Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE ATH?
  • MIS ON AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE ATH?
  • Missugune organ on väga tihedalt seotud ATH-ga?
  • Kuidas on võimalik diagnoosida ATH?
  • Millised on ATH tüübid?

Lõik failist

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
hooldus
Hok11, Hop11
AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE
Referaat
Õppejõud: K. Adra
Tallinn 2014
SISUKORD
SISSEJUHATUS………………………………………………………………. 3

  • MIS ON AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE (ATH)? ......................... 5
  • ATH definitsioon ………………………………………………………. 5
  • Ajaloolise käsitlus ………………………………………………………. 5
  • Tänapäevane käsitlus ……………………………………………………6
  • ATH tüübid …………………………………………………………….. 6
  • ATH põhjused ………………………………………………………….. 7
  • ATH RAVI JA KASULIKUD NÕUANDED ……………………………… 9
  • ATH ravi ……………………………………………………………….. 9
  • Kasulikud nõuanded ….……………………………………………….. 10
  • MÜÜDID JA TEGELIKKUS ……………………………………………… 14
  • PATSIENT JAN-I ATH JUHTUM……………………………………….... 16
    KOKKUVÕTE ………………………………………………………………... 20
    KÜSIMUSED JA VASTUSED………………………………………………... 21
    KASUTATUD KIRJANDUS …………………………………………………. 22
    SISSEJUHATUS
    Nimelt mu enda poisslaps on keskmisest lapsest tunduvalt aktiivsem, elavaloomulisem, püsimatum ja kärsitum, mis võis viidata ATH-le.
    Enne kooliminekut ei osanud ma sellele eraldi tähelepanu pöörata. Esimestel kooliaastatel ei olnud see probleem nii märgatav. Võtsime abikaasaga teda sellisena nagu ta oli – elav ja aktiivne. Ise harjusin tasapisi teda jälgima ja taltsutama, kuigi teistel vanematel ja kõrvaltvaatajatel tekkis tihti küsimus, et kuidas ma püsimatu poisiga hakkama saan.
    Peale poja uurimist selgus, et tegu ei ole 100% ATH-ga. Probleemid, mida üritasin lahendada, tekkisid põhikooli 5-6klassis. Panin tähele, et õppimine tekitas raskusi. Probleemiks oli keskendumisraskused, iseseisevtöö ning alustatud tegevuse lõpuleviimine.
    Uurides selle kohta internetist, sattusin juhuslikult ATH-le ja avastasin, et seal leidub kasulikke nõuandeid ning õpetusi püsimatute laste aitamiseks.
    Keskendumisraskused on eelkõige takistuseks õppimisel ja uute teadmiste teada saamisel,
  • Vasakule Paremale
    AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #1 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #2 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #3 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #4 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #5 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #6 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #7 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #8 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #9 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #10 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #11 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #12 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #13 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #14 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #15 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #16 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #17 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #18 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #19 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #20 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #21 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE #22
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-11-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 57 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Merje Aru Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    12
    odt

    Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis.

    kõrgendatud liikumisaktiivsust. MIS ON ATH? Lapsel kellel on raskusi keskendumisega ja tavapäraste käitumisreeglitele allumisega. See on olulisemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas,mis põhjustab toimetulekuraskuseid : nagu õppimine, suhtlemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus. Põhitunnusteks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire sümptomid tekivad alati lapseeas, tavaliselt esimese viie eluaasta jooksul, püsivad enamasti kogu kooliea ja vahel isegi täiskasvanueas. Kõige sagedamini diagnoositakse hüperaktiivsust 8.- 10. eluaastal, siis kui koolis tekivad õppimise ja käitumisega seotud probleemid. See on neurobioloogiline häire, mille võib põhjustada geneetika, keskkond, sünnitraumad või lihtsalt traumad. Põhjused võivad mõjutada üksteist. Ja ei diagnoosita kergesti

    Pedagoogika
    thumbnail
    5
    docx

    Aktiivusus ja tähelepanuhäired

    Kooli nimi ...................................................................... Aktiivsus ja tähelepanuhäired Iseseisevtöö Juhendaja: ................................... Kooli nimi Tartu 2011 PROBLEEMSITUATSIOON 11-aastane poiss saabus lastepsühhiaatriosakonda. Laps on veendumise, et keegi teda ei salli,

    Õendus
    thumbnail
    3
    docx

    Mis on ATH ja mida peaks sellest teadma?

    Mis on ATH ja mida peaks sellest teadma? ATH on aktiivsus ja tähelepanuhäire, levinum nimetus on hüperaktiivsus. Kasutatakse veel termineid üliaktiivsus või hüperkineetilisus. Inglise keeles on lühend ADHD. See on psüühikahäire, mis esineb lapse ja noorukieas ning põhjustab lapse erinevates tegevusvaldkondades toimetulekuraskusi (õppimine, suhltemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus). Tunnuseks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus.

    Bioloogia
    thumbnail
    12
    doc

    Aktiivsus- ja tähelepanuhäiritus

    haridusvõimaluste loomise ja pakkumise osas. Muutunud on võimalused, kättesaadavus, suhtumine ja meetodid. Varajane märkamine ja sekkumine on aluseks edasisele arengupotensiaalile. 3 1 ATH- MIS SEE ON? Aktiivsus- ja tähelepanuhäiritust on kirjeldatud mitme nimetuse all ­ hüperkineetiline sündroom, kerge aju düsfunktsioon, minimaalne ajuhäire, tähelepanupuudulikkuse sündroom, lapsepõlve tähelepanu defitsiidi häire, aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) jt. (Mehilane, 1997:64) Tähelepanu puuduse ja üliaktiivsus häire ei ole kõigil juhtudel avaldumisvormide poolest ühesugune. Mõned neist lastest on peamiselt üliaktiivsed ja impulsiivsed. Teistel on ülekaalus tähelepanuhäired. Mõned on segu nendest kahest vormist- nad on püsimatud ja üliaktiivsed ning samal ajal tähelepanumatud. Paljudel ATH-ga lastel võib seisund ühe päeva jooksul muutuda. (Mehilane, 1997: 64)

    Bioloogia
    thumbnail
    9
    docx

    Hüperaktiivsus lasteaias

    Karin Kaugeranna HÜPERAKTIIVSUS LASTEAIAS Referaat Juhendaja: Malle Tänav Tallinn 2010 Sissejuhatus Referaat keskendub hüperaktiivsetele lastele koolieelses eas, sest lapseeas on see üks olulisemaid psüühikahaigusi, millele tuleb pöörata koheselt tähelepanu. Selle teema valisin sellepärast, et saada ise täiendavat informatsiooni oma tulevases töös. Kuigi ATH e. aktiivsus- ja tähelepanuhäire juured ulatuvad 20 sajandi algusesse, oli veel aastal kakstuhat see sõnapaar suhteliselt tundmatu nii pedagoogidele kui ka lapsevanematele. Nüüd, mil sellele on hakatud pöörama rohkem tähelepanu, seisame silmitsi probleemiga, kus osad vanemad ei julge seda tunnistada vaid põgenevad selle eest, arvates, et nii probleem kaob. ATH vajab märkamist ning seda just vanemate poolt, kes on siiski esmased vastutajad

    Suulise ja kirjaliku väljenduse õpetus
    thumbnail
    5
    docx

    Hüperaktiivsus

    kasvatatavad. Nad segavad tundi, õpetajat ning kaasõpilasi. Nad ei pea lugu koolikultuurist ja nende õppeedukus võib olla alla keskmise. Tegelikkuses võib neil esineda lapse- ja noorukieas väga levinud tervisehäire- hüperaktiivsuse ja tähelepanuhäire. 1.Hüperaktiivsus. Mis see on? Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret (ATH). Aktiivsus- ja tähelepanuhäire tähendab eelkõige iseärasusi e. häireid aktiivsuses ja tähelepanuvõimes. (Susi 2003: 11). Hüperaktiivsus väljendub juba lapse varasel arenguperioodil (tavaliselt esimese viie eluaasta jooksul). Selle põhitunnusteks on küllaldase püsivuse puudumine tunnetustegevuses, püüd minna üle ühelt tegevuselt teisele ühtegi neist lõpetamata, desoraniseeritud ja halvasti juhitud tegevus, ülemäärane aktiivsus. Aktiivsus- ja

    Lastekaitse
    thumbnail
    21
    ppt

    Tähelepanu (presentatsioon)

    TÄHELEPANU PATOLOOGIA Skisofreenia puhul keskendumisvõime ja adekvaatse selektsiooni võime kahanevad. Paljude isiksuse ja motivatsioonihäirete korral ilmneb abuulia tahtenõrkus, otsustusvõimetus, mille üheks küljeks on tahtliku tähelepanu suunamise ja koondamise raskused. Tähelepanu koondamisvõime puudel on isegi eksootilisevõitu nimigi see on aproseksia. TÄHELEPANU PATOLOOGIA Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus ja tähelepanuhäiret. Üliaktiivsus ATH Hüperkineetiline häire AHT DIAGNOOSIST ATH diagnoosimine on keeruline ja vastuoluline kogu maailmas, kindlat määratlust on haigusele raske panna, sest haigus ilmneb sama erinevalt nagu seda on iga inimene. On oluline, et diagnoos pannakse lapsele võimalikult varajases eas (vanuses 45 a.), et viivitamatult alustada lapse ravimist ning kui vaja, lükata edasi esimesse klassi minekut. 56

    Eripedagoogika
    thumbnail
    7
    docx

    Lapse arengu tundmaõppimine ja mõjutamine

    Kordamisküsimused kursusest Lapse arengu tundmaõppimine ja mõjutamine 1. Arengu olemus, sh mõisted protsess, kvantitatiivne ja kvalitatiivne muutus Areng on kvalitatiivsete muutuste protsess ­ st. pidev uuenemine, teisekssaamine. See on sisuline muutus. Areng on isereguleeruv protsess, mis toimimiseks eeldab arengukeskkonda, tagasisidet, pärilikkust. Arenema peavad kõik ­ laps, õpetaja ja lapsevanemad. Laps areneb ise! Protsess ­ asjad toimuvad mingis järjekorras - ajarida. Kvantitatiivne muutus pole areng vaid kasvamine (nt. jalanumbri muutus) Kvalitatiivne muutus on sisuline muutus. 2. Arengueeldused, sh. tagasiside mõiste Arengueelduseks on keskkond, tagasiside. Omavalitsus, lapsevanemad, õpetaja saavad luua füüsilise (koolimaja, valgus, õhk) keskkonna. Õpetaja saab luua psüühilise (tunnetuslik ­ taju, haistmine, kompimine; emotsionaalne ­ motivatsioon, distsipliin, kord, rahu; sotsiaalne ­ märgata, kui lapsel on mure ja hin

    Lapse areng




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun