Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avaliku halduse kodunetöö (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks ei asunud Vabariigi Valitsus menetlema osakonna taotluses toodud ettepanekut?
  • Mis on tõenditeks haldusmenetluses ja kes on pädev nõudma nende esitamist?

Lõik failist

Avaliku halduse kodunetöö #1 Avaliku halduse kodunetöö #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-08-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 62 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor katlinmarist91 Õppematerjali autor
1. Ministeeriumi osakond pöördus Vabariigi Valitsuse poole taotlusega muuta Vabariigi Valitsuse määrust, kuna see on vastuolus seadusega ja takistab osakonnal tulemuslikult täita talle seadusega pandud ülesandeid. Osakonna taotlus tagastati ministeeriumile. Miks ei asunud Vabariigi Valitsus menetlema osakonna taotluses toodud ettepanekut? Millisele õigusaktile tuginedes Te oma järelduse põhjendate.
2. Millistel juhtudel toimub riigi poolt kahju hüvitamine kolmandatele isikutele ja kes võivad antud õigussuhtes esineda kolmandate isikutena?
3. Mis on tõenditeks haldusmenetluses ja kes on pädev nõudma nende esitamist?
4. Analüüsige, millistel juhtudel ja korras toimub ametniku ametisse nimetamise tühistamine.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
docx

AVALIKU HALDUSE KODUTÖÖ variant 8

Estonian Business School Õiguse ja avaliku halduse õppetool KODUTÖÖ Variant 8 Liina Kivastik BEB 1 Õppejõud Maarja Murumägi Tallinn 2012 Küsimused 1. Ministeeriumi osakond pöördus Vabariigi Valitsuse poole taotlusega muuta Vabariigi Valitsuse määrust, kuna see on vastuolus seadusega ja takistab

Avalik haldus
thumbnail
10
doc

Avalikuteabe seadus

Ametisse võib nimetada ainult Eesti kodaniku, kui ametikohal teostatakse avalikku võimu ja kaitstakse avalikku huvi. Sellised ametikohad on näiteks käesoleva seaduse § 2 lõigetes 2 ja 3 nimetatud ametiasutuste juhtimisega, riikliku järelevalve, riigikaitse või kohtuvõimu teostamisega, riigisaladuse või salastatud välisteabe töötlemisega, riikliku süüdistuse esindamisega või riigi diplomaatilise esindamisega seotud ametikohad ning ametikohad, kus ametnikul on õigus avaliku korra ja julgeoleku tagamisel piirata isiku põhiõigusi ja vabadusi. 13. Teenistusse ei või võtta isikut: 1) kellel on karistatus tahtlikult toimepandud kuriteo eest; 2) kes on eeluurimise või kohtu all süüdistatuna kuriteos, mille eest seadus näeb ette vabadusekaotuse; 3) kellelt on jõustunud kohtuotsusega ära võetud teataval ametikohal töötamise või teataval tegevusalal tegutsemise õigus - niisugusele ametikohale või tegevusalale;

Asjaajamine
thumbnail
31
doc

AVALIK HALDUS 2016 kevad

A/S tuumaks on riik. A/S tegeleb valitsemise ja haldamisega. A/S-i põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on A/S see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, - fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonid: 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine 2) seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine 3) riigikaitse 4) avaliku korra tagamine 5) riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine 6) riigi kodanikkonna määratlemine Avaliku sektori struktuur: 1) Avalik-õiguslikud juriidilised isikud 2) Riik 3) Põhiseaduslikud institutsioonid: riigikogu, riigikontroll, president, valitsus, KOV, kohus, õiguskantsler, eesti pank. II Erasektori olemus (ehk tulundussektor) (majandus)- kasumit taotlevad eraettevõtted; näiteks AS-id, pangad ja OÜ-d . E/S-i ettevõtted erinevad oma õigusliku vormi (täisühingud,

Avalik haldus
thumbnail
19
doc

Kordamisküsmised - Eesti valitsemissüsteem

kontrollimiseks 65. Õiguskantsleri põhiseaduslikkuse järelevalvaja ülesanded, kuidas asi jõuab õiguskantsleri menetlusse, mis võib olla menetluse tulemus. 15 66. Eesti õiguskantsleri ombudsmani ülesanded, kuidas asi jõuab õiguskantsleri menetlusse, mis võib olla menetluse tulemus. Kas järgitakse isikute PS õigusi ja hea halduse tava. Kaitseb inimesi avaliku võimu omavoli eest. Igaühel on õigus minna kontrollima ombudsmani käest, kas tema õigusi järgitakse ning kas õiguspärasus ja hea halduse tava on järgitud 67. Eesti õiguskantsleri muud ülesanded. väärkohtlemise ennetamine, diskrimineerimisvaidluste lahendamine ja laste kaitse ja ennetamine 68. Eesti õiguskantsleri menetluse põhimõtted. vormivabadus, uurimispõhimõte, vaba juurdepääs teabele ja asutustele ning asutus peab

Eesti valitsemissüsteem
thumbnail
8
doc

Valitsemine

· Tasakaalustav lüli. · Ametnikkonna arendamine ja Näiteid korruptsioonilaadsetest reguleerimine. juhtumitest koolis Avalike teenistujate värbamine ja karjäär · Juhtkonna poolne surve lõpuhinnete panemisel · Avaliku teenistuse seadus. 1. jagu. Teenistusse võtmise tingimused (kuld- ja hõbemedalistid). § 14. Riigi- või kohaliku omavalitsuse ametnikule esitatavad nõuded (1) 18-aastaseks saanud vähemalt keskharidusega teovõimelise Eesti kodaniku, kes valdab · Õpetajale kingituste tegemine. eesti keelt

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
36
doc

Avalik haldus, eksami kordamiseks

TEEMA 1 1. Ühiskonnasektorite olemus, struktuur, omavaheline seos 1) Avalik sektor ehk esimene sektor on osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar- ja fiskaalpoliitikaga. Avaliku sektori tuumaks on riik. Avalik sektor tegeleb valitsemise ja haldamisega. Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on avalik sektor see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja -ettevõted. Avaliku sektori funktsioonid- 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine; 2) seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine; 3) riigikaitse; 4) avaliku korra tagamine; 5) riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine; 6) riigi kodanikkonna määratlemine.

Avalik haldus
thumbnail
3
docx

Valitsemine

Aleviku või küla koosolekul võidakse kohaliku omavalitsuse üksuste liidu üldkoosolekule ja sealt valida aleviku- või külavanem, kelle ülesannete täitmine tagasikutsumine; rahvakohtunikukandidaatide valimine; Vabariigi sätestatakse lepinguga. Omavalitsusteenistust valla ja linna Presidendi valimiskogusse volikogu esindaja või esindajate ametiasutustes reguleerib: KOKS, TLS ja Avaliku valimine; valla või linna ehitusmääruse kinnitamine, muutmine ja teenistuse seadused. KOV garantii: õigussubjektsuse kehtetuks tunnistamiseks; kinnisasja sundvõõrandamise taotluse garantii,enesekorraldusõiguse garantii, finantsgarantii,kohaliku esitamine; üldplaneeringu algatamine, kehtestamine ja eelarve iseseisvuse garantii,õiguste kaitse garantii. KOV

Ühiskond
thumbnail
22
doc

Eesti Põhiseadus

Igaühel on õigus tema kohta tehtud kohtuotsuse peale seadusega sätestatud korras edasi kaevata kõrgemalseisvale kohtule. § 25. Igaühel on õigus talle ükskõik kelle poolt õigusvastaselt tekitatud moraalse ja materiaalse kahju hüvitamisele. § 26. Igaühel on õigus perekonna- ja eraelu puutumatusele. Riigiasutused, kohalikud omavalitsused ja nende ametiisikud ei tohi kellegi perekonna- ega eraellu sekkuda muidu, kui seaduses sätestatud juhtudel ja korras tervise, kõlbluse, avaliku korra või teiste inimeste õiguste ja vabaduste kaitseks, kuriteo tõkestamiseks või kurjategija tabamiseks. § 27. Perekond rahva püsimise ja kasvamise ning ühiskonna alusena on riigi kaitse all. Abikaasad on võrdõiguslikud. Vanematel on õigus ja kohustus kasvatada oma lapsi ja hoolitseda nende eest. Seadus sätestab vanemate ja laste kaitse. Perekond on kohustatud hoolitsema oma abivajavate liikmete eest. § 28. Igaühel on õigus tervise kaitsele.

Ühiskonnaõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun