TARTU, 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................................... SISSEJUHATUS........................................................................................................................................... ÄRIETTEVÕTETE ÜLDISELOOMUSTUS................................................................................................ AS Kalev Chocolate Factory..................................................................................................................... AS Fazer.................................................................................................................................................... AS Laima................................................................................................................................................... TOOTED. TOODETE SORTIMENDI ANALÜÜS..........
Ä11 KÕ Annes Täht AS KALEVI TOOTMISE AJALUGU JA ARENGU LÄBI VIIMASE 100. AASTA Referaat Juhendaja: Pertti Pärna, MA Mõdriku 2013 SISUKORD 1. AS Kalevi tootmise ajalugu ja areng läbi viimase 100. aasta AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mille esimene eelkäija alustas tegevust 1806. aastal Tallinnas. Kalev on olnud aastaid Eesti tuntuim ja mainekaim kaubamärk. Ettevõtte põhitegevuseks on sokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ning müük. Lisaks tavasortimendile valmistab Kalev tooteid ka eritellimuste alusel, töötades koostöös kliendiga välja kliendi sõnumiga tooteid. AS Kalevil küünib tootmise ajalugu ja areng aastasse 1806
Praegu on palju erinevaid organisatsioone, mis pakuvad teenuseid ning tooteid, peaaegu kõigil on olemas oma käubamärk. Kaubamärke kasutatakse äriisukute toodetud kaubade ja teenuste individualiseerimiseks, st kaubamärk eristab üht firmat, kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kasutamist teiste isikute poolt. Tuntud kaubamärk suurendab kasumit, tõstab mainet ning seeläbi suurendab müügikäivet. Antud referaadis käsitletakse ainult Eesti käubamärke ja toiduainetööstuseid, sest põhieesmärk on uurida Eesti turgu. Referaat käsitleb kümmet tuntud kaubamärki ning nelja suuremat toiduanetööstust. 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID
.............................................................................................5 1.3Kuidas kaubamärki kaitsta?...................................................................................6 2SALVEST.....................................................................................................................8 1Ajalugu.....................................................................................................................8 2.1Ettevõtte tutvustus.................................................................................................9 2.2Põnn kaubamärk..................................................................................................10 2.3Tooted..................................................................................................................11 2.4Eritoit...................................................................................................................13 2
Meie tuntuimad kaubamärgid "Viru Valge" ja "Vana Tallinn" sümboliseerivad koduturul põlvest põlve kestvat vankumatut kvaliteeti, mis on vastu pannud eri ajastute ja arusaamade esitatud väljakutsetele. Rohkem kui sada aastat tagasi kohaliku viinaköögina alustanud Livikost on läbi pikkade aastate kujunenud laia tooteportfelliga paljudel eksporditurgudel tegutsev alkoholitootja, mille tuntus ja maine ületavad lähiturgude piirid. Orienteeruvalt kolmandik ettevõtte toodangust turustatakse viieteistkümnel erineval eksportturul üle maailma. Liviko kuulub Eesti ühe edukama tööstus- ja kaubandusinvesteeringute grupi NG Investeeringud koosseisu. Paljud Eesti kaugemad väliskülalised eristavad just Liviko toodete järgi Tallinna teistest Balti riikide pealinnadest. Me ei arutle, kas see on hea või mitte, kuid Livikos oleme selle üle uhked. Oma tooteid arendades ja strateegiat valides peame esmatähtsaks koostööpartneritelt tulevat
Oluline on kalas mikroelement seleeni sisaldus, mis kaitseb inimorganismi vähirakkude arengu eest ja hoiab ära südameinfarkti. Kaaliumi sisaldus on suurem merekalades, mis on oluline mikroelement südamehaigetele. Kõik merekalad on rikkad joodist, millest meil rafineeritud toiduainete ajastul tihti vajaka jääb. Kalatoit on seega oluline kilpnäärme alatalituse all kannatavatele inimestele. 2 TOOTJAD EESTIS JA MAAILMAS 2.1 AS Kalev AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mille esimene eelkäija alustas tegevust 1806. aastal Tallinnas. Kalev on olnud aastaid Eesti tuntuim ja mainekaim kaubamärk.Ettevõtte põhitegevuseks on sokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ning müük. Lisaks tavasortimendile valmistab Kalev tooteid ka eritellimuste alusel, töötades koostöös kliendiga välja kliendi sõnumiga tooteid.Kalev toodab maiustusi Harjumaal Jüri lähistel Põrguväljal asuvas
Kõik kommentaarid