Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud (0)

5 Hindamata
 

Arengu uuringud

1.Sissejuhatus. Areng kui konstrukt
Areng kui vaatepunkt ja mõõdupuu

Areng – tänase maailma keskne vaatepunkt elule + mõõdupuu toimuva hindamiseks
-Erinevad kontekstid - arengueesmärgid, arengumaad , arenguabi , firma arengu kavandamine, arenenud
isiksus, alaarenenud, arengupeetusega, arengu mõõdikud, arengufond ...
-Areng - vaatepunkt, mis tähtsustab muutust, annab sellele suuna ning väärtustab selles “suunas”
liikumist. Kasutusel nii argielus (alaarenenud naaber), poliitikas (arenguabi, arengufond), äris (strateegiline
arengukavandamine), uurimistöös (arengumõõdikud)
- Interdistsiplinaarsus - arengut uuritakse sotsioloogias ( social change ), psühholoogias
( arengupsühholoogia ), ajaloos (ideede ajalugu), poliitikateadustes ( global development ), välja on
kujunenud omaette uurimisvaldkond “arengu-uuringud” (development studies )
-“Arengu” alusel kujunevad hoiakud ja otsused – arenguhindamise tööstus! < strong > Lähenemine - sotsiaalteaduslik (mitte astronoomia , meditsiin , geoloogia vms) Konstrukt . Termin vs
konstrukt. Sotsiaalne konstruktivism . Konstrukt: kokkulepitud ja ühiskonnarühmas taastoodetav arusaam
+ suhtumine, kinnitatakse sotsiaalse suhtluse käigus. Konstrukt kui kokkulepe.
-Argielu konstruktid : Eesti, Euroopa, hängimine, elukaaslane, õnn,
- Teaduslikud konstruktid: sotsiaalne mobiilsus , väärtused, hoiakud, demokraatia …
-Teadus: teadlaste poolt konstruktide loomine, mõõtmine, debatt
-Meie - uurime konstrukte, mis kirjeldavad inimese/ühiskonna muutumist: muutus, kasv, areng, progress,
moderniseerumine , innovatsioon . Rõhk arengul, teised taustaks.
Sotsiaalne muutus:
-Kõige üldisem osutus ühiskonnas toimuvatele muutustele
-Ilma hinnangulise vektorita
-Haarab kõiki sotsiaalelu valdkondi
Kasv ( growth ) – kvantitatiivne muutus/suurenemine, mõõdetav suurus
-Rahvastiku kasv, majanduskasv , lapse kasvamine, taimekasvatus , kasvuhoone , kasvuraskused ...
-Kasv ja kasvatamine . Kasvatusteadused
-Sotsiaalteaduslikus kontekstis: kasv osutab inimese füüsilisele ja vaimsele küpsemisele (täiskasvanuks
saamine), koosluse suurenemisele (rahvastiku kasv), tegevusmahu suurenemisele (majanduskasv) …
-Kasv – valdavalt kvantitatiivselt mõõdetav “suurenemine”
-Kasv on muutus, aga ei pruugi olla areng. Muutus ei pruugi olla areng aga võib olla kasv.
-Areng on muutus ja võib olla kasv.
Sotsiaalne areng:
-vaade inimesele ja ühiskonnale, mis väärtustab muutust, defineerib mingi seisundi
kõrgemaks/arenenumaks
-19 sajandi lihtne ja lineaarne sotsiaalse arengu käsitlus (kõik peaksid elama nii, nagu arenenud lääs )
muutunud 20 saj jooksul multilineaarseks ja vastuoluliseks. Erinevad ühiskonnaelu vormid võrdväärsed?!
Jõuga “arendamine” pole ilus
- 20 saj lõpp: jätkusuutlikkus – arusaam, et areng toimub millegi arvel, tuleb arvestada tulevikumõjusid
-21 saj: püsib usk ja lootus arengust parema ühiskonna suunas. Samas see, mis “parem” on, pole üheselt
mõistetav. Universalismilt relativismi?!
Progressi konstrukt tänapäeval:
-Ettevaatlikult kasutatav, sageli ideoloogilises kontekstis, kaotanud varasema sära ja võitlusliku hoiaku
-Areng – avatud suunaga konstrukt, progress – kirjeldatava suunaga areng
-(Progressiivse, soovitava) arengu kriteeriumid: vabadus, võrdsed võimalused, inimõigused , sallivus ...
Moderniseerumine: liikumine hea elu suunas: tehnoloogiline areng + haridus + ratsionaalne
ühiskonnakorraldus. Tööstusühiskond . Tarbimisühiskond . Ilma olulise ideoloogilise sisuta. Kas
moderniseerumine tähendab läänestumist?
96% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #1 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #2 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #3 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #4 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #5 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #6 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #7 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #8 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #9 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #10 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #11 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #12 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #13 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #14 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #15 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #16 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #17 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #18 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #19 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #20 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #21 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #22 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #23 Arengu uuringud-käsitlused-mõõdikud #24
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2016-04-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
3 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
MKKlubi Õppematerjali autor

Lisainfo

Arengukäsitlused, inimese areng, ühiskonna areng, organisatsiooni areng, arengueesmärgid, arengumõõdikud, arenguabi, eesti areng, universalism-relativism, heaolu, majanduslik areng
Arengukäsitlused , inimese areng , ühiskonna areng , organisatsiooni areng , arengueesmärgid , arengumõõdikud , arenguabi , eesti areng , universalism , relativism , heaolu , majanduslik areng

Dokumendis esitatud küsimused

  • Paljusubjektne, palju tõdesid, ei liigu kuskile, ei usu midagi ?
  • Kui konstrukt - relatiivne või universaalne, individuaalne või üldinimlik ?
  • Mis arengu käigus muutub ?
  • Mis on rass ?
  • Kes on õiguste subjekt – inimene, loom, taim ?
  • Kui tsivilisatsiooniprotsessi tulemus või oma sisemiste tungide realiseerija ?
  • Mis iseloomustab ennast teostavaid inimesi ?
  • Kuidas jõuda eneseteostuseni ?
  • Kui 19 sajandi Eesti ?
  • Mis on arenenud ühiskonna tunnused ?
  • Kust pärit, kellele vajalik ?
  • Kuidas seda defineerida, kuidas hinnata ?
  • Miks sotsiaalne vastutus ?
  • Kui loend nn hea elu tunnustest või kui ootuste ja võimaluste suhe ?
  • Miljardäri ja kindrali elu kvaliteet! ?
  • Miks nad seda teevad ?
  • Kui halba jääb vähemaks ?
  • Miks vabadus ja demokraatia ?
  • Mida poliitiliselt reguleeritakse ?
  • Mis näit vastuolus lääneliku arusaamaga inimõigustest ?
  • Mis siin vahet on ?
  • Kes on rikkad ja kes saavad rikkaks ?
  • Mis edasi? Kas jääme nn. keskmise sissetulekuga maa lõksu ?
  • Kui konstrukt - relatiivne või universaalne, individuaalne või üldinimlik ?
  • Kui selleks on olemas ressurss ?
  • Mis on mõõdetav ?
  • Palju tõdesid – hinnang Eesti haridusele ?
  • Kui ühtsed mõõdikud kõigile rahvastele ja regioonidele ?
  • Kes järgmised – meeste õiguste harta, esindamata rahvad ?
  • Kust tuleb universalistlik arengukäsitlus ?
  • Kui loend nn hea elu tunnustest või kui ootuste ja võimaluste suhe ?
  • Miljardäri ja kindrali elu kvaliteet! ?

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

240
docx
548
pdf
69
odt
56
doc
378
pdf
234
pdf
198
doc
178
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto