Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Arenguülesanded (0)

1 Hindamata
Punktid
Arenguülesanded #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-04-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 46 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor triffel Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Arenguülesanded

Vanuseastmete põhilised arenguülesanded Imikuiga (0-1a). 3-4 nädalasi lapsi nimetatakse ka vastsündinuteks (vastsündinuiga). Esimese eluaastaga harjub väike, õrn ja abitu imik välismaailmaga ning saab esimese kogemuse: kui lapse ümber olev maailm on hea ja sõbralik tema vastu, siis õpib väike imik seda maailma ka usaldama. Nii sõltub väikese lapse esimese eluaasta areng sellest, millised on tema ümber olevad inimesed, eelkõige tema vanemad käituvad. Vanematega suheldes õpib laps ka mõistma inimkõnet ning saab julgust õppida tundma ümbritsevat maailma. Esimesel eluaastal on imiku kasv ja vaimne areng kiire. Maimikuiga (1-3a). Ka maimikueas on lapse kasv ja vaimne areng kiire, aga aeglasem kui imikueas. Sellel perioodil hakkab laps rääkima, hakkab vabalt liikuma (käima, jooksma, ronima jne). Peale

Inimeseõpetus
thumbnail
2
docx

Noore arenguülesanded

Noore arenguülesanded Kõik elusorganismid on võimelised arenema nii füüsiliselt, vaimselt kui ka sotsiaalselt. Minu arust kõige kergem on areneda füüsiliselt, seda saab teha füüsilise tööga ja trenniga. Kuidas areneda kõige kiiremini ja tõhusamalt vaimselt, füüsiliselt ja sotsiaalselt? Füüsilisel arengul on kaks tähendust: füüsilised võimed ja füüsiline kasv. Et füüsiliselt hästi kasvada tuleb hästi süüa ja kahjulikest kommetest hoidumisega. Füüsiliste võimete arendamiseks on vaja tegeleda aktiivselt spordiga või teha füüsilist tööd. Niimoodi on võimalik areneda füüsiliselt kõige tõhusamalt ja kiiremini, minu arvates. Sotsiaalseid võimeid on ka võimalik arendada suhteliselt kerge, kui on julgust rääkida erinevate inimestega erinevatest asjadest. Mõnes mõttes on seda ka raske teha, kuna kõikidele inimestele ei meeldi kõikidest asjadest rääkida ja mõnede teemade esiletoomine võib teist inimest ärritada. Sotsiaals

Eesti keel
thumbnail
2
docx

Keskea arenguülesanded

Keskea arenguülesanded - Majandusliku toimetuleku saavutamine ja säilitamine, karjääriredeli tippu jõudmine Oluline märksõna antud eas on kriitilisus, millega vaadatakse üle kõik oma senised saavutused, seatakse uued eesmärgid. Kui keskealise mehe töö rahuldab teda, siis selles perioodis on võimalik jõuda karjääriredeli tippu. - Vaba aja harrastuste arendamine, loovus Kuna keskeas on karjäär püsiv ning lapsed on kodust lahkunud, leidub mehel rohkem vaba aega ning energiat, et tegeleda hobidega. Keskiga on paras aeg loominguliseks tegevuseks ning loovuseks ehk valmisolekuks hüljata vanad tegutsemisviisid ja anda koht uutele. - Murdeealiste laste toetamine arengus vastutustundlikuks ja õnnelikuks täiskasvanuks Keskeas saavad lapsed täisealisteks ning lahkuvad vanemate kodust, mis mõjutavab väga tugevasti perekonna elu – perekonna tähtsus väheneb. Mees peab sellega leppima ning leidma uusi lahendusi, et pereelu jääks püsima

Meditsiin
thumbnail
11
docx

Inimese areng

SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................2 1. inimese areng.................................................................................................................3 2. elukaare etapid...............................................................................................................4 2.1. Looteiga ja sünd......................................................................................................4 2.2. Imikuiga..............................................................................................................

Inimeseõpetus
thumbnail
11
doc

Põhjalik referaat ,,Elukaar ja selle perioodid,,

Laps saab oma esimese kogemuse välismaailmast. Et laps õpiks usaldama, peab maailm olema sõbralik ja abivalmis. Teda mõjutavad ümbritsevad inimesed. Eriti just ema ja isa, ka vanemad õedvennad. Ennast ümbritsevate inimestega olles õpib imik inimkõnet tundma ning rääkima. Esimese eluaasta jooksul areneb imik kiiresti. 2. Maimikuiga : Teine iga on maimikuiga. See kestab esimesest eluaastast kuni kolmandani. Ka selles eas on areng kiires, kuid mitte niivõrd kiires, kui imikueas. Selle perioodi lõpuks peaks laps rääkima, kõndima, sööma iseseisvalt. Maimikueas õpitakse iseseisvust ja seda, kuidas oma tahet läbi suruda. See kõik toimub läbi kokkupõrgete tegelikkusega, raskustega ja pettumustega. Kui lapsel lastakse saada kõik, mida ta tahab või siis surutakse tahe ala, hakkab see mõjutama edaspidist elu. Kõike saanud

Inimeseõpetus
thumbnail
21
ppt

INIMESE ELUKAAR JA SELLE PERIOODID (PowerPoint)

INIMESE ELUKAAR JA SELLE PERIOODID INIMESEÕPETUS 1 Mõisted Arenemine on muutuste järjestus, mis kulgeb organismi elu algusest küpsuse saavutamise suunas kuni surmani. Arenevad mõtlemine, hoiakud, huvid, jne. Eostumisest surmani. Areng ehk evolutsioon. Taandareng ehk involutsioon. Miski areneb ja kujuneb välja, muutub täiuslikumaks; samal ajal aga miski muu taandareneb, hävib. 2 Mõisted Kasvamine on keha välismõõtmete ning elundite füüsiline suurenemine. Pikkus, kaal, mõõtmed. Eostumisest täiskasvanueani. 3 Elukaar ­ see on inimese elukäik sünnist surmani 1. IMIKUIGA 2. MAIMIKUIGA 3. KOOLIEELIKUIGA 4. KAINIKUIGA 5. MÜRSIKUIGA 6. NOORUKIIGA 7. VARANE KÜPSUSIGA 8. HILINE KÜPSUSIGA 9. ELATANUIGA 10.VANURIIGA 4 Elukaar ­ see on inimese e

Inimese õpetus
thumbnail
36
pptx

Elukaar

 iseloomu arenemine. 4. KAINIKUIGA (06/7 - 11/12.a)  Kohusetundlikkuse ja töökuse arenemine;  lugemine;  kirjutamine;  arvutamine;  liitumine ja suhtlemine teistega;  aktiivsuse ja asjalikkuse arendamine. 5. MURDEIGA (11/12 - 15/16.a)  Sõprussuhete ümberhindamine;  toimetulek probleemidega;  muutused organismil;  sisemised ja välised vastuolud. 6. NOORUKIIGA (15/16 - 20/22.a)  Eneseleidmine,  eneseteadvuse areng,  tulevikuga seonduvad otsused,  õpib käituma, tundma ja mõtlema,  normide ja väärtuste hindamine,  iseseisvus. 7. VARANE KÜPSUSIGA (20/22 - 35.a)  Iseseisev tööelu;  võimete areng maksimumini;  karjäär;  intiimsuse väljendamine;  lojaalsus ja truudus;  elustiil;  laste kasvatamine. 8. HILINE KÜPSUSIGA (35 - 55/60.a)  Produktiivne ja loominguline tegevus;  karjääriredeli tipp;  vananemine;

Eesti keel
thumbnail
10
ppt

Seksuaalne areng lapseeas

Lapse üks olulisemaid arengulisi ülesandeid on õppida teistega suhtlema ja sotsiaalsetes olukordades käituma. Need ei ole kaasasündinud oskused. Väikesed lapsed omandavad varakult sooidentiteedi (nad saavad aru, kas nad on poisid või tüdrukud) ja ümbritseva keskkonnasoorollid (nad õpivad poiste ja tüdrukute sotsiaalseid mustreid ühiskonnas). Lapseeas pannakse alus ka lähedaste suhete loomise ja hoidmise oskusele, ning hakkavad kujunema isiklikud väärtushinnanguid. Seksuaalne areng erinevatel eaperioodidel Imiku- ja väikelapseiga (0­2 eluaastat) Arenguülesanded on järgmised. Laps on võimeline oma hooldajaid usaldama, on võimeline tundma mõnu puudutustest, oskab eristada mehi ja naisi, hakkab ennast teadvustama kui teistest sõltumatut isikut, hakkab arendama esmaseid sotsiaalseid suhteid eakaaslastega. Tüüpiline käitumine on järgmine. Laps tunneb huvi oma keha, ka suguelundite vastu, kogeb spontaanset seksuaalset erutust, naudib hooldajate

Perekonnaõpetus



Lisainfo

inimese arenguülesanded

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun