Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Auto ajalugu (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Sisukord
Sissejuhatus lk 3
1. Varajased autod lk 3
1.1. Aurumootoriga autod lk 3
1.2. Elektrimootoriga autod lk 4
1.3. Sissepõlemismootoriga autod lk 5
2. Veterani ajastu lk 6
3. Messingi ehk Edwardi ajastu lk 6
4. Vintage ajastu lk 7
5. Teise Maailmasõja eelne ajastu lk 7
6. Sõjajärgne ajastu lk 8
7. Tänapäevane ajastu lk 8
Kokkuvõte lk 9
Lisad lk 9
Kasutatud materjal lk 11







Sissejuhatus
Auto ajalugu ulatub tagasi juba aastasse 1769, kui leiutati esimene auru jõul liikuv masin, mis oli mõeldud inimeste vedamiseks. Aastal 1806 ilmus esimene sissepõlemismootoriga auto, mis töötas gaasil. See omakorda viis tänapäevase bensiinil või diislil põhineva sissepõlemismootorini. 20. Sajandi alguses ilmusid ka elektriautod , kuid populaarsust saavutamata kadusid nad üsna ruttu. Saksa inseneri Karl Benzi peetakse üldiselt auto leiutajaks, kuigi Nikolaus Otto leiutas neljataktilise bensiinil põhineva sissepõlemismootori ja Rudolf Diesel leiutas ka neljataktilise sissepõlemismootori, kuigi see põhines diislil. Elektriauto aga põhineb ungarlase Anyos Jedlik’u elektrimootoril ja prantsuse füüsiku Gaston Planté leiutatud pliiakul. Seega võib varajase automobiili ajaloo jagada perioodideks valitsevate mootori jõuallikate järgi. Hilisemat ajalugu liigitatakse tavaliselt kujunduse stiili ja suuruse ning kasutuseelistuste järgi.
Valisin teema auto ajaloo kohta, sest mind huvitab üldse autondus ja seega oleks tore teada, kuidas sai kõik see alguse. Varem ei ole ma leidnud erilist motivatsiooni, et omal käel uurida auto ajalugu, kuid nüüd on võimalus kombineerida huvitav teema koolitöödega. Samuti loodan, et autonduse ajaloo uurimine tuleb mulle tulevikus kasuks nii eraelus kui ka tööl.

1. Varajased autod
1.1. Aurumootoriga autod
Arvatakse, et esimese töötava aurumootoriga auto leiutas jesuiidist misjonär Ferdinand Verbiest aastal 1672. Auto oli küll väikesemõõtmeline ja võimetu kandma reisijat, kuid väga võimalik, et tegu oli siiski esimese auru jõul liikuva autoga . Kuni 18. Sajandi teise pooleni jäi autode areng soiku, kuna polnud loodud töötavaid ja ohutuid pidurdamisviise, pööramisviise, vedrustust, rehve , vibratsioonikindlaid keresid, adekvaatseid teeolusid ja muid vajalikke osi. Need osad olid väga keerulised tollase tehnoloogia jaoks ja koos autovaenulike seadustega pidurdasid nad auto arengut ligi sajaks aastaks.
1769. aastal taaselustus autode väljatöötamine, kui Nicolas -Joseph Cugnot disainis ja ehitas „mootori transportimaks vaguneid ja eriti suurtükiväge“ Prantsuse sõjaväele kasutamiseks. Masin ise oli 3-rattaline (kaks tagumist ja üks esimene), võimeline transportima kaupa kaaluga kuni 4 tonni ja liikuma kuni 4 kilomeetrit tunnis. On tõendeid, et masin tõesti liikus, mis tegi sellest esimese omataolise, kuigi Prantsuse sõjavägi kandis selle maha, kuna see ei vastanud nende nõuetele ja oli liiga ebastabiilne.
1801. aastal ehitas Richard Trevithick eksperimendi käigus auru jõul liikuva masina nimega Puffing Devil , mille kaal oli 1520 kilogrammi ja see oli võimeline liikuma sirgel pinnal 14,5 kilomeetrit tunnis. Masina esimesel sõidul jäeti see valveta ja see „hävitas“ end. Seega ei saanud ka sellest masinast püsivat transpordivõimalust.
Järgmistel kümnenditel arendati välja pidurid , käigukastid ja pööramisvõimalused ning mõned masinad olid edukad ühistranspordina. 1865. Aastal tuli aga tagasilöök – Lokomotiivide Seadused nõudsid, et kõikide maanteedel liikuvate masinate ees peab kõndima inimene, kes lehvitab punast lippu ja puhub pasunat. See seadus surmas Inglise autotööstuse arengu pea terveks 19. Sajandiks, kuna insenerid pöörasid oma huvi raudteedele.
Venemaal töötas Ivan Kulibin 1780-tel aastatel välja aurumootoriga vankri. Kolmerattalisel vankril oli hooratas , pidur, käigukast ja laager, mis kõik on ka tänapäevase auto osad. Valitsus aga ei näinud vankril turgu ja selle tootmine peatati, nagu ka selle eelkäijatel.
USA-s
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Auto ajalugu #1 Auto ajalugu #2 Auto ajalugu #3 Auto ajalugu #4 Auto ajalugu #5 Auto ajalugu #6 Auto ajalugu #7 Auto ajalugu #8 Auto ajalugu #9 Auto ajalugu #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 69 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor MissMaybee Õppematerjali autor

Lisainfo

Põhjalik referaat tänapäevase auto kujunemisest. Koostatud 8. klassi ajaloo tunni tarvis.
ajalugu , auto , mootor , karl benz , rudolf diesel , sissepõlemismootor , ford , citroen , toyota

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

4
doc
Audi ajalugu
89
doc
Ajalugu
33
pptx
Auto Ajalugu
13
pptx
Autoajastu
18
doc
12-klassi ajalugu
7
doc
Uusaeg-ajalugu
76
doc
Aafrika ajalugu
4
doc
Porsche ajalugu



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun