Andekas laps (1)

5 VÄGA HEA
 
sissejuhatus.....................................................................................................................2
1.Andekuse mõiste......................................................................................................... 4
Andeka lapse tunnused...............................................................................................7
1.2 Andekuse diagnoosimine.................................................................................. 11
1.21 Andekuse diagnoosimise meetodite liigid....................................................12
2.Andeka lapse arendamine..........................................................................................15
Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused ................................... 15
§ 46. Haridusliku erivajadusega õpilane.............................................................. 15
§ 47. Haridusliku erivajadusega õpilase õppe korraldamine................................15
§ 48. Kooli otsusel rakendatavad meetmed haridusliku erivajadusega õpilase
arengu toetamiseks............................................................................................... 16
2.2 Inimeste mõju andekale lapsele..........................................................................19
2.2.1Õpetajate mõju............................................................................................. 20
2.3 Andekate sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused............................................22
3.teemaga seotud artiklid .............................................................................................25
3.2 Kas suurendame andekate laste pearaha?...........................................................25
3.3Tähelepanu andekatele........................................................................................ 26
3.4Ene Ergma: Eesti vajab kõiki oma andekaid noori............................................. 27
3.5Edu alus: olla hingelt saarlane.............................................................................29
3.6Hariduspoliitikas tuleb muuta mõtteviisi............................................................ 37
3.7Andekatest kui erivajadustega õpilastest.............................................................39
kasutatud kirjandus.......................................................................................................45
SISSEJUHATUS
Andekate laste kohta on käibel palju väärarusaamu, mis takistavad neid mõistmast ja
nende arengule kaasa aitamast. Eesti koolide uuringu (Saul, Sepp, Päiviste 2007)
põhjal on üsna levinud stereotüüpne ,,hea ja tubli viielise lapse" kuvand andeka
õpilase kohta. Paraku jäävad paljud andekad lapsed sellise lähenemisega üldse
märkamata. Hinnanguliselt arvatakse, et koolisüsteemis jäävad märkamata või
võimetekohaselt arendamata pea pooled andekatest lastest, kuna õpetaja jõud ja aeg
kuluvad peamiselt nõrgemate õpilaste järeleaitamisele ning just andekad jäävad
pahatihti tähelepanuta (Sepp 2010: 5)
Koolis edasijõudmatuteks tembeldatud või käitumisprobleemidega laste hulgas on
kindlasti palju niisuguseid, kelle annet pole kas õigel ajal märgatud või selle arenguks
soodsaid tingimusi loodud. Juba eelmise sajandi kahekümnendatel aastatel maailma
esimese ulatuslikuma andekate uuringu teinud Lewis Terman osutas faktile, et koolist
väljalangejate hulgast umbes kolmandik olid heade vaimsete võimetega õpilased.
Andekad alasooritajad ja väljakukkujad on nüüdse haridussüsteemi tõsisemaid
probleeme. Tihti saab andekate arenguks parimate tingimuste loomisel takistuseks
asjaolu, et lapsevanematel ja pedagoogidel puuduvad kogemused ja teadmised nii
andekate laste märkamiseks kui ka koolitustööks andekate lastega. Seega on just
vanemate ja pedagoogide asjatundlikkus põhiküsimusi andekate laste arendamisel
(ibid).
Uurimused on näidanud, et vanemad on oma laste annete ja võimete peamised
väljaselgitajad, seega on äärmiselt oluline, et nad oleksid teadlikud aruteludest,
uurimustest, teooriatest ja müütidest, mis on seotud laste potentsiaali äratundmisega
(Pittelkow, Jacob 2004: 11).
Kuigi perekond on vaid üks osa erinevate faktorite kogumis, on see otsustava
tähtsusega. Sageli on just perekond kõige järjepidevam ja kestvam mõjutaja. On üsna
tavaline, et vanemad märkavad esimesena oma lapse erinevust eakaaslastest ja tema
96% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Andekas laps #1 Andekas laps #2 Andekas laps #3 Andekas laps #4 Andekas laps #5 Andekas laps #6 Andekas laps #7 Andekas laps #8 Andekas laps #9 Andekas laps #10 Andekas laps #11 Andekas laps #12 Andekas laps #13 Andekas laps #14 Andekas laps #15 Andekas laps #16 Andekas laps #17 Andekas laps #18 Andekas laps #19 Andekas laps #20 Andekas laps #21 Andekas laps #22 Andekas laps #23 Andekas laps #24 Andekas laps #25 Andekas laps #26 Andekas laps #27 Andekas laps #28 Andekas laps #29 Andekas laps #30 Andekas laps #31 Andekas laps #32 Andekas laps #33 Andekas laps #34 Andekas laps #35 Andekas laps #36 Andekas laps #37 Andekas laps #38 Andekas laps #39 Andekas laps #40 Andekas laps #41 Andekas laps #42 Andekas laps #43 Andekas laps #44 Andekas laps #45
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 45 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2012-01-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
143 laadimist Kokku alla laetud
1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
ketty87 Õppematerjali autor

Dokumendis esitatud küsimused

  • Kuidas andekat last ära tunda ?
  • Kuidas aidata arendada last ?
  • Kellele kodu palju andnud, kuid kas ka andekas ?
  • Miks on minu jaoks just Tiugu lihvimata anne ?
  • Kes lahendas hästi matemaatikaülesandeid ?
  • Kus peeti 39. sedasorti võistlus. Millised on muljed ?
  • Mis kool see teaduskool siis õieti on ?
  • Kes sinna pääsevad ja mida seal tehakse ?
  • Mida see väärt on ?
  • Millega silma paistnud ?
  • Kes on andekas laps ?
  • Kuidas selline hinnang anda, et vähem andekas ei solvuks ?
  • Keskel, kaugel Tartu, Tallinna ja Narva eliitkoolidest ?
  • Millega ise koolipõlves tegelesite ?
  • Mis või kes on Teid elus veel mõjutanud ?
  • Kus varjatud eeldusena on õpilased alati süüdi ?
  • Kes praegu haridust omandavad ?
  • Kes selle kinnitab ?
  • Kes selle kinnitab ?

Mõisted

Sisukord

  • SISSEJUHATUS
  • ANDEKUSE MÕISTE
  • ARENGUPROTSESS
  • Andekus
  • Võimed
  • Intellekt
  • Looming
  • Sotsioemotsio
  • MOTIVATSIOON
  • Uurimine
  • Explore)
  • Valitakse esialgne kogum, info
  • Eelintervjuu, küsimustik
  • Täpsustamine
  • Narrow)
  • Iseloomu tundmaõppimine
  • Skriining – kiirtestid
  • Testimine
  • Kvantitatiivsete
  • Psühholoogiline test, jälgimine
  • Hindamine
  • Evaluate)
  • Hinnatakse varasemaid saavutusi
  • Akadeemiline edu, tulemused
  • Kontrollimine
  • Review)
  • Individuaalne eksperdi- hinnang
  • Eksperdiarvamus, tulemused
  • ANDEKA LAPSE ARENDAMINE
  • TEEMAGA SEOTUD ARTIKLID
  • KASUTATUD KIRJANDUS

Kommentaarid (1)


Jaagup Ojalill: Materjal oli mahukas ja väga kasulik mulle!!
21:02 23-02-2013


Sarnased materjalid

10
doc
6
docx
352
pdf
83
doc
152
docx
52
pdf
198
doc
106
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto