Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Antropoloogia Teooria I eksam (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis tuleb kaasajal religiooni asemele?
  • Mis mudeli järgi sellised klassifikatsioonisüsteemid siiski loodud on?

Lõik failist

Antropoloogia jaotumine neljaks väljaks, nende põhilised uurimisalad –antropoloogiajaguneb neljaks järgmiselt: arheoloogia , kultuurantropoloogia ,bioloogiline antropoloogia ja antropoloogiline lingivistika.
Arheoloogia– möödunud kultuuride võrdlev uuring läbi materiaalseteuuringute ja keskkonna uuringute, mis inimtegevuse tagajärjelminevikust maha jäänud.
Kultuurantropoloogia– uurib inimest, kui ühiskondlikku olevust, tema käitumismustreid,tavasid, kombeid. Ühelt poolt püütakse leida universaalset, midagimis on ühine kõikidele kultuuridele. Teiselt poolt tuleb märgatajust ainulaadset, seda mis eristab ühte kultuuri teisest, muutes tauniversaalsekt, kordumatuks.
Bioloogilineantropoloogia – tegeleb peamiselt inimese füüsilisekarakteristika uurimise ja analüüsimisega.
Antropoloogiline lingvistika – interdistsiplinaarne uuring, kuidas keel mõjutabühiskonda. Antropoloogiline lingvistika uurib, kuidas keel kujundabkommunikatsiooni, moodustab sotsiaalse identideedi ja erinevadgrupid, organiseerib suuremahulised kultuurilised uskumused jaideoloogiad ning arendab ühise kultuurilise esindamise looduses jasotsiaalses maailmas.
Auguste Comte ( 1798 -1857) - oliprantsuse filosoof ,sotsioloogilise distsipliini rajaja ja positivismi õpetlane. Tedavõib pidada esimeseks kaasaegseks filosoofiks. Vomte poolt välja pakutud uus sotsiaalne paradigma põhines teadusel. Comte ideed olid19 sajandil märkimisväärselt suure mõjuga. Tema tööd mõjutasidka Karl Marxi ja John Stuart Milli . Tema versioon sotsioloogiast jasotsiaalsest evolutsioonist avaldasid mõju sotsiaal-teoreetikuteleja antropoloogidele nt Herbert Spencer . Comte püüdis tutvustadapositivistlikele ühiskondadele „inimkonna religiooni“ mudelit.Comte määratles ka altruismi mõiste.
Inimühiskonnaarengufaasid –„Seadus on järgnev: iga meie arusaam, iga meie teadmise osa läbibjärjestikuliselt kolme erinevat teoreetilist tingimust: Teoloogilisevõi näilise; metafüüsilise või abstraktse; ning Teadusliku võipositiivse“
Comtejagas inimühiskonna faasid kolmeks:
1)teoloogilinevõi näiline faas
Animism
Polüteism
Monoteism
2)metafüüsiline või abstraktne faas
3)positivistlik või teaduslik faas
Kaerinevad teadused on läbinud need kolm staadiumi.
Teoloogilises staadiumis olev inimmõistus seletab nähtusi teatud olendite – vaimude , hingede, jumalate jne tahtega. Alguses peetakse kõiki asjuhingestatuteks. Hiljem arvatakse, et on olemas teatud kindel arvjumalaid (polüteism) ning lõpuks jõutakse veendumusele, et onolemas vaid üks jumal (monoteism)
Metafüüsilises
Vasakule Paremale
Antropoloogia Teooria I eksam #1 Antropoloogia Teooria I eksam #2 Antropoloogia Teooria I eksam #3 Antropoloogia Teooria I eksam #4 Antropoloogia Teooria I eksam #5 Antropoloogia Teooria I eksam #6 Antropoloogia Teooria I eksam #7 Antropoloogia Teooria I eksam #8 Antropoloogia Teooria I eksam #9 Antropoloogia Teooria I eksam #10 Antropoloogia Teooria I eksam #11 Antropoloogia Teooria I eksam #12 Antropoloogia Teooria I eksam #13 Antropoloogia Teooria I eksam #14 Antropoloogia Teooria I eksam #15 Antropoloogia Teooria I eksam #16 Antropoloogia Teooria I eksam #17 Antropoloogia Teooria I eksam #18 Antropoloogia Teooria I eksam #19 Antropoloogia Teooria I eksam #20 Antropoloogia Teooria I eksam #21 Antropoloogia Teooria I eksam #22 Antropoloogia Teooria I eksam #23
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 69 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mari_liis Õppematerjali autor
Antropoloogia teooria I ettevalmistavad küsimused eksamiks koos vastustega.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
docx

Antropoloogia põhivoolud

Positivistlik ­ mis ei ole meeltega tajutav või kogetav, ei ole olemas; empiiriline vaatlus, füüsilise uurimine, kontrollitavate faktide olulisus, inimmõistus püüdleb teaduslikkuse poole Inimmõistus ning erinevad teadused läbivad need staadiumid Ise pidas ülimaks, viimaseks, positivismi, sotsioloogilist mõtlemist Teaduse kõrgeim sfäär on siiski moraali ja eetika valdkond, mis on õilsam kui sotsioloogia Pööras tähelepanu praktika ja teooria vahelistele seostele Proovis oma teooriaga parandada Prantsuse rev ajal tekkinud pingeid ühiskonnas, eemalduda jumalakesksest maailmavaatest ­ ideed olid suure mõjuga Ideed mõjutasid funktsionalismi, marksismi Evolutsionistlikud mõtlejad ja antropoloogia institutsionaliseerimine Adolf Bastian (1826-1905): Arst ning etnoloog, etnograafia isa Rajas etnoloogiamuuseume saksamaal

Antropoloogia
thumbnail
32
pdf

Sissejuhatus Sotsiaalantropoloogiasse - konspekt

Seda peamiselt terviklike ühiskondade kohta, kuna neid huvitavad pigem detailid. Kultuurid on jagatud ideede süsteemid. Kultuur on dünaamiline ja muutub kiiresti. Antropoloogia (kreeka keeles inimeseteadus), teadus inimlasteehk hominiidide tekkest, põlvnemisest, süstemaatikast, inimeste rassilistest, soolistest, vanuselistest jt iseärasustest. Antropoloogial on tihe seos zooloogiaga, aga ka inimese anatoomia ja füsioloogiaga, etnograafia ja arheoloogiaga. Antropoloogia jaguneb üld- ja eriantropoloogiaks. Üldantropoloogia käsitleb inimese põlvnemist, pärilikkust, individuaalset arenemist, kehaehitust, keskkonna mõju jt probleeme üldbioloogia seisukohast. Üldantropoloogia piires leiavad käsitlemist ka rakendusantropoloogia küsimused, millel on tähtsus meditsiinis, pedagoogika ja kehalise kasvatuse alal, õigusteaduses ja tööstuses, rõivaste ja jalatsite valmistamisel, kutsevalikul jm. Olenevalt

Antropoloogia
thumbnail
45
docx

Kultuurantropoloogia konspekt

Loeng 1. Mis on kultuurantropoloogia ja mida ta uurib? Antropoloogia põhijooned. 1. Antropoloogia on võrdlev. Antropoloogid võrdlevad, mis on normaalne ühes ühiskonnas või kultuuris ei pruugi olla seda mõnes teises. 1. Kultuuride/ühiskondade vaheline võrdlus: nii erinevuse kui sarnasused. Ülemaailne (nt Nayaride pere vs eesti pere; eesti üksikemadus vs Kariibi ühiskondade üksikemadus) Regionaalne (nt sotsialismijärgsed ühiskonnad omavahel) Ühiskonnasisene (subkultuuride, klasside vms vahel) 2

Kultuurantropoloogia
thumbnail
22
docx

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia videoloengute 1. ja 2. kontrolltöö

Tänavu kutsutakse etnograafias seda, kui minnakse mingi grupi rahvaste juurde ja kogutakse erinevaid andmeid, sellest saab antropoloogiline uurimus siis, kui sellele lisatakse mingi teoreetiline mõtisklus või uuendus. folkloristika – ka üsna sama, huvitub inimese loovusest ja kui varasemal aja folkloristika eristus etnograafiast või antropoloogiast sellega, et folkloristika tegeleb suulise ja vaimse pärimusega, siis praegu pole sellel eriti vahet. Seda üldistatakse kui ühte antropoloogia osa, millele lisandub etnoloogia ja lingvistika. Antropoloogia seisukohalt on see esteetiline antropoloogia, samas folkloristika jaoks on antropoloogia vaid üks meetod. Kogu see asi on üsna sama, aga erinevates riikides, koolides või osakondades kutsutakse neid erinevalt, kuna need mõisted on kujunenud erinevalt. Mis ühendab kõiki maailma inimesi, et me võiksime öelda, et kõik inimesed maailmas on mingiks uurimisobjektiks? Kõikidel rahvastel on oma kultuur ja

Kultuur
thumbnail
20
doc

Sissejuhatus etnoloogiasse eksamikonspekt

Sissejuhatus Etnoloogia tegeleb erinevate rahvaste ja kultuuridega, kusjuures peamiselt mitte-lääne kultuuridega ja mitte kõrg-tsivilisatsioonidega. Kuigi tänapäeval võib uurida igasuguseid kultuurinähtusi, uuritakse oma kultuuris põhiliselt rahvakultuuri alla jäävat. Vanemast vaatekohast lähtudes on kultuur vaid kõrgkultuur ­ osade rahvaste areng on teatud staadiumis peatunud ning eksisteerivad kõrgtsivilisatsioonid ning rahvad kellel seda ei ole. Tänapäevase antropoloogia arusaama kohaselt on igasuguse inimtegevuse avaldus kultuur ning ilma igasuguse rahvatsevahelise hierarhiata. Erinevused antropoloogia, etnograafia ja etnoloogia vahel seisnevad peamiselt uurimismeetodites. Antropoloogia nimetus on kasutusel Põhja-Ameerika teadusruumis ning selles on omakorda eristatavad füüsiline ja kultuuri-antropoloogia. Euroopa-traditsioonis nimetatakse vastavat teadust etnoloogiaks, sama nimetus on alates 90ndatest ka Eestis (varem NL-ga sarnaselt etnograafia).

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia
thumbnail
58
docx

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia

sai sellest kokkulepitud üldine termin. Etnograafia on suht sama asi, lihtsalt mõnedes riikides on see siiani distsipliini nimetus. Folklorisitka huvitub kultuurist ka. Inimeste loovus. Varem eristus etnoloogiast sellest, et folkloristika tegeleb suulise pärimusega, elu materiaalsed küljed jäävad etnograafidele. Etnograafid uurivad esemeid ja folkloristid uurivad rahvalaule ja muinasjutte. Tänapäeval pole enam olulist vahet. Antropoloogia on inimese tegelev teadus. Füüsiline antropoloogia – uuritakse inimese keha. Folkloristika on antropoloogilises kontekstis esteetiline antropoloogia. Kõik on suhteliselt üks ja sama, lihtsalt erinevates riikides võidakse seda nimetada erinevalt. Mõningane erinevus: etnoloogia on kujunenud rahvusluse produktina. Etnoloogia hakkas arenema teadusena välja 19.saj lõpus. Kõrgklassid arvasid, et eestlastel kultuuri ei ole. Rahvakultuuriuurijad ütlesid, et rahvakultuur on koguaeg olemas

Antropoloogia
thumbnail
17
doc

Etnoloogia ja kultuurantropoloogia

Etnoloogia ja kultuurantropoloogia 1. loeng Arvestus: mõisted (50%) + 2 esseed (50%) Etnoloogia ja antropoloogia seisukohalt hõlmab kultuur kõiki inimtegevuse valdkondi. Etnoloogiline pool ­ oluline uurida talurahva elu; rahvust üldiselt. (Tuleb sellest, et rahvaste esindajad hakkasid uurima oma külaelanikkonda; tekkis seoses linnade kujunemisega. Mõisteti, et kultuur on ka talupoegade elu uurimine; põhjendab rahvuse loomist.) Antropoloogiline distsipliin: 1) Kujunes läbi kolonialismi, praktiline vajadus koguda andmeid koloonia elanike kohta, et koloonia haldamine oleks hõlpsam.

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia
thumbnail
21
doc

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia alused

tegevuste jälgmisse. Sihipärane. · kultuuriline õppimine ­ põhjalikult seletatakse mingisuguseid asju reaalne kultuur: see, mida uurija ise dokumenteerib, vahetult kogeb. Kuidas inimesed tegelikult käituvad ja asjasse suhtuvad, olenemata reeglitest. ideaalne kultuur: normid, reeglid, kuidas ühiskonnas peaksid inimesed käituma, asjad olema. Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia ajalugu Koolkonnad Evolutsionism Edward Tylor esitas kultuurievolutsiooni teooria, põhiteesid Darwini poolt. Kõik rahvad teevad läbi arengutee, kultuuri unilineaarne areng. Metslus ­ barbaarsus ­ tsivilisatsioon. Erinevus tuleneb sellest, et rahvaste areng on erineva kiirusega. Tsivisatsiooni tunnused on tööstuse olemasolu, selle eriharud, metallitööstus, põllumajadus, arhitektuur, teadus, religiooni seisund, moraalse alge olemasolud jne. Tylor: barbarid, metslased ei saa enam iseseisvalt tsivisatsiooni jõuda. Sinna jõuab

Etnoloogia ja kultuuriantropoloogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun