Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Auto aktiivne ja passiivne turvalisus (6)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas töötavad?
  • Milleks displei kui on häälmärguanded?
Vasakule Paremale
Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #1 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #2 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #3 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #4 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #5 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #6 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #7 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #8 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #9 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #10 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #11 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #12 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #13 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #14 Auto aktiivne ja passiivne turvalisus #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-12-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 263 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 6 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor janno123 Õppematerjali autor
auto turvalisusest tehtud referaat, sain 5-e

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
docx

Passiivne ja aktiivne ohutus

Juhile tähendab see paremat nähtavust, kus objektid ilmuvad varem vaatevälja, võimaldades paremini tuvastada võimalikke ohtu. Legendi esituledes kasutatakse kõrge intensiivsusega gaas-lahenduslampe, mille kiir hajub tavaliste halogeenlampidega võrreldes vähem. Legendi taga-, piduri-, tagurdamistuled ja külgpeeglite suunatuled on kiirestisüttivad valgusdioodidega tuled ­ see võimaldab ka teistel juhtidel Legendi paremini näha. AKTIIVNE JA PASSIIVNE MÜRAKAITSE Täiusliku rahuliku sõidukeskkonna saavutamiseks on Legendi juures kasutatud koos nii aktiivset kui ka passiivset mürakaitset. AKTIIVNE MÜRASUMMUTUS Aktiivseks mürakaitseks on Legendi salongis kasutusel aktiivne müra- summutussüsteem, mis pidevalt genereerib vastandfaasis helisid. Vastandfaasis helid summutavad aktiivselt müra. Tulemuseks on salong, milles viibimine mõjub rahustavalt. Süsteemi kuulub kaks mikrofoni ja aktiivkõlar. Mikrofonid n-ö kuulatavad

Auto õpetus
thumbnail
14
docx

SRS süsteem

Karl Sepp LABORATOORNE TÖÖ NR 1 Õppeaines: LISA- JA MUGAVVUSSEADMED Transporditeaduskond Õpperühm: AT 51 Juhendaja: lektor Henri Vennikas Esitamiskuupäev:……………. Üliõpilase allkiri:…………….. Õppejõu allkiri: ……………… Tallinn 2015 1 SISSEJUHATUS 9. Septembril Tallinna Tehnikakõrgkooli D101 ruumis toimunud labori ülesandeks oli välja selgitada etteantud sõiduki lisa- ja mugavusseadmed ja nende komponentide tuvastamine. Samuti tööpõhimõtete kirjeldamine olemasolevate teadmiste põhjal. Meie grupile seati ülesandeks tutvuda lähemalt Toyota Avensise SRS süsteemiga, samuti otsisime üles kõik ülejäänd lisa- ja mugavusseadmed. 2 SÕIDUKI TEHNILISED ANDMED Mark: Toyota Mudel: Avensis 2.0d Aasta: ~1997 Keretüüp: luukpära Joonis 1 –

Autode lisa- ja mugavusseadmed
thumbnail
2
doc

Sissejuhatus autotehniku erialasse

Turvavöö Peab olema kinnitatud ja pingutatud nõuetekohaselt .Kinnitamatta turvöö puhul , on oht liiklusõnnetuse korral istmel ja sõidukist välja paiskuda , sest kokkupõrkkel juba kiirusel 20 km/h ei ole inimene suuteline ennast istmel hoidma . Alates kiirusest 30 km/h peab kokkupõrkke korral arvestama , raskete või surmavate kehavigastuste teket. Turvavööd peavad olema kinnitatud kõikjal , sest tagaistmel turvavööga kinnitamatta sober muutub 80 km/h sõitva auto kokkupõrkkel liikumatu takistusega muutub see sober kuni 5 tonnise massiga .Roolis sobivale kaugusele seatud iste ja õigesti kinnitatud turvavöö samuti õigel kõrgusel peatugi.Esi turvavööde pürotehnilised pingutid suruvad kokkupõrkke korral sõitja tihedalt vastu isted.Eesmiste turvapatjade olemasolule viitab roolirattal või kindalaeka kohal olev sõna airbag.Eesmised turvapadja rakenduvad auto keskmest mõlemile poole 30 kraadi .

Sissejuhatus autotehniku erialasse
thumbnail
11
ppt

Lapse ja jalakäija ohutus, juhi kohustused

olevad istekohad on hõivatud. Sõiduauto esiistmel ei tohi last süles hoides sõidutada. §62. esitatud nõuded ei ole kohustuslikud asulasõidul takso tagaistmel omaette istuva või täiskasvanu süles oleva lapse sõidutamisel. §63. Alla 12-aastast last ei tohi sõidutada mootorratta tagaistmel. LAPSE OHUTUST TAGAVAD LISANÕUDED §60. Kui lapse pikkus ei võimalda teda nõuetekohaselt kinnitada auto turvavööga, tuleb omaette istuva lapse sõidutamisel sõiduautos, millel on turvavööd, kasutada tema pikkusele ja kaalule vastavat turvatooli, -hälli või muud nõuetekohast turvavarustust. Sõiduauto esiistmel tohib last sõidutada ainult siis, kui ta on turvavarustuse abil nõuetekohaselt kinnitatud. Imiku (kuni 1 a., kuni 10 kg) Koolieeliku (3...6 a. 15...25 kg) turvavööiste ja väikelapse (1...3 a., 9...18 kg) Noorema kooliastme (6...10 a., 22..

Liiklusõpetus
thumbnail
6
docx

Turvaseadised

Süsteemi kirjeldus Juhi ja kõrvalistuja turvapadjad on standardvarustuses. 1998: valikulised eesmised turvapadjad. 1998 : standardvarustusse paigaldatud eesmised külgturvapadjad. 1999 : valikulised täispuhutavad kardinad. Turvapadja asukohad, mis on tähistatud kirjaga "Turvapadi". Külgrõhurandurid on eraldi paigaldatud. SRS juhtimismoodul on eraldi paigaldatud. Pürotehnilised eelpingutid, mis on paigaldatud esi- ja välimiste tagaistmete turvavöödele. Tähtis meelespidada Inimeste vigastuste vältimiseks peab kõikide turvapatjade laienduspind jääma selgeks. Roolirulli spiraalkaabel on piiratud pöörleva liikumisega. Rooliseadme lahtiühendamiseks tsentraliseerige rooli. Kahjustuste vältimiseks veenduge, et rool ja spiraalkaabel EI OLE pööratud enne ümberpaigutamist või selle ajal. Turvapadja ja täispuhutavaid kardinaid saab deaktiveerida diagnostiliste seadmete abil. Tagumise lapseistme kasutamisel peab esiistme turvapadi olema deaktiveerimise ajal varustatud resi

Autode lisa- ja mugavusseadmed
thumbnail
1
doc

Reportaaž Pärnu kesklinnast

Reportaaz. Aia tänava ringtee Sõidavad autod, ning tasa ja targu ka bussid, püüdes kõigest väest püsida ajagraafikus. Sellest hoolimata, on kell tiksunud juba 47 minutit kaheteistkümne suunas. Tõotab tulla erakordne talvepäev, sest päike on tugevalt helkimas värskel öö jooksul maha sadanud lumevaibal. Liikvel on erinevaid inimesi, alustades ärihaidega ning lõpetades pensionäridega, kes kasutavad võimalust teha oma sisseoste mõni tund tagasi avatud Pärnu Keskturul. Kahjuks aga juhtub sellises kiires elutempos elades ka mõni õnnetus, mis vürtsitab või pigem siiski rikub meie edasise positiivse suhtumise päeva. Selline ootamatus tabas kahte autojuhti, kellest üks oli kiirustamas tähtsale kohtumisele. Ootamatuse tõttu sinna aga ei jõutud. Siinkohal pean silmas reedel, 6. detsembril, 2013. aastal toimunud liiklusõnnetust Aia ja Kuninga tänava vahelis

Meedia
thumbnail
13
pptx

Lõppastme (libeda) koolitus

Enne sõitma asumist Ø Puhake piisavalt Ø Ärge tarvitage alkoholi Ø Mõelge läbi oma teekond Ø Varuge sõiduks piisavalt aega Ø Tehke tiir ümber auto ja veenduge, et rehvid oleks täis, et ei oleks auto all näha lekkekohti ja kõrvalisi esemeid. Ø Puhastage auto lumest ja aknad jääst Ø Vajadusel kontrollige õli ja muid vedelikke. Ø Kontrollige tuled Ø Kontrollida kojamehed Ø Sättida end mugavalt sisse Ø Soovitavalt kontrollida jalaga piduri pedaali, ega ei vaju liiga põhjani. Ø Reguleerida peeglid Ø Käivitada sõiduk lahutatud siduriga Ø Turvavöö Ø Kui auto on saavutanud ühtlased pöörded, alustada liikumist. Ø Suunamärguanne enne liikuma hakkamist Juhised auto juhtimiseks talvel

Liiklusõpetus
thumbnail
5
doc

ABS pidurid

Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana. Otsused, mis autojuht peaks langetama kriitilises olukorras sekundi murdosa jooksul, teeb nüüd juhi asemel ABS-pidurisüsteem ja kindlasti mitte halvemini kui kogenuim lihtsurelik. ABS pole kaitseingel Kriitilist olukorda märgates peab sõidukijuht vajutama piduripedaalile. Kuid seda ainult nii tugevalt, kui teeolud lubavad. Vastasel korral hakkab auto libisema ja kaotab juhitavuse. Selline eksimus tuleneb eelkõige sellest, et juht on lühikese aja jooksul koormatud liiga paljude ülesannetega. Juhtides ABS-piduritega varustatud sõidukit on juhi ainus ülesanne vajutada piduripedaali, kõik muu teeb tema eest ABS ja juhil on võimalik täielikult keskenduda kriitilisele olukorrale. ABS-pidurite eeliseid kuritarvitatakse sageli, nähes süsteemis auto kaitseinglit arutu kihutamise ja ohtlike manöövrite korral

Auto õpetus




Meedia

Kommentaarid (6)

txxxl profiilipilt
txxxl: sellest referaadist oli kasu, kui mitte nii palju kui ma lootsin
21:43 07-03-2010
JoeF21 profiilipilt
JoeF21: Üsna sisukas ja abiks ta oli - aitäh.
11:06 27-03-2011
toivo.varep profiilipilt
toivo.varep: aitas väga.. aitäh
19:07 17-10-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun