lastemängude entsüklopeedia. Brueghel mõistis, et mäng ei ole lapsele mitte ainult lõbu, vaid tõsine tegevus rangete reeglite ja nõudmistega. Kunstnik maalis üldtuntud rõngaveeretamis-mängu: rõngas on maalitud kahekordselt, et saavutada näilist liikumist. Veel võib näha vurrkanni keerutamist, teise seljas ratsutamist, pimesikku, sabatantsu, tasakaalumänge. See omalaadne lapsepõlverütm igas Bruegheli detailis on nagu vastukaja kaugest minevikust. Sageli naerab Pieter Brueghel välja n. ö kilplaslikku elulaadi. Maaliga "Madalmaade vanasõnad" on autor koostanud inimeste erilistele omadustele vihjava omapärase piltkäsiraamatu. Esiplaanil on näha meest, kes teisele auku kaevab. On mees, kes ei ulatu leivatükist leivatükini - s. t ei tule toime. Harkisjalu seisab mees, kes sümboliseerib tarkust: maailm tiirleb tema pöidlal, mis tähendab, et maailm on tema jalge ees või tal peos. Õel munk narritab Kristust ja kinnitab ta näole takuse habeme
Renessanss madalmaades PIETER BRUEGEL vanem (u. 1525-1569) Suurim madalmaade meister, hüüdnimega Talupoegade Bruegel (armastas eriliselt talupoegade elu kujutada). Üks suurimatest realistidest kunstiajaloos, peenmaalitehnikust olustikumaalija. Õppis tundma itaalia renessansskunsti, kuid ei alistunud selle mõjudele, vaid sulatas kõik itaalia elemendidpuht madalmaade looduskäsitlusega uueks, jõuliselt omapäraseks ja orgaaniliseks tervikuks. Väga tõe- ja loomutruu, tüüpide võimas karakteriseerimine, haarav elulisus.
22 a'') · ühel kujutab end kui Kristus "Autoportree karusnahkses rüüs" enese väärtustamine · Düreri endaga võib seostada ka detaile vasegravüüridel: · ''Rüütel, surm ja kurat'' teemaks ristiusu jõud, mis sümboolselt on kehastunud relvastatud rüütlis · ''Melanhoolia'' · puulõikesarjast ''Väike Passioon'' ''Pattulangemine'' ja ''Paradiisist väljaajamine'' · puulõige ''Ninasarvik'' põhineb kirjutatud kirjeldustele, tundmatu autor India ninasarvikust, Dürer pole näinud päris ninasarvikut · vasegravüür ''Aadam ja Eeva'' hetk õnnelikku elu enne pattulangemist, signeerind täisnimega · vasegravüür ''Püha Hieronymus'' elus inimene, kes tõlkis Piiblit ladina keelde LUCAS CRANACH vanem · maalija ja graafik maalis usulisi pilte, portreid ja ka antiikmütoloogia teemadel · viimastes lähtub hoopis kaasaegsest olustikust ja inimtüüpidest alastifiguurid erinevad Itaalia kõrgrenessanssi omadest
kiusatust, kus tema sünge ja sarkastiline fantaasia puhkeb õitsele. Kogu seda tontlikku ja viirastuslikku maailma oskab Bosch kujutada äärmise usutavusega. Tema tööd on samuti äärmiselt võluva värvikäsitluse ja meisterlike maastikufoonidega. Boschi piltide unenäolik salapära koos peente värvimängudega on suureks inspiratsiooniallikaks 20. sajandi sürrealistidele. Triptühhon ,,Lõbude aed", ,,Püha Antoniuse kiusatus". PIETER BRUEGEL vanem (u. 1525-1569) Suurim madalmaade meister, hüüdnimega Talupoegade Bruegel (armastas eriliselt talupoegade elu kujutada). Üks suurimatest realistidest kunstiajaloos, peenmaalitehnikust olustikumaalija. Õppis tundma itaalia renessansskunsti, kuid ei alistunud selle mõjudele, vaid sulatas kõik itaalia elemendidpuht madalmaade looduskäsitlusega uueks, jõuliselt omapäraseks ja orgaaniliseks tervikuks.
enese väärtustamine • Düreri endaga võib seostada ka detaile vasegravüüridel: • ''Rüütel, surm ja kurat'' → teemaks ristiusu jõud, mis sümboolselt on kehastunud relvastatud rüütlis • ''Melanhoolia'' • puulõikesarjast ''Väike Passioon'' → ''Pattulangemine'' ja ''Paradiisist väljaajamine'' • puulõige ''Ninasarvik'' → põhineb kirjutatud kirjeldustele, tundmatu autor India ninasarvikust, Dürer pole näinud päris ninasarvikut • vasegravüür ''Aadam ja Eeva'' → hetk õnnelikku elu enne pattulangemist, signeerind täisnimega • vasegravüür ''Püha Hieronymus'' → elus inimene, kes tõlkis Piiblit ladina keelde LUCAS CRANACH vanem • maalija ja graafik → maalis usulisi pilte, portreid ja ka antiikmütoloogia teemadel • viimastes lähtub hoopis kaasaegsest olustikust ja inimtüüpidest → alastifiguurid erinevad Itaalia kõrgrenessanssi omadest
Kõik kommentaarid