Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

" Kaubamärk" - 491 õppematerjali

kaubamärk on tähis, mida ettevõtja kasutab oma kauba või teenuse tähistamiseks, et eristada oma kaupa või teenust teiste ettevõtjate poolt pakutavatest kaupadest/teenustest. Kaubamärk annab selle omanikule teatud ainuõigused kaubamärgina registreeritud tähistamise kasutamisel ning õigusi keelata selle kasutamist teistel isikutel.
thumbnail
13
doc

Kaubamärk ja bränd

Tuntuimad ruumilised kujundid on näiteks Coca-Cola pudel, Michelini mehike (http://www.koppelpb.com/est/kmliigid.htm) · Tähtede kombinatsioon · Numbri ja tähe (tähtede) kombinatsioon · Ärinimi jms (Tiiu Värbu, Äripäev Online ja https://online.epa.ee/20103) Patendiametil on õigus keeldumise kaubamärgi registreerimisest, kui kaubamärk rikub alljärgnevaid norme. · Kaubamärk ei tohi kirjeldada kaupu või teenuseid. · Kaubamärk ei tohi eksitada tarbijat. · Kaubamärk ei tohi olla vastuolus avaliku korra või heade tavadega. · Kaubamärgiks ei tohi olla toote tõepärane kuju, mis on vajalik tehnilise tulemuse saavutamiseks. (Kaubamärgi seadus §-d 9 ja 10) Kui kirjeldav on ainult osa kaubamärgist, siis määratakse see osa kaubamärgi mittekaitstavaks osaks. Kaubamärgi omanikul ei ole ainuõigust kaubamärgi sellise osa kasutamiseks...

Turunduse alused
211 allalaadimist
thumbnail
4
docx

KAUBAMÄRK JA SELLE LIIGID

KAUBAMÄRK JA SELLE LIIGID Peamised kaubamärgiliigid on: SÕNAMÄRK – kujundamata ehk tavapärases arvutikirjas sõna või sõnade kombinatsioon, täheühend, sõnad kombinatsioonis tähtede või numbritega, tähe- ja numbriühend jms. Sõnad võivad olla pärit tavakeelest, nimed või tehissõnad, nii eesti- kui võõrkeelsed. Sõnamärgi mõiste alla kuuluvad ka ilma kujunduseta pikemad reklaamlaused ehk loosungid. KOMBINEERITUD MÄRK – sõna(d), täht (tähed) või number (numbrid) koos kujundi või kujundite kombinatsiooniga. Kujunduseks loetakse ka omapärast kirjaviisi. KUJUTISMÄRK – koosneb ainult kujundist, ei sisalda sõnu, tähti ega numbreid. RUUMILINE MÄRK – kolmemõõtmeline tähis (näiteks toote või pakendi omapärane väliskuju), mille kohta võib esitada mitu vaadet. HELIMÄRK – heli, meloodia, signatuur vms, mida on võimalik kujutada noodikirjas. Kaubamärgi eriliigid, mis tähistavad teatud ühistunnuseid, on: KOLLEKTIIVKAUBAMÄRK – isi...

Majandus
7 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ÕPIMAPP Kaubamärk

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K15KÕ Mari-Liis Voronkov ÕPIMAPP Iseseisev töö Juhendaja: Liina Maasik 2016 Mõdriku SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................3 1 KAUBAMÄRGI ÜLDINE MÕISTE, AJALOOLINE ARENG JA KAITSE............4 1.1Kaubamärgi üldine mõiste.....................................................................................4 1.2Kaubamärgi ajalooline areng.................................................................................5 1.3Kaubamärgi kaitsmine...........................................................................................5 2BALTI VESKI AS ,,VESKI MATI"...

Ainetöö
11 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Müügujuhtimine

Teeninduse mõiste ja olemus Klienditeenindus ­ teenuse/toote tarbijani jõudmise protsess. Teenindus on oma olemuselt suhtlemine. Klienditeeninduse eelduseks on teenindaja pädevused (teadmised tootest/teenusest, müügitehnikatest, kliendist, psühholoogiast, oskused, motivatsioon) Klienditeeninduse kvaliteet on seotud ettevõtte organisatsioonikultuuriga ja teeninduskultuuriga. 2.Müügitehnikad ISIKLIKMÜÜK ­ on ostja ja müüa vaheline suhtlus, mis mõjutab isiku või rühma ostustsust. Suhtluse müüja poolne eesmärk on toote esitlemine ja müümine, kontakteerutakse vahetult silmitsi. Müüja sammudeks on: a) otsida ja leida potentsiaalseid kliente b) teadvustada kliendi vajadusi c) näidata ja kirjeldada toote võimet rahuldada vajadust d) veenma toodet ostma ja kasutama Isiklik müük on sageli parim viis veenda inimesi mingit toodet muretsema Isikliku müügi eelis teiste müügivor...

Majandus
156 allalaadimist
thumbnail
96
doc

Toidukaubaõpetus

Vertikaalne integratsioon ja toorme jälgimine võimaldab täieliku kvaliteedi garantiid ja kontrolli tarneahelas. (HKScan, s.a) Joonis 3 Vasakul Rakvere logo. Foto: (RLK, s.a.) Joonis 4 HKScan Corporation Baltikumi turg Brändi märkidega (autori joonis, 2015) 10 1 Kaubamärk Rakvere ajalooline areng Ettevõtte eelkäijateks peetakse 1890. aastal tööd alustanud tapamaja, mis ühines Baumani ja Shenkeli vorstitööstus ettevõttega 1944. aastal ja moodustas Rakvere Lihakombinaadi. 1963. aastal liideti Rakvere Lihakombinaadiga Kohtla-Järve ja Narva Lihakombinaadid. 1995. aastal Rakvere Lihakombinaat erastati ning järgmisel aastal 1996 sai enamusosaluse Ekseko, millest sai RLK tütarettevõtte. (RLK, s.a.) 1997...

Kaubandus
20 allalaadimist
thumbnail
41
ppt

Immateriaalse põhivara arvestus

1 Immateriaalne põhivara tunnusteks on: 1) Füüsilise substantsi puudumine 2) Tulevikus saadava tulu suhteline ebakindlus 3) Seaduste või lepingutega limiteeritud kasutusaeg 4) Ebamäärane kasulik eluiga 5) Väärtus vaid antud majandusüksusele 2 võib olla piiratud või piiramata pikkusega Üldjuhul on see piiratud Piiramata pikkusega on kasulik eluiga siis, kui lähitulevikus ei ole ette näha majandusliku kasu genereerimise lõppemist, nt firmaväärtus Erandjuhtudel võib ka teiste immateriaalsete põhivaraobjektide kasulik eluiga olla piiramatu pikkusega, nr ostetud kaubamärgid 3 Immateriaalseid põhivarasid kas ostetakse või luuakse ise. Immateriaalse põhivara bilansis kajastamise kriteeriumid on järgmised 1) Objekt on majandusüksuse poolt kontrollitav 2) On tõenäoline, et majandusüksus saab objekti...

Raamatupidamine
95 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ühiskonnageograafia I konspekt

Maailma rahvastik. 1. Põhimõisted: Inimgeograafia e ühiskonnageograafia ­ sotsiaalteadus, mis uurib ühiskondlike nähtuste ruumilist korraldust. Majandus ­ hüvede tootmise, vahetamise, jaotamise ja tarbimise süsteem. Majandussubjektid ­ majanduses tegutsejad Maailmamajandus ­ kogu maailma hõlmav majandus Tootmisviis ­ eluks vajalike elatusvahendite hankimise viis, kasutatav tehnoloogia ning ühiskondlikud suhted. Geograafiline tööjaotus ­ spetsialiseerumine nendele toodetele, mille tootmiseks on kõige paremad eeldused. Sõltuv industrialiseerimine ­ Üleminek uuele tootmisviisile suruti teise riigi poolt peale, arendati ainult emamaale vajalikke majandusharusid. Faktooria ­ kaubanduslik või sõjaline tugipunkt. Globaliseerumine e üleilmastumine ­ kujuneb välja terviklik, kogu maailma hõlmav majandussüsteem, toimub järjest süvenev spetsialiseerumine (globaalne tööjaotus),...

Geograafia
134 allalaadimist
thumbnail
17
rtf

10 EESTI KAUBAMÄRKI

1 LIVIKO.................................................................................................................................... 1.1 Liviko sünd....................................................................................................................... 1.2 Liviko täna........................................................................................................................ 1.3 Tuntuimad kaubamärgid................................................................................................... 2 KALEV.................................................................................................................................... 2.1 Kalevi ajalugu...

Toidukaubandus
74 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Intellektuaalomandi õigus

aastat arvestades teose õiguspärasest avalikustamisest, va juhul kui autor teeb ennast tuntuks üldsusele või kui üldsusel ei teki kahtlus tema nime ja teose seostamisega. Siis kohaldatakse üldist tähtaega. Tähtaja kulgemine algab 1 jaanuarist peale eelmise aasta nimetatud sündmusi. 6. Kaubamärgi, kollektiivkaubamärgi, garantiimärgi ja ärinime otstarve (kasutamise eesmärk, võrdlus) Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaubamärgi puhul ei räägita autorist. Kaubamärk omab eristusvõimet. Lisaks eristusfunktsioonile kannab kaubamärk ka päritolufunktsiooni, sest see seostab kaupa või teenust konkreetse kauba pakkuja või teenuse osutajaga. Eelnevaga seondub kvaliteedifunktsioon, mis tähendab sisuliselt...

Õigus
153 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Reklaamide analüüs

02.098 Elame tarbimisühiskonnas ning seetõttu on kaubal ( toode, teenus, idee) meie jaoks väga suur tähendus. Turundus ja reklaam loovad asjadele väärtuse ning tihtipeale jääb kauba kasutusväärtus suuresti alla kaubamärgile endale. Ostetakse pigem märki, kui toodet ennast. Põhjuseks võib tuua ehk inimeste väärtushinnangud, mida kujundab meie endi ümbritsev ühiskond. Reklaam on sõnum tootjalt tarbijale. Reklaami eesmärk on eelkõige kauba müügi edendamine. Reklaamija arvestab reklaami koostades eelkõige tarbijaskonnaga, et saavutada reklaamiefekt. Tema käsutuses on palju erinevaid vahendeid, et täita eesmärke. Kõige ulatuslikum osa reklaamist kuulub ilmselt visuaalile ehk pildile, sellele järgneb tekstuaalne osa, milles kantakse edasi idee. Käesolevaks analüüsiks olen valinud viis er...

Tekstianalüüs
134 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turundus

-Turunduse põhimõtteks on müüa nii palju kui võimalik, nii kaua kui võimalik, nii paljudele, kui võimalik ja nii kõrge hinnaga kui võimalik. Turunduses mängib suurt rolli kiire kohanemine vastavalt turu nõudlusele ja selles suunas ka tegutseda. Turundusel on ettevõttes täita kaks põhilist ülesannet : -Tagada, et kõik ettevõtte tegevused oleksid suunatud sellele, et toota kliendile vajalikku toodangut - Oma toodang reklaami, aktiivset müüki ja vajalikke jaotuskanaleid kasutades turul positsioneerida Vaid need tooted, mis on kliendile vajalikud toovad ettevõttele turuedu. Turundus jaguneb kaheks: -Laiemas mõistes on turundus kõikvõimalik tegevus vahetuse korraldamisel. -Kitsamas mõistes peetakse seda turukeskuse juhtimiseks Turunduse eri funktsioonid -Ost, tähendab seotust, millegi omandamisega, mis on vajalik edasimüügiks...

Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
3
odt

„EESTI KUNSTISKEENEDE ARHEOLOOGIA JA TULEVIK“

JAKOB WESTHOLMI GÜMNAASIUM ,,EESTI KUNSTISKEENEDE ARHEOLOOGIA JA TULEVIK" Retsensioon Frank Rajangu 10A Kaire Maalma Tallinn 2012 1 Külastasin 7. detsembril Kumu kunstimuuseumit, kus oli üleval näitus ,,Eesti kunstiskeenede arheoloogia ja tulevik". See on koostatud 4 kuraatori poolt ning see annab ülevaate eesti kaasaegse kunsti tegemistest. Selle näituse idee autor, Kumu kunstimuuseumi kuraator Eha Komissaarov on öelnud: ,,Näitus mängib maha ühe võimalikest stsenaariumidest, kuidas valitseva pluralismi tingimustes teha nüüdiskunsti arenguid kokkuvõtvat ülevaadet ja kaasata erinevate tehnoloogiate või ideoloogiate alusel grupeerunud kunstnikke ja institutsioone". Selle näituse parim töö oli minu arvates Mart Viljuse eksponaat, mis k...

Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Laomajanduse praktika aruanne

PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Praktika aruanne Mercantile Group AS Autoasi Pärnu Laura-Liis Piigert 2012 PÄRNU 1. Firma, asukoht ja tutvustus Ettevõte asutati 1990a. kevadel AS MG-Auto nime all. 1996a. omandas OY Örum AB 100% aktsiatest ja ettevõtte uueks nimeks sai AS MG-Autopartner. 1.01.1999 ühinesid AS MG- Autopartner, Mercantile Eesti AS ja Mammut AS, moodustades AS Helvar Merca, mille autokaupade divisjoni kaubamärgiks sai MG-Auto. Alates 2003a. sügisest kannab ettevõte nime Mercantile Group AS. Mercantile Group AS kuulub kontserni Mercantile OY AB Firma on kaubanduslik ettevõte, mille tegevusvaldkondadeks on autokaupade maaletoomine, jae- ja hulgimüük. Lähtudes iga kliendi eripärast aitame...

Praktika aruanne
333 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kaubamärgiomaniku ainuõigus versus paralleelimport

SISUKORD SISSEJUHATUS Antud referaadi eesmärgiks on uurida Euroopa Liidu direktiivide, Euroopa Kohtu lahendite, siseriiklike õigusaktide ning õiguskirjanduse abil, mis on kaubamärk , kuidas selle omanikuks saada ning millised on kaubamärgi omaniku õigused ja kuidas neid kaitstakse. Lisaks sellele uurida lähemalt, mis on Euroopa Ühenduse kaubamärk, mis on selle vahe tavalise kaubamärgiga ning millised on selle Euroopa Ühenduse kaubamärgiomaniku õigused ja kuidas neid kaitstakse. Teiseks eesmärgiks on vaadelda lähemalt paralleelimporti, millal ammenduvad kaubamärgiomaniku ainuõigused, mis paralleelimpordi üldse võimalikuks teeb. Uuritakse, millised on paralleelkaubanduse põhimõtted ning miks Euroopa Liidu õigus seda toetab ja soodustab. Referaadi viimaseks ja peamiseks eesmärgiks on uurida lähemalt konflikti kaubamärgiomaniku ainuõiguste, paralleelimpordi ning vabakaubanduse vahel ning uu...

Intellektuaalse omandi...
23 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Toidukaubaõpetuse õpimapp

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................4 1KAUBAMÄRK.................................................................................................................5 1.1Ajalooline taust ja areng.............................................................................................5 1.2Kaubamärgi kaitse.......................................................................................................7 2KAUBAMÄRK LEIBUR...

Toidukaubaõpetus
81 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Kaubamärgi väärtus

Available: https://et.wikipedia.org/wiki/Kaubam %C3%A4rk. [Kasutatud 6 oktoober 2015]. [2] „Varajased kaubamärgid,“ Siseturu ühtlustamise amet, [Võrgumaterjal]. Available: https://oami.europa.eu/ohimportal/et/evolution. [Kasutatud 6 oktoober 2015]. [3] „Mis on kaubamärk ?,“ Patendiamet, [Võrgumaterjal]. Available: http://www.epa.ee/et/kaubamargid/mis-kaubamark.. [Kasutatud 6 oktoober 2015]. [4] „Miks kaitsta kaubamärki?,“ Patendiamet, [Võrgumaterjal]. Available: http://www.epa.ee/et/kaubamargid/miks-kaitsta-kaumarki. [Kasutatud 6 oktoober 2015]. [5] „Miks kaitsta kaubamärk?,“ Patendiamet, [Võrgumaterjal]. Available: http://www.epa...

Kaubandus
11 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Intellektuaalomand

Mõiste tuleneb ladinakeelsest sõnast proprius ­ kellegi oma (inglise keeles property). Üldmõistena tähistab intellektuaalne omand kõiki inimese vaimsest tegevusest tulenevaid resultaate, nagu: ideed, leiutised, luuletused, maalid, teosed, arvuti riist- ja tarkvara. Intellektuaalomand on õigus, mida reguleerivad autori,- avastus- ja leiutusõiguse normid. Rahvusvaheliselt tunnustatud intellektuaalse omandi legaalne määratlus on antud 14. juulil 1967. aastal Stockholmis allakirjutatud Ülemaailmse Intellektuaalse Omandi Organisatsiooni (WIPO) asutamise konventsiooni 2. artikli 8.s punktis. Intellektuaalne omand hõlmab õigusi seoses kirjandus- ja kunstiteostega ning teadustöödega; esitluskunstnike poolt esitamisega, fonogrammidega, raadio- ja teleülekannetega; leiutistega kõigis valdkondades; teadusavastustega; tööstusdisainiga; kauba- ja teenindusmärki...

Õigusteadus
122 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Kentucky Fried Chicken

koht Rahaline väärtus 4.75 milj Ajalugu Sai alguse Kentucky osariigist Kolonel Sanders Sanders Court & Cafe Original Recipe Tooted, teenused Põhilised on kanatooted Karastusjoogid, magustoidud, hommikusöök, salatid Restoranid Konkurents, perspektiivid Kaasaegne, pidev uuenemine Kiirrestoranidest maailmas 2. kohal "NOBODY ELSE HAS WHAT WE'VE GOT -- THE GREATEST CHICKEN IN THE WORLD." Kasutatud kirjandus http://interbrand.com/en?_ga=1.166411709.2011892174.1414506155 http://bestglobalbrands.com/2014/kfc/ http:// en.wikipedia.org/wiki/KFC#Promotional_tie-ins_and_corporate_sponso rships http://www.kfc.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Colonel_Sanders http:// www.strategicman...

Kaubandus
9 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines "Andmebaaside projekteerimine" Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem Teostajad: Pärtel Lias (010617) Martti Remmelgas (010635) Eero Ringmäe (010636) Õpperühm: LAP41 ja LAP42 e-mail: [email protected] Juhendaja: Erki Eessaar Tallinn 2003 Autorideklaratsioon Kinnitame, et käesolev projekt on meie iseseisva töö tulemus ning selle põhjal ei ole enne arvestust taotletud. Eero Ringmäe...

Andmebaaside projekteerimine
198 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Maailma Kaubandusorganisatsioon

1 Sissejuhatuseks.........................................................................................................4 1. Varastest intellektuaalomandi õiguskaitset käsitlevatest lepingutest Maailma Kaubandusorganisatsioonini......................................................................................6 1.1 Lühiülevaade intellektuaalomandi õiguskaitsega seotud rahvusvaheliste lepingute ajaloost................................................................................................6 1.2 Üldise Tolli- ja Kaubanduskokkuleppe põhiolemus......................................7 1.3 GATT-ist Maailma Kaubandusorganisatsioonini. Arengud...

Intellektuaalse omandi...
162 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun