Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA (0)

4 HEA
Punktid

Lõik failist

ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMINE
  • Arengupsühholoogia põhimõisted: areng, füüsiline- motoorne , kognitiivne , sotsiaalne, külbeline, ja vaimne arend, kasvamine, küpsemine, õppimine, sensitiivne periood, kriitline periood.
    Areng–igasugused muutused (käitumises, kognitiivsetes protsessides, suhetes jne).
    Areng toimub lihtsamast keerulisemaks. Osa arengust on määratud keskkonna, osa
    bioloogiliste tegurite poolt.
    Füüsiline ja motoorne areng–kasvamine, motoorsed oskused jm.
    Kognitiivne (tunnetuslik) areng tunnetusprotsessid (taju, mälu, mõtlemine jt ) , kõne
    Sotsiaalne areng (sotsiaal- emotsionaalne, psühho -sotsiaalne)– emotsioonid , suhtlemine .
    Kõlbeline areng –väärtused, hoiakud, õige -vale
    Vaimne areng –teadmised, oskused
    Kasvamine– pikkuse, kaalu jm füüsiliste tunnuste suurenemine.
    Küpsemine–muutus, mis toimub geneetilise plaani järgi, sõltub vähe keskkonnast (nt koogamine 2-3. elukuul, sootunnuste avaldumine murdeeas jm).
    Õppimine–keskkonna poolt tingitud muutus. Inimene omandab kogemuse või treenib, selle tagajärjel toimub muutus (muutus võib olla nii positiivne kui negatiivne)
    Sensitiivne periood– periood, kus mingi võime areneb eriti kiiresti (nt 2-3 eluaasta –kõne kiire areng; 8-9 eluaasta–suur vastuvõtlikkus nähtavate asjade suhtes, nt vägivallafilmid.
    Kriitiline periood– teatud keskkonnafaktoril on teatud võimele mõju ainult
  • Vasakule Paremale
    ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #1 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #2 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #3 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #4 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #5 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #6 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #7 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #8 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #9 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #10 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #11 ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA #12
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-04-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 95 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor luscinia Õppematerjali autor
    1. Arengupsühholoogia põhimõisted: areng, füüsiline-motoorne, kognitiivne, sotsiaalne, külbeline, ja vaimne arend, kasvamine, küpsemine, õppimine, sensitiivne periood, kriitline periood.
    Areng–igasugused muutused (käitumises, kognitiivsetes protsessides, suhetes jne).
    Areng toimub lihtsamast keerulisemaks. Osa arengust on määratud keskkonna, osa
    bioloogiliste tegurite poolt.
    Füüsiline ja motoorne areng–kasvamine, motoorsed oskused jm.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    9
    doc

    Arengupsühholoogia eksami konspekt

    Õppimine – keskkonna poolt tingitud muutus, inimene omandab kogemuse või treenib, selle tagajärjel toimus muutus mis võib olla nii positiivne kui ka negatiivne Sensitiivne periood – periood, kus mingi võime areneb eriti kiiresti nt kõne kiire areng Kriitiline periood – teatud keskkonnafaktoril on teatud võimele mõju ainult kindlal perioodil, nt kõne omandamine teatud perioodil Optimaalne periood – periood, kus areng toimub kõige paremini ja kergemini 2. Arengupsühholoogia kujunemise algus Darwin – evolutsiooniteooria rajaja 1859, idee, e areng seisneb lapse pidevas kohanemises keskkonnaga, süstemaatiliste uurimismeetodite rakendamine arengu uurimisel, evolutsiooniteooria tekitas huvi inimese bioloogilise päritolu vastu Preyer – 1882 ilmus raamat lapse psüühika. Kirjeldas oma lapse arengut kuni 2,5a. Binet – tegeles laste mõtlemise uurimisega, intelligentsustesti looja, võttis kasutusele vaimse vanuse mõiste 3. J

    Sotsiaaltöö
    thumbnail
    14
    pdf

    ARENGUPSÜHHOLOOGIA

    19.10.2017 Arengupsühholoogia • Psühholoogia haru, mis tegeleb inimese psüühika muutustega kogu tema elu jooksul, sisuliselt ARENGUPSÜHHOLOOGIA viljastamisest kuni surmani. o17 • Arengupsühholoogia harud: lapsepsühholoogia,

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    12
    doc

    Varane lapseiga

    TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Sotsiaaltöö korralduse osakond Kadri Sirk AÜSR1 VARANE LAPSEIGA Referaat Juhendaja: dotsent Tiiu Kamdron Pärnu 2013 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. lapse areng.....................................................................................................................4 1.1. Lapsepõlv................................................................................................................4 1.2. Füüsiline ja motoorne areng...................................................................................5 1.3. Kognitiivne areng...................................................................................................6 1.4. Psühhosotsiaalne areng.................................................................................

    Pedagoogika
    thumbnail
    26
    pptx

    Arenguteooriad

    ARENGUTEOORIAD S . F R E U D , J . P I A G E T, E . E R I K S O N , L . KO H L B E R G , L . V Õ G O T S K I , J . B O W L BY ARENGUPSÜHHOLOOGIA • Inimese areng ning käitumise muutumine vananedes • Algus 19.sajand • Põhimõisted  Areng – muutused  Füüsiline ja motoorne areng – kasvamine, liigutused  Kognitiivne e tunnetuslik areng – taju, mälu, mõtlemine, kõne  Sotsiaalne areng – emotsioonid, suhtlemine  Kõlbeline areng – väärtused, õige vs vale  Vaimne areng – teadmised, oskused SIGMUND FREUDI PSÜHHOSEKSUAALSE ARENGU TEOORIA • Alateadlikud soovid ja mälestused • „jäämäe veepealne osa" • Lapseea kogemuse mõju • Tasakaalu püüe – sisemised tungid vs ühiskonna normid ARENGUSTAADIUMID FREUDI JÄRGI 1) Prelatentne periood (sünd - 6a)  oraalne periood (sünd-1a)  anaalne periood (1-3a)  falloslik periood (3-6a) – Oidipuse/Elektra kompleks 2) Latentne periood (7-10a) – teadm

    Pedagoogika
    thumbnail
    29
    docx

    Arengupsühholoogia

    staadiumite/astmete: 1. Kaasasündinud motoorsed relfleksid 2. Keel ja kõne jne. Ütles, et järjestikused astmed toimuvad läbi keskkonna tagasisideme. Peamised arengu... on assimilatsioon (keskkonna mõju organismile) ja akommodatsioon (paindlik muutumine). Ütles, et keskkonna ja bioloogia koosmõjul arenguastmed progresseeruvad ning keskkond on peamine mõju arengule. G. S. Hall avaldas arvukalt artikleid ja pani aluse esimeste arengupsühholoogia metoodika rakendamisele. Tema biogeneetiline seadus erineb Haeckeli omast vaid selle poolest, et lisaks bioloogilisele sarnasusele on sarnane ka psühholoogiline ja vaimne pool. A. Gesell ei nõustu Halli seisukohaga ning leiab, et areng on juhitud geneetilistest protsessidest, rõhutas küpsemisteooriat, kus väidab, et organism areneb läbi bioloogiliste mehhanismide kompleksi ja inimese arenevad võimed on seotud teatud ajaliste piirangutega. Teda huvitas motoorika ehk aju areng ja

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    44
    docx

    Psühholoogia kordamisküsimused eksamiks

    Psüühilised seisundid ­ inimese üldine aktiivsuse tase, olek, psüühiliste protsesside kulgemise eripära, meeleolu. Psüühilised omadused ­ konkreetse inimese psüühika tüüpilised erijooned (need jooned, mis iseloomustavad inimese psüühikat kiiruse, täpsuse, püsivuse, muutlikkuse , aktiivsuse taseme, mahu ja seisukohalt) 2. Psühholoogia harud ­ isiksusepsühholoogia, sotsiaalpsühholoogia, arengupsühholoogia jne Eksperimentaalpsühholoogia uurib maailma aistimist, tajumist, õppimist ja sellest mõtlemist. Kognitiivne psühholoogia pühendub kõrgemate psüühiliste protsesside, sealhulgas mõtlemise, keele, mälu, ülesannete lahendamise, teadmise, loogilise järeldamise, hindamise ja otsuste vastuvõtmise analüüsimisele. Käitumisgeneetika ehk psühhogeneetika uurib pärilikkuse ja keskkonna osa psühholoogiliste omaduste kujunemises.

    Ülevaade psühholoogiast
    thumbnail
    28
    docx

    Arengupsühholoogia

    1937 ,,Reaalsuse konstrueerimine lapse poolt"- Kuidas tekivad arengu käigus ruumi, aja, füüsiliste objektide ja põhjuslikkuse mõisted. 3. 1945 ,,Mäng, unenäod ja jäljendamine lapseeas" - Fantaasia ja sümbolismi tekkiine väikelapse eas. Kognitiivne arenguteooria 1970 ­ väidab et lapsed läbivad oma arengus erinevatest staadiumitest koosneva seeria kindlas järjekorras, mis kõigil lastel on ühesugune. Liikumine ühelt astmelt teisele Arengupsühholoogia Kõige all on eelmise aasta mõlemad eksami variandid. John Locke (1632-1704) meedik+psühholoog , bioloogia haridus. Tabula rasa - Laps on sündides puhas leht. Keskkonna mõjutustele väga vastuvõtlik. Inimesel ei ole teadvust enne , kui ta sünnib. (Mõistus on tühi) Materialistliku sensualismi esindaja - enne ei ole midagi, kui ei ole kogemust. Kogemust saame Tabula rasa->sünnib->meelte kaudu->aistingud->kogemus Kõik teadmised tulevad läbi meelte .

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    25
    docx

    Arengupsühholoogia

    AINE NIMI Arengupsühholoogia AINE KOOD SOPH.00.283 ÕPIVÄLJUNDID Aine läbinud üliõpilane: - omab teadmisi motoorse, kognitiivse, sotsiaalse ja emotsionaalse arengu kohta; - oskab kirjeldada eri arengustaadiumides olevaid inimesi (alates imiku-, lapse-ja murdeealistest kuni täiskasvanute ning vanadeni); - omab ettekujutust selle kohta, kas on tegemist normaalse arenguga või võib olla tegemist arenguprobleemidega. ÕPPEMATERJALID H. Gleitman, J. Gross & D. Reisberg (2014). Psühholoogia. Tartu: Hermes. Lk 643-697. TEEMAD Kognitiivse arengu arengu etapid ja sisu vastavalt KORDAMISEKS J. Piaget’ teooriale. Kaasaegsed täiendused

    Alternatiivpedagoogika




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun