Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Andmeanalüüs: Faili vormistamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised “üldistavad” kui silmas pidada ülal mainitud tähendust ?
  • Mis tüüpi kooliga on tegu ?
  • Kui kaugel on kool kodust ?
  • Kuivõrd mugavalt ja turvaliselt on lapsel võimalik kodust kooli jõuda ?
  • Milline on kooli maine ?
  • Millised huviringid koolis tegutsevad ?
  • Mitu paralleelklassi avatakse ?
  • Kui suured on selles koolis klassid ?
  • Mis on õpetajate keskmine vanus selles koolis ?
  • Mis oleks tunnuste/ veergude arv selles tabelis ?
  • Kui suur osa mitte ?
  • Kui poiste vanemad ?
  • Kui küsida, „Kas tüdrukute ja poiste testitulemused erinevad ?
  • Kui suur on iga transpordivahendit kasutavate õpilaste osakaal ?
  • Kui palju? või kui suur osa ?
  • Milliseid transpordi liike kasutatakse rohkem ja milliseid vähem ?
 
Säutsu twitteris

Laura-Ly Lotamõis
ANDMETE KOGUMISE JA ANALÜÜSIMISE VIISID
KODUTÖÖ
Õppeaines: UURIMISMEETODITE ALUSED
Rõiva- ja tekstiiliteaduskond
Õpperühm: RR 11
Juhendaja : Merje Beilmann
Esitamiskuupäev:……………..
Allkiri :……………...
Tallinn 2014

Sisukord



Sissejuhatus


Andmete kogumise ja analüüsimise viise on mitmeid – tihti räägitakse (ehk pisut liialt üldistades) kvantitatiivsest ja kvalitatiivsest metoodikast. Andmete kogumisest rääkides eelistan sõnapaarile kvantitatiivne – kvalitatiivne kasutada sisult konkreetsemaid märksõnu: struktureeritud ja struktureerimata andmekogumise instrumendid ja/või andmed. Struktureeritud instrumendi tüüpilise näitena võib ette kujutada üht tavapärast ankeeti, kus vastajale on ette antud nii küsimused kui ka võimalikud vastuste variandid, mille hulgast ta vastavalt juhendile sobiva(d) välja peab valima ; struktureerimata andmekogumise tüüpilise näitena võib ette kujutada avatud intervjuud, mis sarnaneb vabale vestlusele, kus intervjueerija ei esita konkreetseid lühivastust eeldavaid küsimusi , vaid suunab intervjueeritavat teatud teemadest rääkima, esitab kuuldu põhjal täpsustavaid küsimusi ning julgustab teda oma mõtteid põhjalikult lahti seletama ja põhjendama. Loomulikult võib ette kujutada ka vahepealset varianti , kus vastajale esitatakse kas kirjalikult või suuliselt vastamiseks avatud st ilma vastusevariantideta, kuid küllalt konkreetseid küsimusi, millele eeldatakse vastaja oma tõlgendusest lähtuvat, kuid siiski suhteliselt lühidat vastust. Sellisel juhul võiks rääkida poolstruktureeritud andmekogumise instrumendist.
Käesolevas õppematerjali osas keskendume struktureeritud andmete töötlemiseks, esmaseks analüüsiks ja esitlemiseks sobivatele statistilistele meetoditele. Samas ei ole andmete analüüsimiseks sobivate meetodite valikul määravaks mitte niivõrd see, mis kujul on esialgsed andmed, kuivõrd andmete kohta esitatavate küsimuste olemus. Seega, võib praktikas osutuda vajalikuks struktureerimata andmete selline töötlemine, mille käigus andmetele ” luuakse ” sobiv struktuur kodeerimise teel, misjärel saab tekkinud struktureeritud andmeid edasi analüüsida muuhulgas ka statistiliste meetoditega.
Käesolevat materjali täiendab praktiliste näidete ja harjutusülesannetega, kuid ka mõningate õppematerjali raamesse mitte mahtuvate teemade ülevaatliku käsitlusega, loengukursuse aluseks olev slaidiprogramm. Tekstipõhises materjalis toodud diagrammid on kujundatud selliselt , et nad
oleksid korrektselt loetavad ka must-valge trüki puhul, mistõttu on välditud erinevate värvide kasutamist ning eelistatud halle toone. Loomulikult võib diagrammide kujundamisel kasutada ka rõõmsamaid värve, mis aitavad sisu emotsionaalsemalt ja seeläbi meeldejäävamalt esitada. Näiteid ja juhiseid diagrammide kujundamise kohta leiad eelpool mainitud slaidiprogrammist.
  • Mis on statistika ning kuidas oma andmed ja mõtlemine statistilise analüüsi läbiviimiseks ette valmistada?


    On olemas kolme tüüpi valesid: valed, alatud valed ja statistika (Disraeli).
    Tõepoolest , kasutades statistilisi meetodeid aru saamata nende sisust või siis, halvemal juhul, arvestades kuulajate /lugejate asjatundmatust, on statistika abil valet vanduda küllalt lihtne. Kuid kas selles on õige süüdistada statistikat? Paljud statistika õpikud algavad lubadusega, et lugejad ei pea matemaatikast rohkem teadma, kui oskama lihtsalt liita, lahutada, korrutada ja jagada ning asendada toodud valemites tähed õigete numbritega. Sellegi poolest on lugejad, kes pole kõrgema matemaatikaga kokku puutunud, päris kohkunud nähes, et suurem hulk lehtedest on täidetud valemite, võrrandite ja arvutustega . Pahatihti osutuvad arvutuslikud üksikasjad niivõrd aega ja tähelepanu nõudvateks, et lugejad unustavad sootuks üldised ideed, mida need arvutused illustreerima peaks. Sellise olukorra vältimiseks ei pöörata kogu järgnevas käsitluses tähelepanu mitte niivõrd valemitele ühe või teise statistiku arvutamiseks kui püütakse selgitada statistiliste ideede (kontseptsioonide) ja meetodite olemust ning kasutusvaldkondi sõnade, näidete ja jooniste abil.
  • Statistiline mõtteviis. Kirjeldav ja üldistav statistika. Üldkogum ja valim.


    Statistiline mõtteviis on meile kõigile igapäevasest elust tuttav ja omane. Võtame ühe lihtsa näite: ma ütlen teile, et lähen täna teatrisse kahe kolleegiga, kusjuures üks neist on 190 cm pikk ja teine 165 cm pikk. Millise järelduse te võite kummagi kolleegi soo kohta kõige kindlamini teha, kui teil rohkem mingit informatsiooni ei ole?
    * * *
    Ma arvan, et te võisite päris veendunult väita, et üks mu kolleegidest, 190 cm pikkune , on mees ja teine, 165 cm pikkune, on naine. Loomulikult võisite te eksida, kuid teil on igapäevasest elust kogemus, et 190 cm pikkuseid naisi on küllalt vähe. Muidugi ei ole te näinud kõiki mehi või kõiki
    naisi ning te olete märganud, et paljud naised on paljudest meestest pikemad ; kuid ometi võite te nähtud meeste ja naiste põhjal küllalt julgelt teha üldistuse ja väita, et üldiselt on mehed pikemad kui naised. Niisiis , enama informatsiooni puudumisel, tundub teile väga tõenäoline, et pikk täiskasvanu on mees ja lühike on naine.
    Selliseid lihtsaid näiteid statistilise mõtteviisi kasutamisest võib tuua veel mitmeid. Iga kord, kui te kasutate fraase nagu: “Viimasel ajal olen käinud kinos keskmiselt kaks korda kuus” või “Naised on üldiselt jutukamad kui mehed” või “Mida varem sa kordama hakkad, seda paremini sul eksamil läheb”,
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Andmeanalüüs-Faili vormistamine #1 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #2 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #3 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #4 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #5 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #6 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #7 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #8 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #9 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #10 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #11 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #12 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #13 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #14 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #15 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #16 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #17 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #18 Andmeanalüüs-Faili vormistamine #19
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 17 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor luurus Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Faili vormistamise ülesanne Tallinna Tehnikakõrgkooli andmeanalüüsi kursuse raames (1. kursus).
    valim , andmetabel , andmete analüüs , Faili vormistamine

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    19
    docx
    ANDMETE KOGUMISE JA ANALÜÜSIMISE VIISID
    466
    doc
    Andmeanalüüsi konspekt
    11
    docx
    Andmeanalüüsi kordamisküsimused 2015
    21
    doc
    Andmeanalüüs sots teadustes
    43
    pdf
    Andmeanalüüs MS Exceli abil
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    575
    docx
    Nimetu
    544
    pdf
    Mitmekeelne oskussuhtlus





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun