Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

" benchmarking" - 55 õppematerjali

benchmarking on ettevõtte üks arendusmeetodeid, mille kaudu samal alal tegutsevad ettevõtted teevad omavahel koostööd kõrvutades protsesse sisemiste ja väliste soorituskriteeriumitega ning jagades omavahelisi kogemusi, et omakorda nende kaudu õppida ja leida parimad praktilised kogemused.
thumbnail
2
doc

Effective Benchmarking for Project Management

ittoolbox.com/white-papers/effective-benchmarking-for- project-management-1153) Probleemipüstitus Arikli teemaks oli projektijuhtimise efektiivsuse/jõudluse mõõtmine. Probleemipüstituse põhiteesiks oli "you cannot effectively manage what you cannot measure". Selleks, et ettevõte püsiks konkurentsis, peavad ettevõtte protsessid olema efektiivsed. Kui tehnilisi protsesse on võrdlemisi kerge mõõta (näiteks ajaühikus valminud tooteid või ajaühikus tehtud eksimusi lugedes), siis juhtimist/projektijuhtimist mõõta on sootuks keerulisem. Pakutud lahendus Artikli autor pakkus välja üldkasutatava mõõdikute süsteemi projektijuhtimise jaoks. Mõõdikute väärtusi ajas jälgides ja konkurentidega võrreldes saab projektijuhtimise efektiivsust üsna edukalt hinnata. Autor juhtis tähelepanu, et projektijuhtimise kui võrdlemisi "pehme" valdkonna e...

Infosüsteemide...
42 allalaadimist
thumbnail
114
doc

Laondus ja veokorraldus

Laod .................................................................................................................4 2. Kauba mahalaadimine.....................................................................................10 3. Hoiuühikute moodustamine............................................................................ 12 4. Vastuvõtukontroll............................................................................................ 13 5. Kauba paigutamine hoiukohtadele...................................................................17 6. Väljastustellimuste komplekteerimine.............................................................18 7. Saadetiste pakkimine........................................................................................21 8. Saadetiste loovutamine.....................................................................................22 9. Saad...

Laomajandus
639 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Õppiv organisatsioon

Mainori Kõrgkool Ärijuhtimise instituut ÕPPIV ORGANISATSIOON Referaat aines Juhtimise alused Koostaja: Katri Kauniste Õpperühm: PS-1-S-E-Tln Õppejõud: Toomas Saal 2009 2 Sisukord SISSEJUHATUS.....................................................................................................2 Sissejuhatus..............................................................................................................................................4 Pideva muutuva tegevuskeskkonnaga kohanemise vajadus esitab juhtidele väljakutse otsida ja rakendada uusi juhtimismeetodeid, et liikuda õppiva ja areneva organisatsiooni poole. Organisatsiooniliste muudatuste tegemine ei eelda mitte üksnes organisatsiooni liikmete hoiakute (ümber)kujundamist ja...

Juhtimise alused
223 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Logistika 1 KT küsimuste vastused

Millised tegevusvaldkonnad kuuluvad logistika huviorbiiti? 1. laotegevus 2. laovarud 3. veondus 4. info, tellimisprotsess, administreerimine 5. pakkimine 6. tagastused 2.Miks on logistika sisu raske lahti mõistatada? 1. Logistika on interdistsiplinaarne ja arenev teadusala ning tema arenguperioodide kohta kehtivad eri definitsioonid. 2. Sisu määramine sõltub ka sellest, kas rõhk asetatakse tootmisele, äritegevusele, üksikfirmale, mingile majandusharule või globaalsele optimeerimisele. 3. Määratlus erineb ka riigiti peamiselt riikide majandusliku ja tehnoloogilise arengutaseme tõttu. 3.Joonistada lihtne logistiline kett. Tarnija -> Ressursid -> Tootmine -> Kaubad -> Tarbija või Hankimine -> Tootmine -> Jaotus 4.Nimetage logistika arengufaasid. Logistika arengu võib tinglikult jaotada 4 staadiumisse (riigiti erinevad perioodide algused ja lõpud): 1. Tootmiskeskne arenguetapp. Hankimine -> Tootmine -> Jaotus 50.-60. aastatel ke...

Logistika alused
265 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Ettevõtte organisatsioon ja juhtimine

Äriühingute valitsemise olemus Äriühingute valitsemine käsitleb võimu teostamise mehhanismi, mille abil omanikud viivad ellu oma tahte, kontrollivad äriühingu tegevust, saavad tagasi tehtud investeeringud ja teenivad dividende. Enamlevinud süsteemid on kontinentaal-euroopa (saksa seaduste alusel) ja anglo-ameerika (USA). Igas riigis on oma eripära (eriti Jaapan, Rootsis); EL- püüded ühtlustamisele. Nt OECD äriühingute valitsemise printsiibid; Euroopa AS- selle riigi seaduste alusel, kus asub peakorter, võib tegutseda teistes EL riikides, ei pea selleks asutama tütarettevõtet. Joonis: äriühingu valitsemine koosneb üldkoosolekus, nõukogust ja juhatusest; juhtimine aga juhatusest ja organisatsioonist. Äriühingute valitsemise põhiküsimused Omanikevahelised suhted (horisontaalsed)- aktsiate (osade) ost-müük, sh väärtpaberibörs; võim ja juhtimisõigus; väikeaktsionäride kaitse; ühinemine ja ülevõtmine; jagunemine Suhted omanik- palgatud juhtko...

Ettevõtte majandusõpetus
392 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Juhtimine

Juhtimise mõiste ­ 1)protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressurside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu; 2)organisatsiooni ja tema keskkonna tasakaalu säilitamine; 3)vastuolude tuvastamise, loomise ja ületamise protsess sihtseisundite saavutamiseks; 4)inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning ühtseks hästi talitletavaks tervikuks sulatamine selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadusi; 5)teiste inimeste tegevuse kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess, mis toimub muutuvas keskkonnas. On eesmärkide saavutamine, teiste inimeste abil. On funktsioon või tegevuse liik; protsess; juhtimise organ või aparaat; inimeste kategooria; teadus ja kunst. Kindlustab inimeste koostegemise koordineerimise. 2. Organisatsiooni mõiste ­ on inimühendus, kes tegutseb koos ühiste eesmärkide saavutamiseks ja keda on iseloomustatud kindla eesmärgi,...

Juhtimisteooria
63 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kvaliteediprogramm

EESTI TURISMIETTEVÕTETE KVALITEEDIPROGRAMM 1.1 Lühitutvustus Eesti turismiettevõtete kvaliteediprogramm on ettevõtete tunnusskeem, mis aitab ettevõtjal alustada firmasisese kvaliteedisüsteemi juurutamisega. See tähendab, et programmiga liitunud ettevõtjad osalsevad õppimisprotsessis, et suurendada oma ettevõtte jätkusuutlikus ning eduka arengu võimalusi, pmades seeläbi turul konkurentsieelist.1 Kvaliteedimärgisest: Märk on kujundatud kolmest elemendist, mis kõik kannavad oma sümboolset tähendust. Rukkilill rahvuslillena on otsene viide Eestile. Pööratud trapets on avatud ukse abstraktsioon, sümboliseerides külalislahkust. Valge Q tähe siluett rukkilille taustal tuleneb inglisleelsest sõnast quality ( eesti keelse kvaliteet). Programmi eesmärk on tõsta Eesti kui reisisihi konkurentsivõimet turismitoodete ja -teenuste kvaliteedi tõstmise ning valiku laiendamise kaudu. Programm sobib eeskätt väike- ja keskmise suurusega ettevõtetel...

Hotellimajandus
69 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Juhtimine.

: , ,.. . , . : 1. - 2. 3. - 4. 5. : 1. 2. 3. 4. : () ( ) : , . . , ., . (1992,1995, 2002): . (2000, 2002, 2004) : ­ , , , , ( c , : , ) c ­ , , , - , , - ( ), ( ) - , - , , ( )- . , , . , . : ( , ) ( «» ) ( ) ( , ) ­ . (, , ) . , . , ( ) , , . ­ , , ( ) ­ , ( ,1967, . .,1998 (1999) ­ , ( . , , 1999(2002) ­ , - : ( , , ) ( , , ) ( , ) ( ) :...

Juhtimine
30 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Juhtimise kordamisküsimused ( vene keel )

, . : , ,.. . , . : : 1. - 1. 2. 2. 3. - 3. 4. 4. 5. : () ( : ) , . ­ . , ., . (1992,1995, 2002): , , , , ( c , : , ) . (2007) : 2. ( ) , . : · ( , ) · ( «» ) · ( ) · (...

Juhtimine
16 allalaadimist
thumbnail
224
ppt

Kvaliteedijuhtimise aluste konspekt

· QFD-kliendikeskne · 7 lihtsat tööriista kavandamine · FME(C)A ­ tõrgete liigi mõju · Integreeritud tootearendus (ja kriitilisuse) analüüs ja FTA · Robustsete toodete vigade puu analüüs kavandamine (parameetrite ja · Katsete kavandamine tolerantside kavandamine) · Taguchi meetodid · SPC statistiline protsessiohje · Võrdlusanalüüs ­ · Paralleelne tootmine benchmarking · JIT (Just in Time) · Riskianalüüs · Standardisari ISO 9000 · Väärtusanalüüs Taguchi meetodid · Summaarse kahju vähendamine · Toote, teenuse ja protsesside kavandamine · Hajuvuse vähendamine · Statistiliselt planeeritud eksperimendid 7 uut juhtimismeetodit · Afiinsusdiagramm · Suhete diagramm · Maatriks diagramm · Puudiagramm · Maatriks-andmeanalüüs · Nooldiagramm · PDPC (Process Decision Program Chart)...

Kvaliteedijuhtimise alused
209 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Innovatsioon turunduses

Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse põhiobjektid Klientide värbamine Olemasolevate klientidega suhete kinnistamine ja laiendamine Klassikalise turundusmeetmestiku vahendid on (4P) Hind Müügitoetus Toode Turustus Innovatsioon- 7P Lisandunud 4P veel: Personal Protsesside juhtimine Füüsiline keskkond Innovatsioon- 4C Vastandatakse tarbija hind kulutusele (cost to the consumer) Vastandatakse müügitoetus turundussuhtlusele (communication) Vastandatakse toode vajaduse lahendami...

Turunduse ja müügijuhtimine
91 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

Juhtimine (management)- inimeste spetsiaalne intellektuaalne tegevusobjektsüsteemi viimine algseisundist soovitud seisundisse. Lihtsustatult on juhtimine subjekti ja objekti vaheline suhe ehk tegevus, mille tulemusena saavutatakse ressursside efektiivne ja edukas kasutamine. 2. Juhtimisfunktsioonid (management functions)- on üldised juhtimiskohustused, mis peavad olema täidetud kõigis tõeliselt tootlikes organisatsioonides. Juhtimisfunktsioonid jagunevad neljaks: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine,(valitsemine). Ent tänapäeval tuntakse 10-t juhtimisfunktsiooni. 3. Planeerimine (planning)- on keskkonna määramatusega toimetuleku protsess, mille käigus määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja eesmärgid tulevikuks. Planeerimine on protsess,...

Juhtimis alused ja...
98 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Cost Accounting notes

Chapter 1 Management accounting measures, analyzes, and reports financial and no financial information that helps managers make decisions to fulfill the goals of an organization. Financial accounting focuses on reporting to external parties such as investors, government agencies, banks and suppliers. It measures and records business transactions and provides financial statements that are based on GAAP. Cost accounting measures, analyzes, and reports financial and no financial information relating to cost of acquiring or using resources in an organization. Value-chain analysis: sequence of business functions in which customer usefulness is added to products and services. 1. Research and development 2. Design of products, services, or processes 3. Production 4. Marketing 5. Distribution 6. Customer service. Supply chain describes the flow of goods, services, and information from the initial sources of materials and servic...

Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Nimetu

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä11 TARNEAHELA JUHTIMISE OLEMUS Referaat Mõdriku 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Viimase tosina aasta jooksul on konkurents kui selline palju muutunud. Turupositsiooni pärast ei võitle mitte enam ainult organisatsioonid, vaid üksteisega on hakanud konkureerima terved tarneahelad. See on toonud kaasa muutused ka juhtimises. Ettevõttekeskne juhtimine on asendumas protsessipõhise firmadevahelise juhtimisega, kus pearõhk lasub usaldusel, koostööl ja tihedatel isiklikel sidemetel. Seda uuenenud juhtimisliiki võib nimetada ka tarneahela juhtimiseks (supply chain management).(Rannus,R.2003) 1. MIS ON TARNEAHELA JUHTIMINE? Tarneahela juhtimine hõlmab kõik hankimise, ostmise ja töötlemisega seotud tegevused ning kõik logistika juhtimistegevused. Samuti kuulub tarneahela juhtimise alla olulise o...

21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Diagnostika vahendid

o CCleaner - CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. Use this small, fast software utility to delete unneeded temporary files and logs, clean out your Registry, and protect your browsing privacy. o Aida32 - AIDA32 is a professional system information, diagnostics and benchmarking program running on Win32 platforms. EVEREST Ultimate Edition - EVEREST Ultimate Edition is an industry leading system diagnostics and benchmarking solution for enthusiasts PC users, based on the award-winning EVEREST Technology. PC Wizard - PC WIZARD 2008 is a powerful utility designed especially for detection of hardware, but also some more analysis...

Arvutiõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
95
doc

KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvamajanduse instituut Tiina Niin KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL Magistritöö ärijuhtimise magistri kraadi taotlemiseks (Teenuste disain ja juhtimine) Juhendaja 1: lektor/teadur Diana Eerma Juhendaja 2: lektor Heli Müristaja Tartu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................3 1. Kuurordikontseptsiooni disainimise teoreetilised alused........................................6 1.1. Kuurortide ja spaade ajalooline kujunemine, liigitamine ja arengutrendid. .6 1.2. Turismisihtkoha arenduse ja turunduse põhimõtted......................................13 1.3. Teenuste disainimise alused ja trendid...

Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Tulemusjuhtimine referaat

TULEMUSJUHTIMINE KUI VÕIMALUS PERSONALI ARENDAMISEKS Referaat SISUKORD SISSEJUHATUS Käesolev referaat teemal Tulemusjuhtimine kui võimalus personali arendamiseks on valminud grupitööna aines inimressursi juhtimine. Referaat koosneb 5 osast. Esimesed kolm osa on teoreetilised ja kaks viimast osa põhinevad praktilistel näidetel. Esimeses osas defineerime ära, mis asi on tulemusjuhtimine, milles seisneb tema põhiidee ja milline võiks olla organisatsioon, kus seda rakendatakse. Referaadi teine peatükk hõlmab tulemusjuhtimise etappe. Meie käsitleme tulemusjuhtimist 5 etapilisena, kuid põgusalt mainime ära ka teise võimaliku mudeli. Kolmandas peatükis oleme käsitlenud personaliarendamise meetodeid läbi erinevate aspektide. Neljas peatükk on kõige väiksema mahuga. See on pühendatud tulemusjuhtimise kriitikale ehk siis, mis kõik võib viltu minna. Proovime analüüsida ettetulevaid tak...

Ainetöö
71 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Sotsiaalpoliitika konspekt eksamiküsimustega

1 1.Sotsiaalprobleemide olemus ja peamised põhjused.................................................................2 2.EV Põhiseaduse eesmärgid......................................................................................................2 PS §10 sätestab Eesti riigi kui sotsiaalriigi olemuse:..............................................................2 3.Heaoluriik (sotsiaalriik) ja selle põhimõtted............................................................................4 Heaolu 2 dimensiooni - elustandard ja elukvaliteet................................................................4 Heaoluriigi ideoloogia mudelite järgi:....................................................................................4 Heaoluriigi tunnused...

sotsiaalpoliitika
179 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kvaliteedi juhtimine - Spikker

Paradaigma ­ Paradigma on fundamentaalne või põhjapanev arusaam sellest, kuidas 31. Kvaliteediohje definitsioon ­ Selle moodustavad meetodid ja tegevused, mida mingi valdkond töötab. Nt. juhtimisparadigmad. kasutatakse kvaliteedinõuete täitmiseks. Kvaliteediohje sisaldab toimimismenetlusi ja 2. Kvaliteedi olemus ­ Kvaliteedi mõiste on ära toodud rahvusvahelises tegevusi majandsuliku efektiivsuse saavutamiseks. terministandardis (EVS-EN ISO 8402:1996). Kvaliteet on toote või teenuse omaduste 32. TQMi definitsioon ­ Kui ettevõtte strateegiline juhtimiskonseptsioon. Tegemist on ja karakteristikute kogum, mis võimaldab rahuldada kindlaksmääratud või eeldatavaid Ameerika päritolu konseptsiooniga, mis Jaapanis praktiliselt välja arendati. vajadusi. 33. Protsessi paren...

71 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Sissejuhatus Sotsiaalpoliitika eksamiküsimused

Sotsiaalprobleemide olemus ja peamised põhjused Sotsiaalsed probleemid on probleemid, mis puudutavad ühiskonna tervikut, näiteks vaesus, tööpuudus, inimkaubandus, madal iive, alkoholism ja narkomaania, kuritegevus, rassi- ning etnilised konfliktid, rahvastiku vananemine jpm. Selle üle, mis sotsiaalseid probleeme tekitab või kas mõned neist on fundamentaalsemad kui teised, võibki jääda vaidlema. probleeme põhjustab vaesus,abitus,hälbivus(kas majanduslik, vaimne või füüsiline) Kaks põhjuste ringi, mis tekitavad inimeste vahel ebavõrdsust: inimeste võimed ja oskused inimeste valikud (kui hästi ta oskab oma võimeid tööturul realiseerida) 2. EV Põhiseaduse eesmärgid Põhiseadus loob raamistiku, millele peavad vastama kõik alamal seisvad seadused, Põhiseadus annab seadusandjale siduvad suunised riigi põhikorra aluste kohta. Eesti põhiseaduse üks alusprintsiipe on sotsiaalriigi p...

Sotsioloogia
274 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun