ahtrilainete süsteem stern wave system different trim dünaamilise tõstejõuga laev dynamically supported ship erikaal specific weight Froude arv Froude number gravitatsiooniline takistus gravity-related resistance hõõrdetakistus frictional resistance hõõrdetegur coefficient of friction koosmõj...
Analüüsitava mootori algandmed: B & W K90 GF Silindri võimsus Ns = 2300 kW Pöörete arv n = 110 p/min; silindri diameeter 0,9 m; kolvikäik S = 1,8 m Surveaste = 13,5 Turbokompressori filtrite rõhulangus pf = 392 Pa Rõhulangus õhujahutil põj = 1962 Pa (põj = 980...2900 Pa) Välisõhu rõhk p0 = 1,013·105 Pa Masinaruumi temperatuur 20 oC, õhu suhteline niiskus 0 = 70 % Merevee temperatuur 14 0C NB !!! Kõi...
4- ja 2-taktilise diiselmootori ringprotsessid, Kuna sisselaskeklapp (klapid) avaneb enne ÜSS-u , toimub Ülelaadimiseta (sundlaadimiseta ) mootorite täiteaste avaldub arvutuslik ja tegelik indikaatordiagramm. põlemiskambri läbipuhe ( nn. klappide ülekate ). valemiga SPM ringprotsesside arvestus...
EESTI MEREAKADEEMIA Laevamehaanika kateeder Kursuseprojekt õppeaines: Laeva diiseljõuseadmed Diiselmootori ehitus, teooria ja ekspluatatsioon Kadett: Jegor Kulesov Õpperühm: MM41 Juhendaja: Jaan Läheb Tallinn 2012 Sisukord: 1-...
Õ.-A. 1. Sisepõlemismootorite tüübid Sisepõlemismootorid jagunevad: I. Kolbmootor , kogu tööprotsess toimub mootori silindris; II. Turbiinmootor, pidevatoimeline mootor, mis muundab mehaaniliseks tööks voolava auru, gaasi või vee kineetilist energiat (töötav aine voolab läbi düüside...
Valemites peab olema selgelt määratletud, kumba indikaatortöö definitsiooni on kasutatud. Silindri indikaatorvõimsus Pi: Wc , i N Pi (1.4) 2 Keskmine efektiivrõhk MEP: 2P MEP (1.5) Vd N Keskmine efektiivrõhk on saadud tsükli jooksul sooritatud töö (tuletatud avaldisest 1.3) jagamisel silindri töömahuga. Erinevalt mootori pöördemomendist, mis sõltub otseselt silindri mahust, võimaldab antud parameeter võrrelda erinevate suurus...
12. Selgitage akustiliseülelaadimise põhimõtet, kuidas see mõjutab mootori täiteastet? 13. Selgitage resonantsülelaadimise põhimõtet, kuidas see mõjutab mootori täiteastet? 14. Miks kasutatakse mootorite sisselaskesüsteemides muutuva geomeetriaga (muutuva mahu, pikkusega) sisselaskekollektoreid? Tagamaks parimat täiteastet erinevate pöörete juures. 15. Mida iseloomustab mootori keskmine efektiivrõhk , miks on see oluline? 16. Kas maksimaalne keskmine efektiivrõhk on mootori maksimaalse momendi või võimsuse juures (pööretel)? Keskmine efektiivrõhk võimaldab hinnata mootori töömahu kasutamise efektiivsust.. 17. Nimetage mootori kolm põhilist parameetrit millest sõltub mootori võimsus! Surveaste, küttekogus, tarbitav küttesegu hulk. 18. Kas mootori võimsus ja moment on omavahel võrdelises seoses? Selgitage! Kas...