ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED (0)

5 Hindamata
 
ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED
1. TÄISKASVANUHARIDUSE EESMÄRGID JA PÕHIPRINTSIIBID
Täiskasvanuhariduse põhieesmärgid on anda võimalust täiskasvanuõppijale õppida,
aidata ning suunata teda õppimisprotsessis. Lisaks sellele täiskasvanuhariduse eesmärk
on teha õppimist mitte pealetükkivaks, ärata huvi edasiarenemiseks.
Täiskasvanuhariduse puhul arvestatakse õppijate kogemusega, arvamusega ning
antakse võimalust juhtida ennast õppimisprotsessis ise. Õpetaja ainult aitab ja suunab
õppijat.
2. ANDRAGOOGIKA KUJUNEMINE ISESEISVAKS TEADUSHARUKS. KNOWLESI JA
LINDEMANI PANUS ANDRAGOOGIKA ARENGULE
Juba Aristotelese, Platoni ja Sokratese töödes leidub mõtteid selle kohta, et inimene peab
õppima kogu elu ning erinevates elu faasides erinevates faasides omandatakse teadmisi
erinevalt. See tõi 19. sajandi väljapaistvad mõtlejad andragoogika kui iseseisva teadusharu
juurde.
Tegelikult mõistis vajadust sellise distsipliini järele, mis eristaks laste ja täiskasvanute
õpetamist, juba tsehhi pedagoog ja humanist Jan Ámos Komensk (17. saj). Tema
teaduslik pärand lubab lugeda teda andragoogika rajajaks, kuigi terminn tuli hiljem. Ta
väitis, et kogu inimrass on arenguvõimeline ja võib omandada kultuuri ja hariduse
sõltumata oma vanusest, klassist, soost ja rahvusest. Inimese eluiga= inimese õppimine.
Tegi kõik selleks, et arendataks välja täiskasvanute õpetamise süsteem.
Mõiste andragoogika võttis Saksamaal kasutusele (19.saj I pool) gümnaasiumiõpetaja
Alexander Kapp, kes kasutas seda Platoni haridusteooria kirjeldamisel (Platon ise seda
terminit muidugi ei kasutanud). Filosoof ja Kapi kaasaegne J.F.Herbart väitis täpselt
vastupidist (õppida saab vaid nooruses ja õpetaja käe all) ja termin unustati peaaegu
sajandiks.
Idee hakkas arenema ja Saksa teadlane A.W. Diesterweg nimetas kogu kupatuse
,,sotsiaalhariduseks". Termin andragoogika võeti uuesti kasutusele 20. saj esimestel
kümnenditel Austrias ja Saksamaal. Andragoogika kallal tegutsesid eriti agaralt sakslased,
kes panid aluse konseptsiooni loomisele ja rakendamisele I maalimasõja järgsel
Saksamaal.
Sel perioodil, pärast I maailmasõda, oli kõigee tuntumaks nimeks Eduard C. Lindeman,
kelle raamatut ,,Täiskasvanuhariduse mõte" tsiteeritakse kui täiskasvanuhariduse
käsiraamatut. Lindeman tõi välja täiskasvanuhariduse teooria alustalad:
· Täiskasvanu on motiveeritud õppima kui ta tunneb sellist vajadust ja huvi,
mida saab õppimisega rahuldada, seetõttu tuleb tead koolituse organiseerimisel
käsitleda lähtekohana.
· Täiskasvanute õpiorientatsioon onelukeskne, seetõttu on koolitustel sobivaks
arutelu objektiks elust võetud situatsioonid/ olukorrad.
· Parimaks ressursiks on kogemused, seetõttu on koolituste põhimeetodiks
kogemuste analüüs.
· Täiskasvanutel on sügav vajadus enesejuhtimiseks, seetõttu on õpetaja suunaja,
mitte oma teadmiste edasi andja.
· Individuaalsed erinevused inimeste vahel suurenevad koos vananemisega,
seetõttu peab koolitus pakkuma optimaalsel määral erinevaid õppevorme ja ­
stiile, samuti peab pakkuma koolitust erineval ajal ja kohas.
Üks täiskasvanuhatiduse teooriatest pärineb M.S. Knowles´lt, kes tugineb oma töödes
paljudele erinavate teadusharude teoreetikutele ja praktikute poolt aastatel 1960-1980 läbi
viidud uurimustele. Kogutud andmed võimaldasid tal formuleerida andragoogika
87% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #1 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #2 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #3 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #4 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #5 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #6 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #7 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #8 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #9 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #10 ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED #11
100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2014-10-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
33 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
ljubov raudna Õppematerjali autor

Dokumendis esitatud küsimused

  • Mis motiveerib inimest elule ?
  • Millised on õppimise emotsionaalsed küljed ?
  • Kuidas teised mõjutavad indiviidi käitumist või õppimist ?
  • Miks 5aastane mõtleb teisiti kui 55aastane ?

Mõisted

Sisukord

  • TÄHTSAD TEGELASED
  • Abraham Maslow
  • Carl Rogers
  • Malcolm Knowles
  • JÄRELDUSED
  • SOTSIAALNE ÕPITEOORIA
  • MÕISTED
  • Sotsiaalne tugi/ pidurdus
  • Sotsiaalne liugulaskmine
  • Isikupärasus
  • Rühma vastandumine
  • Paigutav õppimine
  • Paigutava õppimise kriitika
  • BIHEIVIORISTLIK ÕPITEOORIA
  • Klassikaline tingitus
  • Operatiivne tingitus
  • VARASEMAD UURIMUSED
  • Varaste biheivioristide põhimõtetest mõjutatuna kujundatakse õpisituatsioone järgmiselt
  • Tingitus ja assotsiatsioonide abil õppimise põhimõtted ilmnevad ka meie igapäevases
  • KOGNITIIVNE JA KONSTRUKTIVISTLIK ÕPITEOORIA
  • Konstruktivism
  • Piaget’i 4 staadiumi
  • TEISED TÄHTSAD TEGELASED/
  • Kognitiivse arengu teoreetikud
  • Analüütiline-holistlik dimension
  • Visuaalne-verbaalne dimensioon
  • JÄRELDUSED ÕPETAMISES

Teemad

  • andragoogika
  • Eduard C. Lindeman
  • M.S. Knowles
  • TÄHTSAD TEGELASED
  • Füsioloogilised-, turvalisus-, armastus ja kuuluvus-, tunnustus
  • eneseteostusvajad
  • Soodne õpisituatsioon, õpieesmärkide
  • selgitamine, vajalike ressursside kindlustamine jne)
  • täiskasvanud õppija on: probleemi-kesksed, peavad eelnevalt jõudma otsuseni
  • MIKS nad õpivad, eelistavad autonoomiat ja enesaejuhitavust, toetuvad enese
  • kogemustele, sisemine õpimotivatsioon, rohkem orienteeritud ülesandele)
  • JÄRELDUSED
  • inimesed kohnduvad
  • kiiremini soosivates tingimustes, näiteks kui neid üllatatakse, ettepanek on mõistlik
  • in. tunneb end küsija ees võlglasena jne)
  • teiste in. matkimine, meil puudub otsustamiskindlus
  • ja ebamugavus teistest eristuda, seega läheme kaasa kollektiivse mõtlemisega kui
  • oleme leidnud selles endale identiteedi
  • MÕISTED
  • Sotsiaalne tugi/ pidurdus
  • Sotsiaalne liugulaskmine
  • Rühma vastandumine
  • Analüütiline-holistlik dimension

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

7
doc
20
doc
30
pdf
20
doc
24
doc
12
doc
24
docx
44
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto