Facebook Like
Hotjar Feedback

Andekad õpilased (0)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks terased lapsed saavad halbu hindeid ?
 
Säutsu twitteris
Andekad õpilased
Huvitavat: müüte ja müüdimurdmisi andekate kohta
Andekad lapsed on targad ja seetõttu saavad nad ise hakkama (müüt). Kui lastele ei anta võimalusi ennast arendada ja esineda vastavalt võimetele, kaotavad nad nii motivatsiooni kui ka huvi. Kui aju ei saa küllaldaselt stimulatsiooni, siis lapse õppimisvõime halveneb. Andekad õpilased on edukad kõigis ainetes (müüt). Ehkki paljud võimekad lapsed on head või väga head enamikes ainetes, ei käi see kaugeltki mitte kõigi õppeainete kohta. Mõned lapsed on edukad vaid teatavates valdkondades, olles mõnel alal üsna nõrgad. Esineb ka õpiraskustega andekaid lapsi. Andekad lapsed on ühesugused (müüt). Andekate laste võimete tase, erivõimed, iseloomujooned ja probleemid on väga erinevad. Just seetõttu vajavad andekad lapsed eriti individuaalset lähenemist.
Mis on andekus ?
Andekuse määratlus on aluseks sellele, kuidas me tuvastame andekaid lapsi. Eestis võiksid arusaamad andekate hariduslikest erivajadustest olla rohkem teada ning tunnustatud nii pere, kooli kui ka ühiskonna tasandil. Andekus on kingitus. Inglise keeles tähistabki neid kahte mõistet sama sõna ( gift ). Andekus võib avalduda erinevates valdkondades – teaduses , spordis, muusikas, kunstis.
Pedagoogikas kasutatakse andekuse määratlemiseks enim järgmist definitsiooni: andekus on individuaalne potentsiaal saavutada silmapaistvat edu ühel või mitmel alal( Urban & Cropley, 2002). Pange tähele just „potentsiaali“, mis paneb meile kohustuse märkamiseks. Lapse loovuse, motivatsiooni, huvide, võimete ja vajaduste väljaselgitamiseks kasutatakse nii lapse enese, vanemate, õpetajate/treenerite kui ka kaaslaste hinnanguid ning muidugi vaadeldakse ka lapse saavutusi mingites valdkondades.
Oluline murrang toimus seoses Howard Gardneri raamatu „ Frames of Mind“ ilmumisega 1983. aastal, kus ta sõnastas oma multiintelligentuse (edaspidi MI) teooria, mille kohaselt inimese intelligentsus koosneb ühest või mitmest võimest ( Gardner nimetab neid intelligentsusteks, sellest ka teooria nimi). Tihti moodustavad nad keerulise mustri ja on omavahel mitut moodi põimunud.
Järgnevalt Gardneri antud erivõimete ülevaade.
• Matemaatilis-loogiline – hea arvu- ja numbrimälu, peastarvutamise, kategoriseerimise võime, kalduvus süüvida nähtuste olemusse, asju kollektsioneerida; selle puudumisel ei taipa inimene analoogiat, ei suuda meelde jätta korrutustabelit või lahendada lihtsamaidki võrrandeid.
Keeleline ehk lingvistiline – tundlikkus sõnade tähenduse ja järjekorra suhtes, sorav keelekasutus, oskus hästi jutustada, kirjeldada, argumenteerida ja kirjutada, huvi sõ-namängude vastu; puudumisel düsgaafia, düsleksia.
• Ruumiline – hea kolmemõõtmelise ruumi taju, hea nägemismälu, joonistab, saab asjad selgeks diagrammide abil, ei eksi labürindis; puudumisel ei suuda meelde jätta kujundeid, pilte ega filme, ei taipa perspektiivi, ei oska esemete välimust võrrelda.
• Muusikaline – võime jätta meelde ja tunda ära meloodiaid, muusikaliste intervallide hea tajumine , rütmitaju; puudumisel võib ilmneda näiteks ka kalduvus emotsionaalsele ükskõiksusele, ei erista hääletoonis rõõmu ega kurbust , ei suuda määrata aja kulgu .
Kehalis - kinesteetiline – osavus keha kasutamisel , liikuvus, hea tasakaal ja koordinatsioon, kehaline aktiivsus; puudumisel ei õpi ära näiteks jalgrattasõitu, või ei tee käsitööd, halb käekiri, ei oska oma keha valitseda.
• Naturalistlik – võime ära tunda ja opereerida elus- ja eluta looduse objektidega, süstematiseerimisvõime, tunneb end hästi looduses; puudumisel võib olla omane näiteks ka ruumi ja esemete korratus, mõtete kaos.
Interpersonaalne – võime tajuda teiste mõtteid ja tundeid, oskus adekvaatselt neile reageerida, juhtimisoskused; puudumisel ei suuda kiirelt reageerida kriitilistes olukordades
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Andekad õpilased #1 Andekad õpilased #2 Andekad õpilased #3 Andekad õpilased #4 Andekad õpilased #5 Andekad õpilased #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor s1LenD Õppematerjali autor

Lisainfo

Mis on andekus? Praktilist õpetajale: kuidas rakendada multiintelligentsuse teooriat tunnis. Praktilist õpetajale: loovuse arendamise võimalusi. Andekate sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused. Miks terased lapsed saavad halbu hindeid? Kuidas motiveerida õpilast?
andekus , Matemaatilis-loogilise , Lingvistiliselt , Ruumilise , Muusikaliselt , Kehalis-kinesteetiliselt , Naturalisti , Interpersonaalselt , Intrapersonaalsel , Eksistentsialistlike , Kokkuvõte

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

352
pdf
Andekusest ja andekatest lastest
45
doc
Andekas laps
130
rtf
Amundsoni raamat
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
83
doc
Õiguse sotsioloogia
524
doc
Arengupsühholoogia
194
pdf
Käitumine klassiruumis-Bill Rogers
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun