Antropoloogia Teooria I eksam (0)

5 VÄGA HEA
 
Antropoloogia jaotumine neljaks väljaks, nende põhilised uurimisalad ­ antropoloogia jaguneb neljaks järgmiselt:
arheoloogia, kultuurantropoloogia, bioloogiline antropoloogia ja antropoloogiline lingivistika.
Arheoloogia ­ möödunud kultuuride võrdlev uuring läbi materiaalsete uuringute ja keskkonna uuringute, mis
inimtegevuse tagajärjel minevikust maha jäänud.
Kultuurantropoloogia ­ uurib inimest, kui ühiskondlikku olevust, tema käitumismustreid, tavasid, kombeid. Ühelt poolt
püütakse leida universaalset, midagi mis on ühine kõikidele kultuuridele. Teiselt poolt tuleb märgata just ainulaadset,
seda mis eristab ühte kultuuri teisest, muutes ta universaalsekt, kordumatuks.
Bioloogiline antropoloogia ­ tegeleb peamiselt inimese füüsilise karakteristika uurimise ja analüüsimisega.
Antropoloogiline lingvistika ­ interdistsiplinaarne uuring, kuidas keel mõjutab ühiskonda. Antropoloogiline lingvistika
uurib, kuidas keel kujundab kommunikatsiooni, moodustab sotsiaalse identideedi ja erinevad grupid, organiseerib
suuremahulised kultuurilised uskumused ja ideoloogiad ning arendab ühise kultuurilise esindamise looduses ja
sotsiaalses maailmas.
Auguste Comte (1798-1857) - oli prantsuse filosoof, sotsioloogilise distsipliini rajaja ja positivismi õpetlane. Teda
võib pidada esimeseks kaasaegseks filosoofiks. Vomte poolt välja pakutud uus sotsiaalne paradigma põhines teadusel.
Comte ideed olid 19 sajandil märkimisväärselt suure mõjuga. Tema tööd mõjutasid ka Karl Marxi ja John Stuart Milli.
Tema versioon sotsioloogiast ja sotsiaalsest evolutsioonist avaldasid mõju sotsiaal-teoreetikutele ja antropoloogidele nt
Herbert Spencer. Comte püüdis tutvustada positivistlikele ühiskondadele ,,inimkonna religiooni" mudelit. Comte
määratles ka altruismi mõiste.
Inimühiskonna arengufaasid ­ ,,Seadus on järgnev: iga meie arusaam, iga meie teadmise osa läbib järjestikuliselt
kolme erinevat teoreetilist tingimust: Teoloogilise või näilise; metafüüsilise või abstraktse; ning Teadusliku või
positiivse"
Comte jagas inimühiskonna faasid kolmeks:
1)teoloogiline või näiline faas
Animism
Polüteism
Monoteism
2) metafüüsiline või abstraktne faas
3) positivistlik või teaduslik faas
Ka erinevad teadused on läbinud need kolm staadiumi.
Teoloogilises staadiumis olev inimmõistus seletab nähtusi teatud olendite ­ vaimude, hingede, jumalate jne tahtega.
Alguses peetakse kõiki asju hingestatuteks. Hiljem arvatakse, et on olemas teatud kindel arv jumalaid (polüteism) ning
lõpuks jõutakse veendumusele, et on olemas vaid üks jumal (monoteism)
Metafüüsilises staadiumis seletab mõistus nähtusi teatud olemustega, mis peituvad ,,nähtuste taga" ning kutsuvat esine
nähtusi. Sellisteks olemusteks on peetud näiteks ideesid (palton); vorme (Aristoteles); substantse (Descartes); ,,asja
iseeneses" (Kant); mateeriat (materialistid). Kogemuses on meile antud vaid konkreetsed majad, kivid, mäed, kuid me
ei saa tajuda (kogeda) substantse, ideesid jne. Positivismi seisukohalt on jutud kõigest sellest, mis ei ole kogetav,
väljamõeldis.
Positiivses staadiumis püüdleb mõistus täpsete teadmiste poole nähtuste kohta. Teaduse ülesandeks on jälgida ja
kirjeldada seda, mis meile on antud kogemuses (st mida me tajume) ning avastada seaduspärasusi. Seadustest lähtudes
võime seletada üksik fakte ning näha ette tulevasi sündmusi.
Inimteaduste gradatsioon
Evolutsionism (antropoloogia/sotsiaalteaduste kontekstis)
Lewis Henry Morgan (1818 ­ 1881) Ameerika antropoloog, kelle põhiliseks uurimisteemaks oli sugulussüsteemid.
1841. aastal lõi Morgan koos sõpradega seltsi, mis tema mõjutusel hakkas hiljem tegelema Ameerika põlisrahvaste,
eelkõige irokeeside uurimisega. Morgan asus irokeese lähemalt uurima ning nende sekka elama. Kogus andmeid 39
erineva grupi kohta, kel olid sarnased sugulussüsteemid. Morgan üritas oma uurimustöös mõista loogikat, mille järgi
ühiskonnas sugulustermineid luuakse ning kasutatakse. Jagas sugulussüsteemid kaheks: kirjeldavaks ja
klassifitseerivaks süsteemiks. Pani aluse unilineaarsuse teooriale ja läbi perekonna arenemise evolutsiooni teooriale.
Morgan väitis, et inimkond on alustanud primitiivsematest vormidest ning mida enam on kogunenud teadmisi, seda
96% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Antropoloogia Teooria I eksam #1 Antropoloogia Teooria I eksam #2 Antropoloogia Teooria I eksam #3 Antropoloogia Teooria I eksam #4 Antropoloogia Teooria I eksam #5 Antropoloogia Teooria I eksam #6 Antropoloogia Teooria I eksam #7 Antropoloogia Teooria I eksam #8 Antropoloogia Teooria I eksam #9 Antropoloogia Teooria I eksam #10 Antropoloogia Teooria I eksam #11 Antropoloogia Teooria I eksam #12 Antropoloogia Teooria I eksam #13 Antropoloogia Teooria I eksam #14 Antropoloogia Teooria I eksam #15 Antropoloogia Teooria I eksam #16 Antropoloogia Teooria I eksam #17 Antropoloogia Teooria I eksam #18 Antropoloogia Teooria I eksam #19 Antropoloogia Teooria I eksam #20 Antropoloogia Teooria I eksam #21 Antropoloogia Teooria I eksam #22 Antropoloogia Teooria I eksam #23
10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2014-01-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
48 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Mari_liis Õppematerjali autor

Lisainfo

Dokumendis esitatud küsimused

  • Mis tuleb kaasajal religiooni asemele ?
  • Mis mudeli järgi sellised klassifikatsioonisüsteemid siiski loodud on ?

Mõisted

arheoloogia, kultuurantropoloogia, bioloogiline antropoloogia, antropoloogiline lingvistika, inimühiskonna arengufaasid, sellisteks olemusteks, deskriptiivne sugulusterminoloogia, püsimiseks, kultuurile, struktuurfunktsionalismis, das kapital, dialektiline materialism, feodaalne, kapitalistlik, sotsiaalne muutus, rühmaabielu, paarperekond, rahvamõtted, staatusepõhised ühiskonnad, kontrahtipõhised ühiskonnad, kultuuriline jäänuk, tylori religioonikäsitlus, animism, tähtsaim teos, maagia, maagia, maagiline mõtlemine, maagia vormid, kontagioosne, maagia, huvideks, sotsiaalne tüüp, simmeli dialektika, sotsialiseeritud indiviid, diaad, triaad, erinevates ringides, ideaaltüüp, traditsiooniline autoriteet, karismaatiline autoriteet, bürokraatlik autoriteet, karisma rutiniseerumine, weberi metodoloogia, difusionism, iseloomustab karja, heliotsentristlik difusionism, sumner, struktuurfunktsionalismi pooldaja, positivismi kriitika, sotsiaalne fakt, fatalistlik suitsiid, egoistlik suitsiid, kriisiaegadel, altruistlik suitsiid, anoomia, orgaaniline solidaarsus, kaasaegsed ühiskonnad, mehaaniline solidaarsus, traditsioonilised ühiskonnad, durkheimi mõju, primitive classification, malinowski funktsionalism, malinowski vajadusteteooria, maagia, malinowki mõju, radcliffe, evolutsionistid, funktsionalistid, struktuurfunktsionalistid, evans, evans, 272, radcliffe, 360, isbn 0, nuerid, religioon, lse, radcliffe, nt kroeber, avalikkuse silmis, doktoritöö, historitsism, kultuurideterminism, kultuurrelativism, sarnased jooned, kultuuridevahelised erinevused, kirjeldav relativism, boase evolutsionismikriitika, stimulus, boase mõju, sapir, fantaasia, moraalsus, diakrooniline, sünkrooniline, holistlik lähenemine, sugulusliinide analüüsil, abikaasa valik, intsestitabu, elementaarsed struktuurid, komplekssed struktuurid, reaalsuses, manchesteri koolkond, manchesteri koolkond, laiendatud juhtumiuuring, analüüsis lähis, transaktsionalism, neoevolutsionism, 1960ndad, pueblode ravitseja, kulturoloogia kursus, kultuuriökoloogial, multilineaarne evolutsionism, kultuurökoloogia, inimeste käitumine, kultuurimaterialism, elatusallikatele, highland uus

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

78
docx
20
docx
990
pdf
198
doc
45
docx
343
pdf
477
pdf
96
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto