksimeerivad oma kasu ja neil on otsuste tegemiseks piisavalt informatsiooni. Analüüsi rakendused: 1) Eeldus: käitumine poliitikas = käitumine turul. Ratsionaalse valiku mudeliga saab analüüsida poliitikute, ametnike, kodanike käitumist. Avalik valik on riigi rahendusega seotud pigem perifeerselt. 2) Avalik valik kui riigi rahanduse keskne lähenemine. Analüüsib institutsioonide/mängureeglite mõju riigi rahanduse otsustele. Avaliku valiku/riigi rahanduse peamised teoreetikud – Wicksell, Lindahl. Avaliku valiku kriitika heaoluökonoomika osas: heaoluökonoomiline analüüs põhineb eeldustel, mis pole ideoloogiliselt neutraalsed. Heaoluökonoomika kriitika avaliku valiku poolt. Heasoovliku despoodi mudel: despoodi aspekt – ei võta arvesse demokraatlikke protsesse. Nt valimiste tõttu seatud piirandud poliitikute valikutele. Heasoovlikkuse aspekt – otsuseid tehes

Riigirahandus
thumbnail
66
pdf

Avaliku sektori ökonoomika

seisund. 5. Selgitage II heaoluteoreemi sisu? II heaoluteoreem väljendab seda,et kui konkurentsituru tekitatav tulude jaotus on ebameeldiv, ei pea konkurentsituru mehhanismist loobuma, vaid võib ressursse lihtsalt ümber jaotada (eeldusel, et ümberjaotus lisakulutusi kaasa ei too). Sotsiaalselt soovitava heaolu jaotuse saavutamiseks ühiskonnas turu “nähtamatu käe” toimet piirama ei pea. Tuleb kujundaada lihtsalt sobiv ressursside jaotus. 6. Mis on avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ülesandeks täiusliku (vaba ja võrdse konkurentsiga) turu tingimustes? Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ülesandeks täiusliku konkurentsiga turu tingimustes on analüüsida ühiskondlikult õiglaseks hinnatava heaolutaseme jaotuse eelduseks oleva ressursside jaotuse omadusi ja sellise jaotuseni jõudmise võimalusi. 1 7. Mis on pakkuja motivatsioon turgu tasakaalustava kauba- või teenustekoguse

Avaliku sektori ökonoomika
thumbnail
30
docx

Sissejuhatus majandusteooriasse konspekt

Selline mudel paneb piduri tootearendusele, huvi puudub (seega ei ole täiuslik konkurents, vaid täielik) Kirjeldab lühiperioodi MC Pikk periood Aeg Turutõrked · Asenduskaubad · Turuvormid (nt monopol) · Asümmeetria ­ üldjuhul teab pakkuja rohkem kui tarbija · Avalik sektor ja erasektor on omavahel konkurendid Wagner ­ mida rikkamaks inimene läheb, seda rohkem tahab ta avaliku sektori poolt pakutavat (19.saj) Vastand täielikule konkurentsile ­ monopol Täis- ehk täielik monopol · 1 pakkuja · Palju ostjaid · Eksporti/importi ei ole · Asenduskaupu ei ole Monopol kruvib hinna nii kõrgeks, kui võimalik. Monopoli eesmärk on kasumi maksimeerimine. Monopol küsib hinda p1, sest nõudlus (D) nõuab seda. Hinna saab tõsta nii kõrgele, kui suur on nõudlus. Monopol on kahjulik · ei huvitu tehnika arengust · Kallis ­ tarbijale halb

Majandusteadus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun