KUNSTITEOSE VAATAMINE JA ANALÜÜS KUI ÕPPEVAHEND
KUNSTITEOSE VAATAMINE JA ANALÜÜS KUI ÕPPEVAHEND
Anneli Porri
Eesti Kunstiakadeemia külalisdotsent
Sissejuhatus
Kunstiteose vaatamine ja sellega seotud mõtete ning emotsioonide väljendamine on lihtne,
käepärane ja suurt naudingut pakkuv võimalus osaleda visuaalse kultuuri protsessis. Avalik
ruum on silmale ülimalt mitmekesine: meedia, muuseumid ja tänavapilt koondavad erinevate
zanride visuaalseid sõnumeid, mis on pärit erinevatest ajastutest ning kannavad erinevaid
eesmärke ja taotlusi. Visuaalsete kujutiste maailma võib võrrelda keelega, mis ümbritseb meid
kõikjal. Kunstiteose vaatamine ja arutelu kunstiõpetuse tunnis valmistab seega õpilast ette
igapäevase visuaalse teabega edukaks toimetulekuks. Üldine seaduspära on, et vaadates me
näeme ainult seda, mida teame, st vaatajana mõtestame nähtavat oma elukogemuse või
varasemalt õpitu põhjal.
Kunstiteos...