Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Autovärvid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Vana-Vigala TTK
Sandra Matsalak,  Johanna  Valma, Egert  Laidsalu
MATERJALI ÕPETUS
Autovärvid
Juhendaja : Mati Otsing
Vana-Vigala 2014
Kasulikud  värvimise nipid
• Iga detaili paranduse  parima  
võimaliku lõpptulemuse annab 
korralikult ja läbimõeldult teostatud 
eeltöö, kasutades selleks õigeid 
materjale. Järgnevalt proovime anda 
mõningaid  näpunäiteid ja  soovitusi
kuidas ka  kodustes  tingimustes 
teostada väiksemaid parandus- ja 
viimistlustöid. 

Kriimu parandamine
• Kui  kriim  on väiksem ja ei ole läbinud värvi/laki kihti on tõenäoliselt lihtsaim võimalus 
kriimu eemaldamiseks poleerimine.
Kui aga kriim on värvi läbiv, siis on vaja hea lõpptulemuse saavutamiseks rohkem 
vaeva näha. Kõige lihtsamalt aga mitte kõige parema tulemuse saavutab õiget tooni 
parandusvärviga ja pintslipudeliga. Kriimus  rooste  esinemisel enne värvimist 
kasutada roostekrunti.
Põhjalikuks ja paremaks tulemuseks oleks vajalikud tööd ja materjalid:
• Pese detail veega.
• Pese detail silikooni pesuvahendiga
• Kata kinni ümbritsevad detailid
• Väikeste deffektide parandamiseks sobib väga hästi ühekomponentne kriimupahtel. 
Miinuseks on pahtli pikk kuivamisaeg aga kodustes tingimustes kasutamiseks 
ideaalne. 
•  Lihvi  pind paberiga P240 
• Krundi kogu  töödeldav  pind krundiga.
• Lihvi krundi pind pinnavärviga värvimisel P400 – P600 (kuivlihv) ja metallikvärviga 
värvimisel P600 – P800 (kuivlihv) või siis vesilihv P1000 – P1500.
•  Puhasta  pind silikooni pesuvahendiga.
• Puhasta pind vahalapiga vahetult enne värvimist.
• Kanna peale sobivas toonis värv. 
Väikese mõlgi parandamine
• • Pese detail veega.
• Pese detail silikooni pesuvahendiga.
• Kata kinni ümbritsevad detailid
• Matista pind lihvpaberiga P120
• Pahtelda mõlk sobiva  peenpahtliga.
• Lihvi pind paberiga P80/P150/P240 (alustades jämedama paberiga ja lõpetades 
peenemaga)
• Tulemuse kontrollimiseks on väga mugav kasutada  tahma . Tahm  toob esile ka 
väikseimad  defektid , mis enne  viimistlemist  võivad nähtamatuks jääda.
• Olenevalt saavutatud pahtelduse tulemusest, võib pinnale kanda kihi 
pritspahtlit ja lihvida masinaga P320 – P500 või käsitsi P500 – P800
• Krundi kogu töödeldav pind krundiga.
• Lihvi krundi pind pinnavärviga värvimisel P400 – P600 (kuivlihv) ja 
metallikvärviga värvimisel P600 – P800 (kuivlihv) või siis vesilihv P1000 – P1500.
• Puhasta pind silikooni pesuvahendiga.
• Puhasta pind vahalapiga vahetult enne värvimist.
• Kanna peale sobivas toonis värv.
 
Roosteaugu parandamine

• Pese detaili veega.
• Pese detaili silikooni pesuvahendiga.
• Kata kinni ümbritsevad detailid
• Puhasta pinnalt puhstuskettaga rooste.
• Kata pind happekrundiga.
• Täida auk klaaskiudpahtliga
• Lihvi pind lihvpaberiga P60 – P120
• Pahtelda pind sobiva pahtliga. Sobivaimad tooted Multipahtel ja Elastikupahtel.
• Lihvi pind paberiga P80/P150/P240 (alustades jämedama paberiga ja lõpetades peenemaga)
• Tulemuse kontrollimiseks on väga mugav kasutada kontrolltahma või kontrollsprayd. 
Tahm/ spray  toob esile ka väikseimad defektid, mis enne viimistlemist võivad nähtamatuks 
jääda.
• Olenevalt saavutatud pahtelduse tulemusest, võib kanda pinnale kihi pritspahtlit ja lihvida 
masinaga P320 – P500 või käsitsi P500 – P800
• Krundi kogu töödeldav pind krundiga.
• Lihvi krundi pind pinnavärviga värvimisel P400 – P600 (kuivlihv) ja metallikvärviga värvimisel 
P600 – P800 (kuivlihv) või siis vesilihv P1000 – P1500.
• Puhasta pind silikooni pesuvahendiga.
• Puhasta pind vahalapiga vahetult enne värvimist.
• Kanna peale sobivas toonis värv.
 
Plastiku parandamine
• • Pese detaili veega.
• Pese detaili silikooni pesuvahendiga.
•  Mõra  puhul puurida mõra otstesse näit 4 mm läbimõõduga augud, et välistada mõra levimine.
• Kasutades alumiiniumvõrku ja tinutuskolbi on ka kodustes tingimustes võimalik päris häid tulemusi saavutada.
• Väiksemaid auke saab väga edukalt parandada ja täita plastikuliimiga koos vormimiskile ning tugevdusvõrguga
Suuremaid  auke on võimalik parandada kasutades klaaskiud riiet/matti koos vaiguga.
Kui detaili  praod /augud on parandatud, siis on enne viimistlemist vaja kasutada plastiku  krunti  , et tagada nake 
plastiku ja krundi/pahtli/värvi vahel. Pahtelduseks kasutada spetsiaalset plastikupahtilt, mis  olemuselt  jääb 
elastsem  ja garanteerib nakke aluspinnaga. Pinnavärvile, lakile ja 2K kruntidele lisada elastsuslisandit.
• Lihvi pindadel ebatasasused kasutades P180 kuivlihv paberit
• Krundi pind plastikukrundiga
• Pahtelda plastikupahtliga
• Lihvi pind paberiga P120/P150/P240 (alustades jämedama paberiga ja lõpetades peenemaga)
• Tulemuse kontrollimiseks on väga mugav kasutada tahma. Tahm toob esile ka väikseimad defektid, mis enne 
viimistlemist võivad nähtamatuks jääda.
• Olenevalt saavutatud pahtelduse tulemusest, võib pinnale kanda kihi pritspahtlit ja lihvida masinaga P320 – 
P500 või käsitsi P500 – P600
• Krundi kogu töödeldav pind krundiga.
• Lihvi krundi pind pinnavärviga värvimisel P400 – P600 (kuivlihv) ja metallikvärviga värvimisel P600 – P800 
(kuivlihv) või siis vesilihv P1000 – P1500.
• Puhasta pind silikooni pesuvahendiga.
• Puhasta pind vahalapiga vahetult enne värvimist.
• Kanna peale sobivas toonis värv.
Struktuursete plastdetailide katmiseks on võimalik pinnavärvi või lakki lisada ka struktuurainet struktuurse pinna 
saavutamiseks
Kivitäkete parandamine
• • Pese parandatavad pinnad veega.
• Puhasta pinnad silikooni
 pesuvahendiga.
• Kasuta paranduseks õiget tooni 
parandusvärvi + pudel  pintsliga .
• Kui kivitäketes esineb ka roostet, siis 
oleks enne värviga katmist mõistlik 
kasutada ka roostekrunti.
Täname kuulamast

Document Outline

  • Slide 1
  • Kasulikud värvimise nipid
  • Kriimu parandamine
  • Väikese mõlgi parandamine
Vasakule Paremale
Autovärvid #1 Autovärvid #2 Autovärvid #3 Autovärvid #4 Autovärvid #5 Autovärvid #6 Autovärvid #7 Autovärvid #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Sandra Matsalak Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
docx

Sõidukite värvimise eeltöö kirjeldus

Eeltöö Õpilane : Tarmo Ungur Juhendaja : Valdur Leppik Tartu 2014 Leotamine Ära kanna leotusainet liiga soojale pinnale, sest see kuivab kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega. Leotusaine peale kandmist alusta määrdunumatest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel. Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda. Kanna leotusainet ka uste vahedesse. Vajadusel lase leotusainel mõni minut mõjuda, kuid jälgi ,et pind ära ei kuivaks. Talvist leotusainet maha loputades liigu alt ülespoole! Jälgi, et veega puutuks kokku vaid pesuri joa all olev pind, et loputamata pind enneaegselt märjaks ei saaks (külmas vees leotusaine hangub ning seda on hiljem raskem maha loputada). Suvist leotusainet loputa alustades katusest ning liikudes allapoole (loputatud pinnale ei satu enam leotusainet ja vee kulu väheneb). Putukate eemaldamiseks kasuta spetsiaalset vahendit! Pihusta segu pinnale, lase mõjuda ning loputa

Tehnoloogia
thumbnail
44
docx

VIIMISTLEMINE

HAAPSALU KUTSEHARIDUSKESKUS MR-14 VIIMISTLEMINE Õpimapp Uuemõisa 2014 1 Sisukord Sissejuhatus 3 1. Tööde järjekord, materjalide valik ja eeltööd viimistlusele 4 2. Erinevad viimistlusmaterjalid ja nende kasutamine 5 Täidised ja peitsid 7 Šellak 9 Õli 10 Vaha 11 Lakk 12 Värnits 14 Värv 15 3. Abrasiivid ja lihvpaberid 18 Mõistete selgitused

Ehitus
thumbnail
82
odt

Ehitusviimistleja eksamipiletite küsimused ja vastused.

Eksamipilet Nr.1 1. Erinevate aluspindade ettevalmistamine krohvimiseks. Enne krohvimistööde algust peab ruum olema ette valmistatud - üleliigsed asjad ruumist eemaldatud, mittekrohvitavad pinnad kaetakse kinni (aknad, uksed, plekkdetailid). Põrandale panna kaitsekile või ehituspapp. Aluspind peab olema puhas, ühtlase niiskusega, stabiilne ja mitte külmunud. Pinnad puhastatakse tolmust ja lahtistest osakestest. Kui pind pole piisavalt niiske, tuleb seda niisutada. Kui aluspinnal esineb teraselemente, tuleb need eelnevalt töödelda korrosioonikaitse vahendiga. Aluspindade ettevalmistamiseks vajalikud tööriistad on hari või tolmuimeja, millega eemaldada tolm pindadelt; pintsel, juhul kui vaja teraselemente töödelda korrosioonikaitse vahendiga. Kõrgemal asuvate pindade krohvimiseks on vajalik telling. Töö tegija peab olema varustatud kinnaste, tööriiete/jalanõude, respiraatori, vajadusel kaitseprillidega või mütsiga. 2. Pahtl

Ehitus
thumbnail
59
doc

Tisleri eriala eksam

Pilet nr. 1 1.Puidu siseehitus, makrostruktuur ristlõikes. 2.Puidu töödeldatavus, lõhestatavus. 3.Puitkiudplaadid. 1.Makrostruktuur: ristlõike joonis ning kirjeldus väljast sisse poole: Korp- kattekude, ülesanne katta ja kaitsta puud kahjustavate välistegurite eest,pole terve puu suhtes ühtlane, korba kihi vigastamine puule halb, vigastatud kohti saab kaitsta õlivärvi või vahaga.(vigastused jagunevad: mehaanilised vigastused, loome vigastused, kliimatilised vigastused-nt külmalõhed, kus kliima soojenedes algab seente areng või leiavad kodu puidukahjurid. Külmalõhed suurenevad iga aasta külmadega) Niin- juhtkude, toitemahlu trantsportiv koore osa e alla liikuvad mahlad, see on erinevatel puudel erineva paksusega. (meie niinepuu on pärn- selle niine kiud on kõige tugevamad ja vastupidavamad, niint tõmmatakse ainult noortelt puudelt...meil pärnametsad seetõttu hävind) Kambium e mähk- toimub uute puidurakkude teke. (puidurakkude teke on erinev aastalõikes- kiirem

Tisleri eriala
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes tunnevad huvi

Füüsika



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun