Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Auto mootor (7)

4 HEA
Punktid

Lõik failist

Põltsamaa Ametikool

Mootor
A1

Margo Pukki


Kaarlimõisa 2008
1.Mootori ehitus
1. Väntmehhanism
1.1 Ülesanne?
1.2 Ehitus?(Põhiosad)

  • Tööpõhimõte?
    Väntmehhanism- muudab kütuse põlemisel tekkinud gaaside rõhu (edaspidi-indikaatorrõhk pi) kolvi edasi-tagasi liikumise abil väntvõlli pöörlevaks liikumiseks. Tema osad on: plokikaas , silinder , kolb koos rõngaste ja sõrmega, keps ja väntvõll.
    Vänt-kepsmehhanism koosneb järgmistest osadest:
    a) kolb ( piston );
    b) kolvirõngas (piston-ring);
    c) kolvisõrm (wristpin);
    d) keps ( connecting rod) ja selle laagrid ;
    e) väntvõll ( crankshaft ) ja selle laagrid;
    f) hooratas .
  • Kolb
    Kolvi funktsioonid on
    a) kanda põlemisgaaside poolt tekitatud jõud üle kepsule,
    b) töötada koos kepsuga ja tagada silindris selle liikumisteekond,
    c) oma konstruktsiooni ja lisaelementidega tihendada mootori põlemiskambrit ja eristada see karterist,
    d) üle kanda soojust jahutussüsteemi,
    e) kahetaktilistel mootoritel juhtida seguvahetust.
    Kolb omab järgmisi osi:
    a) kolvipõhi (npisto head);
    b) kolvipea (piston crown or ring belt);
    c) kolvisoon (top/second-ring groove ), mida iseloomustavad alljärgnevad parameetrid :
    * kolvisoone sügavus ja laius (groove depth/width);
    *
  • Vasakule Paremale
    Auto mootor #1 Auto mootor #2 Auto mootor #3 Auto mootor #4 Auto mootor #5 Auto mootor #6 Auto mootor #7 Auto mootor #8 Auto mootor #9 Auto mootor #10 Auto mootor #11 Auto mootor #12 Auto mootor #13
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-03-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 472 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor puki Õppematerjali autor
    Auto mootori põhiosadest, pildid, töö põhimõtted

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    26
    docx

    Mootor

    sissepritsemootoril siis, kui lennatakse jäävihmas või läbi ülejahtunud pilvede, kus jää võib katta õhufiltri ja sulgeda õhu sissepääsu mootorisse. Sellisel juhul tuleb piloodil kasutada alternatiivõhuallikat, mis võimaldab mootori eesotsast sissevoolu õhu ümbersuunamist mootori kapoti alla, kus jäätumise oht puudub. OHV mootori disain 4-cylinder 8 valves OHV engine 4-silindriline 8 ventiilid OHV mootor OHV means OverHead Valve - an engine design where the camshaft is installed inside the engine block and valves are operated through lifters, pushrods and rocker arms (an OHV engine also known as "Pushrod" engine). OHV tähendab Overhead Valve - mootorite kavandamise kui nukkvõll on paigaldatud sees mootori plokk ja klapid on tegutsenud kaudu tõstukid, pushrods ja jalas relvad (OHV mootor tuntud ka kui "Pushrod" mootori). Although

    Auto õpetus
    thumbnail
    16
    doc

    Mootor

    2.radiaator , lõdvikud , jahutusvedelik , jahutussärk , salongi radiaator , veepump, jahutus tiivik , termostaat klapp , radiaatori kork , paisupaak , 2.1 a) radiaator ­ jahutada jahutus vedeliku b) lõdvikud ­ juhib mootorist radiaatorisse jahutus vedeliku c) jahutusvedelik ­ kaitseb mootorit üle kuumenemise eest ja hoiab ühtlast temperatuuri d) jahutussärk ­ asub plokikaanes ja mootori plokis , jahutab silindreid ja kolbe e) salongi radiaator ­ toodab sooja auto salongi f) veepump ­ ajab mootoris jahutus vedeliku ringi g) jahutus tiivik ­ jahutab radiaatorit h) termostaat klapp ­ reguleerib mootori vee ringlust ( suur ja väike ring ) i) radiaatori kork ­ reguleerib survet jahutus süsteemis ( vaakum klapp ja surve klapp) 3. 12 Joonis 19. Radiaatori ehitus Joonis 20.mootori jahutus süsteem (engine cooling system)

    Auto õpetus
    thumbnail
    15
    docx

    Automootor

    1.7 Mootorite otstarve. · Koht kindlad · Veovahenditel 1.8 Segumoodustusviisi järgi. · Välise segumoodustusega · Sisese segumoodustusega 1.9 Töösegu süütamisviisi järgi. · Elektrilise sundsüütega · Kompressioonsüütega 1.10 Silindrite kütteseguga täitmise viis · Ülelaadimisega · Ülelaadimiseta 1.11 Jahutusviisi järgi. · Vedelikjahutus · Õhkjahutus 2. Mootori töötsükkel 2.1 Neljataktiline mootor. Takt ­ töötsükli osa, mis toimub kolvi ühe käigu jooksul. Mootori töötsükkel koosneb neljast taktist: · Sisselasketakt · Survetakt · Töötakt · Väljalasketakt 1. Takt: Kolb liigub silindris alla, avaneb klapp ning kolvi peale voolab bensiin ning sissepritse korral ka õhk, soodustamaks kiiret ja täielikku põlemist. 2. Takt: Klapp sulgub ning tänu väntvõlli edasisele pöörlemisele surutakse bensiin kokku

    Auto õpetus
    thumbnail
    22
    odt

    Automootor

    · 1.1 · 1.2 · 1.4 · 1.5 · 1.6 · 1.8 · 1.9 · 2.0 · 2.2 · 2.4 · 2.5 · 2.8 · 3.0 1.3 Võimsus · 45kW · 55kW · 75kw 3 · 85kW · 125kW · 150kW 1.4 Silindrite arv · R3 · R5 · R6 · V8 · V10 · V12 1.5 Mootori asetus · Keskmootor · Tagamootor · Eesmootor · Pikkupidi · Ristipidi 1.6 Silindrite paigutus · Ridamootor · V - mootor · Bokser mootor 1.7 Toitesüsteem · Karburaatormootor · Sissepritsemootor · Poolsissepritsemootor 1.8 Silindrite kütteseguga täitmise viisi järgi · Ülelaadimisega · Ülelaadimiseta 1.9 Töötsükli järgi 4 · Kahetaktilised · Neljataktilised 2.0 Segumoodustusviisi järgi · Välise segumoodustisega (karburaatormootor) · Seesmise segumoodustisega (diiselmootor) 2.1 Töösegu süütamisviis

    Auto õpetus
    thumbnail
    20
    doc

    Automootor

    1.2 Mootori litraaz · 1.1 · 1.2 · 1.4 · 1.5 · 1.6 · 1.8 · 1.9 · 2.0 · 2.2 · 2.4 · 2.5 · 2.8 · 3.0 1.3 Võimsus · 45kW · 55kW · 75kw · 85kW · 125kW · 150kW 1.4 Silindrite arv · R3 · R5 · R6 · V8 · V10 · V12 1.5 Mootori asetus · Keskmootor · Tagamootor · Eesmootor · Pikkupidi · Ristipidi 1.6 Silindrite paigutus · Ridamootor · V - mootor · Bokser mootor 1.7 Toitesüsteem · Karburaatormootor · Sissepritsemootor · Poolsissepritsemootor 1.8 Silindrite kütteseguga täitmise viisi järgi · Ülelaadimisega · Ülelaadimiseta 1.9 Töötsükli järgi · Kahetaktilised 2 · Neljataktilised 2.0 Segumoodustusviisi järgi · Välise segumoodustisega (karburaatormootor) · Seesmise segumoodustisega (diiselmootor) 2.1 Töösegu süütamisviis

    Auto õpetus
    thumbnail
    30
    doc

    Sisepõlemismootori labori aruanded

    .................................................................................... 8 Klapi eskiis ja klapi osad...................................................................................................... 10 Väntmehhanism........................................................................................................................ 11 Töövahendid..........................................................................................................................11 Auto mark, mudel, mootori tähis.......................................................................................... 11 Iseloomustus..........................................................................................................................11 Mõõtmised............................................................................................................................ 12 Tõestage, et kolb on ovaalne ja kooniline.......................................................

    Sisepõlemismootorid
    thumbnail
    5
    docx

    Mootori ehitus

    Vajalikud eelteadmised .. Enne kui õppida tundma sisepõlemismootori töötamist , peame teadma gaaside mõningaid omadusi , mis otseselt mõjutavad mootori tööd ja mille abil mootor üldse tööle hakkab . 1. Gaaside , võrreldes vedelate ainetega , annavad ennast kokku suruda . 2. Gaasid kokkusurumisel kuumenevad . 3. Gaasid põlemisel , see tähendab kuumenemisel , paisuvad . Autodel kasutatakse valdavalt sisepõlemismootoreid . See on soojusjõumasin , kus põletatakse kütust ; bensiini , diiselkütet , parafiini , gaasi , piiritust , taimeõli jne . Kütuse põlemisel silindris muudetakse kütuse olev keemiline energia mehaaniliseks tööks

    Auto õpetus
    thumbnail
    6
    docx

    Mootori ehitus

    Eritüübiliste silindrite mootorite asetus Kolb mootoris toimuvad protsessid teevad mootori töö väga ebaühtlaseks. See omapära nõuab nende tasakaalustamist. Üheks võtteks nende puuduste kõrvaldamiseks on silindrite asetuse valik, teiseks süütejärjekorra valik. Silindrite asetused: 1) Reasmootor ­ silindrid asetsevad ühel joonel neid võib olla kuni 8, kusjuures need ei pea asetsema vertikaalselt püsti vaid võivad olla ka teatud nurga all. 2) V-mootor ­ on mootor mille silindrid on kas 60 või 90 kraadise nurga all. Silindreid võib olla kuni 12. 3) Boxer mootor ­ sellel mootoril asetsevad silindird vastassuundades seetähendab, et nende vaheline nurk on 180o silindreid 2-8. 4) Täht mootor ­ selle mootori silindrid asetsevad ühes tasapinnas tähe kujuliselt, niisuguseid tähti võib olla mitmeid järjestikku, neid kasutatakse lennukitel. Süütejärjekord

    Auto õpetus




    Meedia

    Kommentaarid (7)

    juguuu profiilipilt
    juguuu: Seda kasutades sain päris palju targemaks.
    17:49 18-10-2010
    veebileht profiilipilt
    Jarmo Pohla: Päris hea materjal!
    22:44 01-11-2009
    rene32 profiilipilt
    Rene Pikkpõld: kasulik materjal
    00:01 14-01-2010



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun