Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid. Süsteemi mõistet kasutatakse väga paljudes valdkondades. Näiteks võib tuua väga üldised eetiliste kategooriate alusel inimühiskonnas loodavad käitumismudelid, ehk süsteemid mida mõjutab kultuur. Võime ka uskuda, et kõrgemalt poolt on ette antud teatav õigussüsteem. Näiteks on olemas majandussüsteemid, sotsiaalsed süsteemid jne. Need süsteemid on tihti vaadeld...
Infosüsteemide (IS) valdkond (IS valdkonna spetsialisti teadmised) Infosüsteemide valdkond Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab: · probleemide lahendamist · otsuste vastuvõtmist · vajalike tegevuste sooritamist · arusaamise/mõistmise loomist Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja te...
IT süsteemide tugi ja korraldus ettevõttes IT System Support and Arrangement in Enterprises Guido Leibur Sampo Panga IT haldusosakonna juhataja guido.leibur@itcollege.ee 1 Guido Leibur Kursuse eesmärk: Omandada infosüsteemide haldamise pa...
Mis on informatsioon? · Toime järgi: toimet infovaradele, hõlbustada objekti taastet. Informatsioon e...
Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid. · Süsteemne käsitlus põhineb arvamusel, et süsteemi elemendid toimivad erinevalt, kui need on keskkonnast või tervikust eraldatud. · Mõtlemisviis, mis käsitleb meid ümbritsevas maailmas ja meis endis toimuvat/leiduvat süsteemidena ja süsteemidesse kuuluvana. · Näiteks: majandussüsteemid...
5. Mida defineerib avariijärgne taasteplaan? See defineerib protsessid, poliitikad ja protseduurid normaalolukorra taastamiseks piiratud ajaraamides, kriitilised operatsioonid, äritegevuse jätkamiseks peale kahjujuhtumi esinemist. 7.2.5 1. Mis on üks peamisi IT teenuse talitluspidevuse halduse eesmärke? Üks peamisi IT teenuse talitluspidevuse halduse eesmärke on ära hoida või minimiseerida kahjud, mida juhuslikud ebasoovitavad sündmused võivad põhjustada ärile. 2. Mida tähendab termin „avarii“ IT halduses? IT halduses tähendab termin „avarii" igasugust sündmust, mis võib põhjustada katkestuse osutatavale IT teenusele, kahjustades vähem või rohkem äriprotsessi. 3...
Koosta ja halda käideldavuse plaani, prioriteetidega! Sisendid: Ärivajadused, ärimõju analüüs, IT komponentide nõuete info, tõrgete info, teenustaseme nõuded (SLR), Konfig.halduse info (CMDB) Väljundid: Käideldavuse planeerimise kriteeriumid, kokkulepitud eesmärgid, monitoorimisehaldamiseraporteerimise nõuded, prioriteetidega käideldavuse plaan. TALITLUSPIDEVUSE HALDUS (ITSCM - IT servise Continuity management) eesmärk: Toetada äriprotsesside talitluspidevust, tagades IT tehnilise valmisoleku ja teenuste kiire taastatavuse CSF:1.äri talitluspidevuse plaani eksisteerib 2. IT teenused on taastatavad kokkulepitud ajaaknas KPI: 1. kas juhatus on kinnitanud 2. testimise kaudu eitud puuduste arv 3. kas taasteplaani test on tehtud sel aastal 4. kas taasteplaan on ülevaadatud protsessid: 1....
Vastused kirjutage tabelisse vastava küsimuse juurde põhitekstist erineva värviga Milline on meie kooli juriidiline aadress? kopli 1, tartu Millistel erialadel toimub sessioonõpe? Põhihariduse baasil: kutseharidus pagari (ka sessioonõpe) ja lihatöötleja (sessioonõpe) erialal keskhariduse baasil: sess...