Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Alternatiivpedagoogika ja autism (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

Steiner - ehk waldorfpedagoogika


Steinerlasteaed on haridusasutus, kus peatähelepanu all on laps, kes õpib kogemise ja loomise kaudu ümbrust mõistma. Lähtutakse põhimõttest: mida enam on lapsel eelkoolieas võimalus areneda vabades fantaasiarikastes mängudes ja neid toetavates päeva-, nädala- ja aastarütmides ning kogeda mõtestatud tegevusi, seda tublim on ta edaspidi koolis teadmisi omandades. [Gustavson, 2004].


Waldorfpedagoogika – õppimise protsessi kulgemine


Esimesel seitsmel eluaastal on kasvatuses tähtsal kohal ka lapse kehalis -füüsiline areng ning selles eas on kõik arengusse puutuv seotud kehaga (Gustavson, 2004). Kogu õppimise protsess toimub keha kaudu ehk siis koolieelik õpib meelte vahendusel ja väljendab-kordab õpitud ning kogetut matkimise ja jäljendamise teel. Täiskasvanute ülesanne on seega kujundada arengut soodustav ümbrus, mis pakub impulsse vajalike kogemuste jaoks, soodustab sotsiaalset suhtlemist ja loob samas kaitseruumi, milles laps saab segamatult areneda. Ning et talle seda pakkuda, peab kogu õpikeskkond olema lapsekeskne, tema vajadusi arvestav:
  • Rahulik ja turvaline keskkond, kus on kindel päevaplaan ning on aega tegevuste lõpetamiseks, ilma, et laps peaks kiirustama. Kui laps tunneb end hästi, siis on ta avatud õppimisele.
  • Aja ja vabaduse andmine, et laps saaks iseseisvalt midagi algatada ning otsuseid teha. Näiteks mängimiseks, mille kaudu väike laps omab sotsiaalse kompetentsuse, oskuse teistega arvestada. Vaba mäng aga loob eelkõige eeldused õpitegevustes osalemiseks – süvenemisoskus, soov midagi innuga teha, mõtlemise liikuvuse areng ja enesekindlus.
  • Aja ning ruumi andmine vabaks spontaanseks füüsiliseks liikumiseks, mille tagamiseks on vajalik sobivate rajatiste ja ehitiste olemasolu õueala ja ka rühmas.
  • Tingimused õigete sotsiaalsete oskuste kujunemiseks. Seda saab toetata läbi esimeste punktide ja ka sellega, et laste arv rühmas oleks optimaalne, mis tagab, et pedagoog ei pea kõigi lastega kiirustades ja möödaminnes suhtlema, vaid emotsionaalsemalt, luues rühmas perekondliku õhkkonna. Soovituslik oleks ka see, et rühmas oleks erivanuses lapsi, kus siis nooremad saaksid vanematelt õppida ning vanemad lapsed saavad kogeda, mida tähendab olla suurem ja vanem. Kuna tänapäeval on üha enam üksiklapsi, kes ei saa kodus mingit laadi kogemusi loomulikus suhtlemises nooremate ja vanemate õdede-vendadega, siis nendele pakub erivanuseliste lasteaiagrupi „suurpere” olulist harjutusala ja selle kõrgpunkt seisneb ka kord vanema lapsena nooremate eest hoolitseda ja nende eest vastutada. Ühevanuseliste klass koolis ei saa seda pakkuda.
  • Laste meeleorganite kaitsmine. Lastele tuleks pakkuda vaikuse- ja rahuelamusi, sest sageli on laste meeleorganid muljete ja ümbritseva müraga üle koormatud.
  • On vaja luua loomulik õpikeskkond, mis võimaldaks igapäevaste praktiliste ja vajalike toimingute läbiviimist nii toas kui õues, sest väikese lapse põhiline õppimismeetod on jäljendamine.

Läbi jäljendamise õppeprotsessi kulgemine :
  • Vahetu tegutsemine tahte ja ümbrusest saadud eeskuju ajel. Motivatsioon mänguks ei tule veel seestpoolt, vaid selle määravad välised muljed, mida laps on kuskilt saanud ja mida ta nüüd mängus järele aimab.
  • Sama tegevusega seotud või kaasnevate tunnete läbielamine, ka teiste isikute reageeringu tunnetamine . Tegevuste kordamine mängus.
  • Huvi tärkamine selle tegevuse vastu, kujutluste ja mõistete tekkimine. Omapoolsete arvamuste ja küsimuste esitamine.

    Päevakava lasteaias


    Päevakava on waldorflasteaias paika pandud arvestades seda, et tegevused esiteks arendaksid meeli, pakuksid võimalusi lastel täiskasvanuid jäljendada ning tehes seda kõike rütmiliselt, rutiinselt. Kuna lapse arengut mõjutab lisaks ruumide kujundusele ka aja kujundamine: tervelt rütmiliselt kujundatud päev, nädal, kuu ja aasta mõjub pikapeale erakordselt tugevalt mitte üksnes laste vaimsele arengule, vaid ka kehale ja seda tugevamalt, mida noorem on laps. Lisaks aja kujundamisele mängivad suurt rolli nn alusmeeled (kompimis-, liikumis -, tasakaalumeel, elumeel), mis pole suunatud välismaailma poole, vaid sissepoole oma keha suunas: nad annavad teada tema asendist ja liikumisest ruumis (liikumis- ja tasakaalumeel), tema puutumisest asjade vastu ( kompimismeel ), ka sisemiste organite tundlikkusest (nn elumeel). Ruumis liikumist, naha vastu puutumist, raskusjõu mõju kogeb laps aga kaheti: ühelt poolt enese keha ja teiselt poolt ruumilis-ainelist välismaailma, milles tema keha asub. Siin saavad kokku enesekogemus ja maailmakogemus, mida toetavad siis lasteaias pakutavad tegevused ning aja planeerimine .
    Eurütmia – kõik seisavad ringis ning tund algab tervitamisega, seejärel kuulatakse vastavalt aastaajale luuletus. Seejärel toimub õpetaja eestvedamisel värsi või muinasjutu esitamine, mida saadavad erinevad liigutused ja liikumised, mida lapsed järgivad ja matkivad. Liigutused ei ole juhuslikud, vaid kooskõlas õpetaja poolt loetud värsi või jutustusega. Lõpetakse vaikselt suletud silmadega seistes, seejärel jäetakse hüvasti ja lahkutakse ruumist.
    Muinasjutudüks tähtsamaid ja oodatuimaid osa päevakavas. Läbi muinasjuttude antakse lastele edasi elutarkusi, samas on seda meeldiv jälgida, kuna sisu on konkreetne, sündmuste- ja tegevusterohke, siis suudab laps end kergesti nende sündmustega siduda ning luua oma sisemised pildid.
    Hommikuring
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Alternatiivpedagoogika ja autism #1 Alternatiivpedagoogika ja autism #2 Alternatiivpedagoogika ja autism #3 Alternatiivpedagoogika ja autism #4 Alternatiivpedagoogika ja autism #5 Alternatiivpedagoogika ja autism #6 Alternatiivpedagoogika ja autism #7 Alternatiivpedagoogika ja autism #8 Alternatiivpedagoogika ja autism #9 Alternatiivpedagoogika ja autism #10 Alternatiivpedagoogika ja autism #11
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor xzaq Õppematerjali autor

    Lisainfo

    meetodid, põhimõtted
    waldoftpedagoogika , montessori , autism

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    8
    doc
    Alternatiivpedagoogika referaat
    2
    doc
    Alternatiivpedagoogikast
    6
    doc
    Alternatiivpedagoogika analüütiline essee
    6
    doc
    Alternatiivpedagoogika TESTI KÜSIMUSED
    10
    pdf
    Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Montessor
    10
    doc
    FRÖBELI PEDAGOOGIKA PÕHIMÕTTED JA NENDE MAAILMAVAATELISED EELDUSED-
    13
    doc
    MARIA MONTESSORIST JA TEMA METOODIKAST
    60
    docx
    Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun