Facebook Like
Hotjar Feedback

Asjaajamise eksami õppimiseks vastused (2)

3 HALB
Punktid
 
Säutsu twitteris
Asjaajamine

  • Dokumendi tunnusjooned – a)autentsus- see on dokument, mis säilitab oma esialgse usaldusväärsuse ja tõestusväärtuse. Dokumendi algsete omaduste (struktuur, kontents, kuju, sisu) säilimise läbi aja. Päritolu võib usaldada. b) terviklikkus - tähendab, et dokument on täielik ja muutmata. c)Usaldusväärsus- dokument ei ole võltsitud, on tõene. d) kasutatavus - dokument, mida saab välja otsida, esitada ja interpreteerida. Dokumentide vahelised seosed sisaldavad infot, mida vajatakse toimingute mõistmiseks, mille käigus dokumente loodi ja kasutati. e)täpsus, vastavus, täielikkus- dokument peab veatult kajastama seda, mida edastati, otsustati või tehti. Dokument peab toetuma tegevust, millega ta on seotud või mida ta tõendab.
  • Asutuse asjaajamise eesmärgid- Iga asutus jälgib, et : *tema tegevuse käigus jäädvustataks tõene info (peaks olema selge, et ei saaks mitut moodi arusaada) *info oleks piisav asutuse tänaste kui ka tuleviku vajaduste jaoks *info säiliks piisavas mahus ja nii kaua kui seda vajatakse *info peab olema kergesti leitav ning vajalikul kandjal ja sobivas vormingus kättesaadav.
  • Asjaajamisega seotud standardid ja õigusaktid- 1)EV ST 3-92 Haldusdokumentide vormistamise põhinõuded- kehtestab: *kirja ja üldplangi põhikonstruktsiooni *kohustuslikud plangi liigid (kirja- ja üldplank) *Üldnõuded dokumendiplankide rekvisiitide (elemendid) vormistamiseks . 2)EVS 644:1993 Kirjutuspaber. Formaadid - määrab halduskasutamiseks mõeldud paberite formaadid. Standard vastab sisult rahvusvahelisele standardile ISO 216 3)EVS 645:1933 Kirjaümbrikud ja kirjataskud- määrab kodu ja välismaises postisides kasutavate kirjaümbrike ja -taskute suurused, aadressi külje jaotuse ja paberi kvaliteedi. 4)EVS-ISO 15489-2004 „Informatsioon ja dokumentatsioon. Dokumendihaldus .“- esitab tervikliku vaate ettevõtte asjaajamisele, annab suunad dokumentide ja dokumendi halduse protsetuuride süsteemide ja protsesside kohta. 5) EVS-ISO 15836-2004 „Informatsioon ja dokumentatsioon- metaandmeelemendid - esitatakse dokumentide kirjeldavate andmete kohta nõuded.
  • Haldusdokumendi mõiste, liigitus ja omadused- Haldusdokumendid on dokumendid , mis koostatakse asutuse juhtimis-, täidesaatva ja korraldava tegevuse dokumenteerimiseks. Nt korraldus, käskkiri, protokoll , akt, analüüs, avaldus, esildis, kiri, märgukiri, teatelis, tõend jne. Need jagunevad : *teatmelis- informatsioonilised dokumendid (kiri, akt) *korraldavad dokumendid (määrus, otsus, korraldus, käskkiri) *organisatsioonilised dokumendid (põhikiri, määrus) *kollegiaalse otsustuskogu tegevuse dokumendid (koosolekute, nõupidamiste, konverentside dokumendid s.h protokoll). Dokumendi elementide koosseis sõltub dokumendi liigist.
  • Kirjaplank ja üldplank, nende kasutamine ja kujundamise üldnõuded- Üldjuhul on 2 dokumendiplanki: üldplank ja kirjaplank. Üldplangi alusel koostatakse dokumendiliigi plangid. Dokumendi plangil esitatakse dokumendi elementide(rekvisiitide) paigutus , mis määrab ära dokumendi kujundus. Plankide kujundamisel kirja suuruse valik sõltub trükimärkide arvust rekvisiidis, kasutavate kirjaliikide mõõtmed ei tohi üksteisest tunduvalt erineda. Suurema kirjaga võib esile tuua: dokumendi autori nimetuse ja dokumendiliigi nimetuse (12-24p). Paberkandjal plangile kantakse soovitavalt turvaelement. Turvaelemendiks võivad olla: *vesimärk *reljeef- või värvitrükis vapi või muu sümboli kujutis *plangi number *reljeefipitsatiga, polügraafilisel või muul viisil valmistatud element. Kirjaplangi rekvisiidid : *riigi- või haldusüksuse vapi kujutus või asutuse logo *dokumendi autor *asutuse registrikood * kontaktandmed . Võib tähistada rekvisiitide asukohad: *kuupäeva *dokumendi registriindeks * viide sissetulnud dokumendi kuupäevale. Üldplangi rekvisiidid: *riigi- või haldusüksuse vapi kujutis või asutuse embleem *dokumendi autor *asutuse registrikood. Võib tähistada rekvisiitide asukohad: *kuupäeva *dokumendi registriindeks *väljaandmise koht.
  • Kiri. Kirja kasutusala, rekvisiidid, nõuded teksti koostamisel, liigitus- Kiri on kõige sagedamini koostatav dokument, firma peegelpilt . Kiri koostatakse vähemalt kahes eksemplaris, originaalplangile ja ärakiri valgele lehele(koopia). Kirja rekvisiidid on : *adressaat *kuupäev ja number *viide sissetulnud kirjale(kp ja nr) *pealkiri *pöördumine *tekst * tervitus -vormel
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #1 Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #2 Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #3 Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #4 Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #5 Asjaajamise eksami õppimiseks vastused #6
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-11-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 237 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Relika Lepp Õppematerjali autor

    Lisainfo

    1. Dokumendi tunnusjooned
    2. Asutuse asjaajamise eesmärgid
    3. Asjaajamisega seotud standardid ja õigusaktid
    4. Haldusdokumendi mõiste, liigitus ja omadused
    5. Kirjaplank ja üldplank, nende kasutamine ja kujundamise üldnõuded
    6. Kiri. Kirja kasutusala, rekvisiidid, nõuded teksti koostamisel, liigitus
    7. Kirja eriliigid, nende iseloomustus
    8. Kaaskiri
    9. Akt. Kasutusala, rekvisiidid, nõuded teksti koostamisel
    10. Korraldavad dokumendid. Kasutusala, liigitus
    11. Käskkiri. Kasutusala, liigitus, rekvisiidid, nõuded tekstile
    12. Määrus. Korraldus. Otsus. Kasutusala (dok. lühiiseloomustus)
    13. Kollegiaalse otsustuskogu tegevuse dokumenteerimine
    14. Dokumendiringluse üldised põhimõtted asutuse asjaajamises
    15. Töö saabuvate dokumentidega
    16. Dokumentide registreerimise üldnõuded
    17. Dokumendiregister
    18. Dokumentide registreerimise kord
    19. Dokumentide läbivaatamine ja täitmiseks edastamine
    20. Dokumendi täitmise tähtajad
    21. Asutusesisese ja asutuste vahelise kooskõlastamise võimalused
    22. Dokumentide allkirjastamine
    23. Dokumentide hoidmine ja kasutamine asutuses

    asjaajamine , dokumendi , haldusdokument , kiri , akt , kirjaplank , käskkiri , määrus , korraldavad dokumnedid

    Mõisted


    Kommentaarid (2)

    49303196510 profiilipilt
    Kristin Lichtfeldt: väga mahukas ja sain sellest suurepäraselt abi, hea õppematerjal enne kontrolltööd (Y)
    17:44 17-11-2010
    kiilakas1234 profiilipilt
    kiilakas1234: Kahjuks ei aidanud see mind!
    16:23 17-12-2012


    Sarnased materjalid

    5
    docx
    Asjaajamise aluste kordamisküsimused
    80
    pdf
    Asjaajamise alused
    528
    doc
    Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused
    56
    doc
    Andmebaaside eksami kordamisküsimuste vastused
    15
    doc
    Tööõiguse eksami küsimused- vastused
    12
    docx
    Riigiõiguse eksami küsimused ja vastused
    15
    doc
    Asjaajamise korraldamine
    13
    pdf
    Konspekt



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun