Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Audi ajalugu (2)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Audi
Nelja rõnga sünd
Audi sünnilugu ulatub tagasi autoehituse algusaegadesse. 1899. aastal asutas insener August Horch oma esimese töökoja ja pani sellega nurgakivi ühele maailma edukamale autokontsernile.
 
Tänasele automobiilsele maailmale mõeldes on raske ette kujutada, kuidas kõik algas. Mingem ajaloos enam kui 100 aasta taha, mil tänavatel liikusid algelised motovankrid ja märkisid nii tööstusharu pöörase arengu algust. Uus tehniline leiutis, auto, andis esmalt tõuke suurejoonelisteks uuendusteks ning seejärel ka määratu tootevaliku sünniks. Nii algas ka nelja rõnga lugu. Neli Saksamaa autofirmat - Audi, DKW, Horch ja Wanderer, ühinesid 1932. aastal Auto Union AGks, tolle aja suuruselt teiseks Saksa autokontserniks. Vaevalt , et August Horch ise ja ka keegi teine oleks osanud siis aimata, et nelja ühinenud autofirma sümbolist - neljast rõngast saab tänapäeval kogu autotööstuse innovatsiooni , arengu ja kvaliteedi kaubamärk.
                      
 
August Horch alustas oma äritegevust Moseli jõe kaldal . Ta lõi kõigepealt omanimelise kaubamärgi Horch (1899) ja kohe seejärel ka Audi (1909). Nende kahe nimega kinnistas ta end autoajastu suurimate pioneeride hulka. Tunnustuseks tema väljapaistvatele inseneriomadustele ning suurele tegutsemistahtele valiti Horch 2000. aastal autotööstuse Kuulsuste Halli. Tema teeneks loetakse paljude tehniliste leiutiste, näiteks alumiiniumi ja kardaani kasutuselevõtmine. Just Horchi peas sündis geniaalne idee suunata autorool keskelt vasakusse sõidukinurka.
 
Koos investeerimisgeeniuse Salli Hertzi ja 30 000 margase stardirahaga asutas Horch 1899 Kölnis firma A. Horch&Cie. Juba esimene tema loodud auto oli tolle aja mõistes lausa revolutsiooniliselt sisustatud: kahesilindriline mootor oli toodud ette ning väntvõll paigutatud alumiiniumkapslisse. Horch ise näis oma insenerimõttest lausa vaimustuses olevat, sest "müravaba" mootor tegi sõidu palju mugavamaks ja lõbusamaks.
 
Uute investorite otsingul kolisid Horchi tehased 1902 . aastal Reichenbachi Saksimaal. Muutuste hind oli kõrge, Horch pidi oma firma osakud maha müüma ja muutus omaenda kunagises tehases tavaliseks lihttööliseks. Ent firma kosus, kasvas ning laienes 1904 . aastal juba aktsiaseltsina Zwickausse. Sihiga peagi luksusautode klassi jõuda paisati üle Saksamaa firma vägagi väljakutsuv slogan: "Horch loob ainult tugevaid ja häid autosid." 1918 sai Horchi tehastes tööd juba 1800 inimest ning nende käive tõusis enneolematuks: kokku toodeti autosid 30 miljoni marga eest. Lisatööjõudu värvati suurte ja kärarikaste kampaaniatega. Omaloodud reklaamlause "Horch - nüüd vaid nelja- ja kuuesilindrilised luksussõidukid", 
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Audi ajalugu #1 Audi ajalugu #2 Audi ajalugu #3 Audi ajalugu #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-09-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 98 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor paxu Õppematerjali autor

Lisainfo

Väikene kirjeldus siis audi ajaloost.
audi , auto

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (2)

kellakutt profiilipilt
kellakutt: normaalne
15:35 15-12-2008
zxmatuxz profiilipilt
zxmatuxz: hea töö
14:02 10-10-2012


Sarnased materjalid

10
doc
Auto ajalugu
89
doc
Ajalugu
76
doc
Aafrika ajalugu
1
docx
Škoda ajalugu
83
doc
Eesti ajalugu
37
odt
Esiajalugu
56
doc
Eesti ajalugu
27
docx
EESTI AJALUGU





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun