Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Autoagressiivne käitumine noorukieas (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Tartu Ülikool
Sotsiaal- ja haridusteaduskond
Haridusteaduste instituut
AUTOAGRESSIIVNE KÄITUMINE NOORUKIEAS
referaat
Juhendaja :
Tartu 2016
SISUKORD
SISUKORD...............................................................................................................................2
SISSEJUHATUS .....................................................................................................................3
Autoagressiivsest käitumisest....................................................................................................4
Enesevigastuste tagamaad ........................................................................................................4
Psühhosotsiaalsed tegurid.........................................................................................................5
Ravivõimalused.........................................................................................................................6
Suitsiidikatse ja enesevigastamise
Vasakule Paremale
Autoagressiivne käitumine noorukieas #1 Autoagressiivne käitumine noorukieas #2 Autoagressiivne käitumine noorukieas #3 Autoagressiivne käitumine noorukieas #4 Autoagressiivne käitumine noorukieas #5 Autoagressiivne käitumine noorukieas #6 Autoagressiivne käitumine noorukieas #7 Autoagressiivne käitumine noorukieas #8 Autoagressiivne käitumine noorukieas #9 Autoagressiivne käitumine noorukieas #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-11-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Käesolev referaat räägib autoagressioonist ehk tahtlikust enesevigastamisest. Antud käitumine noorte seas on väga aktuaalne, kuid irooniliselt on see tembeldatud ka tabuteemaks, millest ühiskonnas väga ei räägita. Tegemist on emotsionaalselt väga raske probleemiga, mis peaks olema rohkem päevavalgel. Referaadi eesmärk on tõstatada tähelepanu autoagressiivsele käitumisele, sest taolise käitumise all kannatavad noored on tihti "nähtamatud" ning teised nende ümber samuti teadmatuses. Olles ise oma tutvusringkonnas selle probleemi all kannatavate inimestega kokku puutunud, julgen väita, et see on teema, millest peab rohkem rääkima.
Antud referaadis toetun põhiliselt E. David Klonsky põhjalikule uurimusele "The functions of deliberate self-injury: A review of the evidence", Keith Hawtoni ja Anthony Jamesi uurimusele "Suicide and deliberate self harm in young people" ning "Koolinoorte vaimse tervise" kokkuvõtvale raportile. Referaadis on viidatud ka SEYLE projektile, psühholoog Marje Oja tööle "Autoagresiivne käitumine noorukieas", Robert Youngi, Michael van Beinumi, Helen Sweetingi ja Patric Westi uurimusele "Young people who self-harm" ning kahele probleemiga seotud projektile.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
doc

SUITSIDAALSUSE PROBLEMAATIKAST NOORTE SEAS

Ilmselt peetakse seda siiski tabuteemaks, millest väga rääkida ei soovita ja seda eesmärgiga, et just noorematel erinevate meediakanalite kasutajatel ei tekiks vastava valdkonna vastu liigset huvi, mis motiveeriks neid kodus televiisorist nähtut järele proovima. Tavaliselt arvataksegi et suitsiid kui selline on pigem täiskasvanud inimeste probleem, kuna nendel on suuremad probleemid kui noortel. Seda tõestab ka statistika, mis ütleb, et lapseeas esineb suitsiide 100 ja noorukieas 10 korda harvem kui täiskasvanueas (Mehilane 1997: 104). Siiski ei saa fakti, et neid noorukite hulgas üldse esineb, tähelepanuta jätta ning tuleb vähemalt püüda selle vastu võidelda ning mitte karta tõstatada küsimust, ega inimene, kelle pärast me muretseme, kaalub või pole äkki kaalunud enesetappu (Persaud 2007: 277). Seepärast ongi käesoleva referaadi eesmärk põgusalt tutvustada antud temaatikat ja

Sotsiaaltöö
thumbnail
36
pdf

Koolilaste tervis ja selle edendamine ühtses koolitervise süsteemis

Selle tulemusel on suhkru- ja gaseeritud joogid, rohke rasvasisaldusega kartulikrõpsud ja soolakõrsikud, värvilised lisaainetega kommid puhvetitest kadunud ja lapsed ostavad meelsasti tervislikku toitu: puu- ja köögivilju, toorsalateid, võileibu, mahlu. Populaarse telekoka Jamie Oliveri Inglismaa koolide toitlustamises sisse viidud muudatuste tulemusel väitis suur osa sealsete koolide personalist, et pärast tervisliku toidu pakkumist paranesid õpilaste käitumine, keskendumisvõime ja õpitulemused (Jamie Oliveri koolilõunad 2010). Viimastel aastatel on koolieinet söövate õpilaste osakaal tõusnud. See suund on eriti positiivne vanemate klasside õpilaste hulgas, kus varasematel aastatel koolis sööjate arv vähenes. Koolilõuna populaarsust on tõstnud avaliku tähelepanu pööramine selle kvaliteedile ning riigi ja omavalitsuste osaline või täielik koolilõunate kompenseerimine. 2009. a sõi

Psühholoogia
thumbnail
69
odt

Sotsiaalpsühholoogia konspekt 2016

Ca 200 000 aastat suhteliselt väikesed muutused Ca 50 000 aastat tagasi ­ kiired muutused (areng?!). Suure hüppe teooria ­ vt J. Diamond, The Third Chimpanzee Mis muutus: uued jahipidamisviisid, riietus, luunõelad, koopamaalid, kaaslaste matmine. Käitumuslikult kujunes välja tänapäevane inimene Aju osakaal/roll: kaasaegse inimese aju tarbib ca 20 watti (400 kilokalorit) päevas, mis on ca 1/5 kogu inimkeha energiavajadusest Kas inimese käitumine ja suhtepilt on ajaloos muutunud, millised on muutuste suunad? Kas oleme osa suuremast hoovusest, laiemast arenguprotsessist? Vaidlused: evolutsioon ja antropogenees Kreatsionism vs evolutsionism: alguspunkti iseärasused, inimese positsioon maailmas, tunnetuse piirid Kas inimene on loom? Teadus evolutsionistlik, tavaelu kreatsionistlik? Kreatsionisti elu on kergem! SP teadusena ­ leida andmepõhist tõendust, usaldusväärseid seoseid,

Sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
30
docx

Sotsiaalpsühholoogia loengu konspekt

Mina - väljastpoolt tulnud hinnanguid tõlgendamine hinnanguna iseendale (nt kiidetakse riietuseset ja inimene võtab seda kui positiivset hinnangut temale endale). George Herbert Mead: peegelmina teooria Pilt, mis inimesel iseendast on, on suures osas mitte isiklikult loodud, vaid selle peegeldus, kuidas teised inimesesse suhtuvad. Erving Goffman: mina presenteerimineSpontaanne ja refleksiivne käitumine. Eneseesitluse funktsioonid. Spontaanse käitumise puhul inimene ei pane tähele, kuidas ta käitub. Refleksiivne ­ vastupidi. Mida edasiarenenud ühiskond, seda rohkem inimesed ennast presenteerivad. Funktsioonid: 1) tunnustus (peegeldamine)

Sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
14
doc

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Situatsioonilised tegurid on ajutised, kuid võivad sellegipoolest mõjutada inimeste omavahelisi interaktsioone tulevikus (vt. Dance´i mudel all) Suhtlemisoskuste kujunemine Suhtlemise kaudu toimub püstitatud eesmärkide suunas liikumine, mis nõuab oskust hinnata olukorda, saada aru suhtlemispartneri motiividest, valida sobivad suhtlemisvahendid jne. Suhtlemisoskused on kujundatavad. Selleks vajalik: · teadmised (arusaamine õpitavast, nt. mis on kehtestav käitumine - teab, kuidas toimub kehtestamine) · hoiakud (suhtumine õpitavasse, nt. on valmis agressiivse ja domineeriva käitumise asendama kehtestavaga, kuna leiab, et see on vajalik) · käitumispraktika (õpitu praktiseerimine, nt. proovib kehtestada, millega kaasnevad riskid ­ kehtestamine ei õnnestu, ei järgne oodatud tulemused) · enda reguleerimine motivatsiooni loomiseks ja hoidmiseks (ebaõnnestumise

Suhtlemis psühholoogia
thumbnail
240
docx

Sotsaalpsühholoogia konspektid kokku

............30 6. Sotsiaalne mõju...........................................................35 7. Inimestevahelised suhted.............................................45 8. Inimsuhete ruumiline mõõde........................................49 9. Grupid ja gruppidevahelised suhted..............................54 9a Zimbardo vanglaeksperiment......................................62 10. Liider grupis..............................................................66 11. Agressiivsus ja prosotsiaalne käitumine......................77 12. Suhtlemine I..............................................................88 13. Suhtlemine II.............................................................98 14. SP arendused ja rakendused.....................................105 15. Subjektiivne heaolu..................................................110 16. Sotsiaalpsühholoogia: arendused ja rakendused II.....114 17. SP uurimismeetodid. Uurimistöö eetika.....................118 1. Sotsaalpsühholoogia

Sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
28
pdf

ISIKSUSE PSÜHHOLOOGIA

Formatiivne- konstrueeritud skoor, mis on hea induktiivne kokkuvõte. Seal taga ei ole algpõhjust (nt sots-maj staatus, ei ava selle tausta) Võrgustiku mudel- põhjuslike seoste ahelad (Borsboom). Hea kui sümptomid tulenevad mitmetest algpõhjustest Uuringu tüübid eksperiment Pseudoeksperiment Läbilõikeuuring Longituuduuring "kultuuri-taseme" andmed tekstianalüüs jms infoallikad isiksuse kohta Igapäevane käitumine- loomulik käitumine, kogemuse väljavõtte meetod, video/audio salv analüüs Reputatsioon- üldine arvamus, teadaolevad faktid Teiste hinnangud, muljed Enesekohased väited (et inimene oskab enda isiksust täpselt hinnata, infoväärtus, motivatsioon, kausalne mõju käitumisele, praktilisus, enese-esitlus, sotsiaalne soovitavus) Kujutlusvõime

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
56
doc

Sotsiaalpsühholoogia

Rühmast vabanemise (ka individualiseerumine, individuatsioon) kaasnähe - normide internaliseerumisega. Väline iseseisvus + sisemised piirangud, välise sunni asemele sisemine. Norbert Eliase (1900-1990) tsiviliseerumisteooria ­ mille poolest erinevad inimesed eri ajastus igapäevaelus? Nt sülitamise, nina nuuskamise, söögikommete jne. Ta uuris, mida läbi aegade on käitumisreeglites keelatud (mis on keelatud, see on levinud). Algselt olid inimesed spontaansed, inimese käitumine on normistunud ­ tsiviliseerumine. Ajaloo jooksul on inimene saanud grupist vabaks ja tsiviliseeritumaks. Käitumisreeglite analüüs 12-19 sajandil Tsiviliseeritus = normistatus. Sum: inimene ajaloo jooksul autonoomseks + tsiviliseeritud (normistatud) subjektiks Normi internaliseerimine ­ välise normi muutumine sisemiseks sunniks Nt liikluseeskirja järgi ei tohi sõita punase tule alt läbi Tsiviliseerumine mõte ­ kui pole selgeid norme, on konfliktid kerged tulema

Sotsiaalpsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun