Areng ja õppimine eksam (2)

3 KEHV

Esitatud küsimused

  • Kus produtseeritakse organismis hormoone. ?
 
Säutsu twitteris

1.  Ontogenees -Üksikorganismi arengutee, mis algab munaraku vilj-st ja lõpeb bioloogilise 
surmaga.
2. Ontogeneesi kulgu mõj. 2 põhitegurit. *areng  *vananemisest põhjustatud  taandareng
3. Organismi arengut mõj.  välistegurid*georaafiline keskkond *toitumine *kehaline 
aktiivsus *keskkonna  saastatus  *tervis *nauteainete tarvitamine
4. *Bioloogiline vanus on määratletud kindlale vanuseperioodile is. tunnustega nt.
esimese menstruatsiooni saabumine, sekundaarsete sootunnuste ja täiskasvanule omaste
kehaproportsioonide väljakujunemine jne. 
*Pasportaalne vanus on sünnidaatumiga määratletud vanus, mis sõltuvalt indiviidi
individuaalsest arengust ei lange tihti kokku bioloogilise vanusega.
5. Akseleratsioon: Arengu kiirenemine, jag-b individuaalseks ja sekulaarseks. Indiv. A on 
indiviidi arengu ette jõudmine vastavale rahvale või geograafilisele iseloomulikest vastava 
vanuseastme keskmistest arengunäitajatest. Sekulaarne A on hilisemate põlvkondade kiirem 
arenemine võrreldes varasemate põlvkondadega. A põhjuseks on elanikkonna ulatuslikust 
migratsioonist põhjustatud genofondi  mitmekesistumine , toitumistingimuste ja meditsiinilise 
teeninduse paranemine.
6. Akseleratsiooniga kaasnevad  tervisehäired :1. luukoe resistentsuse (vastupanu) langus
2. südameveresoonkonna disproportsioonid 3. kõrgenenud allergilisus 4.närvisüsteemi 
ülitundlikkus
7. Keh. arengu  retardatsioonKehalise arengu pidurdumine. Ühevan. lapsed ja  noorukid on 
erineva pikkusega ja kehakaaluga, kusjuures osadel ilmneb selge mahajäämus oma 
vanusegrupile iseloomulikest keskmistest näitajatest.
8. Kehalise arengu retardatsiooni võimalikud põhjused.
* vaegtoitumine varajases lapseeas
* läbipõetud haigused
* geneetiline eripära
9. Inimese nõrk bioperiood on vanusepiirides sünnist kuni 15. eluaastani ja alates 45.
eluaastast kuni surmani, tugev bioperiood 16-44.eluaastat.
10.  Inimelu  nõrka bioperioodi iseloomustab:
Nõrgal bioperioodil on keskkonna mõju indiviidi arengule väga tugev. Sellel perioodil võivad
isegi esmapilgul vähe olulised  faktorid  (ööpäeva  rütmika , toidureziimi rikkumine, ülepiirilised
kehalised ja vaimsed koormused, nauteainete kasutamine jne.) häirida arengu normaalset

90% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Areng ja õppimine eksam #1 Areng ja õppimine eksam #2 Areng ja õppimine eksam #3 Areng ja õppimine eksam #4 Areng ja õppimine eksam #5 Areng ja õppimine eksam #6 Areng ja õppimine eksam #7
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2012-11-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
77 laadimist Kokku alla laetud
2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
karyn007 Õppematerjali autor

Lisainfo

Roosalu eksami kordamisküsimuste vastused õppeaastal 2012/2013
Ontogenees , Areng , õppimine

Mõisted

Teemad

  • Ontogenees
  • Ontogeneesi kulgu mõj. 2 põhitegurit
  • Organismi arengut mõj. välistegurid
  • *Bioloogiline vanus
  • Pasportaalne vanus
  • Akseleratsioon
  • Akseleratsiooniga kaasnevad tervisehäired
  • Keh. arengu retardatsioon
  • Kehalise arengu retardatsiooni võimalikud põhjused
  • Inimese nõrk bioperiood on vanusepiirides
  • tugev bioperiood
  • Inimelu nõrka bioperioodi iseloomustab
  • Nimeta sünnijärgse arengu kolme kriitilise perioodi vanusepiirid
  • Nimeta sünnijärgse arengu iga kolme kriitilise perioodi 1 iseloomulik tunnus
  • Regulatsioonimehhanismide üldskeem
  • Neuraalne regulatsion
  • Humoraalne regulatsioon
  • Närviimpulss
  • Sünaps
  • Mediaator
  • Refleks
  • Refleksi liigid
  • Tingimatud refleksid
  • Nimeta tingimatu refleksi liigid
  • Tingitud refleksid
  • Tingitud reflekside väljakujunemiseks on vaja
  • Tingitud refleksi kujunemise tingimused
  • Õppimise neurofüsioloogiline aluseks
  • Dünaamiline stereotüüp
  • Dünaamilise stereotüübi tähtsus inimese käitumises
  • positiivne mõju
  • negatiivne mõju
  • Mälu tasandid
  • Mälu neurofüsioloogiline olemus
  • Pidurduse tähtsus närvisüsteemi talituses
  • Nimeta närviprotsesside pidurduse kaks biomehhanismi
  • Pidurdus närviprotsessides jaguneb
  • Lihtne e induktiivne pidurdus
  • Ülepiiriline pidurdus tekib
  • Nimeta tingitud pidurduse liigid
  • Kustumispidurdus
  • Diferentseerimispidurdus
  • Tingimuslik pidurdus
  • Hilinemispidurdus
  • Väsimuse ilmingud õpilasel
  • Nimeta laste närvitalituse puudulikkuse 3 põhjust
  • Retikulaarformatsiooni (võrkmoodustise) olemus
  • Retikulaarformatsiooni (võrkmoodustise) tähtsus aju aktiivsustasandi kujunemisel
  • Loetle tegurid, millised läbi retikulaarformatsiooni aktiveerivad aju
  • Retikulaarformatsiooni roll une saabumisel
  • Une neurofüsioloogiline selgitus
  • Organismi funktsionaalsed muutused une ajal
  • uni, selle neurofüsioloogiline olemus
  • Sügava une neurofüsioloogiline olemus
  • Paradoksaalse ja sügava une faaside pikkuse muutused une perioodi jooksul
  • Selgitada seos: une faasid ja inimese vanus
  • Imikul domineerib paradoksaalse une faas, sest
  • Une ajal ei ole võimalik õppida, sest
  • Uni soodustab õpitu kinnistumist sest
  • Hormooni mõiste. Kus produtseeritakse organismis hormoone.?
  • mille abil jõuavad nad
  • Suguhormoonid kuuluvad
  • androgeenid
  • östrogeenid
  • Androgeenide füsioloogiline toime
  • Puberteediperioodi olemus
  • Tüdrukute puberteediperioodi vanusepiirid
  • Poiste puberteediperioodi vanusepiirid
  • selle
  • tekke vanusepiirid
  • selle tekke
  • vanusepiirid
  • Selgita mõisted: pollutsioon, ovulatsioon, menstruatsioon
  • Nimeta murdeealise õpilase närviprotsesside 3 iseloomulikku tunnust
  • Murdeealise õpilase õpivõime võimalik muutus, selle neurofüsioloogiline põhjendus
  • Murdeealise ebastabiilse funktsionaalse seisundi tasakaalustamiseks tuleb arvestada
  • Vere ülesanded
  • Hemoglobiini keemiline olemus, tähtsus
  • Hemoglobiini sisaldus veres erinevatel eaetappidel, tähtsus
  • Aneemia
  • Südame suhteline mass, südame talitluse näitajate ealised iseärasused
  • Südametegevuse respiratoorne arütmia
  • Murdeealise südametegevuse puudulikkuse ilmingud
  • Hapniku tähtsus organismis
  • Lapse hingamise puudulikkuse põhjused
  • Hapniku puuduse ilmingud organismis
  • Neelumandli adenoidi mõju lapse arengule ja tervisele
  • Karastamise olemus
  • Ainevahetuse mõiste ja põhikomponendid
  • Valgud, rasvad, süsivesikud. Nende tähtsus ja allikad
  • Vee tähtsus organismis, laste veetarbimise eripära
  • Kehakaalu normaliseerimise viisid
  • Inimese pikkuskasvu määrav põhifaktor on
  • Inimese pikkuskasvu mõjutamise võimalused
  • Tüdrukute ja poiste pikkuskasvu dünaamika erinevatel eaperioodidel
  • Keha koostise ealised ja soolised muutused
  • Higinäärmed, nende aktiveerumine
  • Luu keemilise koostise ealised iseärasused, sellega seotud riskifaktorid
  • Lülisamba füsioloogilised kõverused, nende tähtsus, fikseerimine
  • Rindkere skeleti areng, deformatsioonid
  • Skeletideformatsioonide profülaktika

Kommentaarid (2)


anetttm: 44. küsimusele pole vastust, aga muidu väga hea, aitäh! :)
21:00 21-09-2013

Merle salu: Mis aasta eksamiga tegemist?
15:08 22-09-2013


Sarnased materjalid

937
pdf
29
doc
42
doc
33
doc
990
pdf
34
doc
35
doc
343
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto