Meretransport - küsimused vastused
Tramplaevanduses on peaaegu eranditeta vedaja ja kaubaomaniku suhteid reguleerivaks
dokumendiks prahileping (mida nimetatakse ka tsarterveolepinguks) ning selle juurde käiv
konossement, liinilaevanduses liinikonossement.
Prahilepingu ja konossemendi vahe??
Prahileping sätestab kõik eeloleva veo tingimused, millest lähtudes peavad pooled hakkama
kauba merevedu teostama. Trampveol väljaantaval konossemendil ei ole veolepingu
funktsiooni, selle abil saab kaubasaaja üldjuhul kinnitada prahilepingu täitmist või mõnel
juhul osalist või täielikku mittetäitmist.
,,reeder" isik kes valdab laeva ja kasutab seda oma nimel ning on kantud vastavasse
laevaregistrisse.
Prahiraha lepinguga määratud veotasu
Mereveoleping peab sisaldama: 1. Lepingupoolte nimed 2. Prahiraha suurus 3. Laeva ja kauba
kirjeldus 4. Laadimis- ja saabumiskoha nimed. Poolte soovil lisaandmed.
Mereveolepingu kaks põhiliiki: 1. Prahileping ehk tsarterveoleping 2. Liinikonoss...