Esimese artikklis räägitakse sellest, et töökeskonnas peab olema efekktiivne teadmiste kasutamine. Samuti, et töö oleks efektivsem, töötajad peavad kaastöötada, kuna niimoodi nad jagavad ola tedmised, oskused ja aitavad teine teist. Et seda arendada, on vaja arvestada, et liiderid on kogemusega ja nendel on haldumisoskused, eesmärgid on hästi arusaadavad ja kõikidel on oma roll. Üks peamist asjadest on kongruents, sest see aitab volitada kui tiimi, kui ka individuale. Töömeeskond on vajalik asi töös, et seda arendada ja meeskond töötab parem oleks tore arvestada 7 faktorid, siis esmärgid on savutanud. Teises artikklis rohkem jutt on detalidest, süsteemist. On olemas erinevad töömeeskonna tüübid ja kõikides inimestel on erinevad rollid. Et saada efiktiivse tööd on vaja saada aru töö elluviimist, eesmärkidest ja kriteeriast. Kokkuvõteks, tahan öelda, et meeskonna töö – on töö , kus inimesed kaas t...
Esimese artikklis räägitakse sellest, et töökeskonnas peab olema efekktiivne teadmiste kasutamine. Samuti, et töö oleks efektivsem, töötajad peavad kaastöötada, kuna niimoodi nad jagavad ola tedmised, oskused ja aitavad teine teist. Et seda arendada, on vaja arvestada, et liiderid on kogemusega ja nendel on haldumisoskused, eesmärgid on hästi arusaadavad ja kõikidel on oma roll. Üks peamist asjadest on kongruents, sest see aitab volitada kui tiimi, kui ka individuale. Töömeeskond on vajalik asi töös, et seda arendada ja meeskond töötab parem oleks tore arvestada 7 faktorid, siis esmärgid on savutanud. Teises artikklis rohkem jutt on detalidest, süsteemist. On olemas erinevad töömeeskonna tüübid ja kõikides inimestel on erinevad rollid. Et saada efiktiivse tööd on vaja saada aru töö elluviimist, eesmärkidest ja kriteeriast. Kokkuvõteks, tahan öelda, et meeskonna töö – on töö , kus inimesed kaas t...
Organisatsiooniks nimetatakse inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on struktuur. Organiatsiooni iseloomustavad eesmärgid, struktuur, tehnoloogia, strateegia, kultuur, mission, visioon. Igale organisatsiooni liikmele on oluline, milline on juhtimisstiil, kas õhkkond on posiitivne ja toetav, kas töötajad on tööle motiveeritud või mitte, milline on töökeskkond, millised suhted valitsevad organisatsioonis. Organisatsioonid jagunevad: Formaalsed organisatsioonid ehk ametlikud organisatsioonid. Neile on iseloomulik kindel struktuur ja eesmärgid. Seosed töötajate vahel on selgelt määratletud. Mitteformaalsed organisatsioonid ehk mitteametlikud organisatsioonid. Neile on iseloomulik see, et neil kindel struktuur puudub. Samuti pole täpselt määratletud eesmärke. Primaarsed organisatsioonid. On organisatsioonid, kuhu inimesed on koondunud seetõttu, et neile meeldib koos oll...
RÜHMA- JA MEESKONNATÖÖ Rühma olemus ja tunnused Rühma käitumine ei ole üksnes kogum kõikide selle rühma inimeste käitumisest. Miks? Sellepärast, et rühmas käituvad inimesed erinevalt sellest, kuidas nad käituvad üksi olles. Rühmadel on omadusi, mis erinevad nende inimeste, kes rühma kuuluvad, omadustest. Rühma puhul öeldakse ka, et „üks pluss üks võrdub kolm“, mis väljendab inimeste koostööst tekkivat lisaväärtust. Rühm koosneb kahest või enamast koos töötavast ja vastastikku sõltuvast inimesest, kes püüavad koos saavutada teatud eesmärke. Rühmad on kas formaalsed või informaalsed. Formaalsed ehk ametlikud rühmad on töörühmad, mis on organisatsiooni poolt asutatud ja millele on määratud töökohustused ja spetsiifilised tööülesanded. Formaalsete ehk ametlike rühmade töö on kindlaks määratud ja suunatud vastavalt organisatsiooni eesmärkidele. Formaalsed töörühmad võivad olla ajutised (näiteks koosolek) või alalised (meeskond). Informa...
Tallinna Pedagoogikaülikool Matemaatika-loodusteaduskond Informaatika osakond Martin Sillaots Projektijuhtimise e-konspekt Magistritöö Juhendaja: Peeter Normak Autor: ............................................................ “ ....... “ ................... 2003 Juhendaja: ..................................................... “ ....... “ ................... 2003 Osakonna juhataja: ....................................... “ ....... “ ................... 2003 Tallinn 2003 Sisukord Sissejuhatus .................................................................