Facebook Like
Hotjar Feedback

Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas on meieni jõudnud enamik tänaseni säilinud antiikautorite teoseid ?
  • Milline on Cassiodoruse teene antiikkirjanduse meieni jõudmisel ?
  • Miks hilisantiigi ja varakeskaja perioodil hävis suur osa antiikautorite teoseid ?
  • Millistel sajanditel oli ladina keel elav keel mitmete keeleregistrite ja funktsioonidega ?
  • Milliste astmetena (sajand ja taandumisvaldkond) kaotas ladina keel oma arengu käigus keele eluspüsimiseks vajalikke funktsioone ?
  • Miks kaotas ladina keel oma arengu käigus elava keele funktsioonid ?
  • Millal ja miks võeti Euroopas kasutusele võõrsõnastikud ?
  • Kuidas on see ladina keele arenguga seotud ?
  • Millisest ladina keele arenguperioodist on pärit halvustav nimetus köögiladina keel ?
  • Mida see tähendab ?
  • Kuidas on ladina keel mõjutanud praegust Euroopa isiku-ja kohanimevaramut ?
  • Miks räägitakse alates varasest uusajast Euroopa keeleliselt relatiniseerimisest ?
  • Millistest kreeka laensõnade tarvitusele võtmine ?
  • Millistes valdkondades kasutatakse ladina keelt maailmas veel tänapäeval ?
  • Mida tähendab retseptsiooniuurimuslik lähenemine antiigile ?
  • Mille poolest erineb see traditsioonilisest antiigiuurimisest ?
  • Millised antiikkultuurist (ajaloost, kirjandusest, mütoloogiast) tuntud tegelased, autorid, teosed olid/on kesksed USA, millised Venemaa antiigitõlgenduses ?
  • Millised aastakümned olid antiikkultuuriga suhestumise kõrgajaks USAs, millised Venemaal ?
  • Milliseid perioode võib eristada eestlaste suhestumisel antiikajaga ?
  • Millal ja millistel keele tasanditel on ladina keel mõjutanud eesti keelt ?
  • Miks on uusaja Euroopas tekkinud nii palju probleeme antiigi materiaalse pärandiga ?
  • Milliseid Pompeist pärit arhetüüpe leidub Euroopa kirjanduses ja kunstis ?
  • Milline sotsiaalne ja kultuuriline osa oli teatrietendustel Kreekas; milline oli teatrietenduste rituaalne taust ?
  • Milliseid kirjanduslikke, ajaloolisi ja müütilisi jälgi leidub kreeklastel reisimise kohta ?
  • Mille poolest on järgmised antiiksed õigustekstide kogumikud tähtsad omas ajas ning mille tõttu ja millal hilisemas Euroopas ?
 
Säutsu twitteris
1.12.saj renessansi lähenemine antiikkirjandusele
Taasavastati käsikirju, elustati antiikaaj kirjanduszanre.Võeti kasutusele müüdimotiiv, antiigi temaatika . Tekstide tõlkimine teistest kultuuridest, 12.saj ladina keele õpetlased keskendusid peaaegu täielikult Vana-Kreeka ja Araabia tekstidele, mis rääkisid loodusteadustest, filosoofiast ja matemaatikast.
2.Modernismi ja postmodernismi lähenemisviisid antiikkirjandusele ja –kunstile.
Postmodernismi ühtsete joontena on tuvastatud: ajalooline korrastamatus, ajaloo ja fantaasia segu (faction) kasutatakse pastišši (teos,mis teadlikult jäljendab ühe või mitme kirjaniku, koolkonna, ajastu stiili, sõnavara ja lausestust); kirjanikud tajuvad, et „kõik on juba varem olnud“, ei püütagi olla originaalsed, fragmentaalsus; on kadunud usaldus terviklikkuse vastu, ideede lõtv seotus , paranoilisus, kindla teemaderingi eristamatus. Postmodernistlik kunst üritab taas läheneda elule, kunstiteostesse tuuakse sisse banaalsed, triviaalsed, kitšlikud elemendid. „Taaslähenemine elule“ püütakse kahandada lõhet „kõrge“ ja „madala“ kultuuri vahel.
Modernism i suurtele metafüüsilistele ja filosoofilistele otsingutele hakati vastanduma mänglisuse, „kerguse“, sihiliku fragmentaalsuse ja suurte teeside puudumisega; kadus respekt kultuuri akadeemilisuse vastu; suur osa kunstnikest soovib lihtsalt oma publikut põgusalt provotseerida, suuremat eesmärki pole. Modernism lükkas kõrvale kõik väljundid mistahes kunstiliiis, mis olid muutunud traditsiooniliseks. Vanu vorme kasutati põhijoontes, nende peale midagi uut rajades, neid parodeerides. Olulisemad hoiakud/jooned modernistlikumas kirjanduses: antiikaaja tegelaste ja teemade sidumine kaasaja valupunktidega, progress vs võõrandumine , uue(ja alternatiivse) otsingud, pidev enda ületamise püüe, kunstivoolude teke(uue otsimine) Picasso „ Silenos “ Ciorgio de Chirico „Adriane“
3. Iseloomustage antiigi pärandi avaldumist renessansi, baroki ja romantismi ajal.
Barokk väljendas uusi väärtusi, nt allegooria ja metafoorid , imeotsimine, maailm on lõhestatud ja kaootiline, vastandite ja kontrastide kunst- nt. ilus põimub inetuga, mütoloogia argisega, pateetika pilaga. Vastandati näilikku tegelikuga. Levis kujund maailmast, kui absurdsest näitelavast ja haihtuvast illusioonist. Võrreldes renessansi elujaotusega on barokk skeptiline ja pessimistlik. Väga emotsionaalne- empiiriline teadmine ( kogemusel põhinev, tunnetuslik) Kui renessanss oli kujutlus inimesest kui harmoonilisest tervikust, siis baroki inimene on sisemiselt lõhestunud ja moraalselt allakäinud.
Renessanss: taaselustati antiikaaja kirjanduszanre (bukoolika, eepika , 16.saj draama ) avastused, teaduse areng, käsikirjade ja kunstiteoste taasleidmine, tõlked , antiigiainelised teosed, arhitektuuris sambad ja kuplid , müüdimotiivid kirjanduses ja kunstis, ooperi algus ( Jacopo Peri „ Dafne “ 1597) Renessansi draama: draama taasavastamine 15.-16.sajand, püsivate teatrite ehitamine, eelkõige Rooma draamakirjanike mõju ( Seneca ,Plautus), luuleteoreetilised käsitlusd (Aristotelese, Horatiuse „Luuulekunstist“) vähem tähtsad Terentius, Euripides , Sophokles, varaseim teadaolev rahvuskeeles: 1471
Romantism (18.saj lõpp-19.saj): uus elutunnetus, emotsionaalsus, loomulikkus, avatus , improvisatsioon , tungid, igatsused, fantaasiad, alateadvuslikud ja teadvustamata hingeseisundid. Sümbolite tähtsus, zanripiiride segunemine , mineviku ja müütide poetiseerimine, huvi folkloori , müüdi olemuse vastu,vabadusliikumine,rahvuskultuurid,paganluse idealiseerimine , kreeka kultuuri esiplaanile tõusmine.
4.Antiikkultuuri kajastamise viisid ja võimalikud funktsioonid filmis.Näited.
Troy, Helen of Troy, 300, Meet the Spartans, Ulixes, Percy Jackson jt.
Mõõga ja sandaali filmid, sisutud, olid moes 60datel, arvatakse, et kui filmis on hõlst ümber siis järelikult on antiik, filmides kajastatakse väga palju Odysseust, Termopüülide lahing(300), spartiaatide faalanks. Herakles , Odysseus (multikas, film , teleseriaal )
Funktsioonid: teadvustamine , harimine, edasiarendamine, ajaloo mäletamine , loominguline aspekt, müütide elushoidmine. 1)Müütidel põhinevad filmid 2)ajaloosündmustel põhinevad filmid 3) müüte ja ajaloosündmusi põimivad filmid
Tänapäeval pannakse hea kassamüügi nimel väga palju juurde, algsetes filmides oldi rohkem originaalitruud.
5.Klassitsismi põhimõtted kirjanduses.
Klassitsim pidas iluideaaliks vana-kreeka ja rooma parimaid kunstiteoseid . Taotleti mõistuspärasust,
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #1 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #2 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #3 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #4 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #5 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #6 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #7 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #8 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #9 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #10 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #11 Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 15 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mmkuningas Õppematerjali autor

Lisainfo

Kordamisküsimused 2014
1. 2.saj renessansi lähenemine antiikkirjandusele
2. Modernismi ja postmodernismi lähenemisviisid antiikkirjandusele ja –kunstile.
3.Iseloomustage antiigi pärandi avaldumist renessansi, baroki ja romantismi ajal.
4.Antiikkultuuri kajastamise viisid ja võimalikud funktsioonid filmis.Näited.
5.Klassitsismi põhimõtted kirjanduses.
6.Odysseuse eksirännakute teema kasutamine kirjanduses antiikajast tänapäevani.
7.Kuidas on meieni jõudnud enamik tänaseni säilinud antiikautorite teoseid? Milline on Cassiodoruse teene antiikkirjanduse meieni jõudmisel?
8.Lääne-ja Ida-Rooma suurimad kultuurilised erinevused
9.Koinee
10.Majusklid
11.Palimpsest
12.Tegurid, mis mõjutasid klassikalise antiikkultuuri retseptsiooni hilisantiigis.
13.Miks hilisantiigi ja varakeskaja perioodil hävis suur osa antiikautorite teoseid?
14.Antiigiteemade kasutamine Shakesepeare’i loomingus
15.Antiigiteemade kasutamine prantsuse klassitsistlikus tragöödias ja prantsuse klassitsistlikus tragöödias.
16.Tooge näiteid paralleelidest Odysseuse eksirännakutega James Joyce’i romaanis „Ulysses“
17.Saksamaa romantisimi autoritest ja nende antiigiteemalisted teosed. Näited.
18.Antiigipärandi kasutamise eesmärgid eri kultuuriperioodidel.
19.Miks nimetatakse Vana-Roomas kõneldud keelt ladina, mitte aga rooma keeleks, samas kui Vana-Kreekas kõneldu on vanakreeka, Prantsusmaal prantsuse, Inglismaal inglise keel?
20.Millistel sajanditel oli ladina keel elav keel mitmete keeleregistrite ja funktsioonidega? Milline periood/sajand elava keelena eksisteerimise ajast on ladina keele järelmõju seisukohast kõige mõjukam?
21.Milliste astmetena (sajand ja taandumisvaldkond) kaotas ladina keel oma arengu käigus keele eluspüsimiseks vajalikke funktsioone?
22.Miks kaotas ladina keel oma arengu käigus elava keele funktsioonid? Nimeta 3 põhjust.
23.Millal ja miks võeti Euroopas kasutusele võõrsõnastikud? Kuidas on see ladina keele arenguga seotud?
24.Millisest ladina keele arenguperioodist on pärit halvustav nimetus köögiladina keel? Mida see tähendab?
25.Kuidas on ladina keel mõjutanud praegust Euroopa isiku-ja kohanimevaramut? Too näiteid.
26.Miks räägitakse alates varasest uusajast Euroopa keeleliselt relatiniseerimisest? Miks tähendab relatiniseerimine ühtlasi ka regetsiseerimist? Millistes eluvaldkondades on olnud aktiivsem ladina, millistest kreeka laensõnade tarvitusele võtmine?
27.Millistes valdkondades kasutatakse ladina keelt maailmas veel tänapäeval?
28.Mida tähendab retseptsiooniuurimuslik lähenemine antiigile? Mille poolest erineb see traditsioonilisest antiigiuurimisest?
29.Millised antiikkultuurist (ajaloost, kirjandusest, mütoloogiast) tuntud tegelased, autorid, teosed olid/on kesksed USA, millised Venemaa antiigitõlgenduses?
30.Tuua näiteid eluvaldkondadest, milles antiik avaldus 17.-19.sajandi Venemaal ja USAs.
31.Millised aastakümned olid antiikkultuuriga suhestumise kõrgajaks USAs, millised Venemaal?
32.Kas ja kuidas mõjutas baltisaksa kultuuri suhestumine antiikmaailmaga eestlaste pilti antiikkultuurist?
33.Milliseid perioode võib eristada eestlaste suhestumisel antiikajaga? 3-5iseloomulikku joont, zanri, nähtust.
34.Kas, millal ja millistel keele tasanditel on ladina keel mõjutanud eesti keelt? Milline ja miks on seejuures otselaenude hulk, milline vahendajakeele kaudu ülevõetud keelematerjali hulk? Tuua näiteid eri tüüpi laenudest.
35.Miks on uusaja Euroopas tekkinud nii palju probleeme antiigi materiaalse pärandiga? Nimeta keerulisemaid juhtumeid ja materiaalse pärandi säilitamiseks loodud lahendusi/meetmeid.
36.Milliseid Pompeist pärit arhetüüpe leidub Euroopa kirjanduses ja kunstis?
37.Iseloomusta Gradiva näitel antiikaja kunstiteose mõju 19.-20.sajandi Euroopa vaimuelule.
38.Milline sotsiaalne ja kultuuriline osa oli teatrietendustel Kreekas; milline oli teatrietenduste rituaalne taust?
39.Suhtumine teatrisse ja antiikaja draamapärandisse ning draama erinevaid esinemisvorme erinevatel kultuuriperioodidel Euroopas (keskaeg,renessans,barokk,klassitsism,romantism)
40.Milliseid kirjanduslikke, ajaloolisi ja müütilisi jälgi leidub kreeklastel reisimise kohta?
41.Pausanias reisikirjades. Tähtsus hilisematele aegadele.
42.Selgita seost reisimise ja hariduse vahel antiikajal ja hilisemas Euroopas.
43.Mille poolest on järgmised antiiksed õigustekstide kogumikud tähtsad omas ajas ning mille tõttu ja millal hilisemas Euroopas? 12. tahvli seadus, Gaiuse Institutsioonid, Justinianuse Kodifikatsioon.

Modernism , postmodernism , Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis , 2.saj renessansi lähenemine antiikkirjandusele , Modernism , renessanss , barokk , romantism , Antiikkultuuri kajastamise viisid , Klassitsismi põhimõtted kirjanduses , Odysseuse eksirännakud , Cassiodorus , Koinee , Majusklid , Palimpsest , Shakesepeare , prantsuse klassitsistlik tragöödia , prantsuse klassitsistlik tragöödia , James Joyce , Ulyss , Pompei , Gaiuse institutsioonid , Justianuse koodeks , tahvli seadus

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

18
doc
Antiigi pärand Euroopa kultuuritsoonis
11
doc
Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis
64
doc
Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis
10
rtf
Antiigipärand Euroopas
32
docx
Antiigi pärand Euroopa kultuuritradistsioonis
9
doc
Antiigi pärand euroopa kultuuris
180
doc
Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010
62
docx
Kirjanduse lõppueksami materjalid



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun