Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Armastuse determinandid (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on armastus?

Lõik failist

Gustav Adolfi Gümnaasium
Armastuse determinandid
Referaat sotsiaalpsühholoogiast
Koostaja :
Juhendaja : Eve Tammaru
Haabneeme 2008

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1 ARMASTUSE TEOORIA 4
1.1 Vanemate ja laste vaheline armastus 6
1.2 Armastuse objektid 8
1.2.1 Vennaarm 8
1.2.2 Emaarm 9
1.2.3 Erootiline armastus 9
1.2.4 Enesearmastus 11
1.2.5 Jumalaarmastus 11
2 ARMASTUSE PRAKTIKA 12
3 KIRE KONTROLLIMINE 13
3.1 Sõltuvus armastusest 13
3.2 Armuhaigus: tervenemine 13
3.2.1 Antidepressantide võtmine 14
3.2.2 Rääkimise teraapia 14
3.3 Mehe lähedus, naise lähedus 14
3.3.1 Võrgutav jutt 15
3.3.2 Seks kui lähedus 15
3.3.3 Aja võitmine 15
3.4 Armastuse hoidmine 15
KOKKUVÕTE 17
KASUTATUD KIRJANDUS 18

SISSEJUHATUS


Mis on armastus? Tänapäeva ühiskonnas arvatakse, et armastus on meeldiv tunne, mille kogemine on juhuse asi: midagi, mis õnnekombel sülle võib langeda. Kuid tegelikult võib armastust nimetada hoopis kunstiks, mis nõuab teadmisi ja pingutust. Inimesed janunevad armastuse järele, mõistmata tegelikult, mida armastus tähendab. Nad vaatavad üha uusi filme, kus nädatakse õnnelikke ja õnnetuid armastuslugusid, nad kuulavad laulukesi, mis räägivad armastusest. Ometi on vähe neid, kes arvaks, et armastus on midagi, mida on vaja õppida. Inimesed tahavad olla armastatud ning selle eesmärgi poole püüeldes kasutatakse mitmesuguseid teid. Üks, mida mehed eriti kasutavad, on edu saavutamine – olla nii võimas ja rikas, kui ühiskonna seatud piirid vähegi lubavad. Teine, mida eriti naised kasutavad, on enese köitvaks muutmine: eriline hoolitsus keha, riietuse jne eest. Võimalused, mida enese kõitvaks muutmisel kasutavad nii mehed kui ka naised, on head kombed, vestlusoskus, abivalmidus, tagasihoidlikkus, sõbralikkus. Õigupoolest on see, mida enamik inimesi meie ühiskonnas armastust väärivaks peab, midagi populaarsuse ja sugulise võlu vahepealset.
  • ARMASTUSE TEOORIA


    Ükskõik milline armastuse teooria peab lähtuma inimese, inimeksistentsi teooriast. Kui kohtame armastust või pigem armastuse vastet loomariigis, siis loomade kiindumused kuuluvad peamiselt instinktide valda; inimeses toimivad vaid instinktide jäänused. Inimeksistentsis on oluline tähtsus asjaolul, et inimene on esile kerkinud loomade kuningriigist. Kuid inimesele on kingitud mõistus: ta on teadlik enesest, kaaslastest, oma minevikust ja tulevikuvõimalustest. Inimene on ka teadlik oma eraldatusest ja
  • Vasakule Paremale
    Armastuse determinandid #1 Armastuse determinandid #2 Armastuse determinandid #3 Armastuse determinandid #4 Armastuse determinandid #5 Armastuse determinandid #6 Armastuse determinandid #7 Armastuse determinandid #8 Armastuse determinandid #9 Armastuse determinandid #10 Armastuse determinandid #11 Armastuse determinandid #12 Armastuse determinandid #13 Armastuse determinandid #14 Armastuse determinandid #15 Armastuse determinandid #16 Armastuse determinandid #17 Armastuse determinandid #18
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-05-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    20
    pdf

    Erich Fromm "Armastuse kunst"

    Armastuse kunst Erich Fromm Kas armastus on kunst ? Põhjused, mis viivad suhtumiseni, et armastuses ei ole midagi õppida: 1) Armastuse nägemine probleeme esmajoones olla armastatud valgusel, allles siis tuleb armastamine, inimese enese võime armastada. 2) Armatus sõltub eelkõige objektist, mitte aga armastamise võimest. 3) Segadus, mis valtiseb armumise ja püsiva armastuse vahel / siis armastuse püsimise vahel. Uudne vabaduse kontseptsioon armastuses on küllap suuresti tõstnud objekti tähtsust vastupidiselt tegevuse tähtsusega.

    Psühholoogia
    thumbnail
    3
    odt

    Armastuse kunst

    Teiseks sadistid, kes haaravad endast hooliva inimese oma haardesse. Kuidas võib liigitada armastust? Kahtlemata kõige aluseks ja kõige tugevamaks on emaarmastus. See on ema ja lapse vaheline tingimusteta side. Armastus abitu vastu Kui see on olemas, siis inimesel üldjuhul läheb elus kõik hästi, kui see puudub, siis ei asenda seda mitte miski. Ma vajan sind, sest ma armastan sind. Ema peab istutama lapsesse kiitustega, armastuse elu ja enda vastu. Isaarmastus on tingimustega ja juhitav, aga see mängib samuti lapse elus tähtsat rolli. Ema peab lapsele andma kindluse ja isa teadmised. Siis on veel vennaarm, mida võib nimetada võrdsete armastuseks. Sellega kaasnevad vastutustunne, hoolitsus, lugupidamine, teadmised teisest ja elu edendamise soov. Piiblist: "Armasta oma ligimest nagu iseennast".Erootilist armastust on kõige raskem seletada, sest see sõltub iga inimese enda tahtest, tema otsustest ja tõotustest

    Sissejuhatus kasvatusfilosoofiasse
    thumbnail
    3
    docx

    Erich Fromm - Armastuse kunst - ÜLDKOKKUVÕTE

    palju energiat kulutada? Armastamine sõltub inimese arenguastmest, see eeldab, et in on üle saanud enesekesksest võimuihast. Armastus on ka tee inimeraldatusest ülesaamiseks. Inimese sügavaim vajadus on üle saada eraldatusest, vabaneda üksilduse vanglast. Kunagi on nad seotud olnud emaga, kes oli justkui üks hinge-ja kehapool nendest, aga järjest enam iseseisvutakse. Suur armastus? Arvatakse, et sõgeda armumise suurus, teineteise järele hull olemine ongi suure armastuse tõend, ometi võib see näidata vaid inimeste eelnenud üksioleku ulatust. Armastuseobjektid ­ arvatakse, et kui midagi peale ühe ei armastata, siis on see sügav armastus, see võib siiski olla ka puhas kiindumus. Armastamise suhte määrab ära mitte objekt, vaid suhtumise armastuse tundesse. Arvatakse , et on vaja leida objekt ja siis on kõik korras. Võrdsus tähendab tänapäeval pigem samasust kui ühtekuulmist (peetakse ju samu ameteid, samu lõbustusi

    Psühholoogia
    thumbnail
    17
    odt

    Tsitaadid

    TSITAADID Armastus: * Armastus ühendab endas kõik inimese head omadused. (H. de Balzac) *Esimese armastuse ohe on viimaseks mõistuse ohkeks. (P. Charron) *Armastada tähendab kannatada; mitte armastada tähendab surra. (H. Taine) *Austusel on piirid, kuid armastusel mitte mingisuguseid. (M. Lermontov) *Pilgud on esimesed armastuskirjad. (N. de Lenclos) *Mis pole salapärane ega mõistmatu, see pole armastus. (M. de Scudéry) *Armastada tähendab lakata elamast eneses, selleks et elada teises olevuses. (Aristoteles) *Armastus sünnib pilgus, kasvab suudluses ja lõpeb pisarais. (A. Lamartine)

    Kirjandus
    thumbnail
    14
    docx

    Armastus

    Kasutatud allikad: Wikipeedia.org Väike Entsüklopeedia Suhtesahver.ee '' Armastuse kunst'' ­ Erich Fromm Sisukord: Sissejuhatus...............................................lk. 1 Mõistete seletusi.........................................lk. 2 Armastus..................................................... lk. 3 Inimeste vaheline armastus.......................lk. 4 Romantiline armastus...............................lk. 5 Armastuse stiilid.........................................lk. 6 Armastuse kolm faasi...............................lk. 7

    Eesti keel
    thumbnail
    46
    doc

    LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS

    paari omavaheliste suhete kaudu (Nekrassov 2001: 15). Mees ja naine on kõige tähtsamad, sest nad on kõige algus. Nende soov, nende tahe paneb liituma kaks galaktikat: teineteisele võõrad inimesed saavad kõige lähedamateks. Nende liit sünnitab uue elu, annab talle ainumad kordumatud jooned ning omadused (Afanasjeva 1984: 49). Kui mehed ja naised õpivad tasakaalustatult arendama oma vastastikku täiendavaid loomuseid, siis tagab see nende suhetes rahu ja armastuse ning dünaamisise arengu (Gray 1993: 269). Kuna kasvatus algab kodust, siis eriti suur vastutus lasub vanematel ning kodul. Kodus tegemata jäetut või valesti tehtut ei saa hiljem alati parandada. Kasvatuslik mõju ei avaldu üksnes siis, kui vanemad lapsi otseselt õpetavad, vaid last mõjutab rohkem see, mida vanemad teevad ja kuidas käituvad. Tähtsal kohal on vanemate omavahelised suhted. Kui perekonna suhted on neurootilised, kaldub see neurootilisus ka lapsele (Saarma 1994: 16).

    Perepsühholoogia
    thumbnail
    9
    odt

    INIMESEÕPETUS

    INIMESEÕPETUS PSÜHHOLOOGIA Psühholoogia on teadus, mis käsitleb vaimseid protsesse ja käitumist ning nendevahelisi seoseid. 5 erinevat psühholoogia suunda: *Psühhodünaamiline(alateadvuse mõju käitumisele ja varajaste eluaastate mõju isiksuse arengule *Biheiviorism(objektiivselt vaadeldava käitumise uurimine) * humanistlik( see suund keskendub inimese sisemisele, subjektiivsele minale, teadvuse ja tunnetele) * kognitiivne( uurib, kuidas luuakse ajus keskkonna kujundeid ja kuidas toimub info vaimne töötlemine) * psühhobioloogia(psühhobioloogid seletavad käitumist kui ajus toimuvate keemiliste ja bioloogiliste protsesside tulemust) Psühholoogia uurimusmeetodid: · Kirjeldavad uurimused- juhtumid analüüs, vaatlus, küsitlused testid · Korrelatiivsed uurimused- näitab, kuivõrd tugevasti kaks asja vastastikku seotud on · Eksperiment- aitab seletada ming

    Inimeseõpetus
    thumbnail
    35
    doc

    Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus

    Vana ja Uus Testament on siiani väga suur mõjutaja seksuaalsuse juures. Kiriklikult on seks vaid selleks, et järglasi saada, sugu jätkata. Need, kes lapsi ei saanud, mõisteti ühiskonnas hukka. o India ­ seksuaalne ja füüsiline on ühendatud jumalikuga. Hinduistlikus traditsioonis valitseb tolerantsus kõigi seksuaalsuse ilmingute suhtes. Ühtsus mehe ja naise vahel saavutati seksuaalaktis. Kamasutra ­ armastuse käsiraamat 4. sajandist eKr ­ detailsed kirjeldused seksuaalvahekorras, aga ka nt 10 erinevat kirjeldust, kuidas suudelda. Samas oli Indias ka sekte, kes seksuaalsust eitasid. o Vana Kreeka ja Rooma ­ seksuaalsust puudutavad teemad olid tähtsad nii kirjanduses kui ka kunstis. Iluideaalid, kehakultus. Seaduslikult oli fikseeritud intsestikeeld, samas võeti naisi kui muud vara, tal ei olnud rohkem õigusi kui orjal

    Seksuoloogia ja seksuaalkasvatus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun